Pękanie resorów w Samurai'u

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Pękanie resorów w Samurai'u

Post autor: FIX » sob paź 14, 2006 7:02 pm

Powiedzci mi proszę, które resory pękają najczęściej: przednie, tylne czy najczęściej wszystkie po trochu?
GU4

73
Posty: 387
Rejestracja: sob gru 10, 2005 4:00 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: 73 » sob paź 14, 2006 8:51 pm

Jeżeli wpakujesz 25 płytek chodnikowych i jedziesz dość szybko polną drogą to pękają z tyłu
pozdrawiam
budowlaniec :)

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » sob paź 14, 2006 9:02 pm

Z kolei jak dość intensywnie po polnych i leśnych dróżkach (50-70 km/h)
to w ciągu ok. roku 2 gł. z tyłu, 2 pomocnicze z tyłu i wszystkie :wink: pomocnicze z przodu...
Ale to po przejechanych 30 tyś.

Po wzmocnieniu ponad 14 tyś. zrobione i zero strat :roll:

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob paź 14, 2006 10:18 pm

Mi pekaly z tylu. Z przodu mialem wzmacniane.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » ndz paź 15, 2006 7:36 pm

Po 40 tkm zlamalem jedna glowna lage z przodu najezdzajac 40 km/h na 20 cm kamien i raz tylne pomocnicze pioro
jak uderzylem wieszakiem o kamien spadajac z najazdu nieco zbyt stromego. Notoryczne pekanie resorow to wg mnie mit :wink:
Znaczy same z siebie nie pekaja 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn paź 16, 2006 6:49 pm

Mi poszło jedno największe pióro z tyłu, ale resory stare więc nie ma sie co dziwić :wink:

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn paź 16, 2006 7:00 pm

Wojtek-P pisze:Mi poszło jedno największe pióro z tyłu, ale resory stare więc nie ma sie co dziwić :wink:

czy to ja Ciebie widzialen a trasie bielskiej kilkanascie dni wstecz?

jechalem suzuka cabrio a za mna niebieski trooper..

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn paź 16, 2006 7:27 pm

Marcin pisze:
Wojtek-P pisze:Mi poszło jedno największe pióro z tyłu, ale resory stare więc nie ma sie co dziwić :wink:

czy to ja Ciebie widzialen a trasie bielskiej kilkanascie dni wstecz?

jechalem suzuka cabrio a za mna niebieski trooper..
To był miej więcej ten czas jak mówisz.

Jeździłem w krzywej i potem wyjechałem jakoś na ul. Krakowską więc jeżeli tam jechałeś to być może :)
Szczerze mówiąc to nie pamiętam bo troche wk....ny byłem i wczuwałem się w drgania budy przy 15km/h :lol:

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn paź 16, 2006 7:32 pm

oo nie, to bylo tak na wysokosci tychow w strone bielska.

sie ogladali ludkowie za tym pokrakiem :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn paź 16, 2006 7:34 pm

Marcin pisze:oo nie, to bylo tak na wysokosci tychow w strone bielska.

sie ogladali ludkowie za tym pokrakiem :)21
he he miał pecha

na szczęście mam blisko do domu i i to było jedno pióro a nie cały resor :)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn paź 16, 2006 8:00 pm

Mi w sumie pękły chyba z 5 razy( w tym na Kaszubii gdzie na baze wróciłem tylko na jednej ladze). Po wymianie na resory od bielszczaków skończył się problem z łamiącymi się resorami(mimo mocnego katowania).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pn sty 15, 2007 9:51 am

No i stało się ;)
Złamałem właśnie pióro w tylnym resorze. Myślę coraz bardziej o jakimś radykalnym ruchu. Czy poza Harakirim ktoś motał resory od Lublina?
Czy ktokolwiek próbował założyć takie resory na przód?
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » pn sty 15, 2007 11:41 am

Mi poszly tylne lagi...raz lewa...raz prawa...porzod poki co sie trzyma :D
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » pn sty 15, 2007 1:04 pm

mi pekly tyly, oba
robily "lekko" przez 2 lata, wczesniej lekko klepniete

pewnego dnia, w czasie stromego podjazdu na twardym, schody na poligonie
dodalem mocniej gazu i sru
tu widac jak
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... or_lt1.JPG
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... r_LT_2.JPG
MUTSY

Awatar użytkownika
Jajo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Cracovia

Post autor: Jajo » pn sty 15, 2007 9:16 pm

:)2 W sumie mam Suze pol roku i eksolatuje intensywnie w terenie i nic sie nie dzieje,ale teraz jak juz sie pochwalilem to pewnie zaczna pekac :wink:
przod i tyl wzmacniane troche twardo,ale nie o to tu chodzi sa jak na razie niezawodne :wink: czy ktos w to uwierzy ?? :D Moze :)21

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pn sty 15, 2007 10:13 pm

bernardo pisze:mi pekly tyly, oba...
Ładnie strzeliły :)
Mi główna laga została, pękło pióro pomocnicze bo miałem wygięty odbój ("pióro teściowej"). Teraz zastanawiam sięczy póki co naprawić czy od razu motać. :roll: [/i]
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Piotr Y60
 
 
Posty: 1110
Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: Piotr Y60 » pn sty 15, 2007 10:18 pm

Cybm pisze:Mi poszly tylne lagi...raz lewa...raz prawa...porzod poki co sie trzyma :D
U mnie prawie to samo ale na odwrót :D

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » pn sty 15, 2007 10:28 pm

Piotr Y60 pisze: U mnie prawie to samo ale na odwrót :D
I jak tam Piotrze siciagnales tego manuala z neta i obczailes regulacje gaznika ??
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » pn sty 15, 2007 11:01 pm

Jajo pisze::)2 W sumie mam Suze pol roku i eksolatuje intensywnie w terenie i nic sie nie dzieje,ale teraz jak juz sie pochwalilem to pewnie zaczna pekac :wink:
przod i tyl wzmacniane troche twardo,ale nie o to tu chodzi sa jak na razie niezawodne :wink: czy ktos w to uwierzy ?? :D Moze :)21
No ja w to nie uwierze bo widziałem ile wierteł poszło jak wymieniałeś jedno pomocnicze ;)
Fakt ze w porównaniu z moimi pięcioma na 5tyś km to u Ciebie praktycznie nic...
:)2
Bartek

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » wt sty 16, 2007 9:01 am

tszewc pisze: Teraz zastanawiam się czy póki co naprawić czy od razu motać. :roll: [/i]
to zależy czy samuraja masz zamiar dłużej trzymać
na pół roku -łatać czym popadnie byle tanio (stare resory/pióra)
na rok/dwa -zapodać nowe pióra główne
na dłużej -nowe całe resory
masz pytanie odnośnie zawiechy do samuraja -dzwoń albo na PW
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » wt sty 16, 2007 11:45 am

Ja tam z moimi robiłem różne eksperymenty. Najpierw zczaiłem przednie resorki. Jak zauważyłem, to w hiszpanach ( santanach) resory przednie w terenie nie pękają. Postanowiłem więc coś takiego zmotać tj, laga główna + 2 pomocnicze takiej samej długości i pomogło. Resory wytrzymały x rajdów, nie popekały, są miekkie, wybierają dobrze. Z tylnymi było gorzej ale też zastosowałem podobny patent, dołożyłem pióro długości głównej lagi a prezes Leszek od którego je kupiłem dołożył jeszcze pióro nad lagą, które powstrzymuje resor przed zbyt szybkim rozprężaniem. Słuszno bowiem jest stwierdzenie, ze rtesor łamie się pzry rozpreżaniu. tak wieć moje jeżdzą, działająi zapomniałem o łamaniu resorów.

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » wt sty 16, 2007 12:21 pm

Ja mam resory klepane jakieś 1,5 roku temu i dodatkowo odwrócone dolne pióro z tyłu. Twardo jest raczej ... jak cholera, ale trzyma pion na zakrętach nawet bez drążka z przodu.
Pękły dwa razy - z tyłu. Raz główne, a później pomocnicze z drugiej strony. Po pierwszym dobrałem od Mazura dwa gółówne, więc jak strzeliło pomocnicze, to dorobiłem ze starego głównego (bo stało się na kilka godzin przed wyjazdem na Wertep).
Podsumowując: dwa razy złamałem resor w Warszawce i ani razu w terenie, więc chyba liczy się stan i wiek resora a nie to w czym i po czym jeździ. Niestety większość naszych wydumek to raczej nastoletnie pojazdy (jak mój - za rok będzie pełnoletni) i gro awarii z tego właśnie wynika.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » wt sty 16, 2007 4:40 pm

tszewc pisze:No i stało się ;)
Czy poza Harakirim ktoś motał resory od Lublina?
Czy ktokolwiek próbował założyć takie resory na przód?
ja mam z żuka z tyłu i z przodu. Przód : dodane jedno pióro o długości głównego, pod nim ;z tyłu żukowskie robi jako główne. Trzeba przyszlifować przy cybantach,bo żukowskie mają 60mm szer ,a samuraj 50mm.
Dają radę,ale jeżdże na nich : przód 6 mies . ,tył 1 mies. Za pół roku się wypowiem ,jak nic nie pęknie. Użytkowanie raczej ciężkie :roll:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/579 ... d54ee.html
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt sty 16, 2007 5:03 pm

Zibi pisze: resory przednie (..) laga główna + 2 pomocnicze takiej samej długości
Po wyłamaniu wszystkich pomocniczych mam to samo rozwiązanie i po 20 tyś. km testów mogę je polecić jako razsądny kompromis
( ale wzrost twardości i zmniejszenie jednak cennego wykrzyżu to minusy, a trwałość resorów i mały koszt ulepszenia to duży plus)

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » wt sty 16, 2007 5:06 pm

dziczek
a ty w swojej sj413 masz zapodany motorek z vw 1,6d ?
MUTSY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość