Strona 1 z 2
DOHC jimny
: wt lip 18, 2006 9:20 am
autor: Polek
czy ktos cos wie cos na temat tego silnika . i czy przy starej wersji jimniego (bez elektroniki-tylko wajcha od reduktora)mozna zapinac napedy w czasie jazdy?
: wt lip 18, 2006 11:42 am
autor: michał-z
Napęd można zapinać do 60km/h i przy wyprostowanych kołach.Raczej na sprzęgle.Próbowałem u ojca nawet bez i wchodzi.W vitarce tego nie robię

: wt lip 18, 2006 11:43 am
autor: michał-z
Nie dotyczy reduktora.
: wt lip 18, 2006 12:07 pm
autor: horn3t
w manualu do vitary z 96 stoi ze: przy automatycznych sprzegielkach w kolach nie mozna zapinac na cztery nie mowiac juz o reduktorze podczas jazdy. Nalezy sie zatrzymac. Mozna to robic jedynie przy recznych sprzegielkach ustawionych na lock i kolach ustawionych na prosto (nie dotyczy reduktora - tu zawsze sie trzeba zatrzymac).
Tyle w manualu do vitary. Nie wiem jak jest w Jimnym.
Przed przeczytaniem manuala jak jeszcze mialem automatyczne sprzegielka zapinalem naped 4x4 podczas jazdy. Po pewnym czasie przestalo to byc mozliwe. Mimo to na postoju wszystko bylo ok. - wiec generalnie chyba nic zlego sie nie stalo.
: wt lip 18, 2006 12:24 pm
autor: Polek
w moim jimnim sa automatyczne sprzegielka
: wt lip 18, 2006 1:06 pm
autor: michał-z
Ojciec jeżdzi na automatach,zapina podczas jazdy już prawie 2 lata i nic się nie dzieje
: wt lip 18, 2006 1:12 pm
autor: darkman
Polek pisze:w moim jimnim sa automatyczne sprzegielka
a mozesz się pochwalić co to za jimny ? rocznik itd.. ? tnx

jakoś frapujace jest to autko dla mnie, nawet kiedyś miałem przez chwilę.
: wt lip 18, 2006 1:15 pm
autor: michał-z
w Jimnim z wajchą oczywiście
: wt lip 18, 2006 1:37 pm
autor: Polek
ja go dopiero kupilem 2002 rok silnik DOHC 30000tys km nalatane po lekkim dachu i jeszcze mie jezdzilem , a wczesniej mialem samuraja i ciekaw jestem czy jest duza ronica w jezdzie
: wt lip 18, 2006 1:54 pm
autor: mdeja
Powiadasz lekki dach i krzywy most - znaczy sie koziołki były

: wt lip 18, 2006 2:48 pm
autor: sergio
: wt lip 18, 2006 6:07 pm
autor: horn3t
Ojciec jeżdzi na automatach,zapina podczas jazdy już prawie 2 lata i nic się nie dzieje
a Ojciec jezdzi raz w tygodniu na wypady w teren ?
: wt lip 18, 2006 6:40 pm
autor: michał-z
Ojciec jeżdzi w teren codziennie. Jesteśmy lekarzami weterynarii.Taki zawód że za jeżdzenie po terenie placą

: wt lip 18, 2006 6:47 pm
autor: horn3t
... no tak "lekarz w terenie". Czyli w instrukcji przesadzili. Mysle, ze to sa tylko zalecenia (jak juz pisalem - zanim przeczytalem manuala - to mi dzialalo, po przeczytaniu przestalo - placebo

?). Chodzi pewnie o to, ze jak bedziesz przelaczac w czasie jazdy to mooooze sie cos zepsuc.
Re: DOHC jimny
: wt lip 18, 2006 6:51 pm
autor: Salata123
Polek pisze:. i czy przy starej wersji jimniego (bez elektroniki-tylko wajcha od reduktora)mozna zapinac napedy w czasie jazdy?
Można, na prostych kołach.
: wt lip 18, 2006 6:52 pm
autor: michał-z
W swojej Vitarce raz tego spróbowałem i nigdy więcej tego nie zrobię. Chociaż moja to '94 .Ale w Jimnim i owszem...
: wt lip 18, 2006 7:10 pm
autor: Salata123
No przecież piszę, że w Jimnym bez żadnych kłopotów można zapinać napęd 4H podczas jazdy i odwrotnie – czyli z 4H wpinać 2H. To nie informacje z kosmosu tylko z instrukcji obsługi tego samochodu

bodajże nie do 60 a 80km/h ale tego akurat nie jestem pewny: nie pamiętam dokładnie.
: śr lip 19, 2006 8:20 am
autor: Polek
dzieki chlopaki za odp a wiecie cos na temat tego silnika DOHC bo doczytalem sie tylko tego ze lubia wiecej paliwka od OHC a jesli chodzi o dynamike itp. ktos sie moze wypowidziec czy sa jakies roznice?
: śr lip 19, 2006 8:51 am
autor: mdeja
No DOHC z tego co piszą ma lepszą dynamike od poprzedniego silnika.
Ciekawa sprawa - słyszałem od kumpla mechanika ze wiele osób sie pyta czy warto z NIemiec przywozić Jimnego z krzywym mostem. Na rynku używek jest ponoć mały problem z tym mostem przednim bo sie gnom jak powiedział mój kumpel. (Taki obraz przepatru rynku pod kontem naprawiania Jimnego po lekkim dachu - zebrane u nas lokalnie)
: śr lip 19, 2006 10:11 am
autor: Polek
ja mam z wloch i jeszcze nie jezdzilem bo tylny most ma przyjsc w piatek i dopiero wtedy bede wiedzial czy przedni most jest prosty mam nadzieje bo bedzie wtopa inaczej z tym autem na oko wszystko ok ale ... wyjdzie w praniu jak zawsze
: śr lip 19, 2006 5:37 pm
autor: p.robak
ciekawa sprawa z tymi mostami w jimnim, bo troche im sie przyglądałem i stwierdzam że są identyczne jak w samuraju...oczywiście oprócz mocowań wachacza i sprężyny.Wały i reduktor na przykład pasują z samuraja.
: śr lip 19, 2006 7:34 pm
autor: suzus
niepisz głupot
jeśli niewiesz co pisać to pisz niewyrażnie
już rocznik 99 robiony był na reduktorze bez pozycji N
co do mostu to niema żadnej rzeczy kompatybilnej (trudne słowo)
a napewno główka mostu jest inna ze względu na drążek kierowniczy,długości półosi itd
więc wysuwam wniosek że jesteś mało spostrzegawczy lub oględziny były
w stanie upojenia

: śr lip 19, 2006 10:13 pm
autor: p.robak
tak masz racje, jestem mało spostrzegawczy, a tak poza tym to cały czas pije, szczególnie w pracy....
jeśli nie mam racji to prosze cie nie pisz takich rzeczy, bo jest to nie w porządku, szczegółnie że że sie nie znamy
przyznam sie nie rozbierałem mostów w jimnim, ale spedziłem pod nim troche czasu. Na łoko mosty zdają sie być takie same, a wały i reduktor z samuraja są
kompatybilne i to wydaje sie być pewne.
Jimmni rok '00 pozycja N reduktora-z takim miałem do czynienia
ps. teraz też jestem pijany

: śr lip 19, 2006 10:28 pm
autor: suzus
to że sie nie znamy to nie powód bym nie pisał
co do podobieństwa na oko to możemy podyskutować
o wielkości flansz, długości wałów,
: pt lip 21, 2006 10:29 am
autor: zu-tec
Wszystko jest PRAWIE takie samo, ale nie wspólwymienne - w szczególności reduktor (trzeba skracać wał przedni i zmienić mocowanie). Oczywiście JEST pozycja N...[/img]
P.S. DOHC ma taką samą moc jak SOHC, max. moment minimalnie wyższy.
Nie powinno być odczuwalnej różnicy w osiągach, ale praktycznie nie sprawdzałem....
Natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa, to info z innych forów świadczą o zyżyciu paliwa DOHC WYŻSZYM od SOHC aż o 1-1,5 l/100 km !