Suzuki 1.9D

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

maier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 30, 2006 3:37 pm

Suzuki 1.9D

Post autor: maier » wt maja 30, 2006 3:41 pm

Witam
Przeglądnąlem wszystkie posty na temat suzy 1.9d i dalej nie wiem co sądzić o tym silniku. jestm na kupnie takiego cuda. Jezeli ktos moglby mi pomoc w decyzji bede wdzieczny

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » wt maja 30, 2006 3:42 pm

Ci co go mają to go sobie chwala. A w Vitarce czy Samuraiku?
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

maier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 30, 2006 3:37 pm

Post autor: maier » wt maja 30, 2006 3:54 pm

w samuraju

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt maja 30, 2006 5:01 pm

a co to za silnik i od czego ??
zeby wsadzic trzeba przerobic mocowania ??
on jest razem ze skrzynia biegów czy sam ?? ??
G-wagen wilk

maier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 30, 2006 3:37 pm

Post autor: maier » wt maja 30, 2006 5:07 pm

to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt maja 30, 2006 5:40 pm

maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Nie, citroen/peugeot.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » wt maja 30, 2006 5:48 pm

Adam.Ż pisze:
maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Nie, citroen/peugeot.
O ile się nie mylę to te same silniki co w podstawowych wersjach berlingo.
W berlingo są on strasznie mulaste i palą około 8-9 l ON. :roll:
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » śr maja 31, 2006 7:11 am

Adam.Ż pisze:
maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Nie, citroen/peugeot.
Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr maja 31, 2006 7:18 am

matchbox pisze:
Adam.Ż pisze:
maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Nie, citroen/peugeot.
Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty :)21
Ta nowe Virtarki maja 2,0 z PSA ale stare kancite viertary mialy 1,9TD i tez chyba z PSA i te 1,9 byly ok.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » śr maja 31, 2006 7:58 am

A orientuje się ktoś czy dużo jest problemów z założeniem silnika 1.9 D/TD w miejsce benzyny 1.3 w SJ?

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr maja 31, 2006 5:52 pm

piotr_z pisze:
matchbox pisze:
Adam.Ż pisze: Nie, citroen/peugeot.
Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty :)21
Ta nowe Virtarki maja 2,0 z PSA ale stare kancite viertary mialy 1,9TD i tez chyba z PSA i te 1,9 byly ok.
Taa i teraz bardzo fajne usterki w serwisach są zgłaszane - jak jedziesz - powiedzmy w górach zbyt długo w dół czy w górę, to zaczyna dymić i świecić kontrolką oleju.. Tłumaczyli mi, że to jest spowodowane tym, że na siłę przełożyli diesle z osobówki i miska olejowa i cała reszta z tym związana nie jest położona tak jak trzeba. I nie daje rady przy dłuższych przechyłach.

Nikt chyba nie narzeka tak na diesle w suzuki jak mechanicy serwisów :)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr maja 31, 2006 6:25 pm

Uwielbiam ten temat.

Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)

Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)

Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)

Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr maja 31, 2006 6:25 pm

Taa, ale narzekaja na te 2,0 litrowe silniki z GV, bo te stare 1,9TD robily dobrze.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr maja 31, 2006 6:28 pm

Kamel pisze:Uwielbiam ten temat.

Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)

Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)

Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)

Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
no to jest dopiero odpowiedz :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr maja 31, 2006 6:51 pm

pytaj misialka. jedzi suka w dizlu to bedzie sie mogl wypowiedziec wiecej na ten temat :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr maja 31, 2006 7:07 pm

czarny bielsko pisze:pytaj misialka. jedzi suka w dizlu to bedzie sie mogl wypowiedziec wiecej na ten temat :)2
wiesz mnie to lotto :)21 bo mam benzynke, ale moze majer zapytac bo to on chce kupic dysla :)23
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr maja 31, 2006 7:41 pm

piotr_z pisze:
czarny bielsko pisze:pytaj misialka. jedzi suka w dizlu to bedzie sie mogl wypowiedziec wiecej na ten temat :)2
wiesz mnie to lotto :)21 bo mam benzynke, ale moze majer zapytac bo to on chce kupic dysla :)23
no to niech pyta przed kupnem bo potem moze byc za pozno :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » śr maja 31, 2006 7:42 pm

mam takiego potwora z silnikiem 1,9td z 2000r,byłem tym na zelaznej i teraz na kaszubi, jesli chodzi o moc to jestem zawiedziony,z nalewkami simex 30" czesto nie daje rady,smigło elektrycznego wentylatora jest zamontowane od zewnetrznej strony chłodnicy wiec jesli siedzisz w głebokim błocie to porazka bo bełt włazi w wentylator i pozamiatane,oba rajdy nieprzejechane w całosci z powodu zacierającej sie od wody i błota rolki napinacza paska klinowego, sadze jednak ze przy odrobinie inicjatywy mozna te usterki łatwo wyeliminowac i powstanie z tego fajne autko, samochodzik spala jakies sladowe ilosci ropy na ok. 30 godzin jazdy w terenie wystarczyło mu pół baku. zadnego problemu z cisnieniem oleju nawet przy bardzo stromych podjazdach nie stwierdziłem.w orginale swietne auto do lekkiego terenu i do pracy
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

sgb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 29, 2006 5:31 pm

Post autor: sgb » śr maja 31, 2006 9:37 pm

Kamel pisze:Uwielbiam ten temat.

Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)

Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)

Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)

Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
Do tego mozna tylko dodac 2.0 DDIS czyli nowa Grand Vitara 2006 silnik Renault. Tylko to juz calkiem inna konstrukcja - nie za bardzo nadaje sie w teren.

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr maja 31, 2006 9:44 pm

sgb pisze:
Kamel pisze:Uwielbiam ten temat.

Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)

Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)

Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)

Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
Do tego mozna tylko dodac 2.0 DDIS czyli nowa Grand Vitara 2006 silnik Renault. Tylko to juz calkiem inna konstrukcja - nie za bardzo nadaje sie w teren.
Poprostu SUV :cry:
Myślałem że suzuki pójdzie śladem Jeepa który od lat robi solidnego wranglera. A tu sie doczekaliśmy suv'a :)3
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 31, 2006 9:51 pm

bandzior pisze:mam takiego potwora z silnikiem 1,9td z 2000r,byłem tym na zelaznej i teraz na kaszubi, jesli chodzi o moc to jestem zawiedziony,z nalewkami simex 30" czesto nie daje rady,smigło elektrycznego wentylatora jest zamontowane od zewnetrznej strony chłodnicy wiec jesli siedzisz w głebokim błocie to porazka bo bełt włazi w wentylator i pozamiatane,oba rajdy nieprzejechane w całosci z powodu zacierającej sie od wody i błota rolki napinacza paska klinowego, sadze jednak ze przy odrobinie inicjatywy mozna te usterki łatwo wyeliminowac i powstanie z tego fajne autko, samochodzik spala jakies sladowe ilosci ropy na ok. 30 godzin jazdy w terenie wystarczyło mu pół baku. zadnego problemu z cisnieniem oleju nawet przy bardzo stromych podjazdach nie stwierdziłem.w orginale swietne auto do lekkiego terenu i do pracy
Ja na twoim miejscu zweryfikowałbym jeszcze krawędzie blach(szczególnie po stronie pasażera). Tak jak to wyglądało na Kaszubii to w przypadku(odpukać) wypadku działa jak gilotyna.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

sgb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 29, 2006 5:31 pm

Post autor: sgb » śr maja 31, 2006 9:54 pm

michal_cobra pisze: Poprostu SUV :cry:
Myślałem że suzuki pójdzie śladem Jeepa który od lat robi solidnego wranglera. A tu sie doczekaliśmy suv'a :)3
To dlatego, ze wiekszosc klientow kupujacych Grand Vitare to kobiety dowozace nia dzieciaki do szkoly. Dziwi mnie, ze w Europie Suzuki nie sprzedaje nowej GV w wersji 2WD

Ale nie martw sie - jest Jimny - to sie tylko na teren nadaje (no chyba ze masz mocne nerwy i dwa pasy na autostradzie to pojedziesz jakies 110/120km/h)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr maja 31, 2006 9:58 pm

Zapomniałem jeszcze że przecierz jest Jimnny. W nim stosowany jest silnik 1.5 DDIS, który de facto jest konstrukcją Renault. Początkowo miał 160 Nm i 65 KM, teraz jest wzmocniony i dysponuje 86KM i momentem o wrtości 200 Nm. Słyszałem, że działa poprawnie.
FORTITUDINE VINCIMUS

sgb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 29, 2006 5:31 pm

Post autor: sgb » śr maja 31, 2006 10:00 pm

Kamel pisze:Zapomniałem jeszcze że przecierz jest Jimnny. W nim stosowany jest silnik 1.5 DDIS, który de facto jest konstrukcją Renault. Początkowo miał 160 Nm i 65 KM, teraz jest wzmocniony i dysponuje 86KM i momentem o wrtości 200 Nm. Słyszałem, że działa poprawnie.
To dla mnie nowosc, nie mialem pojecia ze Suzuki pakuje silnik diesla do Jimny. Tu w sprzedazy jest tylko Jimny 1.3VVT i oczywiscie nikt przy zdrowych zmyslach nie kupi soft top'a bo robiony w Hiszpanii a hardtop w Japonii (i dlatego te hiszpanskie sie sypia)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr maja 31, 2006 10:06 pm

Mówiąc tu miałeś na myśli Polskę? Jeśli tak to się myliłeś bo ten silnik jest w ofercie.
FORTITUDINE VINCIMUS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość