Jaki tłumik do Samuraja???

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

puniek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:51 pm
Lokalizacja: Żary / Zielona Góra

Jaki tłumik do Samuraja???

Post autor: puniek » śr lis 29, 2006 8:54 pm

Witam! Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Samuraja. Jest to mój pierwszy temat na tym forum choć przeglądam je nie od dzisiaj.
Jak w temacie, mam problem ze środkowym tłumikiem. Dzisiaj po małej jeździe po lesie przed garażem oderwał mi sie on. Z oględzin wywnioskowałem że był poprostu skorodowany. Moje pytanie brzmi jaki zamiennik mogę wstawić w jego miejsce bo nigdzie nie znalazłem oferty sprzedaży oryginalnego. Dodam że przewertowałem stare tematy i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

P.S.: Jeżeli ktoś z okolic Żar posiada na sprzedaż owy tłumik chętnie kupię.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lis 29, 2006 9:19 pm

Mój patent - tłumik środkowy (przelotowy) od Moskwicza Aleko.
Płaski i idealnie chowa się w ramie. Przy lifcie dałbym tłumik srodkowy od Fiat'a UNO 1.4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lis 29, 2006 9:20 pm

Wywal cały tłumik, zwiększ średnicę do 5cm, zastosuj strumienicę i tłumik od VW Passata. Ja tak mam i jest bardziej schowany niż oryginał.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

puniek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:51 pm
Lokalizacja: Żary / Zielona Góra

Post autor: puniek » śr lis 29, 2006 9:48 pm

Rozumiem że powinienem się kierować raczej gabarytami trłumika (czyt. żeby był mały płaski i nie wystawął poza rame)? Czy zatem lepiej wrzucić tłumik od auta z większym silnikiem czy z mniejszym?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lis 29, 2006 9:53 pm

Adam.Ż pisze:Wywal cały tłumik, zwiększ średnicę do 5cm, zastosuj strumienicę i tłumik od VW Passata. Ja tak mam i jest bardziej schowany niż oryginał.
I jak puszczam szybciej sprzęgło to mi silnik zdycha ale dzięki strumienicy mam 2KM więcej przy 5000obr !

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lis 29, 2006 10:04 pm

boris.blank pisze:
Adam.Ż pisze:Wywal cały tłumik, zwiększ średnicę do 5cm, zastosuj strumienicę i tłumik od VW Passata. Ja tak mam i jest bardziej schowany niż oryginał.
I jak puszczam szybciej sprzęgło to mi silnik zdycha ale dzięki strumienicy mam 2KM więcej przy 5000obr !
Nie zauważyłem takiego objawu. Wątpię w to, że jest o 2KM więcej. Założyłem ją bo katalizator był do wywalenia a nowego mi się nie chciało kupować. Strumienica kosztowała 80zł i przynajmniej nie będzie grzechotać po przywaleniu w kamień. A tłumik od Passata jest większy niż od samuraia, ale jest płaski i chowa się akurat w ramie :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

seba l200
Posty: 398
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: przeworsk (podkarpackie)

Post autor: seba l200 » czw lis 30, 2006 8:29 am

ja nie mam tłumnika i jest dobrze :lol: :cry: :D :D
L 200 2008r. bulwar :)
GR Y 60 :)
BMW X5

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » czw lis 30, 2006 10:36 am

seba l200 pisze:ja nie mam tłumnika i jest dobrze :lol: :cry: :D :D
Masz przelotowy układ? Jaką średnicę rur dałes?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » czw lis 30, 2006 11:07 am

Zaloż strumienice...robi dobrze :)2
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » czw lis 30, 2006 1:35 pm

Az połoze sie zaraz pod samochód
srodkowy tłumnik :lol: chyba katalizator
o ile mnie pamięc nie myli tłumnik szt 1
katalizator szt 1
katalizator zweryfikował sie w terenie
zastąpiony giętkim łączem typ seicento a
z tyłu oryginalne tico pomiędzy rura od poloneza
poskrecane do kupy i jest tak :)2

labudabartek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Ostrzyce

Post autor: labudabartek » czw lis 30, 2006 5:02 pm

Strumiennice to tylko chwyt reklamowy że podnoszą osiągi. W rzeczywistości to wygląda tak że jest glosniej i wydaje nam sie że auto szybcie sie zbiera do jazdy.
Przerabiałem kiedys ten temat w osobowych samochodach.
Wytnij środkowy tłumik i wstaw kawalek rury o tej samej srednicy.
Podejrzewam że nie odczujesz wiekszego chałasu

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw lis 30, 2006 5:26 pm

częściowo masz rację pisząc ze strumienice sa do bani. Jednak nie do końca, ponieważ podobnie jak sportowy tłumik, strumienica może dawać efekt wzrostu mocy ale pod warunkiem że zostanie dobrana do całego układu wydechowego i charakterystyki silnika. Mądrze obliczony cały układ wydechowy w skład którego wchodzi sportowy tłumik i strumienica podnoszą moc względem układu seryjnego nastawionego na jak najcichcsze działanie.

Awatar użytkownika
alex-mich
 
 
Posty: 248
Rejestracja: sob gru 10, 2005 2:59 am
Lokalizacja: 49o53' N 19o29' E

Post autor: alex-mich » czw lis 30, 2006 6:23 pm

Ehe... Wywal katalizator i stracisz tak jak ja na mocy, podobno (!) przy sondzie lambda musi występować odpowiednie ciśnienie spalin, po wywaleniu kata jest wolny wydech i w moim wypadku okazało się ze suza straciła na mocy :( . Chciałem go ponownie wspawać ale hiena złomowa mi go gwizdła i kiszka. Sam bym coś zmotał z tym wydechem ale nie chce pogorszyć tego co jest.

Michał.
Samurai 1szt
FronteraB 1sz
Vitara 4sz
Rocky 4sz
Maverick 1sz
Galloper 1sz
TerranoII 1sz
Sportage 2sz

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw lis 30, 2006 6:55 pm

próbowałeś wstawić kryzę?

puniek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 29, 2006 7:51 pm
Lokalizacja: Żary / Zielona Góra

Post autor: puniek » czw lis 30, 2006 7:25 pm

No właśnie dzisiaj zauważyłem również wyraźny spadek mocy. Nie wiem co mam teraz zrobić bo ten stary katalizator jest cały skorodowany no ale jak tak mówicie to chyba go wspawam spowrotem. A moze lepiej było by wstawic katalizator od jakiegoś innego autka. Doradźcie od jakiego najlepiej.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lis 30, 2006 8:23 pm

Moskwicz Aleko - ma dławik pośrodku i jest OK.

Awatar użytkownika
alex-mich
 
 
Posty: 248
Rejestracja: sob gru 10, 2005 2:59 am
Lokalizacja: 49o53' N 19o29' E

Post autor: alex-mich » czw lis 30, 2006 8:25 pm

Kryzę? zwężkę? Najlepiej bym zrobił cały nowy układ wydechowy bo tłumik wankla troszke wystaje i obija mi sie jak nie o bak to dolot o amortyzator :evil: Ktoś ma jakieś rozwiazanie do 1,3i z lambdą?
Samurai 1szt
FronteraB 1sz
Vitara 4sz
Rocky 4sz
Maverick 1sz
Galloper 1sz
TerranoII 1sz
Sportage 2sz

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lis 30, 2006 8:31 pm


Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw lis 30, 2006 8:35 pm

alex-mich pisze:... tłumik wankla ...
??

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw lis 30, 2006 10:41 pm

alex-mich pisze:Ehe... Wywal katalizator i stracisz tak jak ja na mocy, podobno (!) przy sondzie lambda musi występować odpowiednie ciśnienie spalin, po wywaleniu kata jest wolny wydech i w moim wypadku okazało się ze suza straciła na mocy :( . Chciałem go ponownie wspawać ale hiena złomowa mi go gwizdła i kiszka. Sam bym coś zmotał z tym wydechem ale nie chce pogorszyć tego co jest.

Michał.
Hehehe... Przewaga gaźnikowca nad wtryskiem - kolejna odsłona... Ja mam środkowy z nie-wiem-czego, a drugim jest środkowy z poloneza. Działa. :)2
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » czw lis 30, 2006 11:48 pm

rort_ pisze:...Hehehe... Przewaga gaźnikowca nad wtryskiem - kolejna odsłona...
no ja znalazłem jeszcze kilka:
- gaźnikiem można dalej rzucić,
- w kilometrach wężyków od gaźnika można zorganizować kolejke górską dla koników polnych
- jak ukradną gaźnikowca, to mniej go szkoda bo oznacza to koniec kłopotów z wolnymi obrotami
:wink: :D

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Post autor: bst » pt gru 01, 2006 10:56 am

alex-mich pisze:Kryzę? zwężkę? Najlepiej bym zrobił cały nowy układ wydechowy bo tłumik wankla troszke wystaje i obija mi sie jak nie o bak to dolot o amortyzator :evil: Ktoś ma jakieś rozwiazanie do 1,3i z lambdą?
Fabrycznie w silnikach z wtryskiem jak nie bylo katalizatora to byl tlumik.
Wiec wstaw tam przelotowy o podobnym przekroju i bedzie ok.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt gru 01, 2006 2:07 pm

cornholio78 pisze:
rort_ pisze:...Hehehe... Przewaga gaźnikowca nad wtryskiem - kolejna odsłona...
no ja znalazłem jeszcze kilka:
- gaźnikiem można dalej rzucić,
- w kilometrach wężyków od gaźnika można zorganizować kolejke górską dla koników polnych
- jak ukradną gaźnikowca, to mniej go szkoda bo oznacza to koniec kłopotów z wolnymi obrotami
:wink: :D
Ale zapomniałeś dodać że piszesz o oryginalnym gaźniku :wink:
Po zmianie na inny wszystkie te punkty odpadają(no może oprócz odległości rzucenia 8) )
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
klapart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 3:10 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: klapart » pt gru 01, 2006 11:48 pm

mi tez wisial srodkowy ale jeszcze nie zdazylem go urwac ale za to silnik zaczal sie pocic od katalizatora wiec obialem caly wydech pare cetow za kolektorem zapodalem strumienice i tł. przelotowy blizej nie zidentyfikowany...ale firmowy i jest git zaj...

wpadnij to zobaczysz nie masz daleko kont. klapart@o2.pl
H-6 Żagań

Awatar użytkownika
alex-mich
 
 
Posty: 248
Rejestracja: sob gru 10, 2005 2:59 am
Lokalizacja: 49o53' N 19o29' E

Post autor: alex-mich » sob gru 02, 2006 9:11 am

Wczoraj jeździłem innym 1,3i i tam właściciel niedość ze wywalił katalizator to jeszcze odkrył zwężkę zaraz za sondą i ją tez wyeksmitował, pozostał orginalny końcowy samuraja, całość chodzi super, chyba u siebie powycinam co sie da i zapodam moskwicza i środkowy z poloneza na zakończeniu :roll: ciekawe co wyjdzie.....

Alex.
Samurai 1szt
FronteraB 1sz
Vitara 4sz
Rocky 4sz
Maverick 1sz
Galloper 1sz
TerranoII 1sz
Sportage 2sz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość