DOHC jimny
Moderator: Albert_N
DOHC jimny
czy ktos cos wie cos na temat tego silnika . i czy przy starej wersji jimniego (bez elektroniki-tylko wajcha od reduktora)mozna zapinac napedy w czasie jazdy?
Z Lublina
w manualu do vitary z 96 stoi ze: przy automatycznych sprzegielkach w kolach nie mozna zapinac na cztery nie mowiac juz o reduktorze podczas jazdy. Nalezy sie zatrzymac. Mozna to robic jedynie przy recznych sprzegielkach ustawionych na lock i kolach ustawionych na prosto (nie dotyczy reduktora - tu zawsze sie trzeba zatrzymac).
Tyle w manualu do vitary. Nie wiem jak jest w Jimnym.
Przed przeczytaniem manuala jak jeszcze mialem automatyczne sprzegielka zapinalem naped 4x4 podczas jazdy. Po pewnym czasie przestalo to byc mozliwe. Mimo to na postoju wszystko bylo ok. - wiec generalnie chyba nic zlego sie nie stalo.
Tyle w manualu do vitary. Nie wiem jak jest w Jimnym.
Przed przeczytaniem manuala jak jeszcze mialem automatyczne sprzegielka zapinalem naped 4x4 podczas jazdy. Po pewnym czasie przestalo to byc mozliwe. Mimo to na postoju wszystko bylo ok. - wiec generalnie chyba nic zlego sie nie stalo.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.
+ Honda Africa Twin.
... no tak "lekarz w terenie". Czyli w instrukcji przesadzili. Mysle, ze to sa tylko zalecenia (jak juz pisalem - zanim przeczytalem manuala - to mi dzialalo, po przeczytaniu przestalo - placebo
?). Chodzi pewnie o to, ze jak bedziesz przelaczac w czasie jazdy to mooooze sie cos zepsuc.

Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.
+ Honda Africa Twin.
Re: DOHC jimny
Można, na prostych kołach.Polek pisze:. i czy przy starej wersji jimniego (bez elektroniki-tylko wajcha od reduktora)mozna zapinac napedy w czasie jazdy?
No DOHC z tego co piszą ma lepszą dynamike od poprzedniego silnika.
Ciekawa sprawa - słyszałem od kumpla mechanika ze wiele osób sie pyta czy warto z NIemiec przywozić Jimnego z krzywym mostem. Na rynku używek jest ponoć mały problem z tym mostem przednim bo sie gnom jak powiedział mój kumpel. (Taki obraz przepatru rynku pod kontem naprawiania Jimnego po lekkim dachu - zebrane u nas lokalnie)
Ciekawa sprawa - słyszałem od kumpla mechanika ze wiele osób sie pyta czy warto z NIemiec przywozić Jimnego z krzywym mostem. Na rynku używek jest ponoć mały problem z tym mostem przednim bo sie gnom jak powiedział mój kumpel. (Taki obraz przepatru rynku pod kontem naprawiania Jimnego po lekkim dachu - zebrane u nas lokalnie)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
niepisz głupot
jeśli niewiesz co pisać to pisz niewyrażnie
już rocznik 99 robiony był na reduktorze bez pozycji N
co do mostu to niema żadnej rzeczy kompatybilnej (trudne słowo)
a napewno główka mostu jest inna ze względu na drążek kierowniczy,długości półosi itd
więc wysuwam wniosek że jesteś mało spostrzegawczy lub oględziny były
w stanie upojenia
jeśli niewiesz co pisać to pisz niewyrażnie

już rocznik 99 robiony był na reduktorze bez pozycji N
co do mostu to niema żadnej rzeczy kompatybilnej (trudne słowo)
a napewno główka mostu jest inna ze względu na drążek kierowniczy,długości półosi itd
więc wysuwam wniosek że jesteś mało spostrzegawczy lub oględziny były
w stanie upojenia

tak masz racje, jestem mało spostrzegawczy, a tak poza tym to cały czas pije, szczególnie w pracy....
jeśli nie mam racji to prosze cie nie pisz takich rzeczy, bo jest to nie w porządku, szczegółnie że że sie nie znamy
przyznam sie nie rozbierałem mostów w jimnim, ale spedziłem pod nim troche czasu. Na łoko mosty zdają sie być takie same, a wały i reduktor z samuraja są kompatybilne i to wydaje sie być pewne.
Jimmni rok '00 pozycja N reduktora-z takim miałem do czynienia
ps. teraz też jestem pijany
jeśli nie mam racji to prosze cie nie pisz takich rzeczy, bo jest to nie w porządku, szczegółnie że że sie nie znamy

przyznam sie nie rozbierałem mostów w jimnim, ale spedziłem pod nim troche czasu. Na łoko mosty zdają sie być takie same, a wały i reduktor z samuraja są kompatybilne i to wydaje sie być pewne.
Jimmni rok '00 pozycja N reduktora-z takim miałem do czynienia
ps. teraz też jestem pijany

Wszystko jest PRAWIE takie samo, ale nie wspólwymienne - w szczególności reduktor (trzeba skracać wał przedni i zmienić mocowanie). Oczywiście JEST pozycja N...[/img]
P.S. DOHC ma taką samą moc jak SOHC, max. moment minimalnie wyższy.
Nie powinno być odczuwalnej różnicy w osiągach, ale praktycznie nie sprawdzałem....
Natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa, to info z innych forów świadczą o zyżyciu paliwa DOHC WYŻSZYM od SOHC aż o 1-1,5 l/100 km !
P.S. DOHC ma taką samą moc jak SOHC, max. moment minimalnie wyższy.
Nie powinno być odczuwalnej różnicy w osiągach, ale praktycznie nie sprawdzałem....
Natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa, to info z innych forów świadczą o zyżyciu paliwa DOHC WYŻSZYM od SOHC aż o 1-1,5 l/100 km !
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości