springi do vitary
Moderator: Albert_N
springi do vitary
kolezanki i koledzy.
wiem ze juz gdzies kiedys bylo ale cos nie moge znalezc.
pytanie: jakie springi wsadzic do viertarki, zeby uzyskac lift rzedu 5 - 7 cm?? (tyl amorki od poldasa a przod obrocona glowka) wiem juz ze nie chce od koncernu z gwiazda. cos slyszalem o mondeo czy passacie. moze kolektyw zweryfikowac informacje.
jakie wymiary maja oryginalne sprezynki do vitary?? (krotkiej oczywiscie 93r.)
dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
wiem ze juz gdzies kiedys bylo ale cos nie moge znalezc.
pytanie: jakie springi wsadzic do viertarki, zeby uzyskac lift rzedu 5 - 7 cm?? (tyl amorki od poldasa a przod obrocona glowka) wiem juz ze nie chce od koncernu z gwiazda. cos slyszalem o mondeo czy passacie. moze kolektyw zweryfikowac informacje.
jakie wymiary maja oryginalne sprezynki do vitary?? (krotkiej oczywiscie 93r.)
dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
Troche się rozglądałem za springami z Mondeo - nowego i jest tak że np średnica tylnego druta jest o 1 mm w zwykłych większa niż w Vitarze Long, a w wersji utwardzonej o 2mm. Doświadczenie z Mercedesem wskazuje że drut o 2 mm grubszy to już troche za dużo. No ale tez liczba zwojów robi swoje - w Mesiu za dużo było. Mondelcowe mają ponoć dac te 7 cm liftu ale ja tego jeszcze nie sprawdziłem. Na razie mam lift na metalowych dystansach zrobiony. A co do przednich sprężyn to sie nie wypowiadam - nie wsadzałem tam sprężyn i na razie zostaje przy dystansach.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
no wlasnie dystanse to moze w sumie tez bym wlozyl tylko problem jest z wytoczeniem, szybciej znajde chyba na szrocie jakies sprezynki w miare dobre niz te dystanse zrobie. bo generalnie to jak springi dluzsze to twardsze czy bardziej miekkie zalozyc?? i wymiary oryginalnych by sie przydaly. bo kurcze nie chce sciagac aby dokonac pomiaru.
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
Średnice drutu i ilość zwojów możesz zmierzyć bez zdejmowania.
Tak czy siak troche eksperymentu z przodem Cie czeka i nie wiem co łatwiejsze toczenie dystansa czy weryfikowanie różnych sprężyn po kolei. Co do tyłu - deczko twardsze szukaj -ale tylko troszke np. właśnie o 1mm na średnicy druta - no i dłuższe oczywiście.
Tak czy siak troche eksperymentu z przodem Cie czeka i nie wiem co łatwiejsze toczenie dystansa czy weryfikowanie różnych sprężyn po kolei. Co do tyłu - deczko twardsze szukaj -ale tylko troszke np. właśnie o 1mm na średnicy druta - no i dłuższe oczywiście.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Jedź do kowala i szukaj - wew 85mm grubość drutu 11-12.5mm wysokość 39-41cm. Najwyższe jakie dałem były od Forda Granady i miały 42cm - ale Wicia jest z hamerykanskim hard-top-em cięzkim jak 100000 sk... Plus rury i inne gówna jak bytla z gazem. I jak blaszanka stała tak wysoko, że musiałem je ciąć tak do tej jak znalazł - byłyby swqietne do longa. Do takich Ford Mondeo/Granada trzeba przednie sręzyny podnieść o 35mm. Granady są boskie bo można ciąć drut z każdego końca albowiem są świetnie zawinięte i jak ktoś chce niżej to można o 4cm zejść. Wpakowałem już 7 kompletów liftujących ale tak naprawdę nie jestem pewien do końca od czego są tam sprężyny bo sprzedający też nie za bardzo wiedzą. Szukaj na wymiar i nie zakładaj amorów od poldka bo do gówno straszne - zostaw oryginalne tylko podnieś dolne/opuść górne mocowania.
dzieki mdeja juz wczesniej sobie wyszukalem twoje zdjatka na forum i wlasnie skonczylem wymiarowac pod dystanse popytam moze ktos dorobi a jak nie to bede eksperymentowal ze springami, tylko faktycznie ciezko bedzie dobrac twardosc, dzieki wszystki i pozdro.
gaz 69, 99% oryginal
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
suzuki vitara 1.6 8v automat, light lift.......
Re: springi do vitary
a dlaczego nie lubisz gwiazdykuszi pisze:kolezanki i koledzy.
wiem ze juz gdzies kiedys bylo ale cos nie moge znalezc.
pytanie: jakie springi wsadzic do viertarki, zeby uzyskac lift rzedu 5 - 7 cm?? (tyl amorki od poldasa a przod obrocona glowka) wiem juz ze nie chce od koncernu z gwiazda. cos slyszalem o mondeo czy passacie. moze kolektyw zweryfikowac informacje.
jakie wymiary maja oryginalne sprezynki do vitary?? (krotkiej oczywiscie 93r.)
dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

mozesz kupic ewentualnie u Kylona OME. dadza w Twoim przypadku lift jaki chcesz

pzdr
a nie wydaje Ci sie ze to nie do konca prawdziwe stwierdzenie. ja juz drugi komplet amorow od Poldka ujezdzam i jest ok. i maja jedna przewage na oryginalnimi - maja dluzszy skok o 5 cm. i sa tanie jak barszcz.boris.blank pisze:...i nie zakładaj amorów od poldka bo do gówno straszne - zostaw oryginalne tylko podnieś dolne/opuść górne mocowania.
Re: springi do vitary
Dej Ty mi święty spokój z gwiazdąpiotr_z pisze:a dlaczego nie lubisz gwiazdykuszi pisze:kolezanki i koledzy.
wiem ze juz gdzies kiedys bylo ale cos nie moge znalezc.
pytanie: jakie springi wsadzic do viertarki, zeby uzyskac lift rzedu 5 - 7 cm?? (tyl amorki od poldasa a przod obrocona glowka) wiem juz ze nie chce od koncernu z gwiazda. cos slyszalem o mondeo czy passacie. moze kolektyw zweryfikowac informacje.
jakie wymiary maja oryginalne sprezynki do vitary?? (krotkiej oczywiscie 93r.)
dziekuje za pomoc i pozdrawiam.ja jezdze na przednich od 124 i jest zajebiscie. Marcin lubi miekko to wyrzucil.
mozesz kupic ewentualnie u Kylona OME. dadza w Twoim przypadku lift jaki chcesz![]()
pzdr


kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Te od mercedesa są za ciasno zwinięte i nie pracują tak jak trzeba. Co do amorów od Poldka - ja podnoszę mocowania amortyzatorów o tyle ile zwiększam wysokość sprężyny - przy ściskaniu i tak nie uzyskam dobicia amortyzatora bo mam więcej drutu i nie ścisnę poniżej min. wysokości sprężyny. Natomiast przy rozciągnięciu tu mam od 3 do 5cm na moją korzyść bo o tyle dalej wysunie się podniesiony oryginał.
a ja mam z tylu sprezyny nikt nie wie od czego, srednica 10mm dlugosc 42 cm i u mnie amortyzatory pracuja w pelnym zakresie wiec dla mnie te 5 cm skoku wiecej to zysk. Nie nalezy generalizowac. To co w Twoim przypadku nie spelnia oczekiwan u mnie dziala bez zarzutu i odwrotnie.boris.blank pisze:Te od mercedesa są za ciasno zwinięte i nie pracują tak jak trzeba. Co do amorów od Poldka - ja podnoszę mocowania amortyzatorów o tyle ile zwiększam wysokość sprężyny - przy ściskaniu i tak nie uzyskam dobicia amortyzatora bo mam więcej drutu i nie ścisnę poniżej min. wysokości sprężyny. Natomiast przy rozciągnięciu tu mam od 3 do 5cm na moją korzyść bo o tyle dalej wysunie się podniesiony oryginał.
a jesli chodzi o MB to u mnie teraz juz tylko z przodu bo te tylne to mi Laco (ten od servisu Tomcatow) zabral


@Marcin
Ty masz Longa w celach bardziej rodzinnych a ja swoja vitarke tylko na terenowe wyjazdy (choc uzywam jej na codzien) i mnie nie zalezy na miekkosci zawiechy. no teraz to jak pisalem i tak mam tyl miekki ale pracuje nad tym

Przeciez tak naprawde to wszystko zalezy od osobistych upodoban i przyzwyczajen i dlatego kazdy ma swoje racje.
pzdr
Piotr - wiesz co sie działo w mojej na MB przy jeździe po kamienisku - w górach - wściec sie można było. Suzi XL świadkiem bo sam jechał i czuł że jest jak zając.piotr_z pisze:a ja mam z tylu sprezyny nikt nie wie od czego, srednica 10mm dlugosc 42 cm i u mnie amortyzatory pracuja w pelnym zakresie wiec dla mnie te 5 cm skoku wiecej to zysk. Nie nalezy generalizowac. To co w Twoim przypadku nie spelnia oczekiwan u mnie dziala bez zarzutu i odwrotnie.boris.blank pisze:Te od mercedesa są za ciasno zwinięte i nie pracują tak jak trzeba. Co do amorów od Poldka - ja podnoszę mocowania amortyzatorów o tyle ile zwiększam wysokość sprężyny - przy ściskaniu i tak nie uzyskam dobicia amortyzatora bo mam więcej drutu i nie ścisnę poniżej min. wysokości sprężyny. Natomiast przy rozciągnięciu tu mam od 3 do 5cm na moją korzyść bo o tyle dalej wysunie się podniesiony oryginał.
a jesli chodzi o MB to u mnie teraz juz tylko z przodu bo te tylne to mi Laco (ten od servisu Tomcatow) zabrali zalozyl do swojej vitarki. ale jeszcze przyjdzie czas ze je odzyskam
.
@Marcin
Ty masz Longa w celach bardziej rodzinnych a ja swoja vitarke tylko na terenowe wyjazdy (choc uzywam jej na codzien) i mnie nie zalezy na miekkosci zawiechy. no teraz to jak pisalem i tak mam tyl miekki ale pracuje nad tym![]()
Przeciez tak naprawde to wszystko zalezy od osobistych upodoban i przyzwyczajen i dlatego kazdy ma swoje racje.
pzdr
Owszem wolałbym coś twardszego od oryginału i dlatego sprawdze kiedyś Mondeo - ale na razie mam dystans + oryginał.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Jak mialem zalozone sprezyny przednie od MB na tyl Vitarki to szla ona po dolkach jak po sznurku, zakrety robila zajebiscie, ale wykrzyz byl ograniczony i bebechy poluzowane
. zadnego narzucania tylu na dolkach i tarkach przed skrzyzowaniem. ale....oddalem koledze na przod do vitarki bo swoja robilem na "przeprawowke" a nie szybkosciowke wiec wazniejszy byl wykrzyz niz sztywnosc w szybkich zakretach.
Marcin przeciez ja wiem co sie stalo u Ciebie
, w pewnym sensie przeze mnie
, dlatego mowie zadnych uogolnien. U Ciebie to sie nie sprawdzilo.

Marcin przeciez ja wiem co sie stalo u Ciebie




Tak dla rozluźnienia.
Cieszę się jak dziecko, założyłem rozciągnięte sprężyny (przód 4cm, tył 6,5cm). W sumie autko poszło jakieś 7cm w górę
http://img343.imageshack.us/my.php?image=13op1.jpg
http://img20.imageshack.us/my.php?image=25wu.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?image=36ko.jpg
A dla porównania - tak suza wyglądała ze starymi sprężynami.
http://img60.imageshack.us/my.php?image=47uo.jpg




http://img343.imageshack.us/my.php?image=13op1.jpg
http://img20.imageshack.us/my.php?image=25wu.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?image=36ko.jpg
A dla porównania - tak suza wyglądała ze starymi sprężynami.

http://img60.imageshack.us/my.php?image=47uo.jpg
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
i tu Cie musze zmartwic. z ta podmianka z innego samochodu to problem, wielu juz szukalo. obrocenie mocowan i dystans 2cm. tak mam u siebie. mozna oczywiscie zakladac calmini ale to kaska. ja bede robil (dorabial) dluzsze amorki. juz wstepne rozmowy prowadzilem, ale na razie "ciii" bo to tajemnicaKarson pisze:Szczerze mówiąc, to chwilowo założyłem przednie amorki normalnie. Po prostu juz mi mało i zamierzam dołożyć jeszcze dystanse pod sprężyny i mały lift budy zrobić, a wtedy założę amory z jakiegoś innego samochodu.

Wpisz mnie do kolejki chętnych na ten Twój patent.piotr_z pisze:i tu Cie musze zmartwic. z ta podmianka z innego samochodu to problem, wielu juz szukalo. obrocenie mocowan i dystans 2cm. tak mam u siebie. mozna oczywiscie zakladac calmini ale to kaska. ja bede robil (dorabial) dluzsze amorki. juz wstepne rozmowy prowadzilem, ale na razie "ciii" bo to tajemnicaKarson pisze:Szczerze mówiąc, to chwilowo założyłem przednie amorki normalnie. Po prostu juz mi mało i zamierzam dołożyć jeszcze dystanse pod sprężyny i mały lift budy zrobić, a wtedy założę amory z jakiegoś innego samochodu.

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Piotrek - daj już spokój bo nie pamiętam o czym mówiszpiotr_z pisze: Marcin przeciez ja wiem co sie stalo u Ciebie![]()
, w pewnym sensie przeze mnie
![]()
, dlatego mowie zadnych uogolnien. U Ciebie to sie nie sprawdzilo.


U mnie mondelcowe sprężyny są daleko na liście modyfikacji. Na spokojnie.
O widzisz - poluzowane bebechy - skąd ja to znam. Wykrzyż musi w Vitarze na tyle być - bo przód kiepsko sie krzyżuje
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Karol - jest dużo lepiej niż byłoKarson pisze:Tak dla rozluźnienia.Cieszę się jak dziecko, założyłem rozciągnięte sprężyny (przód 4cm, tył 6,5cm). W sumie autko poszło jakieś 7cm w górę
![]()
![]()
![]()
http://img343.imageshack.us/my.php?image=13op1.jpg
http://img20.imageshack.us/my.php?image=25wu.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?image=36ko.jpg
A dla porównania - tak suza wyglądała ze starymi sprężynami.![]()
http://img60.imageshack.us/my.php?image=47uo.jpg

kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość