1.9D z poldka
Moderator: Albert_N
1.9D z poldka
Witam
mam pytanie do tych, ktorzy juz wkladali taki silnik razem z polonezowska skrzynia...
czy zmienialiscie/przerabialiscie miske olejowa?
jesli nie to czy nie ma problemow ze smarowaniem przy zjazdach albo podjazdach i czy przy dobiciach zawieszenia nie uderza ta miska w drazki albo most ?
pozdrawiam
majch
mam pytanie do tych, ktorzy juz wkladali taki silnik razem z polonezowska skrzynia...
czy zmienialiscie/przerabialiscie miske olejowa?
jesli nie to czy nie ma problemow ze smarowaniem przy zjazdach albo podjazdach i czy przy dobiciach zawieszenia nie uderza ta miska w drazki albo most ?
pozdrawiam
majch
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Syll ma 1,6 td z VW.
u kolegi w suzie trezba było miskę przerobić bo wypadała przy gruszce mostu, ale on ma mosty z uaza - nie wiem jak przy oryginalnych mostach.
uważaj na te silniki bo można łatwo kupić szrot-lepiej kup poloneza z tym silnikiem i reszte oddaj na złom, bo większość 1,9 jeździła w truckach i są mocno zmęczone
u kolegi w suzie trezba było miskę przerobić bo wypadała przy gruszce mostu, ale on ma mosty z uaza - nie wiem jak przy oryginalnych mostach.
uważaj na te silniki bo można łatwo kupić szrot-lepiej kup poloneza z tym silnikiem i reszte oddaj na złom, bo większość 1,9 jeździła w truckach i są mocno zmęczone

Niby tak, ale wielką zaletą tych silników jest to, że właśnie bardzo ciężko je zamęczyć ( nawet przez pracowników-kierowców-przedstawicieli handlowychczaykowski pisze:............uważaj na te silniki bo można łatwo kupić szrot-lepiej kup poloneza z tym silnikiem i reszte oddaj na złom, bo większość 1,9 jeździła w truckach i są mocno zmęczone

- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Potwierdzam : miałem okazję jeździć dwoma Truckami z takimi silnikami i są nie do zajechania.mik pisze:Niby tak, ale wielką zaletą tych silników jest to, że właśnie bardzo ciężko je zamęczyć ( nawet przez pracowników-kierowców-przedstawicieli handlowychczaykowski pisze:............uważaj na te silniki bo można łatwo kupić szrot-lepiej kup poloneza z tym silnikiem i reszte oddaj na złom, bo większość 1,9 jeździła w truckach i są mocno zmęczone)
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
Niby tak, ale pierwszy jaki testował mój znajomy (testy przed zapłatą) był zamęczonymik pisze:Niby tak, ale wielką zaletą tych silników jest to, że właśnie bardzo ciężko je zamęczyć ( nawet przez pracowników-kierowców-przedstawicieli handlowychczaykowski pisze:............uważaj na te silniki bo można łatwo kupić szrot-lepiej kup poloneza z tym silnikiem i reszte oddaj na złom, bo większość 1,9 jeździła w truckach i są mocno zmęczone)

A bo wszedzie można trafić na zonka, ale ogólnie silniki przepancerne, tylko z polonezowska chłodnicą mają tendencje do przegrzewania się, ale głowica odporna na pęknięcia, jeśli już do tego dojdzie ( a trudno o to ) to przeważnie tylko uszczelka do wymiany.czaykowski pisze:Niby tak, ale pierwszy jaki testował mój znajomy (testy przed zapłatą) był zamęczony
ja również potwierdzam.
miałem w 306 z przebiegiem grubo ponad 200tyś. Po drodza wymieniana była głowica, bo była i podskoczyła poprzedniej właścicielce kiedy to gapiła się w lusterko zamiast w zegary (zawiesiły się wiatraki )
Także podmęczony lekko był, a wciaż hulał i dalej hula. Zwykły 1.9 holcwagena, czy inne 1.7 oplowskie nie podchodzą nawet do niego.
...teraz mam xsare z tym motorem ( też wolnossący ).
miałem w 306 z przebiegiem grubo ponad 200tyś. Po drodza wymieniana była głowica, bo była i podskoczyła poprzedniej właścicielce kiedy to gapiła się w lusterko zamiast w zegary (zawiesiły się wiatraki )

Także podmęczony lekko był, a wciaż hulał i dalej hula. Zwykły 1.9 holcwagena, czy inne 1.7 oplowskie nie podchodzą nawet do niego.
...teraz mam xsare z tym motorem ( też wolnossący ).

łoś też człowiek
kupilem calego poldka zeby zadnych gratow nie brakowalo
wsadzilem caly zespol pod maske i sie okazalo, ze jak opuszcze silnik tak nisko zeby maska sie domykala to miska olejowa opiera sie o drazki kierownicze
mam zupelnie seryjne zawieszenie i do tego strasznie zmeczone resory z przodu, zastanawiam sie czy jak podniose zawias i dam dluzsze odboje to wystarczy zeby sie most albo drazek nie spotkaz z miska czy jednak trzeba bedzie ciac miske i kombinowac ze smokiem
wsadzilem caly zespol pod maske i sie okazalo, ze jak opuszcze silnik tak nisko zeby maska sie domykala to miska olejowa opiera sie o drazki kierownicze
mam zupelnie seryjne zawieszenie i do tego strasznie zmeczone resory z przodu, zastanawiam sie czy jak podniose zawias i dam dluzsze odboje to wystarczy zeby sie most albo drazek nie spotkaz z miska czy jednak trzeba bedzie ciac miske i kombinowac ze smokiem
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...
- Grzegorz K.
- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
moze zabardzo jestes przyzwyczajony do benzyny diesel zawsze bedzie wolniejszy ale moment robi swoje na podjazdachPCIENIAS pisze:Miałem okazję jakiś czas poruszać się w terenie taką zmotą i jednoznacznie stwierdzam że brakuje mocy, i to zajebiście, już lepiej chodził z orginalnym 1,3. Najlepsza jest benzynka i to najlepiej jakaś 2,0. Np z opelka chodzi jak burza, i mosty jak na razie też się trzymają i to już ponad rok.

G-wagen wilk
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
I w błocie na głębokość koła......kapik pisze:moze zabardzo jestes przyzwyczajony do benzyny diesel zawsze bedzie wolniejszy ale moment robi swoje na podjazdachPCIENIAS pisze:Miałem okazję jakiś czas poruszać się w terenie taką zmotą i jednoznacznie stwierdzam że brakuje mocy, i to zajebiście, już lepiej chodził z orginalnym 1,3. Najlepsza jest benzynka i to najlepiej jakaś 2,0. Np z opelka chodzi jak burza, i mosty jak na razie też się trzymają i to już ponad rok.

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
W/g mnie zwykly 1.6 TD z VW to jest bardzo dobry wybor. Nie bardzo moge uwierzyc w wysoka kulture obslugi Poldka Trucka, a wielokrotnie widuje sie bardzo zadbane, choc bardzo stare Golfy, czy busy VW z 1.6 TD. Byc moze sam silnik 1.9 Poldka jest swietny, ale szansa na trafienie sztrucla jest przeogromna i z tego powodu nie bralbym go pod uwage.Wiechu pisze:Zwykły 1.9 holcwagena, czy inne 1.7 oplowskie nie podchodzą nawet do niego.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
1.6td tak, bo jest T, a to jednak co innego niż zwykły, wolnossący.
Ja tu odniosłem się do porównywalngo 1.9 bez turbo. Poza tym trudno mówić, że nasz glowny bohater, to silnik z poldka.
Poza większością produktów PSA, był montowany także w corolli przez krotki czas i to całkiem nie tak dawno. A to wyjątkowa sytuacja była, kedy to toyota musiała skorzytać nie ze swojej własnej konstrukcji. Także też jest to jakaś wykładnia.
A rynek wtórny jest przeogromny, można przebierać jak w ulęgałkach. Najtaniej jednak, wychodzi kupić skorodowanego, kilkunastoletniego poldka z tym motorem.
Aczkolwiek musu takiego wcale nie ma, można skrzynkę dobrać później.
Ja tu odniosłem się do porównywalngo 1.9 bez turbo. Poza tym trudno mówić, że nasz glowny bohater, to silnik z poldka.
Poza większością produktów PSA, był montowany także w corolli przez krotki czas i to całkiem nie tak dawno. A to wyjątkowa sytuacja była, kedy to toyota musiała skorzytać nie ze swojej własnej konstrukcji. Także też jest to jakaś wykładnia.
A rynek wtórny jest przeogromny, można przebierać jak w ulęgałkach. Najtaniej jednak, wychodzi kupić skorodowanego, kilkunastoletniego poldka z tym motorem.
Aczkolwiek musu takiego wcale nie ma, można skrzynkę dobrać później.
łoś też człowiek
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Teraz rozumiem. Niemniej jednak odnioslem wrazenie, ze namawiacie kolege na Poldka jako dawce, a to uwazam za slaby wybor z uwagi na ogolny brak dbalosci o te pojazdy.Wiechu pisze:1.6td tak, bo jest T, a to jednak co innego niż zwykły, wolnossący. Ja tu odniosłem się do porównywalngo 1.9 bez turbo. Poza tym trudno mówić, że nasz glowny bohater, to silnik z poldka. (..)
Ja jednak bardzo cenie stare silniki VW, poniewaz uslyszalem najwiecej historii o ich trwalosci od roznych moich znajomych, ktorzy z lezka w oku wspominaja swoje stare busy, ktore pewnie do dzis gdzies robia tas, tas.Wiechu pisze: Aczkolwiek musu takiego wcale nie ma, można skrzynkę dobrać później.
Do tego skopiowalismy flansze do skrzyni biegow Suzuki z amerykanskiego produktu, wiec to tez mamy opanowane i dziala doskonale.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Ja tam na nic nie namawiam, padło pytanie o ten silnik, a że znam go trochę, to się wymądrzyłem
A trwałości starych diesli vw nie chcę wcale podważać, sam dwa razy bliski byłem kupna, aczkolwiek własnie o 1.9 bez turbo słyszałem nie najlepsze opinie, ze względu na słabszą głowicę niż w 1.9td ( nie tdi ).
Jeździłem też takimi i tylko w polo to sobie nieżle radziło, większy golf już był strasznie mułowaty ( porównując np do peugeota 306 1.9d ).
Ten o którym mówisz (1.6td) to super motor ( dlatego nawet w passacie szedł równolegle z 1.9d ), niestety są dzisiaj już dość stare i ciężko go kupić w przyzwoitym stanie
.

A trwałości starych diesli vw nie chcę wcale podważać, sam dwa razy bliski byłem kupna, aczkolwiek własnie o 1.9 bez turbo słyszałem nie najlepsze opinie, ze względu na słabszą głowicę niż w 1.9td ( nie tdi ).
Jeździłem też takimi i tylko w polo to sobie nieżle radziło, większy golf już był strasznie mułowaty ( porównując np do peugeota 306 1.9d ).
Ten o którym mówisz (1.6td) to super motor ( dlatego nawet w passacie szedł równolegle z 1.9d ), niestety są dzisiaj już dość stare i ciężko go kupić w przyzwoitym stanie

łoś też człowiek
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Zdziwilbys sie, jak taki 1.6 TD zapiernicza... Przez nasza gorke testowa przechodzi tas, tas, tas - niemal bez dotykania gazu!kapik pisze:mic zmenczonego 1,9d czy 1.6td i walczyc z remontami to lepiej pozostac przy 1,3samurai albo 1,6witara
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
zwykły 1,6d(60km) w golfie II, nie jest mułowaty, porównując go np do 1,3 suzuki w przeprawówce będzie lepszy, ma duży moment przy obrotach biegu jałowego a to przecież bardzo ważne.
1,6td to i na szybkościówkę w sj będzie niezły z tego co pamiętam ma 84km i moment pewnie koło 160Nm, a z tego co pamiętam pajero 2,5td intercooler ma 195Nm
1,6td to i na szybkościówkę w sj będzie niezły z tego co pamiętam ma 84km i moment pewnie koło 160Nm, a z tego co pamiętam pajero 2,5td intercooler ma 195Nm
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
duzo/malo to pojecia wzgledne...kapik pisze:a duzo roboty przy takim silniku 1,6td aby on sie znalazł w samuraiu
wiecej pracy niz przy zmianie silnika na taki sam a mniej niz przy podobnej
przerobce w plaskaczu

mam jeszcze jedno pytanie
czy wzmacnialiscie resory przednie po przerobce na diesla ?
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości