Strona 1 z 2

Problem z chlodnica

: ndz paź 01, 2006 6:06 pm
autor: Cybm
Witam!!
Ubywa mi wody w chlodnicy,ale tylko po jezdzie. Nigdzie nie cieknie bo nic nie widac.Jak auto stoi to poziom plynu jest ok. Ale po przejechaniu 200 km trzeba dolac z 200 ml? Co to moze byc? Gdzie ta woda znika?Czy to moze normalne i stwarzam sobie problemy z nudow :D

: ndz paź 01, 2006 6:10 pm
autor: Żona GRUZINA
A co mówi wskaźnik temperatury??

Re: Problem z chlodnica

: ndz paź 01, 2006 6:15 pm
autor: Adam.Ż
Cybm pisze:Witam!!
Ubywa mi wody w chlodnicy,ale tylko po jezdzie. Nigdzie nie cieknie bo nic nie widac.Jak auto stoi to poziom plynu jest ok. Ale po przejechaniu 200 km trzeba dolac z 200 ml? Co to moze byc? Gdzie ta woda znika?Czy to moze normalne i stwarzam sobie problemy z nudow :D
Nie widać bo może odparowuje.

: ndz paź 01, 2006 6:17 pm
autor: Cybm
Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.

: ndz paź 01, 2006 6:22 pm
autor: Żona GRUZINA
Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
A wisko działa jak należy?

: ndz paź 01, 2006 6:32 pm
autor: Cybm
Żona GRUZINA pisze:
A wisko działa jak należy?
A jak mam sprawdzic czy wisko dziala jak nalezy?Jak powinno dzialac? I jaki to ma zwiazek z ubywaniem wody?Czy taka temp na wskazniku jak pisalem jest normalna?

: ndz paź 01, 2006 6:40 pm
autor: Żona GRUZINA
Cybm pisze:
Żona GRUZINA pisze:
A wisko działa jak należy?
A jak mam sprawdzic czy wisko dziala jak nalezy?Jak powinno dzialac? I jaki to ma zwiazek z ubywaniem wody?Czy taka temp na wskazniku jak pisalem jest normalna?
Wisko po nagrzaniu silnika powinno sie kręcić z taka prędkością jak silnik.Jesli mozesz zatrzymać witrak przy pracujacym silniku tzn., że cos jest nie tak (tylko nie próbuj tego robić ręką :roll: ) Nie ma to bezpośredniego znaczenia przy ubywaniu wody ale jeśli wisko jest padniete to temperatura bedzie wzrastać .

: ndz paź 01, 2006 7:25 pm
autor: suzus
jaka oczytana 8)

: ndz paź 01, 2006 7:39 pm
autor: Żona GRUZINA
suzus pisze:jaka oczytana 8)

"rybeńko"....doświadczona... a oczytany to jest tu taki jeden teoretyk... :)23

: ndz paź 01, 2006 7:41 pm
autor: slaw211
nawet wiem kto :lol:

: ndz paź 01, 2006 7:44 pm
autor: Gruzin
mam dylemat - myślę o dwóch - którego macie na myśli :)21

: ndz paź 01, 2006 7:51 pm
autor: Cybm
A wracajac do tematu :D Co z ta znikajaca woda? I czy temp to norma czy powinna byc nizsza i nie wzrastac przy szybszej jezdzie po czarnym?

: ndz paź 01, 2006 7:56 pm
autor: Gruzin
Ze nikającą wodą to nie wiem posprawdzać trzeba
temperatura nie powinna wzrastać na czarnym, chyba, że w dużym korku w lecie stoisz - to ewentualnie

: ndz paź 01, 2006 8:01 pm
autor: piotr_z
Żona GRUZINA pisze:
suzus pisze:jaka oczytana 8)

"rybeńko"....doświadczona... a oczytany to jest tu taki jeden teoretyk... :)23
ale Ci pojechala, Jacek nie daj sie :)21

: ndz paź 01, 2006 8:03 pm
autor: piotr_z
Cybm pisze:A wracajac do tematu :D Co z ta znikajaca woda? I czy temp to norma czy powinna byc nizsza i nie wzrastac przy szybszej jezdzie po czarnym?
to wyglada tak: temperatura powinna utrzymywac sie na w miare stalym poziomie (po to jest termostat). jesli sie zmienia jak u Ciebie to swiadczyc moze o zasyfionej chlodnicy. Co do ubywajacej wody to gdzie sprawdzasz jej poziom?

: ndz paź 01, 2006 8:09 pm
autor: Cybm
poziom sprawdzam po odkreceniu tego korka na chlodnicy? A gdzie indziej mam sprawdzac? A zasyfiona jest napewno bo stara juz :D

: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
autor: tom108
Sprawdz jaki jest olej, zobacz na wlew oleju czy przypadkiem nie ma troszku bialego osadu. Byc moze poszla uszczelka pod glowica. Tak sobie mysle.

: ndz paź 01, 2006 8:11 pm
autor: piotr_z
Cybm pisze:poziom sprawdzam po odkreceniu tego korka na chlodnicy? A gdzie indziej mam sprawdzac? A zasyfiona jest napewno bo stara juz :D
a zbiorniczka wyrownawczego nie masz? musisz rozebrac i wyczyscic chlodnice. postaraj sie zanabyc zbiorniczek wyrownawczy to tez moze pomoc.

: ndz paź 01, 2006 8:11 pm
autor: leszek
Żona GRUZINA pisze:
Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
A wisko działa jak należy?
rybeńko a co ma piernik do wiatraka :)21

skoro temperature ma w normie a tylko gubi wode to trzeba jej poszukać.
może cieknie nagrzewnica, może wali lekko wodą w wydech co raczej było by widać, może do oleju. możliwości jesd dużo no chyba że kolega tak zdrowo upala że tyle mu odparowuje.

to gdzie sprawdzasz ten poziom wody. :roll:

: ndz paź 01, 2006 8:14 pm
autor: Biga
Cybm pisze:Wskaźnik temperatury dochodzi do połowy. Jak jade na trasie tak do 90km/h to jest ok. Przy wiekszych predkosciach idzie delikatnie wyzej tak ze zakrywa te dwie fale :) ale jak zwolnie to znow spada i "fale" sie odkrywaja. A jesli chodzi o autko to SJ413 na gazniku i instalacja LPG.
Moim zdaniem to albo masz pompe do wymiany, albo visko. Z tego co piszesz to raczej pompe. Sprawdz po paru minutach przytrzymania silnika na wysokich obrotach czy aby na pewno nigdzie ne kapie.

: ndz paź 01, 2006 8:15 pm
autor: Żona GRUZINA
piotr_z pisze: wyczyscic chlodnice.
brzeszczotem :)21

: ndz paź 01, 2006 8:16 pm
autor: Cybm
Zbiorniczek wyrownawczy jest. Ale ja zawsze patrzylem na poziom po odkreceniu korka i tam dolewalem...a mam dolewac do zbiorniczka wyrownawczego i wtedy tam kontrolowac....o sory ale ze mnie lamer :D

: ndz paź 01, 2006 8:28 pm
autor: Biga
Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.

: ndz paź 01, 2006 8:35 pm
autor: Cybm
Biga pisze:Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.
Dlaczego nigdy nie odkrecaj? Ja nigdy nie odkrecalem jak auto bylo na chodzie. Ale jak postoi kilka godzin i ostygnie to odkrecalem i tam sprawdzalem poziom. To wode tez mam wlewac w zbiorniczek wyrownawczy??

: ndz paź 01, 2006 8:39 pm
autor: Biga
Cybm pisze:
Biga pisze:Nigdy nie okrecaj korka od chlodnicy i zawsze sprawdzaj poziom w zbiorniczku wyruwnaczym przy tej samej temperaturze.
Dlaczego nigdy nie odkrecaj? Ja nigdy nie odkrecalem jak auto bylo na chodzie. Ale jak postoi kilka godzin i ostygnie to odkrecalem i tam sprawdzalem poziom. To wode tez mam wlewac w zbiorniczek wyrownawczy??
Oczywiscie, ze tak.

Okrecac mozesz, tak tylko napisalem. Ale nie ma takiej potrzeby gdy w zbiorniczku jest jeszcze plyn.