Strona 1 z 1
Wskaznik zalaczonych napedow-Vitara
: śr sie 30, 2006 10:19 pm
autor: Adamer
Witam. Po poszperaniu na forum juz chybe wiem jak uzywac napedow , natomiast mam pytanie odnosnie wskazania aktualnie zalaczonego napedu na desce rozdzielczej, Przy polozeniu 2H i N nic nie jest wyswietlane Natomiast po przelozeniu w 4H wyswietla sie 4WD, po zmianie na 4L nadal jest to samo i rozpoznac roznice w zalaczonym napedzie mozna tylko po polozeniu lewarka. Czy jest to normalne , czy tez powinien sie wyswietlac napis np. 4WDL ?
Pozdrawiam,
Adam
: śr sie 30, 2006 10:34 pm
autor: cornholio78
kontorlka 4WD przypomina Ci o tym że nie możesz jechac po twardej przyczepnej nawierzchni. A jechać po takiej nawierzchni nie możesz na załączonym 4x4, obojętnie czy jest zapięty reduktor, czy nie.
Czyli:
tak to normalne, ta kontrolka jest wspólna dla 4WD i dla 4WD z reduktorem
: śr sie 30, 2006 11:00 pm
autor: Mad Bob
W mojej Suzi jest tak samo (only 4 WD) bez różnicy które...
No ale mimo, że mam ją kilkanaście dni, raczej nie sposób się pomylić ...
Zresztą jest "wskaźnik" - taka mniejsza wajcha przy skrzyni biegów
Ja osobiście poznaję, że włączyłem 4L, jak na 4 biegu wyprzedzaja mnie rowerzyści

: śr sie 30, 2006 11:09 pm
autor: galubap
Hm, a u mnie wyświetla się 4H i 4L.
Siakieś porąbane to wszystko
Pozdrawiam:
Przemek
: śr sie 30, 2006 11:26 pm
autor: cornholio78
widocznie sa 2 wersje wskaźników: uproszczona i wypasiona

: czw sie 31, 2006 8:17 am
autor: ZURIT
czyli przy każdym zjeździe z szutru trzeba od razu wyłączyć 4 x 4 ? a np. zimą jeżdżąc po mieście gdzie jesk trochę śniegu a trochę asfaltu ?
: czw sie 31, 2006 8:51 am
autor: Mad Bob
Zgodnie z manualem 4H jest przeznaczone do jazdy na mokrej lub oblodzonej/osnieżonej jezdni i do off roadu.
Zwraca się uwagę na zwiekszona konsumpcje paliwa w tym trybie.
Jazda w innych warunkach skutkuje większym zużyciem opon i zwiększonymi siłami działajacymi na mosty.
Nie jest jednak zabroniona...
Tylko (jak ktoś napisał) "po co" ?
(na suchym asfalcie 4x4?)
UPDATE - jak masz troche śniegu, a trochę asfaltu, to ten asfalt nigdy nie jest "suchy", a nawet gdyby był to masz mokre opony
Zreszta jeżeli amerykański manual tego nie zabrania (a zabrania parkowania na suchych liściach - bo moze być pożar - i 1001 innych rzeczy

) to NAPEWNO NIC SIE NIE STANIE
[jaki ja "mundry" już jestem - bo wczoraj 3 godziny siedziałem nad manualem]

: czw sie 31, 2006 8:55 am
autor: darkman
ZURIT pisze:czyli przy każdym zjeździe z szutru trzeba od razu wyłączyć 4 x 4 ? a np. zimą jeżdżąc po mieście gdzie jesk trochę śniegu a trochę asfaltu ?
możesz jeździć, m.in., po to toto jest - tylko mądrze i z wyczuciem

: czw sie 31, 2006 9:34 am
autor: ZURIT
dzięki za wskazówki. a przy okazji : mam automatyczne sprzegielka - czy żeby rozłączyć napęd po zmianie z 4H na 2H musze koniecznie cofnąć kilka metrów ?
: czw sie 31, 2006 11:42 am
autor: papas
ZURIT pisze:dzięki za wskazówki. a przy okazji : mam automatyczne sprzegielka - czy żeby rozłączyć napęd po zmianie z 4H na 2H musze koniecznie cofnąć kilka metrów ?
Nie koniecznie kilka metrów, jak rozłączysz napęd dzwignią wewnątrz auta to uchyl sobie szybę, wystaw głowę poza nią, przycisz radio (tubę

) i cofając usłyszysz charakterystyczne 'klik', to znaczyło by że się rozpięły, czasem nawet wystarczy kilkanaście centli i już. Natomiast jak używałeś napędu na 4 koła cofając obowiązuje ta sama kolejność tylko trza do przodku podjechać...
Proste?
: czw sie 31, 2006 12:06 pm
autor: Mad Bob
Eee, nie chwytam - wyjaśnijcie noobowi
W instrukcji wyczytałem, że 2-4 i 4-2 mogę sobie zmieniać w trakcie jazdy (koła prosto, prędkość poniżej 100 km/h)
Mam to inaczej rozwiaząne?
Czy OCB?
Hmm, im więcej czytam, tym mniej rozumiem

i coraz bardziej się boję

: czw sie 31, 2006 3:08 pm
autor: cornholio78

pewnie chodzi o to co można a co jest zalecane.
Instrukcja obsługi dotyczy aut nowych i prawie nowych, w bardzo dobrym stanie, gdzie nie trzeba się przejmować niektórymi sprawami. W autach z bogatą historią lepiej dmuchać na zimne. W końcu większość mechanizmów jest mniej lub bardziej wyeksploatowana i wymaga więcej troski niż gdyby były nowe.
Tak mi się wydaje

: czw sie 31, 2006 4:10 pm
autor: kozioU
Mad Bob pisze:Eee, nie chwytam - wyjaśnijcie noobowi
W instrukcji wyczytałem, że 2-4 i 4-2 mogę sobie zmieniać w trakcie jazdy (koła prosto, prędkość poniżej 100 km/h)
Mam to inaczej rozwiaząne?
Czy OCB?
Hmm, im więcej czytam, tym mniej rozumiem

i coraz bardziej się boję

z tego co się orientuję, to w czasie jazdy można zmieniać 2H na 4H i z powrotem ale tylko przy manualnych sprzęgiełkach (tzn. przy automatach pewnie też się da, tylko mogą tego nie wytrzymać)
: czw sie 31, 2006 4:11 pm
autor: kozioU
poza tym co to za problem zatrzymać się i przesunąć wajchę

: czw sie 31, 2006 4:46 pm
autor: Marta&Marek
@Mad Bob - a czy twoja furka, to nie przypadkiem podróbka

GV

Tam jest to inaczej rozwiązane. Przyn. w XLce Suziego było tak, że 4 WD mógł sobie w czasie jazdy załączać, a reduktor po zatrzymaniu (chyba).
Jeśli chodzi o starsze auta - przy manualach można zapinać / rozpinać w czasie jazdy i w zależności od tego, czy sprzęgiełka są zapięte / rozpięte mamy lub nie 4WD
W przypadku braku sprzęgiełek też można zapiąć / wypiąć przód w czasie jazdy (koła oczywiście prosto)
W przypadku automatów jest to wg instrukcji niedopuszczalne.
: czw sie 31, 2006 9:15 pm
autor: Adamer
cornholio78 pisze:widocznie sa 2 wersje wskaźników: uproszczona i wypasiona

No to ja mam to uproszczona wersje

Wskazanie lewarka w zupelnosci mi wystarcza. Dzisiaj Suzi pierwszy raz polatala po krzakach lakier juz nie taki ladny, ale zabawa super

: pt wrz 01, 2006 2:23 pm
autor: Mad Bob
U mnie jest wklejona dla amerykańców instrukcja przy rozdzielni napędów i tam jest właśnie napisane o tym, ze można zmieniać z 2 na 4 w czasie jazdy (koła prosto i poniżej 100km/h)
Podróbka to jest bo się nazywa Chevrolet, ale w środku bebechy sygnowane Suzuki
