Strona 1 z 2
Szybkie oleiczne pytanie!
: wt sie 29, 2006 9:41 pm
autor: Marcin
Czolem, pozna pora jest, a ja spedzam chwilke w "garazu" walczac z uplywajacym czasem-szykujac samochod bo termin mnie p-ali do wyjazdu ustalonego juz...

Pytanie dotyczy: jakiego oleju nalac to tylnego mostu ktory ma lock righta? dzis juz go nie zanabede..ale jak mi kawy starczy oraz zapalu i nie padne jutro na pysk to zanabede taki z samego rana..zaleje i testowac mam zamiar-czyli obserwowac czy strzymia mania motaczną zastosowane czesci w manii... koledzy...pomożta PLIZ!!!

: wt sie 29, 2006 9:52 pm
autor: Viper
Ja zalewam Hipolem GL5 85W/90W

: wt sie 29, 2006 10:44 pm
autor: slaw211
no chyba ciut zadszy zalecaja

: wt sie 29, 2006 10:53 pm
autor: Michał_1989
Taki sam jak noramlnie sie leje.....

(to ci wytłumaczyłem

)
: wt sie 29, 2006 11:01 pm
autor: cornholio78
czyli
75W90 GL5
lub
80W90 GL5
przykładowo:
valvoline synpower TDL
valvoline durablend GL5
valvoline HP GL5
castrol taf-x
castrol taf-xo
texaco ep-c
texaco multigear-s
chyba od 75W140 też by się nic nie stało, a zawsze wyższa odpornośc na wysokie temperatury

: wt sie 29, 2006 11:51 pm
autor: Marcin
ooo dobra...spisze kumato na kartke i jutro zapodam oleum

reduktor to samo co most?

: wt sie 29, 2006 11:56 pm
autor: cornholio78
niecałkiem. W reduktorze i skrzyni biegów trzeba stosować olej GL4.
Niektóe z tych co wymieniłem spełniają naraz GL4 i GL5, a niektóre tylko GL5.
Poza tym w skrzyni i reduktorze raczej zalecany jest olej 75W90 lub 75W85, a w mostach 75W90 lub 80W90
w skrzyni biegów i rozdzielczej przykładowo:
castrol smx-s
castrol taf-x
castrol syntrans at
valvoline durablend GL4
: śr sie 30, 2006 6:02 am
autor: sergio
Do mostu:
Oleje syntetyczne (nowa generacja ) ;
VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS
QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant
CASTROL - SAF –XJ 75W - 140
BP - Energar SHX – LS
STATOIL – Gearway LS WB
NESTE - Hypoidi S GL-6
MOBIL - Mobillube LS 85W -90
używaj opcji szukaj

Pozdrawiam
: śr sie 30, 2006 6:15 am
autor: Marcin
sergio pisze:
używaj opcji szukaj

Pozdrawiam
no dziekuje za info, zaniedlugo sklepy otweiraja:)
ee z tym szukaj to chetnie, gdybym siedzial w domku i kawke popijal, niestety cala noc gnypilem przy suce
a jescze nie koniec i jeszcze niewaidomo co z tego bedzie
stad szybcikowe pytania bez szukania
: śr sie 30, 2006 10:26 am
autor: piotr_z
w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
: śr sie 30, 2006 10:38 am
autor: michal_cobra
piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

: śr sie 30, 2006 11:23 am
autor: piotr_z
michal_cobra pisze:piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

musisz nauczyc sie troche o olejach to nie bedziesz zadawal takich pytan

: śr sie 30, 2006 11:27 am
autor: michal_cobra
@ Piotr. Twoja wypowiedz jest w pełni adekwatna do pytania.
: śr sie 30, 2006 11:28 am
autor: protetyk
Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
: śr sie 30, 2006 11:30 am
autor: michal_cobra
protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

: śr sie 30, 2006 11:35 am
autor: piotr_z
michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

to przeczytaj sobie gdziekolwiek cos na temat oznaczen olejow i zakresu ich pracy. i to wszystko. nie mam ochoty z nikim sie klocic, ale pytanie ktore zadales jest no powiedzmy na tyle banalne i bez sensu, ze odpowiedzialem w sposob jednoznaczny. poczytaj i zrozum.
jak napisalem cieply klimat to nie jest rownoznaczne z latem a zimny klimat nie rowna sie zimie. to sa inne pojecia.
: śr sie 30, 2006 12:25 pm
autor: protetyk
michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

A czy ja Ci kazałem czytać savoir-vivre.
Jak wiem, że działam na kogoś jak płachta na byka, to się do niego nie odzywam, żeby nie prowokować, chyba że właśnie o to mi chodzi- złaśliwie.
Amen.
: śr sie 30, 2006 12:33 pm
autor: michal_cobra
protetyk pisze:michal_cobra pisze:protetyk pisze:Jezzzu - chopy dajcie se już spokuj.
Ale czy ja sie nie kulturalnie zachowuje
Chciałem tylko siedopytac co by więdzieć co nieco więcej.

A czy ja Ci kazałem czytać savoir-vivre.
Jak wiem, że działam na kogoś jak płachta na byka, to się do niego nie odzywam, żeby nie prowokować, chyba że właśnie o to mi chodzi- złaśliwie.
Amen.
Daj że spokój już z tymi kłótniami, przecież było miło i grzecznie

: śr sie 30, 2006 1:03 pm
autor: piotr_z
: śr sie 30, 2006 1:17 pm
autor: sergio
Marcin teraz spytaj sie jak zamontować tubę w Samuraju, zobaczysz jaka będzie reakcja

: śr sie 30, 2006 1:26 pm
autor: piotr_z
sergio pisze:Marcin teraz spytaj sie jak zamontować tubę w Samuraju, zobaczysz jaka będzie reakcja

Jak to jak - w kole zapasowym

: śr sie 30, 2006 2:02 pm
autor: opornik
michal_cobra pisze:piotr_z pisze:w instrukcji do lock righta jest napisane tak:
cieply klimat 85-140
zimny klimat 75-90
i to wszystko na ten temat
Czyli na sezon zimowy powinno się lac inny olej niż na letni
To nie jest żadna zaczepka...

Jak się edukowałem tutaj ->
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Poz
opornik
: śr sie 30, 2006 2:17 pm
autor: cornholio78
Michał_cobra:
jeśli do mostu zalecany jest olej 75W90 oraz 85W140 to równie dobrze można wlać 75W140, który sprawdzi sie w każdym klimacie.
: śr sie 30, 2006 2:25 pm
autor: piotr_z
cornholio78 pisze:Michał_cobra:
jeśli do mostu zalecany jest olej 75W90 oraz 85W140 to równie dobrze można wlać 75W140, który sprawdzi sie w każdym klimacie.
Cornie ale w dalszym ciagu nie zaspokoiles glodu wiedzy Michala. podales suche fakty nie tlumaczac dlaczego mozna olej o okreslonych zastosowaniach temperaturowych (np. 75W90) zastapic olejami o wiekszym zakresie temperaturowym (np. 75W140)
: śr sie 30, 2006 2:27 pm
autor: cornholio78
oj niezawsze można

zależy to wileu czynników, przykładowo tolerancji pasowania i rozszerzalności cieplnej materiałów
dajmy spokój Michałowi
