HDI w Vitarze

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

HDI w Vitarze

Post autor: tomi_lee » pt paź 06, 2006 2:36 pm

Znalazłem na allegro Vitarę z 2005r ale w starej budzie (tej z lat 90tych) z silnikiem 2.0 HDI. Skąd się wzięło takie auto? Skąd ten silnik pochodzi? proszę o wyjaśnienie i opinie ewentualnych użytkowników.
Dzięki!
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

przemica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 4:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przemica » pt paź 06, 2006 3:11 pm

Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok :))

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: HDI w Vitarze

Post autor: mdeja » pt paź 06, 2006 3:24 pm

tomi_lee pisze:Skąd się wzięło takie auto?
Dobrze sie sprzedawało w salonach - czekało sie w kolejkach na nie. Żaden rodzynek ani ewenement
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

HDI w Vitarze

Post autor: Dmieszcz » pt paź 06, 2006 4:14 pm

przemica pisze:Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok :))
Witam,
Nie znamy się co prawda z forum (raczej jedynie czytam) ale tutaj się wypowiem, bo temat jest mi bliski.
PSA robi z Fordem silniki HDI II generacji, czyli 1.4 70 i 90KM, 1.6 90 i 110KM, 2.0 136KM, 2.2 170KM (właśnie wchodzi) oraz 2.8 204KM. Oczywiście 3 ostatnie w interesującej nas kwestii musimy wykluczyć.
Silnik 2.0 o którym mowa należy do HDi I generacji i występował w wersji 90KM, oraz 110KM 16v z FAP lub bez (np. w Polsce i na kilku innych biedniejszych rynkach). Silnik ten miał również intercooler i turbinę o zmiennej geometrii. Generalnie nie ma z nim problemów oprócz tłumika drgań (element stalowo - gumowy), który początkowo rozlatywał się co około 30 tys km i kosztuje w ASO 800zł.
Pozdrawiam
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

Post autor: tomi_lee » pt paź 06, 2006 5:45 pm

http://moto.allegro.pl/item131877499_su ... r_4x4.html


to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pt paź 06, 2006 7:07 pm

Silnik HDI 2.0 montowany jest do dzisiaj w samochodach opuszczających bramy fabryki w Santanie. Stara "buda" Vitary iten silnik to zupełnie normalna rzecz. Od zeszłego roku, w santanie nie produkuje się już Suzuki Vitary tylko Santanę 350 i 450. Jest to nieco zmodyfikowana Vitra. Silniki są idealne do użytkowania w warunkach miejskich i na trasie, ekonomia oraz osiagi. Niestety przy ostrej jeździe w terenie, częste zjazdy i podjazdy o dużym kącie nachylenia, powodują dymienie zapalanie sie czerwonej kontrolki oleju. Spowodowane jest to konstrukcją miski olejowej. Jest ona płaska, co powduje odpływanie oleju z miejsca gdzie znajduje się chwyt smoka. Poza tym to sympatyczny samochód.
FORTITUDINE VINCIMUS

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pt paź 06, 2006 7:08 pm

tomi_lee pisze:http://moto.allegro.pl/item131877499_su ... r_4x4.html


to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]
zapewne z Hiszpanii - wygląda staro, wnętrze ma nowe, ma airbagi ale szyby na korbkę, kosmiczny imobilajzer :wink:

podobno te hiszpańskie to jakieś gorsze ale ja się nie znam, słyszałem tylko :wink:

Awatar użytkownika
gizmo
 
 
Posty: 1296
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
Kontaktowanie:

Post autor: gizmo » pt paź 06, 2006 11:07 pm

2.0 HDI mam w Peugeocie 206... silnik polecam jak najbardziej, zrobilem nim prawie 100 tys w 4 lata, w serwisie byl raz, gwarancyjnym, czasem zmieniam olej (od roku żona nim jeździ)... wg mnie to jeden z najlepszych diesli na rynku, albo najlepaszy :D
Żabka... po prostu Żabka :-)
4X4 EXTREME TEAM i koniec...
www.dobreherbaty.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość