Problemy z SJ 413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Problemy z SJ 413

Post autor: belfegor » ndz sie 13, 2006 9:07 am

Witam wszystkich,jestem tutaj nowy i jak nieomal wszyscy nowi,zwracam sie do forumowiczów z prosbą o pomoc w rozwiazaniu badź rozwianiu problemów z samochodem.
Jestem od tygodnia posiadaczem Suzuki SJ 413 silnik 44kW z roku 1989. Auto ładnie pali i silnik równo pracuje.Problemem, byc może tylko dla mnie jest jazda po asfalcie kiedy to przy prędkości d0 40-50 km samochód niemiłosiernie drży i trzęsie, w lekkim terenie/droga lesna i polna/ drgań nie czuję.
Podczas jazdy na asfalcie kontrolka od załączonego przedniego napedu nie świeci tzn. gaśnie po jego rozłączeniu.Aha do jazdy na asfalcie z tylnym napedem nie rozłaczam sprzęgiełek w przednich kołach.Nie wypróbuje czy drży z wyłączonymi, bo tarcza hamulcowa sie zablokowała w lewym kole.Z hamulcem sobie poradzę, martwi mnie drżenie. Ponadto po włączeniu wstecznego i puszczaniu sprzegła, nawet bardzo delikatnym, czuć uderzenie.Dużo tych rewelacji jak na świeży zakup.
Liczę na jakąś pomoc, nie mam z kim porównać mojej S, jestem jedyny w okolicy z takim sprzetem.
Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz sie 13, 2006 9:21 am

Wały masz pewnie juz przechodzone. Sprawdź luzy na krzyżakach.
Uderzenie przy ruszaniu to przypuszczalnie zużyty dyfer. Da sie z tym żyć.
Na czarnym lepiej rozłączać sprzęgiełka wtedy nie pracują elementy przedniego napędu. Co mają sprzęgiełka do zablokowanych hamulców to ja niemam pojęcia :roll:
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Problemy z SJ 413

Post autor: Piotr Karcz » ndz sie 13, 2006 10:30 am

belfegor pisze:Problemem jest jazda po asfalcie kiedy to przy prędkości d0 40-50 km samochód niemiłosiernie drży i trzęsie, w lekkim terenie drgań nie czuję
Sprawdź rozmiar opon-muszą być identyczne (jadąc z 4H z różnymi oponami po czarnym masz w układzie napędowym naprężenia wynikające z różnej prędkości obrotowej kół)

Poza tym zawsze odłącz przedni napęd przy wjeździe na czarne !!

Upewnij się na 100 %, że faktycznie masz napęd tylko na tył (kontrolka kontrolką, ale czasami trzeba do tej operacji dużej siły)
belfegor pisze: tarcza hamulcowa sie zablokowała w lewym kole
aby to nie skrzywona główka mostu generowała takie opory :roll: :-?

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Problemy z SJ 413

Post autor: Kwadrat » ndz sie 13, 2006 4:46 pm

belfegor pisze:Witam wszystkich,jestem tutaj nowy i jak nieomal wszyscy nowi,zwracam sie do forumowiczów z prosbą o pomoc w rozwiazaniu badź rozwianiu problemów z samochodem.
Jestem od tygodnia posiadaczem Suzuki SJ 413 silnik 44kW z roku 1989. Auto ładnie pali i silnik równo pracuje.Problemem, byc może tylko dla mnie jest jazda po asfalcie kiedy to przy prędkości d0 40-50 km samochód niemiłosiernie drży i trzęsie, w lekkim terenie/droga lesna i polna/ drgań nie czuję.
Podczas jazdy na asfalcie kontrolka od załączonego przedniego napedu nie świeci tzn. gaśnie po jego rozłączeniu.Aha do jazdy na asfalcie z tylnym napedem nie rozłaczam sprzęgiełek w przednich kołach.Nie wypróbuje czy drży z wyłączonymi, bo tarcza hamulcowa sie zablokowała w lewym kole.Z hamulcem sobie poradzę, martwi mnie drżenie. Ponadto po włączeniu wstecznego i puszczaniu sprzegła, nawet bardzo delikatnym, czuć uderzenie.Dużo tych rewelacji jak na świeży zakup.
Liczę na jakąś pomoc, nie mam z kim porównać mojej S, jestem jedyny w okolicy z takim sprzetem.
Pozdrawiam wszystkich.

Napisz z jakiej okolicy bo może ci sie tylko wydawac że jesteś TYM JEDYNYM :D :D :wink:

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » ndz sie 13, 2006 6:43 pm

moze masz rozwalona opone i bije po biezniku ??
G-wagen wilk

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » ndz sie 13, 2006 11:12 pm

W poniedziałek dokonam dalszych ustaleń, co z przednim napedem i czy jest całkowicie odłaczony. Czy dźwignia od jego rozłączania ma duzy zakres ruchu, bo u mniejest to max2 cm? Sprawdzę też opony, wydaja sie jednakowe, niemniej uszkodzenie tez jest mozliwe. Póki co dziekuje za wstepne porady,jak cos wiecej ustlę przy SuSa, to zaraz napiszę, bo pewnie pojawia sie nastepne problemy.
Pozdrawiam.
b.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz sie 13, 2006 11:29 pm

belfegor pisze: mniejest to max 2 cm
Na wys. osłony gumowej dzwigni to u mnie 3 cm, więc jakieś zacięcie dzwigni odpada ( ale jeden lekki zryw na piasku prawdę ci powie)

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn sie 14, 2006 6:09 pm

Byłem u mechanika. Auto sie trzesie, bo sa luzy na krzyżakach wałów. To moge jakoś przeboleć, jednak powiedział, że zakładanie innych krzyzaków,daje tylko czasową poprawe a później wszystko wraca do normy,czyli trzęsie.Czy z Waszych doswiadczeń, Szanowni Forumowicze, wyciągacie podobne wnioski?Jaka jest trwałość wymienianych krzyżaków? Jak powiem mechanikowi ,że ma wymieniac, to wymieni.Jakie ewentualnie krzyżaki powinienem kupić i gdzie?
Aha, napedy się rozłączają bez problemów.Jeszcze jedno,klocki hamulcowe sie skończyły, jakie można założyć?
Pozdrawiam

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn sie 14, 2006 6:43 pm

Tzn jakie zamienniki klocków mozna załozyć, coby nie zrujnowac sie zbytnio...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn sie 14, 2006 7:15 pm

belfegor pisze:Tzn jakie zamienniki klocków mozna załozyć, coby nie zrujnowac sie zbytnio...
http://daniels.lumena.com/suzuki/

masz tabelę zamienników, tak w ogóle co załatwi Ci następne pytania, oraz rysunki poglądowe kształtu klocków - tam gdzie będziesz je kupował facio wyświetli ci na kompie ich kształt - zobaczysz czy są ok. ja jak kupowałem to zabrałem dla pewności rysunek do sklepu.. no co ..? dokładny jestem i nie lubię latać dwa razy :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » wt sie 15, 2006 10:00 am

Pewnie jestem mało rozgarnięty w zakresie komputera, ale za nic nie moge znaleźć na stronach danielsa klocków. Są łożyska, uszczelniacze, ale klocki nie...
Może jakaś bardziej bezposrednia sugestia?

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » wt sie 15, 2006 10:10 am

MUTSY

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » wt sie 15, 2006 10:12 am

to znajdziesz na stronce danielsa:

Klocki hamulcowe
Klocki, których ja potrzebowałem, to klocki do modelu sj410 okolice lat '84 - z tego co wiem te klocki są też stosowane do 413, samurai, jimny i w niektórych Grand Vitarach. Wygląd klocka często przydaje w czasie poszukiwań, ponieważ jest kilka różnych typów zacisków hamulcowych w Suzuki i w sklepie trzeba zwykle zdecydować, czy oferowany klocek jest taki, jaki być powinien do naszego konkretnego pojazdu.
Dodatkowa informacja to zacisk typu SUMITOMO (bo sa tez lucas i akebono), kody katalogowe wg firm: REMSA 0190.10, FERODO 396
Hubert
MUTSY

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt sie 15, 2006 10:23 am

belfegor pisze:Tzn. jakie zamienniki (...) mozna załozyć, coby nie zrujnowac sie zbytnio...
W ASO w Zielonej Górze sprzedawca zapewniał mnie, że 80 % części które sprzedaje, to tańsze zamienniki np.
klocki oryginał SUZUKI JAPAN ok. 400 zł, a miał także po 120 zł.
Warto przed kupnem z innego źródła chociaż zadzwonić, bo niektóre części mają w normalnych cenach :roll:

Najtańsze części kupisz w sklepie, który współpracuje z hurtownią JC Auto (Japan Cars)- poszukiwane przez ciebie klocki kupiłem rok temu za 45 zł, teraz mam trochę lepsze :roll: bo za 90 zł :wink:

W większych miastach pewnie są też inne firmy specjalizujące się w japończykach, ale JC dociera nawet do miejscowości gdzie jest 1 sklep motoryzacyjny.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » wt sie 15, 2006 11:57 am

Klocki kupujesz z dużego fiata za około 25 złotych za komplet. Około 10 minut pracy gumówką - naprawde niewiele trzeba blaszki podciąc i na grubość okładzinę ( jest za gruba około 1 cm). Nie przejmuj sie gadaniem mechanika. jak wymienisz krzyżaki będziesz miał na dłuuugi czas spokój.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt sie 15, 2006 2:32 pm

Zibi pisze:Około 10 minut pracy gumówką
Z takim podejściem do problemów technicznych to trzeba w koszty napraw dodać .... lawetę :wink: co by na czarne NIGDY nie wjeżdżać :-?
Ale to już problem filozoficzny, a nie techniczny :roll:

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » śr sie 16, 2006 12:16 pm

Witam,

Luzy na krzyżakach mają to do siebie, że się pogłębiają. Wymiana samych krzyżaków nic nie da jeżeli nie wyważysz wału - rozklekoczą się znów po 1000 km.

Jeżeli operujesz w okolicach W-wy, to znam zakład, który to robi profesjonalnie w Piasecznie.

Pzdr
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » śr sie 16, 2006 8:15 pm

Mozna też szukać całego wału. Dla mnie ceny zaczęły sie od 250 za przedni, a skończyły na 200 za WSZYSTKIE. Stan cycuś malinka, ale to juz kwestia szczęśćia, aczkolwiek dodam że i cierpliwości... Akurat małolaty rozkręcały Uzuka 'na części' a wały im 'zawadzały'...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw sie 17, 2006 1:24 pm

Klocki są inne do zacisków aisin i inne do lucasa - przerabiałem ten temat.
Co do krzyżaków, to zależy od sposobu jazdy.
Moja małżonka w jeden dzień wykończyła kiedyś dwa nowe krzyżaki :)22
Teraz wał jest na krzyżakach od uaza - pancernik :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KULSON
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 20, 2006 12:12 am

Post autor: KULSON » czw sie 17, 2006 3:20 pm

mialem podobny problem ale go juz nie mam!!!!! :P wymienilem krzyzaki na koyo ok 80 pln na inne sie nie oplaca bo sie rozleca np JC-.... . ja caly wal oddalem do mechanika w wawie i mi wywarzyl, zmienil kzyzakii mam spokuj mimo ze jak masz przelorzony most pod reor to szybciej ci sie bedzie zurzywac wala. A i sprawdz wieloklin (czy jest wogule nasmarowany) chwyc wal za konce i sprobuj obracac na zmiane w przeciwnych kierunkach jesli wyczujesz luzy miedzy zmianami kerunku poprostu kup jakis inny urzywany i zmien w nim krzyzaki. i po problemie. pozdro

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » wt sie 22, 2006 11:31 pm

tak sobie myślałem,że jak ktoś ma tyle problemów z krzyżakami i ciągle je zmienia,to czy nie lepiej byłoby sie pomęczyć i złożyć przegub z jakiejkolwiek osobówki i po problemie. Trwalszy i wytrzymalszy pewnie ze 100 razy. To co ,że droższy,ale w gumie to by pracowało do końca życia auta. Ktoś już może tak zmotał? :-?
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość