Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 3:52 pm
mam 1.3 na wtrysku i nawet chodzi niezle{ pozatym ze juz 1ltr oleju na cwiartke zbiornika paliwa mu trza

} cos chcialbym tam jednak dolozyc mu konikow bo jednak sa takie momenty ze czuc brak mocy .. niektorzy twierdza ze reduktor od 1.0 i po sprawie ja jednak hcialbym miec tam jeszcze wspomaganie i jeszcze cus wiekszosc twierdzi ze 1.6 16v z witarki robi az za dosc ... ale ja mysle ze jak cos tam w sadzic to cos co by mialo tyle konikow zebym nie pomyslal NIGDY ze mu braknie mocy ... myslalem o 1.8 16v z suzuki 120 ps ale zadki model hm tera trafia mi sie okazja kupic caly silnik w raz z calym osprzetem od 2.5 v6 mazda hm czy niezaduzy?? silnik aluminiowy to moze tak az strasznie ciezki nie bedzie... ja zielony calkiem w motaniu czy to ustrojstwo razem ze skrzynia trza by bulo wkladac i sprzeglem.. w dalszym etapie chcialbym kompresor od klimy do poduszek wykorzystac czy ktos juz to probowal z dzialac i jaki efekt ?

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 4:30 pm
Panie, a co to takiego "za dużo mocy"?
Mocy nigdy za dużo!
Pakuj 4.0 z jeepa, hej

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
McGary
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
- Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Post
autor: McGary » ndz lis 12, 2006 4:51 pm
Najpierws się zastanów do czego chcesz samochód
Jeżeli rajdy w stylu RMPST to najlepiej 1,6 z Vitary
Jeżeli do przeprawówki to 1,6 TD z VW lub 1,9D citroena
120 KM może być kłopotliwe ze względu na półosie (mogą pękać)
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku

-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 4:52 pm
Temat z gatunku intrygujących
Moim skromnym zdaniem(posiadacza vitki X90 1.6 16v) gdybyś włożył 1.6 byłoby dość

Wielu ludzi to robiło, jest się kogo spytać, są gotowe flansze. 1.6 8v ma 80km, 1.6 16v 97km. Moim zdaniem super byłby 1.6 8v(prostszy,tańszy) z wałkiem, wydechem i stozkiem Calmini. Miałbyś 100 koników i fajny moment bez wielkiego ryzyka wybuchu reszty napedu. To moja TEORIA, choć oparta na niejednej przejażdżce i kilku artykułach.
Pozdrawiam

-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 6:08 pm
RMPST ? czy PRZEPRAWA? dobre pytanie ale moc to i tu i tam jest przecie potrzebna ... ja tylko pytam { bo 4o z jeepa to stanowczo za duzo } no i ten silnik za duze wymiary itp a z takim 2.5 v6 to mozna by mu nawet tej mocy troche odjac i mysle ze by robil czy kto sie papra takim silnikiem w blocie i wodzie czy nie zbyt duza alergia na wode czy na to mozna w jakis sposob zaradzic ?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 6:14 pm
XEDOSIK pisze:RMPST ? czy PRZEPRAWA? dobre pytanie ale moc to i tu i tam jest przecie potrzebna ... ja tylko pytam { bo 4o z jeepa to stanowczo za duzo } no i ten silnik za duze wymiary itp a z takim 2.5 v6 to mozna by mu nawet tej mocy troche odjac i mysle ze by robil czy kto sie papra takim silnikiem w blocie i wodzie czy nie zbyt duza alergia na wode czy na to mozna w jakis sposob zaradzic ?
XEDOSIK, z tym 4.0 to był żart oczywiście
Ja tam za dużego doświadczenia w kwestii Suzuki nie mam, ale tak po mojemu z tego co się o Suziach już nauczyłem, to szukałbym silnika który się wysoko kręci i daje dużą moc dopiero na obrotach- to pozwoli uniknąć nadmierych przeciążeń układu napędowego. Ponadto umożliwia jazdę bez zbyt częstego zmieniania biegów- szerszy zakres obrotów. Rzecz jasna mówimy o sytuacji, w której taki silnik także "w dole" ma moment wyższy od silnika seryjnego, a nie o np. silniku motocyklowym

Ale mówię, to tylko taka moja luźna dywagacja...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 6:33 pm
mendelmax, dokładnie odwrotnie niż napisałeś;)
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 6:43 pm
czemu? Bo że ogólna tendencja jest do poszukiwania momentu w dole to wiem i znam dobrze z jeepka

Niemniej w suzi to wszystko jakieś delikatne jest... Więc wydaje mi się rozsądnym dać silnik który w dole da tylko trochę więcej momentu od serii, ale będzie w stanie generować duuużo wyższą moc na obrotach, pozwalając tym samym w razie potrzeby uzyskać wyższy moment dzięki przełożeniom skrzyni.
Ale mówię, nie znam się jeszcze na Suzuki prawie wcale, wiec jeśli mówisz, że ma być odwrotnie to pozostaje mi uwierzyć

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 6:50 pm

no to jak to kurna ma byc? bo... wydaje mi sie ze mandel oprocz zartow to dobrze chyba klika? mi sie wydaje ze 170 ps w samuraju to az za dosc ale czy 100 ps jesli bym w sadzil czy nie ma momentow ze brakuje czasem pod butem

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz lis 12, 2006 6:59 pm
X90 pisze:mendelmax, dokładnie odwrotnie niż napisałeś;)
no koledze się chyba coś pokręciło.
niech silnik z motorówki wsadzą.
mocy ma dość i kręci się okropnie tylko czy ruszy z miejsca.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:08 pm
Panowie, czy wy czytacie ze zrozumieniem? Piszę, że MOIM ZDANIEM (co podkreśliłem, żeby nie było, że wprowadzam kolegę w błąd) silnik dobry do tego celu to taki który będzie miał na każdych obrotach większy moment od silnika seryjnego, ale do tego będzie potrafił się wkręcić wyżej, żeby w razie czego wygenerować więcej mocy. Można se walnąć jakiegoś potężnego diesla albo takiego właśnie 4.0 z 314Nm momentu na 2500 obrotów, ale to rozerwie w drzazgi cały ten układ napędowy jak się da buciora stojąc w miejscu.... Dlatego właśnie piszę, że lepiej coś, co ma większe możliwości "sterowania", czyli szerszy zakres obrotów.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:13 pm
mendelmax, główną bolączką suzek jest brak dołu i za szybki reduktor. Żeby mieć moc musisz utrzymywać wysokie obroty, strzelać ze sprzęgła. To ukręca półosie i przeguby.Albo auto jedzie za szybko i nie masz nad nim wystarczającej kontroli. Przy dużym momencie "od dołu" i wolnych przełożeniach silnik obraca kołami na niskich obrotach, nie dławi się, dodajesz gazu i moment rośnie stopniowo, bez szarpnięć

Przy ruszaniu w błocie czy pod górę nie katujesz sprzęgła i rzeszty napędu "strzałami".
Przy wysokoobrotowym wysilonym silniku szybciej stracisz przegub niż na 33" i wolnych przełożeniach. Zamiast skakać nad przeszkodami i generować potężne przeciążenia przejdziesz z gracją taś-tasiem
Nie obraź się za wykład, pozdrawiam

[/img]
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:21 pm
musze przyznac ze ja zielony

ale juz sie ucze o to loto przecie! lepszy na dole moment ?- to chyba dobre? wiekszy zakres ?- chyba tez ?> czy sie myle? strasznie sie boje tej elektroniki w tym silniku czy kto ma jakie sposoby by to cos nie gaslo kichalo i strzelalo jak tylko wode zobatrzy..

Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 7:22 pm przez
XEDOSIK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:22 pm
Bynajmniej się nie obrażam, to jest to o co mi chodziło czyli o wytłumaczenie waszego punktu widzenia, a nie żartach o motorówkach

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:27 pm
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:34 pm
Przejrzyj archiwum to się dowiesz jak się uszczelnia aparat zapłonowy, komputer, chroni alternator i rozrusznik przed rozbryzgami wody i błota. Wszystko było.
P.S. Silikon jest nie tylko do okien

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:40 pm
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:43 pm
no to se poszperam w archiwum ...

-
McGary
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
- Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Post
autor: McGary » ndz lis 12, 2006 7:47 pm
Odbiegając trochę od tematu. Zmień przełożenia w reduktorze na 4,16 i będzie po problemie

Silnik zostanie ten sam, a wjedziesz wszędzie
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku

-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:51 pm
"Ot mądrze i ekonomicznie gada!"

-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:54 pm
mi ten reduktor odpowiada z tym 4.16 to na rmpst tach biegow nie na daze zmieniac { chyba?}
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:59 pm
No to określ się kolego co chcesz z tym autem robić

-
XEDOSIK
-

- Posty: 216
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa
Post
autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 8:28 pm
rempsty sa fajne lubie oesiki ale przeprawy bardzo interesujace i chcialbym zmotac se cos takiego co i tu i tu bedzie robilo

jesli by tak miec mozliwosc regulacji zawieszenia { mysle ze poduszkami to mozna zrobic a komresor od klimy do poduszek wykorzystac } to moze by i samurajek byl zdolny do takich przeobrazen pewno nastepny etap mosty ale czy te w samurajku takie slabe? bylem na pru rajdach i zlocikach ale jeszcze nigdy nie widzialem by w samurajku kto " mosty ukrecil" a jeepy i nawet gry juz widzialem bez napedow..

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 8:35 pm
to wynika raczej z mocy silników i mas pojazdów niż samych mostów jako takich. Co nie zmienia faktu, że ta wszędobylskość suzy jest piękna

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » ndz lis 12, 2006 8:42 pm
Przede wszystkim resory w REMPST to taki sobie pomysł

Vitara jest zdecydowanie bardziejsza do Twoich zamierzeń. Silnik 1.6 16v albo rodzynek 2.0 16v, lift, 30" i bedziesz miał bardzo sprytne autko

Wszystkiego na raz i dobrze sie nie da. Dobra przeprawówka i ścigałka to dwie różne drogi, niemal całkiem odmienne koncepcje.
Co do wytrzymałości mostów samuraia to męcz Leszka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość