ILE PS-ow DO SAMURAJKA BY NIE BYLO ZADUZO ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

ILE PS-ow DO SAMURAJKA BY NIE BYLO ZADUZO ?

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 3:52 pm

mam 1.3 na wtrysku i nawet chodzi niezle{ pozatym ze juz 1ltr oleju na cwiartke zbiornika paliwa mu trza :lol: } cos chcialbym tam jednak dolozyc mu konikow bo jednak sa takie momenty ze czuc brak mocy .. niektorzy twierdza ze reduktor od 1.0 i po sprawie ja jednak hcialbym miec tam jeszcze wspomaganie i jeszcze cus wiekszosc twierdzi ze 1.6 16v z witarki robi az za dosc ... ale ja mysle ze jak cos tam w sadzic to cos co by mialo tyle konikow zebym nie pomyslal NIGDY ze mu braknie mocy ... myslalem o 1.8 16v z suzuki 120 ps ale zadki model hm tera trafia mi sie okazja kupic caly silnik w raz z calym osprzetem od 2.5 v6 mazda hm czy niezaduzy?? silnik aluminiowy to moze tak az strasznie ciezki nie bedzie... ja zielony calkiem w motaniu czy to ustrojstwo razem ze skrzynia trza by bulo wkladac i sprzeglem.. w dalszym etapie chcialbym kompresor od klimy do poduszek wykorzystac czy ktos juz to probowal z dzialac i jaki efekt ? ??

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 4:30 pm

Panie, a co to takiego "za dużo mocy"? :wink:
Mocy nigdy za dużo! :D
Pakuj 4.0 z jeepa, hej :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » ndz lis 12, 2006 4:51 pm

Najpierws się zastanów do czego chcesz samochód ??
Jeżeli rajdy w stylu RMPST to najlepiej 1,6 z Vitary
Jeżeli do przeprawówki to 1,6 TD z VW lub 1,9D citroena
120 KM może być kłopotliwe ze względu na półosie (mogą pękać)
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 4:52 pm

Temat z gatunku intrygujących :)17 :D
Moim skromnym zdaniem(posiadacza vitki X90 1.6 16v) gdybyś włożył 1.6 byłoby dość :)2 Wielu ludzi to robiło, jest się kogo spytać, są gotowe flansze. 1.6 8v ma 80km, 1.6 16v 97km. Moim zdaniem super byłby 1.6 8v(prostszy,tańszy) z wałkiem, wydechem i stozkiem Calmini. Miałbyś 100 koników i fajny moment bez wielkiego ryzyka wybuchu reszty napedu. To moja TEORIA, choć oparta na niejednej przejażdżce i kilku artykułach.
Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 6:08 pm

RMPST ? czy PRZEPRAWA? dobre pytanie ale moc to i tu i tam jest przecie potrzebna ... ja tylko pytam { bo 4o z jeepa to stanowczo za duzo } no i ten silnik za duze wymiary itp a z takim 2.5 v6 to mozna by mu nawet tej mocy troche odjac i mysle ze by robil czy kto sie papra takim silnikiem w blocie i wodzie czy nie zbyt duza alergia na wode czy na to mozna w jakis sposob zaradzic ?

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 6:14 pm

XEDOSIK pisze:RMPST ? czy PRZEPRAWA? dobre pytanie ale moc to i tu i tam jest przecie potrzebna ... ja tylko pytam { bo 4o z jeepa to stanowczo za duzo } no i ten silnik za duze wymiary itp a z takim 2.5 v6 to mozna by mu nawet tej mocy troche odjac i mysle ze by robil czy kto sie papra takim silnikiem w blocie i wodzie czy nie zbyt duza alergia na wode czy na to mozna w jakis sposob zaradzic ?
XEDOSIK, z tym 4.0 to był żart oczywiście :wink:

Ja tam za dużego doświadczenia w kwestii Suzuki nie mam, ale tak po mojemu z tego co się o Suziach już nauczyłem, to szukałbym silnika który się wysoko kręci i daje dużą moc dopiero na obrotach- to pozwoli uniknąć nadmierych przeciążeń układu napędowego. Ponadto umożliwia jazdę bez zbyt częstego zmieniania biegów- szerszy zakres obrotów. Rzecz jasna mówimy o sytuacji, w której taki silnik także "w dole" ma moment wyższy od silnika seryjnego, a nie o np. silniku motocyklowym ;) Ale mówię, to tylko taka moja luźna dywagacja...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 6:33 pm

mendelmax, dokładnie odwrotnie niż napisałeś;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 6:43 pm

czemu? Bo że ogólna tendencja jest do poszukiwania momentu w dole to wiem i znam dobrze z jeepka ;) Niemniej w suzi to wszystko jakieś delikatne jest... Więc wydaje mi się rozsądnym dać silnik który w dole da tylko trochę więcej momentu od serii, ale będzie w stanie generować duuużo wyższą moc na obrotach, pozwalając tym samym w razie potrzeby uzyskać wyższy moment dzięki przełożeniom skrzyni.
Ale mówię, nie znam się jeszcze na Suzuki prawie wcale, wiec jeśli mówisz, że ma być odwrotnie to pozostaje mi uwierzyć :wink: :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 6:50 pm

?? no to jak to kurna ma byc? bo... wydaje mi sie ze mandel oprocz zartow to dobrze chyba klika? mi sie wydaje ze 170 ps w samuraju to az za dosc ale czy 100 ps jesli bym w sadzil czy nie ma momentow ze brakuje czasem pod butem ??

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lis 12, 2006 6:59 pm

X90 pisze:mendelmax, dokładnie odwrotnie niż napisałeś;)
no koledze się chyba coś pokręciło.

niech silnik z motorówki wsadzą.
mocy ma dość i kręci się okropnie tylko czy ruszy z miejsca.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:08 pm

Panowie, czy wy czytacie ze zrozumieniem? Piszę, że MOIM ZDANIEM (co podkreśliłem, żeby nie było, że wprowadzam kolegę w błąd) silnik dobry do tego celu to taki który będzie miał na każdych obrotach większy moment od silnika seryjnego, ale do tego będzie potrafił się wkręcić wyżej, żeby w razie czego wygenerować więcej mocy. Można se walnąć jakiegoś potężnego diesla albo takiego właśnie 4.0 z 314Nm momentu na 2500 obrotów, ale to rozerwie w drzazgi cały ten układ napędowy jak się da buciora stojąc w miejscu.... Dlatego właśnie piszę, że lepiej coś, co ma większe możliwości "sterowania", czyli szerszy zakres obrotów.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:13 pm

mendelmax, główną bolączką suzek jest brak dołu i za szybki reduktor. Żeby mieć moc musisz utrzymywać wysokie obroty, strzelać ze sprzęgła. To ukręca półosie i przeguby.Albo auto jedzie za szybko i nie masz nad nim wystarczającej kontroli. Przy dużym momencie "od dołu" i wolnych przełożeniach silnik obraca kołami na niskich obrotach, nie dławi się, dodajesz gazu i moment rośnie stopniowo, bez szarpnięć :)2 Przy ruszaniu w błocie czy pod górę nie katujesz sprzęgła i rzeszty napędu "strzałami".
Przy wysokoobrotowym wysilonym silniku szybciej stracisz przegub niż na 33" i wolnych przełożeniach. Zamiast skakać nad przeszkodami i generować potężne przeciążenia przejdziesz z gracją taś-tasiem :wink: :D
Nie obraź się za wykład, pozdrawiam :D [/img]

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:21 pm

musze przyznac ze ja zielony :oops: ale juz sie ucze o to loto przecie! lepszy na dole moment ?- to chyba dobre? wiekszy zakres ?- chyba tez ?> czy sie myle? strasznie sie boje tej elektroniki w tym silniku czy kto ma jakie sposoby by to cos nie gaslo kichalo i strzelalo jak tylko wode zobatrzy..??
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 7:22 pm przez XEDOSIK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:22 pm

Bynajmniej się nie obrażam, to jest to o co mi chodziło czyli o wytłumaczenie waszego punktu widzenia, a nie żartach o motorówkach :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:27 pm

hm... leszku nawet niewiesz jaka dobra podpwiedz .. wlasnie z motorowki silnik .... trza chyba se poklikac na jakims forum co takimi lajbami sie scigaja moze to sie dowiem w jaki sposob zabezpieczyc elektronike silnika przed woda? przecie oni tam napewno maja z tym problemy :)2 jeszcze raz leszku :)2 8) jak bys jeszcze na cos w padl to napisz moze jakies nastepne ukryte podpowiedzi tam znajde ?? :wink:

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:34 pm

Przejrzyj archiwum to się dowiesz jak się uszczelnia aparat zapłonowy, komputer, chroni alternator i rozrusznik przed rozbryzgami wody i błota. Wszystko było.
P.S. Silikon jest nie tylko do okien :lol: 8)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 7:40 pm

Był nawet taki odcinek czterech pancernych jak się zalanym tunelem przeprawiali 8)
:wink: :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:43 pm

no to se poszperam w archiwum ... :wink:

Awatar użytkownika
McGary
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Post autor: McGary » ndz lis 12, 2006 7:47 pm

Odbiegając trochę od tematu. Zmień przełożenia w reduktorze na 4,16 i będzie po problemie :wink: Silnik zostanie ten sam, a wjedziesz wszędzie
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku :)21

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:51 pm

"Ot mądrze i ekonomicznie gada!"
:D

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 7:54 pm

mi ten reduktor odpowiada z tym 4.16 to na rmpst tach biegow nie na daze zmieniac { chyba?}

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 7:59 pm

No to określ się kolego co chcesz z tym autem robić :roll:

Awatar użytkownika
XEDOSIK
 
 
Posty: 216
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Piotrkowice k Tarnowa

Post autor: XEDOSIK » ndz lis 12, 2006 8:28 pm

rempsty sa fajne lubie oesiki ale przeprawy bardzo interesujace i chcialbym zmotac se cos takiego co i tu i tu bedzie robilo :lol: jesli by tak miec mozliwosc regulacji zawieszenia { mysle ze poduszkami to mozna zrobic a komresor od klimy do poduszek wykorzystac } to moze by i samurajek byl zdolny do takich przeobrazen pewno nastepny etap mosty ale czy te w samurajku takie slabe? bylem na pru rajdach i zlocikach ale jeszcze nigdy nie widzialem by w samurajku kto " mosty ukrecil" a jeepy i nawet gry juz widzialem bez napedow..??

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 12, 2006 8:35 pm

to wynika raczej z mocy silników i mas pojazdów niż samych mostów jako takich. Co nie zmienia faktu, że ta wszędobylskość suzy jest piękna :)2 :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz lis 12, 2006 8:42 pm

Przede wszystkim resory w REMPST to taki sobie pomysł :roll: Vitara jest zdecydowanie bardziejsza do Twoich zamierzeń. Silnik 1.6 16v albo rodzynek 2.0 16v, lift, 30" i bedziesz miał bardzo sprytne autko :)2 Wszystkiego na raz i dobrze sie nie da. Dobra przeprawówka i ścigałka to dwie różne drogi, niemal całkiem odmienne koncepcje.
Co do wytrzymałości mostów samuraia to męcz Leszka :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość