Krzyżaki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Krzyżaki

Post autor: miastek » wt wrz 05, 2006 8:51 pm

Czy w samuraiu wszystkie krzyżaki są takie same ??
Przeczytałem u danielsa jakie są wymiary ale nic tam niepisze o tym czy to krzyżaki na wałach do mostów czy miedzy skrzynią a reduktorem.(chyba ze jestem slepy) :o
I jeszcze jedno jak posmarowac krzyzaki na wałach przeciez tam nie mozna zadnej koncowki tawotnicy wcisnac :-?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Krzyżaki

Post autor: piotr_z » wt wrz 05, 2006 9:00 pm

miastek pisze:Czy w samuraiu wszystkie krzyżaki są takie same ??
Przeczytałem u danielsa jakie są wymiary ale nic tam niepisze o tym czy to krzyżaki na wałach do mostów czy miedzy skrzynią a reduktorem.(chyba ze jestem slepy) :o
I jeszcze jedno jak posmarowac krzyzaki na wałach przeciez tam nie mozna zadnej koncowki tawotnicy wcisnac :-?
Co do wymiarow to pewnosci nie mam, vitarka ma wszystkie jednakowe.
co do smarowania to trzeba wyjac wal i wtedy bez problemu.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt wrz 05, 2006 9:05 pm

Nie sugeruj się wymiarami od Daniela zabardzo. Weź suwmiarke i właź pod auto. Spotykane są 2 lub 3 różne rodzaje wałów zaleznie od rocznika suzy. Zmierz ile ma "w szklance" krzyżak to będzie wiadomo. I sprawdz wszystkie. Ja mam np jeden wał inny niz reszta.

PCIENIAS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn lis 07, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: PCIENIAS » wt wrz 05, 2006 9:06 pm

wszystkie takie same

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » wt wrz 05, 2006 9:22 pm

Dokladnie chodzi mi o krzyzaki na wale miedzy skrzynia a reduktorem.
Moze zna ktos jakis zamiennik bo orginal pewnie drogi bedzie ??
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt wrz 05, 2006 9:40 pm

W JC masz koło 50zł za sztuke.

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Krzyżaki

Post autor: jac.uaz » śr wrz 06, 2006 7:59 am

miastek pisze: I jeszcze jedno jak posmarowac krzyzaki na wałach przeciez tam nie mozna zadnej koncowki tawotnicy wcisnac :-?
Z Expanderem wymienialiśmy krzyżaki w jego Suzi i te nowe, które zakupił mają kalamitkę i bez problemu można je smarować. I dojście super.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr wrz 06, 2006 11:47 am

PCIENIAS pisze:wszystkie takie same
:)20 :)20 :)20
Mam w zapasie jeden wał, gdzie krzyżak na dwóch ramionach ma szklanki 25 a na pozostałych 24 8)
Obecnie z przodu mam wał z krzyżakami 25, środkowy krzyżaki 24 a tylni 30.
Dążę powoli do tego ostatniego rozmiaru. :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr wrz 06, 2006 4:55 pm

mozna zmotac wał od honkera trzeba oddac do speca zeby go skrucił 8)
były by pancerne
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr wrz 06, 2006 7:01 pm

Kostuch pisze:
PCIENIAS pisze:wszystkie takie same
:)20 :)20 :)20
Mam w zapasie jeden wał, gdzie krzyżak na dwóch ramionach ma szklanki 25 a na pozostałych 24 8)
Obecnie z przodu mam wał z krzyżakami 25, środkowy krzyżaki 24 a tylni 30.
Dążę powoli do tego ostatniego rozmiaru. :)2
jestes teraz przegladem wszystkich mozliwych wersji, lacznie z motana
:lol: :lol: :lol:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » pn wrz 11, 2006 9:27 pm

No i sie samo zweryfikowalo :roll:
Krzyzak sie rozlecial w trasie :evil: i trzeba bylo cos poradzic.
Wbrew temu co pisze daniel's na swojej stronie ze nie pasuja krzyzaki od poldka do mnie pasuja idealnie :o
koszt 35 pln podobno wzmocniony bo do trucka :)21
Ciekaw jestem tylko jak dlugo wytrzyma no i kalamitki nie ma :-?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » pn wrz 11, 2006 9:50 pm

Pytałem o to już w innym / podobnym temacie : czy ktoś próbował zastosować zamiast tych nieszczęśliwych krzyżaków przegub półosi z plaskacza? Jest tego teraz pełno na szrotach , jedyny problem to wyważenie ,ale element byłby na wieki i niezniszczalny ,do tego w gumce :lol: Co o tym myślicie? :o
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » pn wrz 11, 2006 10:00 pm

No wlasnie ta gumka to problem bo rozerwac ja to zaden problem jak wkleisz i bedziesz sie ciagnal na mostach.
A koszt dobrej gumki podobny do krzyzaka.
Jeszcze musi ci ktos to zmotac a za darmo napewno tego nie zrobi.
Ale w rmpst podobno od bardzo dawna to sie stosuje.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr lut 14, 2007 4:08 pm

Założyłem krzyżaki GMB [23,7x61,4 - tylny wał,krz. od mostu] z kalamitką . Posłużył pół roku :)11 ,ale po 3 miesiącach już się kolepotał :)3 kosztował mnie 55zł.Niby nie pieniądz...ale robota.

Doradżcie ,jakiej firmy kupić ,żeby było na dłużej. Żeby nie kupić znów jakiegoś shita.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lut 14, 2007 6:09 pm

Ja mam oryginalne od początki i się dobrze sprawują. Wymieniłem chyba tylko 3 czy 4 szt( w przeciągu ponad 4 lat)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr lut 14, 2007 6:26 pm

Adam.Ż pisze:Ja mam oryginalne od początki i się dobrze sprawują. Wymieniłem chyba tylko 3 czy 4 szt( w przeciągu ponad 4 lat)
jak tyle wymieniałeś to chyba się nie sprawują dobrze.... :o Oryginalne ? Tzn JC ?
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lut 14, 2007 6:37 pm

Znaczy tak. Oryginalne chyba wcześniej były. Jak się zaczynał luz robić to wymieniłem na te z JC(właśnie te 3-4 sztuki).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » śr lut 14, 2007 7:35 pm

GMB do Suzuki sa Ok tylko jak sie jeździ sporo po terenie trzeba często smarować.
Posmarujesz to pojedziesz :))))))))

Pozdrawiam
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr lut 14, 2007 7:57 pm

Nasmarowałem ,aż mu wyszło bokami,ale tylko na początku. Jesień była sucha ,mało błotka... Nie wiem... Kumpel mechanior mówił ,że nie trzeba tego wcale smarować,będzie chodziło. :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr lut 14, 2007 11:44 pm

dziczek pisze:nie trzeba tego wcale smarować,będzie chodziło
Jeżeli ustrojstwo nie ma smarowniczki, to jest to prawdą.
Jeżeli cokolwiek (krzyżak, wał, końcówka ukł. kierowniczego itp.) ma kalamitkę, to trzeba jej używać i to systematycznie...

Np. w Zaporożcu była tabela z pkt. smarowań obowiązkowych co 500, 2000, 5000 km ...

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr lut 14, 2007 11:54 pm

no to będę smarował następną razą...
A może niewyważony wał wykończyć krzyżak? Mój jest chyba wyważony ,ale nie zaznaczyłem jak był przykręcony i kumpel mnie wyśmiał ,że to tylko w jednej pozycji ma być. :)20 [znaki z farby]
I tu czegoś nie rozumiem... :roll: Jak jest wał wyważony to jak koło...jakkolwiek je przykręcisz to jest nadal wyważone...czy coś inaczej? Poprawcie jak się mylę. :wink:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » czw lut 15, 2007 12:05 am

Wyważanie wału i koła jest podobne co do zasady i celu...

Wał jest w uproszczeniu walcem mającym juz w fabrycznym wykonaniu pewną asymetrię w rozkładzie mas wzgledem osi obrotu - i stąd naspawane do niego "blaszki"...

ALE po ponownym złożeniu razem dwóch elementów wału zmienisz położenie wzgledem siebie owych ciężarków !!

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » czw lut 15, 2007 12:34 am

no to złe wyważenie/przykręcenie może trochę katować krzyżak.... Wyważony jest chyba ,a z przykręceniem są 4 możliwości . Może pojeżdzić i dopasować,tylko trochę roboty w tym.... :-?

ps. A Ty Piotr nie kończyłeś czasem WL na AR w Poznaniu w 2000? Bo był niejaki Karcz jak pamiętam. :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » czw lut 15, 2007 1:07 am

dziczek pisze:z przykręceniem są 4 możliwości
Nie o tym łączeniu elementów pisałem :wink: miałem na myśli "złącze wielowpustowe" - ile frezów, tyle możliwości, dlatego robi się znaki punktakiem jeszcze przed rozłączeniem wału...

Obrazek

A z tym Karczem na AR w Poznaniu to oszczerstwa jakieś :wink:

A tu dla dociekliwych w w/w temacie:

http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje19.htm

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw lut 15, 2007 8:12 pm

Piotr Karcz pisze:... Jeżeli ustrojstwo nie ma smarowniczki, to jest to prawdą...
Jak juz nie mam wyjscia i musze wsadzic krzyzak z JC to rozbieram go ladnie (smaru w srodku znikoma ilosc jest) potem czyszcze kanaliki w krzyzaku z opilkow (w 5 na 10 przypadkow sa tam jakies wiory w srodku) potem ladnie wkladam wymyte igielki na smar do kubeczkow, laduje max smaru, zakladam dwa pod katem prostym lezace tak zeby z kanalikow wylazl smar druga strona. Jak wyjdzie z jednego to sie go paluszkiem zatyka, zeby wylazlo z drugiego. Nastepnie dwa pozostale tez napelnione smarem kubeczki tak dlugo wciskam na przemian (tylko nic na sile), az caly nadmiar smaru wylezie przez uszczelki i kubeczki "siądą". Tak przygotowany krzyzak jest jak zassany. Pelen po brzegi smaru i ma szanse chwile porobic w blocie i wodzie.

To samo dotyczy wieloklinu. Przy czym w tym przypadku nadmiar smaru ladowany przez smarowniczke moze (przy ciasnym wieloklinie) spowodowac wypchanie zaslepki na wieloklinie i czesto ludzkosc popelnia ten blad, laduje smar i nie wypcha powoli nadmiaru tylko od razu upala :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość