Pękanie resorów w Samurai'u
Moderator: Albert_N
Pękanie resorów w Samurai'u
Powiedzci mi proszę, które resory pękają najczęściej: przednie, tylne czy najczęściej wszystkie po trochu?
GU4
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
To był miej więcej ten czas jak mówisz.Marcin pisze:Wojtek-P pisze:Mi poszło jedno największe pióro z tyłu, ale resory stare więc nie ma sie co dziwić
czy to ja Ciebie widzialen a trasie bielskiej kilkanascie dni wstecz?
jechalem suzuka cabrio a za mna niebieski trooper..
Jeździłem w krzywej i potem wyjechałem jakoś na ul. Krakowską więc jeżeli tam jechałeś to być może

Szczerze mówiąc to nie pamiętam bo troche wk....ny byłem i wczuwałem się w drgania budy przy 15km/h

mi pekly tyly, oba
robily "lekko" przez 2 lata, wczesniej lekko klepniete
pewnego dnia, w czasie stromego podjazdu na twardym, schody na poligonie
dodalem mocniej gazu i sru
tu widac jak
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... or_lt1.JPG
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... r_LT_2.JPG
robily "lekko" przez 2 lata, wczesniej lekko klepniete
pewnego dnia, w czasie stromego podjazdu na twardym, schody na poligonie
dodalem mocniej gazu i sru
tu widac jak
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... or_lt1.JPG
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... r_LT_2.JPG
MUTSY
No ja w to nie uwierze bo widziałem ile wierteł poszło jak wymieniałeś jedno pomocniczeJajo pisze:W sumie mam Suze pol roku i eksolatuje intensywnie w terenie i nic sie nie dzieje,ale teraz jak juz sie pochwalilem to pewnie zaczna pekac
![]()
przod i tyl wzmacniane troche twardo,ale nie o to tu chodzi sa jak na razie niezawodneczy ktos w to uwierzy
![]()
Moze

Fakt ze w porównaniu z moimi pięcioma na 5tyś km to u Ciebie praktycznie nic...

Bartek
to zależy czy samuraja masz zamiar dłużej trzymaćtszewc pisze: Teraz zastanawiam się czy póki co naprawić czy od razu motać.[/i]
na pół roku -łatać czym popadnie byle tanio (stare resory/pióra)
na rok/dwa -zapodać nowe pióra główne
na dłużej -nowe całe resory
masz pytanie odnośnie zawiechy do samuraja -dzwoń albo na PW
Ja tam z moimi robiłem różne eksperymenty. Najpierw zczaiłem przednie resorki. Jak zauważyłem, to w hiszpanach ( santanach) resory przednie w terenie nie pękają. Postanowiłem więc coś takiego zmotać tj, laga główna + 2 pomocnicze takiej samej długości i pomogło. Resory wytrzymały x rajdów, nie popekały, są miekkie, wybierają dobrze. Z tylnymi było gorzej ale też zastosowałem podobny patent, dołożyłem pióro długości głównej lagi a prezes Leszek od którego je kupiłem dołożył jeszcze pióro nad lagą, które powstrzymuje resor przed zbyt szybkim rozprężaniem. Słuszno bowiem jest stwierdzenie, ze rtesor łamie się pzry rozpreżaniu. tak wieć moje jeżdzą, działająi zapomniałem o łamaniu resorów.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Ja mam resory klepane jakieś 1,5 roku temu i dodatkowo odwrócone dolne pióro z tyłu. Twardo jest raczej ... jak cholera, ale trzyma pion na zakrętach nawet bez drążka z przodu.
Pękły dwa razy - z tyłu. Raz główne, a później pomocnicze z drugiej strony. Po pierwszym dobrałem od Mazura dwa gółówne, więc jak strzeliło pomocnicze, to dorobiłem ze starego głównego (bo stało się na kilka godzin przed wyjazdem na Wertep).
Podsumowując: dwa razy złamałem resor w Warszawce i ani razu w terenie, więc chyba liczy się stan i wiek resora a nie to w czym i po czym jeździ. Niestety większość naszych wydumek to raczej nastoletnie pojazdy (jak mój - za rok będzie pełnoletni) i gro awarii z tego właśnie wynika.
Pękły dwa razy - z tyłu. Raz główne, a później pomocnicze z drugiej strony. Po pierwszym dobrałem od Mazura dwa gółówne, więc jak strzeliło pomocnicze, to dorobiłem ze starego głównego (bo stało się na kilka godzin przed wyjazdem na Wertep).
Podsumowując: dwa razy złamałem resor w Warszawce i ani razu w terenie, więc chyba liczy się stan i wiek resora a nie to w czym i po czym jeździ. Niestety większość naszych wydumek to raczej nastoletnie pojazdy (jak mój - za rok będzie pełnoletni) i gro awarii z tego właśnie wynika.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
ja mam z żuka z tyłu i z przodu. Przód : dodane jedno pióro o długości głównego, pod nim ;z tyłu żukowskie robi jako główne. Trzeba przyszlifować przy cybantach,bo żukowskie mają 60mm szer ,a samuraj 50mm.tszewc pisze:No i stało się
Czy poza Harakirim ktoś motał resory od Lublina?
Czy ktokolwiek próbował założyć takie resory na przód?
Dają radę,ale jeżdże na nich : przód 6 mies . ,tył 1 mies. Za pół roku się wypowiem ,jak nic nie pęknie. Użytkowanie raczej ciężkie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/579 ... d54ee.html
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Po wyłamaniu wszystkich pomocniczych mam to samo rozwiązanie i po 20 tyś. km testów mogę je polecić jako razsądny kompromisZibi pisze: resory przednie (..) laga główna + 2 pomocnicze takiej samej długości
( ale wzrost twardości i zmniejszenie jednak cennego wykrzyżu to minusy, a trwałość resorów i mały koszt ulepszenia to duży plus)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość