Strona 1 z 2

Grand Vitara 2003 - dostosowanie do off-road

: pn wrz 04, 2006 4:07 pm
autor: Krzysztof O.
Mam lekkie doświadczenie użytkownika - w przeróbkach Grand Vitary (poprzedni model) z fabrycznej na soft off-road. Zainetersowanym przeslę zdjęcia.

Re: Grand Vitara 2003 - dostosowanie do off-road

: pn wrz 04, 2006 4:29 pm
autor: michal_cobra
Krzysztof O. pisze:Mam lekkie doświadczenie użytkownika - w przeróbkach Grand Vitary (poprzedni model) z fabrycznej na soft off-road. Zainetersowanym przeslę zdjęcia.
Nie zainteresowanym tylko się pochwal :wink:

: pn wrz 04, 2006 4:33 pm
autor: Krzysztof O.
No dobra. Jak już tak ładnie prosisz, to się chwalę ... ale najpierw muszę nauczyć się dołączać zdjęcia do forumowych postów.

: pn wrz 04, 2006 4:35 pm
autor: michal_cobra
Krzysztof O. pisze:No dobra. Jak już tak ładnie prosisz, to się chwalę ... ale najpierw muszę nauczyć się dołączać zdjęcia do forumowych postów.
Polecam http://www.imageshack.us/ :)2

: pn wrz 04, 2006 5:04 pm
autor: Krzysztof O.
Zdjęcia może kiedyś - po kursie dołączania.
Teraz opowiem: Grand Vitary od dealera - to dosyć trudny temat w zakresie dostosowania do off-road. Nawet niezbyt extremalnego. Otóż: snorkerów do bezzynowych - nie ma gotowych. Bagażniki na dach - tylko Calmini lub rodzime warszaty - co zbyt długo trwa (przymiarki, poprawki, malowanie, itp.). Lift zawieszenie - tylko Calmini. Dużo kasy, ale efekt dobry. Razem z wyższymi oponami i liftem zaw. GV jest wyższa o prawie 10 cm. Na zawieszeniu Calmini jeździ się dużo lepiej - także szosowo.
Ale za to: w Polsce brak opon, które po podwyższeniu wchodzą pod GV, na oryginalnych felgach, z wykorzystaniem maksymalnym miejsca. W zasadzie maksymalny rozmiar to 235/75/R16 - chociaz i tak troszeczke zawadząją o wahacz. Nie ma w RP takich opon MT lub AT. Są Coopery szosowe i zimowe.Zderzak przedni - zrobiłem w polskim warsztacie trochę na wzór Calmini. Wymiana tylnego zderzaka plastikowego - to dosyć dużo pracy i efekt niepewny - więc na razie go zostrawiłem, aż odpadnie przy jakims wyjeździe. Wtedy da się metalowy - też z wyciagarką z tyłu (o ile z tyłu ma sens ??? Może ktoś mi powie.).
Na bagażniku jest fajne miejsce na antene CB, uchwyt do pełnowymiarowej łopaty oraz uchwyt na lifta. No to chyba tyle z procederu psucia GV.

: pn wrz 04, 2006 5:17 pm
autor: michal_cobra
@ Krzysztof O. Szczerze powiedziawszy to dużo nowości nie wprowadziłeś :roll: Myslałem że zrobiłeś zawieschę typu amorki z poldka itp a nie gotowe kity. A jak chcesz to podeślij zdjęcia to wkleje :)2

: pn wrz 04, 2006 5:23 pm
autor: Krzysztof O.
Sam nie mieszam w samochodzie, bo się nie znam. Jak sie da kupuję "gotowce" - bo po co wyważać otwarte drzwi. Jacys fachowcy kiedyś dobrali sprężyny, amorki, wahacze itp. Przychodzi paczka i masz z głowy myślenie, ale niestety też masz pustą portmonetkę. Coś za coś.
Nie mam zresztą czasu na demolki i eksperymenty.
Muszę mieć samochód uniwersalny: do pracy, na ryby, na off-road, do opery i do kościoła. Wielki ekstrem mnie nie interesuje. Auto też nie może burzyć powszechnej opinii o wyglądzie samochodu. Preferuję zrównoważoną wizję.
Na pryw przesyłam kilka fotek. Możesz zamieścić - wybierz które. Dzięki.

: pn wrz 04, 2006 5:37 pm
autor: michal_cobra
@Krzysztof O. Fotki zamieszcze :)2 Ale co do twojego podejścia, może i masz rację ale nie każdego stać na kity :roll: A z drugiej strony jak ma GV to i na kit go poinno byc stać :wink:
Ale namieszałem :D

: pn wrz 04, 2006 5:48 pm
autor: michal_cobra

: pn wrz 04, 2006 5:56 pm
autor: czaya
a tu widziana od przodu :)21

Obrazek

ładny samochód,
ale nie wiem o co Ci chodzi z tymi oponami których nie mozesz znaleźć w Polsce :roll:

: pn wrz 04, 2006 5:58 pm
autor: Krzysztof O.
Publiczne dzięki za pomoc dla komputerowego dyletanta (KO).
Odpowiadam:
rozmiar opon: 235/75/R16
zderzak jest taki na ile pozwalały względy techniczne (widocznie coś fabrycznego wystaje pod zderzakiem). Zderzak był projektowany jako najmniejszy, najskromniejszy, najkrótszy, najlżejszy. Ma pod spodem wygodne uchwyty do wyciągania i dziuki na lift od przodu. Zrezygnowałem z miejsca na wyciągarkę - bo tedy auto szkaradnie wygląda (obejrzyj www.calmini.com - rozdział dla Suzuki). Być może mu brakuje kangurów - ale można dospawać.

: pn wrz 04, 2006 5:59 pm
autor: Krzysztof O.
Zdjęcie powyżej - jeszcze przed liftem.
Widzę, że służby specjalne działają. Wykrywają wszystko i szybko.

: pn wrz 04, 2006 6:01 pm
autor: piotr_z
ogolnie super, fajna GV, gratuluje, ale
Krzysztof O. pisze:
Sam nie mieszam w samochodzie, bo się nie znam.
:)2 :)2
Krzysztof O. pisze: Muszę mieć samochód uniwersalny: do pracy, na ryby, na off-road, do opery i do kościoła. Wielki ekstrem mnie nie interesuje.
Uniwersalne - ladne slowo ale tylko w teorii, nie ma dobrych uniwersalnych rozwiazan, sa tylko kompromisy mniejsze lub wieksze ale zawsze cos za cos

Krzysztof O. pisze: Auto też nie może burzyć powszechnej opinii o wyglądzie samochodu. Preferuję zrównoważoną wizję.
czyli co? bo nie rozumiem czym charakteryzuje sie "powszechna opinia o wygladzie samochodu" i gdzie jest granica?

: pn wrz 04, 2006 6:01 pm
autor: Krzysztof O.
No to znajdź mi opony MT o rozmiarze 235/75/R16.
Flaszkę stawiam. :D

: pn wrz 04, 2006 6:04 pm
autor: Krzysztof O.
Piotr Z :

Masz rację. Uniwersalne - to znaczy do niczego ! Ale w niektórych sytuacjach zgniły kompromis jest ok.

Zrównoważony wygląd : nie budzący sensacji, fajny, miły dla oka, zgrabny. Ładna laska - to chyba rozumiesz. Nie trzeba opisywać.

: pn wrz 04, 2006 6:05 pm
autor: michal_cobra
Krzysztof O. pisze:No to znajdź mi opony MT o rozmiarze 235/75/R16.
Flaszkę stawiam. :D
No faktycznie lekko nie ma :D

: pn wrz 04, 2006 6:05 pm
autor: piotr_z
I jeszcze pytanie: po co jest ten prog w przednim zderzaku?

a co do opon: to przeciez mozna 245/75/16 ktore to opony sa tylko 15 mm wyzsze lub jak za duzo to 225/75/16 nizsze o 15 mm.

ale jak potrzebujesz autka do jazdy w terenie (zabudowanym) to zostan przy takich jak masz bo MT na czarne to wyzwanie (szczegolnie zima lub na mokrym) :)21

: pn wrz 04, 2006 6:16 pm
autor: piotr_z
Krzysztof O. pisze:Piotr Z :

Masz rację. Uniwersalne - to znaczy do niczego ! Ale w niektórych sytuacjach zgniły kompromis jest ok.

Zrównoważony wygląd : nie budzący sensacji, fajny, miły dla oka, zgrabny. Ładna laska - to chyba rozumiesz. Nie trzeba opisywać.

czyli reasumujac: cywilizowana zmota :)21

:)2 :)2

: pn wrz 04, 2006 6:22 pm
autor: Michał_1989
Krzysztof O. pisze:No to znajdź mi opony MT o rozmiarze 235/75/R16.
Flaszkę stawiam. :D
Pwiem szczerze że niema takiego rozmiaru są 235/70/R16 , a sprawdzałeś czy są wogóle takie opony poza polską do kupienia ,bo może poprostu niema takiego rozmiaru bo to wychodzi w calach 30/9.0/R16 a takich też nigdzie niespotkałem :)

: pn wrz 04, 2006 7:18 pm
autor: boris.blank
Krzychu, a ty handlujesz Calmini czy chcesz nam po prostu polecić jakiś warsztat bo 1200m od twojego domu tak wygladającą GV robią w 10h roboczych z polskich gratów. I w terenie robi tak samo.

: pn wrz 04, 2006 8:06 pm
autor: Krzysztof O.
Nie działam na zlecenie kogokolwiek. :D Calmini wcalę nie promuję - mógłbym parę przykrych słów o nich powiedzieć.

Poza Polską sa takie opony w USA (MT i AT), ale nikt ich nie sprowadza do RP.
Co do rozmiarów: szersze zawadzają o wahacze (wiem , że jest na to rada: ograniczyć skręt mechanicznie lub dystatnse włożyć lub pamiętać w terenie o ograniczaniu skrętu lub po prostu palić oponki :) ). Wyższe już nie zmieszczą się z tyłu.

: pn wrz 04, 2006 8:08 pm
autor: Krzysztof O.
Piotrze Z. : O jakim progu w przednim zderzaku mówisz ? Nie ma progu. Tylko otwory na lift.

: pn wrz 04, 2006 8:30 pm
autor: michal_cobra
Krzysztof O. pisze:Piotrze Z. : O jakim progu w przednim zderzaku mówisz ? Nie ma progu. Tylko otwory na lift.
Piotrowi chodzi chyba o to na co ja również zwróciłem uwagę, czyli ten rant(wokół zderzaka) który jest trochę wyższy od ten poziomej części(blachy) ?

: pn wrz 04, 2006 8:40 pm
autor: Krzysztof O.
Pewnie tam musiało być, bo te nowe auta są takie pozaokrąglane, że trudno dorabiać zderzaki. Chyba chłopcy musieli zgubić łuk - stąd schodki ? Nie wiem. Szczegół.

: pn wrz 04, 2006 8:43 pm
autor: Krzysztof O.
czaykowski pisze:a tu widziana od przodu :)21

[--- ocenzurowano---]

ładny samochód,
ale nie wiem o co Ci chodzi z tymi oponami których nie mozesz znaleźć w Polsce :roll:
Na zdjęciu które dołączyłes auto jest brzydkie, bo przed liftem. Wygląda jak chory jamnik.