Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » wt sie 29, 2006 9:41 pm
Czolem, pozna pora jest, a ja spedzam chwilke w "garazu" walczac z uplywajacym czasem-szykujac samochod bo termin mnie p-ali do wyjazdu ustalonego juz...

Pytanie dotyczy: jakiego oleju nalac to tylnego mostu ktory ma lock righta? dzis juz go nie zanabede..ale jak mi kawy starczy oraz zapalu i nie padne jutro na pysk to zanabede taki z samego rana..zaleje i testowac mam zamiar-czyli obserwowac czy strzymia mania motaczną zastosowane czesci w manii... koledzy...pomożta PLIZ!!!

-
Viper
-

- Posty: 189
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 3:31 pm
- Lokalizacja: Będzin
Post
autor: Viper » wt sie 29, 2006 9:52 pm
Ja zalewam Hipolem GL5 85W/90W

Suzuki Samurai

Marcin
-
slaw211
-

- Posty: 963
- Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: slaw211 » wt sie 29, 2006 10:44 pm
no chyba ciut zadszy zalecaja

gg 6157522
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » wt sie 29, 2006 10:53 pm
Taki sam jak noramlnie sie leje.....

(to ci wytłumaczyłem

)
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » wt sie 29, 2006 11:01 pm
czyli
75W90 GL5
lub
80W90 GL5
przykładowo:
valvoline synpower TDL
valvoline durablend GL5
valvoline HP GL5
castrol taf-x
castrol taf-xo
texaco ep-c
texaco multigear-s
chyba od 75W140 też by się nic nie stało, a zawsze wyższa odpornośc na wysokie temperatury

-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » wt sie 29, 2006 11:51 pm
ooo dobra...spisze kumato na kartke i jutro zapodam oleum

reduktor to samo co most?

-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » wt sie 29, 2006 11:56 pm
niecałkiem. W reduktorze i skrzyni biegów trzeba stosować olej GL4.
Niektóe z tych co wymieniłem spełniają naraz GL4 i GL5, a niektóre tylko GL5.
Poza tym w skrzyni i reduktorze raczej zalecany jest olej 75W90 lub 75W85, a w mostach 75W90 lub 80W90
w skrzyni biegów i rozdzielczej przykładowo:
castrol smx-s
castrol taf-x
castrol syntrans at
valvoline durablend GL4
-
sergio

- Posty: 516
- Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Post
autor: sergio » śr sie 30, 2006 6:02 am
Do mostu:
Oleje syntetyczne (nowa generacja ) ;
VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS
QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant
CASTROL - SAF –XJ 75W - 140
BP - Energar SHX – LS
STATOIL – Gearway LS WB
NESTE - Hypoidi S GL-6
MOBIL - Mobillube LS 85W -90
używaj opcji szukaj

Pozdrawiam
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05

-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » śr sie 30, 2006 6:15 am
sergio pisze:
używaj opcji szukaj

Pozdrawiam
no dziekuje za info, zaniedlugo sklepy otweiraja:)
ee z tym szukaj to chetnie, gdybym siedzial w domku i kawke popijal, niestety cala noc gnypilem przy suce
a jescze nie koniec i jeszcze niewaidomo co z tego bedzie
stad szybcikowe pytania bez szukania
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 10:26 am
w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » śr sie 30, 2006 10:38 am
piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 11:23 am
michal_cobra pisze:piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

musisz nauczyc sie troche o olejach to nie bedziesz zadawal takich pytan

-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » śr sie 30, 2006 11:27 am
@ Piotr. Twoja wypowiedz jest w pełni adekwatna do pytania.
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » śr sie 30, 2006 11:28 am
Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » śr sie 30, 2006 11:30 am
protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 11:35 am
michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

to przeczytaj sobie gdziekolwiek cos na temat oznaczen olejow i zakresu ich pracy. i to wszystko. nie mam ochoty z nikim sie klocic, ale pytanie ktore zadales jest no powiedzmy na tyle banalne i bez sensu, ze odpowiedzialem w sposob jednoznaczny. poczytaj i zrozum.
jak napisalem cieply klimat to nie jest rownoznaczne z latem a zimny klimat nie rowna sie zimie. to sa inne pojecia.
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » śr sie 30, 2006 12:25 pm
michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

A czy ja Ci kazałem czytać savoir-vivre.
Jak wiem, że działam na kogoś jak płachta na byka, to się do niego nie odzywam, żeby nie prowokować, chyba że właśnie o to mi chodzi- złaśliwie.
Amen.
-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » śr sie 30, 2006 12:33 pm
protetyk pisze:michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

A czy ja Ci kazałem czytać savoir-vivre.
Jak wiem, że działam na kogoś jak płachta na byka, to się do niego nie odzywam, żeby nie prowokować, chyba że właśnie o to mi chodzi- złaśliwie.
Amen.
Daj że spokój już z tymi kłótniami, przecież było miło i grzecznie

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 1:03 pm
-
sergio

- Posty: 516
- Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Post
autor: sergio » śr sie 30, 2006 1:17 pm
Marcin teraz spytaj sie jak zamontować tubę w Samuraju, zobaczysz jaka będzie reakcja

Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05

-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 1:26 pm
sergio pisze:Marcin teraz spytaj sie jak zamontować tubę w Samuraju, zobaczysz jaka będzie reakcja

Jak to jak - w kole zapasowym

-
opornik
-

- Posty: 156
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: W-wa/Białołęka
Post
autor: opornik » śr sie 30, 2006 2:02 pm
michal_cobra pisze:piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

Jak się edukowałem tutaj ->
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Poz
opornik
Vitara - 101 % -
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » śr sie 30, 2006 2:17 pm
Michał_cobra:
jeśli do mostu zalecany jest olej 75W90 oraz 85W140 to równie dobrze można wlać 75W140, który sprawdzi sie w każdym klimacie.
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » śr sie 30, 2006 2:25 pm
cornholio78 pisze:Michał_cobra:
jeśli do mostu zalecany jest olej 75W90 oraz 85W140 to równie dobrze można wlać 75W140, który sprawdzi sie w każdym klimacie.
Cornie ale w dalszym ciagu nie zaspokoiles glodu wiedzy Michala. podales suche fakty nie tlumaczac dlaczego mozna olej o okreslonych zastosowaniach temperaturowych (np. 75W90) zastapic olejami o wiekszym zakresie temperaturowym (np. 75W140)
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » śr sie 30, 2006 2:27 pm
oj niezawsze można

zależy to wileu czynników, przykładowo tolerancji pasowania i rozszerzalności cieplnej materiałów
dajmy spokój Michałowi

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości