Suzuki 1.9D
Moderator: Albert_N
Suzuki 1.9D
Witam
Przeglądnąlem wszystkie posty na temat suzy 1.9d i dalej nie wiem co sądzić o tym silniku. jestm na kupnie takiego cuda. Jezeli ktos moglby mi pomoc w decyzji bede wdzieczny
Przeglądnąlem wszystkie posty na temat suzy 1.9d i dalej nie wiem co sądzić o tym silniku. jestm na kupnie takiego cuda. Jezeli ktos moglby mi pomoc w decyzji bede wdzieczny
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
O ile się nie mylę to te same silniki co w podstawowych wersjach berlingo.Adam.Ż pisze:Nie, citroen/peugeot.maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
W berlingo są on strasznie mulaste i palą około 8-9 l ON.

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.Adam.Ż pisze:Nie, citroen/peugeot.maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Ta nowe Virtarki maja 2,0 z PSA ale stare kancite viertary mialy 1,9TD i tez chyba z PSA i te 1,9 byly ok.matchbox pisze:Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.Adam.Ż pisze:Nie, citroen/peugeot.maier pisze:to jest samuraj z oryginalnie montowanym silnikiem 1.9D chyba reanult
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty
Taa i teraz bardzo fajne usterki w serwisach są zgłaszane - jak jedziesz - powiedzmy w górach zbyt długo w dół czy w górę, to zaczyna dymić i świecić kontrolką oleju.. Tłumaczyli mi, że to jest spowodowane tym, że na siłę przełożyli diesle z osobówki i miska olejowa i cała reszta z tym związana nie jest położona tak jak trzeba. I nie daje rady przy dłuższych przechyłach.piotr_z pisze:Ta nowe Virtarki maja 2,0 z PSA ale stare kancite viertary mialy 1,9TD i tez chyba z PSA i te 1,9 byly ok.matchbox pisze:Wpierw byl silnik PSA, a pozniej zmienili na Renaulta. W Jimmi tez jest Renault. Ponoc bardziej ekologiczny.Adam.Ż pisze: Nie, citroen/peugeot.
Z kolei Viertarka, pewnosci nie mam, ale chyba 2,0 HDI z PSA.
Co do mulowatosci ... zalezy co kto lubi. Do RMPST zdecydowanie nie, ale tam juz wszystkie Suzuki polegly.
Skoro uzytkownicy sa zadowoleni, a znaczna czesc posiadaczy 1,3 narzeka to wybor jest oczywisty
Nikt chyba nie narzeka tak na diesle w suzuki jak mechanicy serwisów

Trooper. Isuzu Trooper.
Uwielbiam ten temat.
Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)
Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)
Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)
Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)
Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)
Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)
Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
FORTITUDINE VINCIMUS
no to jest dopiero odpowiedzKamel pisze:Uwielbiam ten temat.
Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)
Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)
Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)
Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.

- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
no to niech pyta przed kupnem bo potem moze byc za poznopiotr_z pisze:wiesz mnie to lottoczarny bielsko pisze:pytaj misialka. jedzi suka w dizlu to bedzie sie mogl wypowiedziec wiecej na ten tematbo mam benzynke, ale moze majer zapytac bo to on chce kupic dysla

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
mam takiego potwora z silnikiem 1,9td z 2000r,byłem tym na zelaznej i teraz na kaszubi, jesli chodzi o moc to jestem zawiedziony,z nalewkami simex 30" czesto nie daje rady,smigło elektrycznego wentylatora jest zamontowane od zewnetrznej strony chłodnicy wiec jesli siedzisz w głebokim błocie to porazka bo bełt włazi w wentylator i pozamiatane,oba rajdy nieprzejechane w całosci z powodu zacierającej sie od wody i błota rolki napinacza paska klinowego, sadze jednak ze przy odrobinie inicjatywy mozna te usterki łatwo wyeliminowac i powstanie z tego fajne autko, samochodzik spala jakies sladowe ilosci ropy na ok. 30 godzin jazdy w terenie wystarczyło mu pół baku. zadnego problemu z cisnieniem oleju nawet przy bardzo stromych podjazdach nie stwierdziłem.w orginale swietne auto do lekkiego terenu i do pracy
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
Do tego mozna tylko dodac 2.0 DDIS czyli nowa Grand Vitara 2006 silnik Renault. Tylko to juz calkiem inna konstrukcja - nie za bardzo nadaje sie w teren.Kamel pisze:Uwielbiam ten temat.
Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)
Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)
Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)
Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Poprostu SUVsgb pisze:Do tego mozna tylko dodac 2.0 DDIS czyli nowa Grand Vitara 2006 silnik Renault. Tylko to juz calkiem inna konstrukcja - nie za bardzo nadaje sie w teren.Kamel pisze:Uwielbiam ten temat.
Samurai; 1998r. 1.9td (63KM) z Citroen/Peugeot (PSA)
2001r. 1.9d (64KM) Renault (ponoć mniej sprawny i bardziej awaryjny)
Vitara; 1996r. - 1.9d (68KM - PSA) lub 1.9td (71KM Mazda wersja 5 drzwi)
1997r. - 1.9td (75KM - PSA) lub 1.9 tdi (87KM - 5 drzwi)
2000r. - 1.9 tdi (90KM - PSA wersja 3 i 5 drzwi)
2002r. - 2.0 HDI (90KM - PSA 3 i 5 drzwi)
Grand Vitara; 1998 2.0 TD (87KM Mazda)
2001 20 HDI (110 KM Peugeot)
Prawda jest taka, że silniki 2.0 HDI mają poprostu płaską miske olejową, typową dla samochodu osobowego, co jak wiadomo nie sprawdza się w warunkach terenowych. Choc ogólnie silniki nie są najgorsze.

Myślałem że suzuki pójdzie śladem Jeepa który od lat robi solidnego wranglera. A tu sie doczekaliśmy suv'a

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
Ja na twoim miejscu zweryfikowałbym jeszcze krawędzie blach(szczególnie po stronie pasażera). Tak jak to wyglądało na Kaszubii to w przypadku(odpukać) wypadku działa jak gilotyna.bandzior pisze:mam takiego potwora z silnikiem 1,9td z 2000r,byłem tym na zelaznej i teraz na kaszubi, jesli chodzi o moc to jestem zawiedziony,z nalewkami simex 30" czesto nie daje rady,smigło elektrycznego wentylatora jest zamontowane od zewnetrznej strony chłodnicy wiec jesli siedzisz w głebokim błocie to porazka bo bełt włazi w wentylator i pozamiatane,oba rajdy nieprzejechane w całosci z powodu zacierającej sie od wody i błota rolki napinacza paska klinowego, sadze jednak ze przy odrobinie inicjatywy mozna te usterki łatwo wyeliminowac i powstanie z tego fajne autko, samochodzik spala jakies sladowe ilosci ropy na ok. 30 godzin jazdy w terenie wystarczyło mu pół baku. zadnego problemu z cisnieniem oleju nawet przy bardzo stromych podjazdach nie stwierdziłem.w orginale swietne auto do lekkiego terenu i do pracy
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
To dlatego, ze wiekszosc klientow kupujacych Grand Vitare to kobiety dowozace nia dzieciaki do szkoly. Dziwi mnie, ze w Europie Suzuki nie sprzedaje nowej GV w wersji 2WDmichal_cobra pisze: Poprostu SUV![]()
Myślałem że suzuki pójdzie śladem Jeepa który od lat robi solidnego wranglera. A tu sie doczekaliśmy suv'a
Ale nie martw sie - jest Jimny - to sie tylko na teren nadaje (no chyba ze masz mocne nerwy i dwa pasy na autostradzie to pojedziesz jakies 110/120km/h)
To dla mnie nowosc, nie mialem pojecia ze Suzuki pakuje silnik diesla do Jimny. Tu w sprzedazy jest tylko Jimny 1.3VVT i oczywiscie nikt przy zdrowych zmyslach nie kupi soft top'a bo robiony w Hiszpanii a hardtop w Japonii (i dlatego te hiszpanskie sie sypia)Kamel pisze:Zapomniałem jeszcze że przecierz jest Jimnny. W nim stosowany jest silnik 1.5 DDIS, który de facto jest konstrukcją Renault. Początkowo miał 160 Nm i 65 KM, teraz jest wzmocniony i dysponuje 86KM i momentem o wrtości 200 Nm. Słyszałem, że działa poprawnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość