HDI w Vitarze
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
- Lokalizacja: z nienacka :)
HDI w Vitarze
Znalazłem na allegro Vitarę z 2005r ale w starej budzie (tej z lat 90tych) z silnikiem 2.0 HDI. Skąd się wzięło takie auto? Skąd ten silnik pochodzi? proszę o wyjaśnienie i opinie ewentualnych użytkowników.
Dzięki!
Dzięki!
No more Asia Rocsta
Przyszedł czas na nową GV




Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok
)

Re: HDI w Vitarze
Dobrze sie sprzedawało w salonach - czekało sie w kolejkach na nie. Żaden rodzynek ani ewenementtomi_lee pisze:Skąd się wzięło takie auto?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
HDI w Vitarze
Witam,przemica pisze:Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok)
Nie znamy się co prawda z forum (raczej jedynie czytam) ale tutaj się wypowiem, bo temat jest mi bliski.
PSA robi z Fordem silniki HDI II generacji, czyli 1.4 70 i 90KM, 1.6 90 i 110KM, 2.0 136KM, 2.2 170KM (właśnie wchodzi) oraz 2.8 204KM. Oczywiście 3 ostatnie w interesującej nas kwestii musimy wykluczyć.
Silnik 2.0 o którym mowa należy do HDi I generacji i występował w wersji 90KM, oraz 110KM 16v z FAP lub bez (np. w Polsce i na kilku innych biedniejszych rynkach). Silnik ten miał również intercooler i turbinę o zmiennej geometrii. Generalnie nie ma z nim problemów oprócz tłumika drgań (element stalowo - gumowy), który początkowo rozlatywał się co około 30 tys km i kosztuje w ASO 800zł.
Pozdrawiam
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
- Lokalizacja: z nienacka :)
http://moto.allegro.pl/item131877499_su ... r_4x4.html
to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]
to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]
No more Asia Rocsta
Przyszedł czas na nową GV




Silnik HDI 2.0 montowany jest do dzisiaj w samochodach opuszczających bramy fabryki w Santanie. Stara "buda" Vitary iten silnik to zupełnie normalna rzecz. Od zeszłego roku, w santanie nie produkuje się już Suzuki Vitary tylko Santanę 350 i 450. Jest to nieco zmodyfikowana Vitra. Silniki są idealne do użytkowania w warunkach miejskich i na trasie, ekonomia oraz osiagi. Niestety przy ostrej jeździe w terenie, częste zjazdy i podjazdy o dużym kącie nachylenia, powodują dymienie zapalanie sie czerwonej kontrolki oleju. Spowodowane jest to konstrukcją miski olejowej. Jest ona płaska, co powduje odpływanie oleju z miejsca gdzie znajduje się chwyt smoka. Poza tym to sympatyczny samochód.
FORTITUDINE VINCIMUS
zapewne z Hiszpanii - wygląda staro, wnętrze ma nowe, ma airbagi ale szyby na korbkę, kosmiczny imobilajzertomi_lee pisze:http://moto.allegro.pl/item131877499_su ... r_4x4.html
to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]

podobno te hiszpańskie to jakieś gorsze ale ja się nie znam, słyszałem tylko

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość