Strona 1 z 1

Szukam Kogos kto ma sj413 z silnikiem od poloneza 1,9d!!!

: pt paź 13, 2006 6:24 pm
autor: KULSON
Witam szukam osoby ktora ma taki silnik w swoim samuraiu. Jak to jezdzi bo slyszalem juz ruzne opinie.

: pt paź 13, 2006 6:38 pm
autor: bancik
jestem szczęśliwym posiadaczem takiej zmoty,co bys chciał wiedzieć?

: pt paź 13, 2006 7:04 pm
autor: Michał_1989
bancik pisze:jestem szczęśliwym posiadaczem takiej zmoty,co bys chciał wiedzieć?
:lol: :lol: :wink: :roll:

: pt paź 13, 2006 7:28 pm
autor: kacper44
niektorym t-max i arb'y nie sa potrzebne by byc szczesliwym... :roll:

: pt paź 13, 2006 7:46 pm
autor: Michał_1989
<Kacper> pisze:niektorym t-max i arb'y nie sa potrzebne by byc szczesliwym... :roll:
eee..... ale to znajomy.... i to "szczęśliwym" chodziło mi o inne znaczenie tego słowa.... :wink:
Zresztą nieważne ,napewno ma kilka wad ten silnik ,ale to może niech on sam opisze...

: pt paź 13, 2006 7:48 pm
autor: kacper44
A to przepraszam, wyczulem jakis inny ton wypowiedzi :D

: pt paź 13, 2006 7:52 pm
autor: Michał_1989
<Kacper> pisze:A to przepraszam, wyczulem jakis inny ton wypowiedzi :D

Spox ,najgorzej że trzeba piłować go na obrotach żeby jechał ale .... jest wodooodporny do wysokosci wlotu powietrza :D

: ndz paź 15, 2006 4:21 pm
autor: KULSON
No wlasnie trzeba pilowac. ma kilka innych jeszcze wad, ale jest wmare dobry. a moze ktos mi doradzi jaki wsadzic silnik na rope max 1.9
cos co bedzie dobrze jezdzic.

: ndz paź 15, 2006 4:39 pm
autor: KULSON
TAK troszke sie rozgladalem za slnikami. no i od forda scorpio lub sierry sa fajne ale duze 2,3 i 2,5 obawiam sie czy sie zmieszca, ktos cos slyszal ktos cos wie?

: ndz paź 15, 2006 4:52 pm
autor: Michał_1989
Wiem że są cieżkie jak skur...syn wkładamy właśnie 2.0 benzyna i on waży z osprzętem 120 Kg :-?
2,3 D- 178 kg
:-?

Chyba że ci waga nie przeszkada ale przypuszczajac ze silnik 1.3 waży koło 80Kg no to lekka różnica....

:wink: :)2

: ndz paź 15, 2006 5:26 pm
autor: KULSON
ale jest tez silnik od sierry 1,8 td. bedzie lzejszy. a jak to jest ze skrzyniami w takich przerobkach bo sa inne stopnie przelozenia na biegach niz seryjnie w suzuki. trzeba przystosowac jakos reduktor czy usiasc i poprostu policzyc kazdy bieg i porownac jak sie roznia no i zastanowic teoretycznie jak to bedzie jezdzic. :roll:

: ndz paź 15, 2006 5:41 pm
autor: Michał_1989
niewiem jaka w TD jest skrzynia ale w 2.0 DOHC jest w miare krótka a w 2.0 OHC masz długą skrzynie i musisz łączyć na sztywno skrzynia-reduktor co sie źle kończy a u nas i tak trzeba cofnąć reduktor do tyłu o około 10cm....

Napewno bedzie lżejszy ale niewiem ile postaram sie dowiedzieć ile on wazy a co do przełorzeń to zapytaj sie na forum/poszukaj czy ktoś niema takiego ,bo akurat 2.0 DOHC maja znajomi i ja wiem ze to jeździ.... Dla mnie ten TD ma za mało koniów bo tylko 75....

: ndz paź 15, 2006 5:50 pm
autor: BABCIA I
1.8td można wpisać na listę najgorszych silników.

: ndz paź 15, 2006 6:00 pm
autor: Michał_1989
Tu masz duzo rozważań na temat 1,8 td z sierry :roll: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... light=ford

: ndz paź 15, 2006 10:05 pm
autor: mm25mys
Ja mam 1.9d citroen i jestem zadowolony choć na piasku i tak brakuje mocy . można 1.9td założyć na pewno będzie lepszy .

: ndz paź 15, 2006 10:11 pm
autor: mm25mys
nie wiem jak to robią inni ale ja miałem problem włożyć 1.9 a zakładają nawet v8
http://www.suzukiconversion.com/V8-samurai.htm

: ndz paź 15, 2006 10:26 pm
autor: Michał_1989
mm25mys pisze:nie wiem jak to robią inni ale ja miałem problem włożyć 1.9 a zakładają nawet v8
http://www.suzukiconversion.com/V8-samurai.htm
Ale do tego idą jeszcze mosty z toyoty po samuriaowskie by ie wytrzymały.... :)2

: pn paź 16, 2006 6:37 am
autor: Karol L
KULSON pisze:ale jest tez silnik od sierry 1,8 td. bedzie lzejszy. a jak to jest ze skrzyniami w takich przerobkach bo sa inne stopnie przelozenia na biegach niz seryjnie w suzuki. trzeba przystosowac jakos reduktor czy usiasc i poprostu policzyc kazdy bieg i porownac jak sie roznia no i zastanowic teoretycznie jak to bedzie jezdzic. :roll:
Polecam 1.6TD IC, VW. 80KM, 155Nm. Wazy toto ~100kg z osprzetem (sam dawalem rade przemiescic). Ale nie daj sobie wmowic ze ktorakolwiek z konwersji, moze poza 1.6 z vitarki, jest sprawa prosta. Jest duzo dupereli o ktorych sie dowiadujesz podczas przerobki, no chyba ze ktos juz to przecwiczyl i na dodatek chce podzielic sie swoimi doswiadczeniami :wink:

Karol L
Samurai 1.6TD

: pn paź 16, 2006 7:44 am
autor: BABCIA I
Ludzie kochają kłopoty. 1.3 plus nowe tłoki i panewki. Zabawa z głowicą plus dobry gaznik i tyle. Pozostały czas i kasę należy przeznaczyć na off-road. Jeśli ktoś naprawdę musi to polecam 1.6 z Vitary. Oczywiście remoncik jak znam życie będzie konieczny. Suza to auto bez tajemnic.

: pn paź 16, 2006 7:59 am
autor: barteq_L042
Witam, ja planuje wrzucić taki silnik do Vitary(najpierw chcialem do samuraia ale Vitara wygodniejsza :wink: Fabryczna z takim silnikiem ma tyle samo koni co poldek. Z przełożeniami jest ciekawie bo polonez fabrycznie ma 3.7 w dyfrze a Vitara 8V chyba 5.12, prawda? Nie ciekawie by bylo jakby predkośc przelotowa na trasie nie byla wieksza niz 60km/h :lol: za to mozna chyba smiało zalożyc 31" i bedzie toto jechac w terenie. co o tym sadzicie?