Duże kółka w X90

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Duże kółka w X90

Post autor: X90 » sob sie 05, 2006 5:01 pm

Yellow :D
Wczoraj dzięki uprzejmości dwóch kolegów samurajowców :wink: , przymierzyłem do Ufoka dwa rozmiary MT-ków: Technick Treckery 215R15 i BFG 235/75R15. Zuki nabrał charakteru, ale nic poza tym, bo koła weszły na styk.
Pytanie: czy warto bawić się w ciecie budy, czy raczej wybrać rozsądną wersję samurai/vitara. Kusi mnie terenowe X90 ale moze to wymagać ogromnych nakładów :roll:
Wiem, że temat niekompletny, ale nie mam jak wkleić zdjęc, więc jeśli znalazłby się jakiś chętny zyczliwy dołącze fotki :)2
Pozdrawiam.[/url]
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » sob sie 05, 2006 5:54 pm

bude uniesc w góre to chyba najprostrze :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » sob sie 05, 2006 6:02 pm

A tak po ludzku:

jeszcze nie masz auta i zastanawiasz się nad X90, ale boisz się, że trzeba dużo motać i chcesz kupić "rozsądną" wersję ?? Czy o coś innego pytasz ??
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » sob sie 05, 2006 6:36 pm

1. Podniesienie budy nic nie da. Wnęki kół z przodu i tak będą za małe.
2. Mam X90 i zastanawiam się czy to dobra baza do przeróbek.
Jeśli ktoś mi udiostepni serwer to wrzucę zdjęcia. Zobaczycie o co chodzi z kółkami
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » sob sie 05, 2006 6:39 pm

Michał powinien niedługo wkleić zdjęcia X90 na 29". :D
Dzięki kolego :)2
"Pisarz miłości mówią mi..."

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » sob sie 05, 2006 7:30 pm

X90 to mechanicznie 100% tradycyjnej Vitary. Więc jeśli nie obawiasz się o drobne zniszczenia, które wcześniej czy później nabędziesz w lesie to motaj.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » sob sie 05, 2006 8:26 pm

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob sie 05, 2006 8:52 pm

Nie no ciąc trza i patrzec czy aby równo idzie :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: michał16v » sob sie 05, 2006 8:59 pm

nie chce robić nowego wątku(MOŻE TU DOSTANE ODPOWIEDŹ)

czy dobrze przeliczam - >>30 x 9,5 x 15 to jest 245/75R15 ??
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob sie 05, 2006 9:01 pm

michał16v pisze:nie chce robić nowego wątku(MOŻE TU DOSTANE ODPOWIEDŹ)

czy dobrze przeliczam - >>30 x 9,5 x 15 to jest 245/75R15 ??
no prawie bo 30" to cos pomiedzy 245/75/15 a 255/75/15. ale obliczenia w granicach bledu :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob sie 05, 2006 10:42 pm

michal_cobra pisze:Sorry że tak późno ale są

http://img189.imageshack.us/my.php?imag ... 5m1rl8.jpg

http://img459.imageshack.us/my.php?imag ... 3m1wf0.jpg

Dobry lift i bedzie :)2

P.S. Nie ma za co :wink:
Ciąć i to ostro bo ciasno sakramęcko
U mnie na 30 calach jest mniej więcej tak....
Obrazek
Obrazek
Obrazek
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz sie 06, 2006 12:27 am

no wykrzyz to nawet niezły masz :D
gg 6157522

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz sie 06, 2006 9:02 am

Wykrzyż w porównaniu z moim bulwarkiem to :o :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » ndz sie 06, 2006 9:27 am

Marcin a jak ze sprezyną przy taki mwykrzyżu? Nie jest za luźna :roll:
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz sie 06, 2006 1:50 pm

michal_cobra pisze:Marcin a jak ze sprezyną przy taki mwykrzyżu? Nie jest za luźna :roll:
Właśnie sprężyna Granady na tym wykrzyżu nie jest luźna.
Przy ruchu w dół wahacza przewód hanulcowy giętki jeszcze wystarcza.
Dzięki za pochwałe wykrzyżu - właśnie do jego zwiększenia zmierzałem. Jest to troche kosztem komfortu bo amortyzator ma większy skok w dół niż w góre przy jego obecnym położeniu na płaskim. Za to w terenie idzie most na dół tyle ile może.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz sie 06, 2006 8:07 pm

A czy taka sprężyna od Granady pasowałaby też na przód?
I czy da się ją założyć do krótkiej vitary na przód i tył ew. ją przycinając?
Jak jest z długością przednich wachaczy po 7cm lifcie?
"Pisarz miłości mówią mi..."

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz sie 06, 2006 9:40 pm

Z przodu są sprężyny krótsze niż z tyłu chyba :roll:

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz sie 06, 2006 10:02 pm

Sprężyny na przód to dla mnie czarna magia... dlatego przód mam podniesiony na dystansach metalowych a nie na dłuższych sprężynach z czegośtam. Ale szukając dłuższych trzeba pamiętać ze oryginały przednie są twarde i z drutu grubego na 14,5mm. A więc jest to znacznie twardsza sprężyna niż te które stosujemy z tyłu. Dlatego tak jest że silnik z przodu jest ciężki ot co.
No i druga sprawa - przednie spreżyny nie są takie długie.
Jak chodzi o dłuższe na przód to niech sie ktoś doświadczeńszy wypowiada co zakładał z innych aut - ale te oprócz rozciąganych..

CO do długości wahaczy po lifcie z przodu - hmmm opony 30 cali trą o rame czasem na maksymalnym skręcie mimo wykręcenia na maksa ogranicznika skrętu.
A sprężyny z Granady do X90 - mogą być za twarde bo ona ma lekki tył. Ale ktoś musi sprawdzić
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » ndz sie 06, 2006 10:18 pm

X90 pisze:A czy taka sprężyna od Granady pasowałaby też na przód?
I czy da się ją założyć do krótkiej vitary na przód i tył ew. ją przycinając?
Jak jest z długością przednich wachaczy po 7cm lifcie?
Przy takim lifcie nie zaszkodzi sprawdzić kątów...
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sie 06, 2006 10:20 pm

Geometria raczej nie wyda :)21
Dlatego np. Calmini stosuje ine wahacze.

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » ndz sie 06, 2006 10:29 pm

Misiek Bielsko pisze:Geometria raczej nie wyda :)21
Dlatego np. Calmini stosuje ine wahacze.
Zaraz nie wyda :)21
A jak nie wyda to wiertarka w rękę i wyda :wink: Ale sprawdzić warto. Bo szkoda opon :roll:
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz sie 06, 2006 10:38 pm

Misiek Bielsko pisze:Geometria raczej nie wyda :)21
Dlatego np. Calmini stosuje ine wahacze.

wyda spoko znam kilka vitar gdzie geometria jast ok :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn sie 07, 2006 9:12 am

wyda spoko, u mnie dziala i katy mam ok.

@Mdeja

no wiesz przeciez jakie pasuja* na przod tylko ich nie lubisz :)21

u mnie jezdza i u Laca jezdza i przod jest super :evil:




dla zainteresowanych to MB 124 :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » pn sie 07, 2006 10:06 am

piotr_z pisze:wyda spoko, u mnie dziala i katy mam ok.
...
No tak, tylko zdradźcie sekreta co zmajstrować jak się mi koła \ - / dziwnie ułożyły, a tylko cztery centle podłożyłem z ertalionu pod sprężyny.
Mocowanie tyż obróciłem, działa spoko tylko te koła.... :(
Sie tak zastanawiam bo przy okazji wymieniłem sworznie dolne wachaczy zakupione w IC, tylko każdy z innej parafiii, czy czasem nie bedą inne wymiarami?
.....
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn sie 07, 2006 10:24 am

papas pisze:
piotr_z pisze:wyda spoko, u mnie dziala i katy mam ok.
...
No tak, tylko zdradźcie sekreta co zmajstrować jak się mi koła \ - / dziwnie ułożyły, a tylko cztery centle podłożyłem z ertalionu pod sprężyny.
Mocowanie tyż obróciłem, działa spoko tylko te koła.... :(
Sie tak zastanawiam bo przy okazji wymieniłem sworznie dolne wachaczy zakupione w IC, tylko każdy z innej parafiii, czy czasem nie bedą inne wymiarami?
.....
Obrazek


musisz odkrecic amorek przy zwrotnicy (2 sruby - poluzowac) i powinno pomoc. jesli nie to trzeba lekko rozwiercic (zrobic elipse) np. gornej sruby (z tych dwoch na dole) co spowoduje ze amorek zmieni kąt i wyprostujesz troche kola.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość