Przekierowano mnie to do was ...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vobo

Kontaktowanie:

Przekierowano mnie to do was ...

Post autor: vobo » śr wrz 20, 2006 9:30 am

z forum nissana, cobym przy skromnym (10 tyś zł) budżecie nie myślał o czymś innym tylko o suzuki - ale od początku:

Jestem tu nowy i zielony. W ubiegłą sobotę kolega przewiózł mnie w terenie swoim suzuki samurai - to był istny hardcore - nagle koleś zatrzymał się na drodze w lesie - skręcił koła, przejechał przez rów z wodą i prosto w las (to były jego tereny). Nie ukrywam, że zrobiło to na mnie duże wrażenie.

A ponieważ mam zanabyć dla siebie drogą kupna drugie auto (żona na osobówkę) pomyślałem, że może zrealizować część marzeń (zawsze mażyłem o nissanie pickup lub toyocie hilux) i kupić coś starszego np. nissana patrola w wersji krótkiej (często jeżdzę w 3 osoby). Mam przeznaczone na to max. 10 tyś zł. I oglądałem troszkę ogłoszeń patroli w cenach od 7-10 tyś zł.

Zamierzam jeździć 50% miasto (nie do pracy) oraz 50% lekki teren - jakieś podmokłe drogi czasami łąki (moje hobby to fotografia przyrodnicza) - często zimą.

tak jak już pisałem, koledzy z forum nissana odradzili mi przy tak skromnym budżecie nissana wobec czego wybór padł na suzuki - i teraz moje pytania:

(uprzedzam, że stronę Daniela czytałem)

1) czym tak naprawdę różnią się suzuki samurai i SJ413? czy to są znaczące różnice? z kim nie rozmawiam, to twierdzi że brać, ale tylko samuraja.

2) a może vitara? jeżdzę bardzo mało, ok. 400-500km w miesiącu. W sumie do jazdy w 3 osoby jest bardziej wygodna - tylko czy jest dużo droższa w utrzymaniu? (zakładamy na razie, że nie przerabiam auta na gaz)

3) i czy opłaca się kupić auto w niemczech w cenie powiedzmy do 1000 euro? wiem, że to stare auto, ale nie chciałbym zbyt wiele inwestować.

4) Może ktoś kto zna się na suzuki, chciałby się ze mną wybrać po auto? (oczywiście nie za darmo) a może ktoś ma kogoś zaufanego kto sciąga suzuki z niemiec?