Strona 1 z 1
HDI w Vitarze
: pt paź 06, 2006 2:36 pm
autor: tomi_lee
Znalazłem na allegro Vitarę z 2005r ale w starej budzie (tej z lat 90tych) z silnikiem 2.0 HDI. Skąd się wzięło takie auto? Skąd ten silnik pochodzi? proszę o wyjaśnienie i opinie ewentualnych użytkowników.
Dzięki!
: pt paź 06, 2006 3:11 pm
autor: przemica
Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok

)
Re: HDI w Vitarze
: pt paź 06, 2006 3:24 pm
autor: mdeja
tomi_lee pisze:Skąd się wzięło takie auto?
Dobrze sie sprzedawało w salonach - czekało sie w kolejkach na nie. Żaden rodzynek ani ewenement
HDI w Vitarze
: pt paź 06, 2006 4:14 pm
autor: Dmieszcz
przemica pisze:Jeśli chodzi o silnik to silnik peugeota (common rail) , dokładniej to robione przes PSA (peugeot, citroen i ford) , ogolnie silniki te maja bardzo pozytywna opinie, cichutkie jak na dieselka i oczywiscie oszczedne. Te 2.0 mialy 90, 110 lub 136 koni , ale szczerze mowiac nie wiem jaki wkladaja do Vitarki, z kolei wydawalo mi sie w starej budzie samochody robione byly do 2002 roku, choc moge sie mylic. Ogolnie silnik ok

)
Witam,
Nie znamy się co prawda z forum (raczej jedynie czytam) ale tutaj się wypowiem, bo temat jest mi bliski.
PSA robi z Fordem silniki HDI II generacji, czyli 1.4 70 i 90KM, 1.6 90 i 110KM, 2.0 136KM, 2.2 170KM (właśnie wchodzi) oraz 2.8 204KM. Oczywiście 3 ostatnie w interesującej nas kwestii musimy wykluczyć.
Silnik 2.0 o którym mowa należy do HDi I generacji i występował w wersji 90KM, oraz 110KM 16v z FAP lub bez (np. w Polsce i na kilku innych biedniejszych rynkach). Silnik ten miał również intercooler i turbinę o zmiennej geometrii. Generalnie nie ma z nim problemów oprócz tłumika drgań (element stalowo - gumowy), który początkowo rozlatywał się co około 30 tys km i kosztuje w ASO 800zł.
Pozdrawiam
: pt paź 06, 2006 5:45 pm
autor: tomi_lee
http://moto.allegro.pl/item131877499_su ... r_4x4.html
to właśnie jedna z takich Vitar jakie znalazłem, co sądzicie?[/url]
: pt paź 06, 2006 7:07 pm
autor: Kamel
Silnik HDI 2.0 montowany jest do dzisiaj w samochodach opuszczających bramy fabryki w Santanie. Stara "buda" Vitary iten silnik to zupełnie normalna rzecz. Od zeszłego roku, w santanie nie produkuje się już Suzuki Vitary tylko Santanę 350 i 450. Jest to nieco zmodyfikowana Vitra. Silniki są idealne do użytkowania w warunkach miejskich i na trasie, ekonomia oraz osiagi. Niestety przy ostrej jeździe w terenie, częste zjazdy i podjazdy o dużym kącie nachylenia, powodują dymienie zapalanie sie czerwonej kontrolki oleju. Spowodowane jest to konstrukcją miski olejowej. Jest ona płaska, co powduje odpływanie oleju z miejsca gdzie znajduje się chwyt smoka. Poza tym to sympatyczny samochód.
: pt paź 06, 2006 7:08 pm
autor: kozioU
zapewne z Hiszpanii - wygląda staro, wnętrze ma nowe, ma airbagi ale szyby na korbkę, kosmiczny imobilajzer
podobno te hiszpańskie to jakieś gorsze ale ja się nie znam, słyszałem tylko

: pt paź 06, 2006 11:07 pm
autor: gizmo
2.0 HDI mam w Peugeocie 206... silnik polecam jak najbardziej, zrobilem nim prawie 100 tys w 4 lata, w serwisie byl raz, gwarancyjnym, czasem zmieniam olej (od roku żona nim jeździ)... wg mnie to jeden z najlepszych diesli na rynku, albo najlepaszy
