Strona 1 z 3

16 literków Pb na 54 ile

: śr gru 13, 2006 4:49 pm
autor: Keny
Wróciliśmy z małego wypadu poza miasto (las i żwirownia), zatankowałem 16 literków i po 54 milach ( ok. 86 km) SJ "zastygł" w bezruchu....brak paliwka?! Kurcze aż tyle może "wciągnąć"? Mam orginalny gaźnik (amerykaniec-sonda itp. duperele) i zastanawiam się czy to przez ten gaźnik czy poprostu teren= nieograniczone możliwości :wink: połykania Pb ? Myślę ,że przeróbka na gaz nie jest warta ponieważ używam SJ tylko sobota-niedziela (teren). Jadąc podmokłym polem (zaoranym) czułem brak mocy .... :cry: 1-ka i naprzód, fakt że inni członkowie wyprawy (patrole ) pomoim 3.3 TD (35-cali kółka) powiedzieli, że też tak lekko nie przeszły przez ten odcinek. Troszeczkę się zastanawiam nad wrzuceniem Diesla.
[URL=http://img297.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]

: śr gru 13, 2006 4:51 pm
autor: Keny
Trochę temat skonciłem :oops: ,ale po przeczytaniu posta każdy chyba zajarz :wink:

: śr gru 13, 2006 5:30 pm
autor: Piotr Karcz
No, temat intrygujący tytuł ma :wink:

W takich warunkach to już lepiej na motogodziny przeliczaj-poślizg kół, cofanie, spory % trasy na reduktorze, cofanie, odkopywanie + praca na wolnych obrotach...
Mi gażnik w pierwszych dniach oswajania SJ-ta brał do 15 litrów na stówę.
Teraz już potrafię 20 przekroczyć :wink:

: śr gru 13, 2006 5:34 pm
autor: Misiek Bielsko
Taaa.... gazu nie zalozysz, bo auto uzywane tylko w weekendy, ale diesla to bys motal - ciekaaawe :)21

: śr gru 13, 2006 5:36 pm
autor: sergio
Piszesz @Keny o terenie a co powiesz o tym:
Jeżdżę Jimniakiem z silnikiem 1.3 i kiedyś jechałem z kolegami na Słowację. Kumple ruszyli dwie godziny wczesniej więc postanowiłem ich dogonić wiedząc, że na Górnym Śląsku trafią w korki a ja powinienem mieć już luźniej. Była piekna, słoneczna, bezwietrzna pogoda. Jadąc autostradą A4 zatankowałem we Wrocku gdzie jest ostatnia stacja benzynowa ( poniemiecka(!) wpisana do rejestru zabytków(!)). Później aż za Katowice nic :o . Jechałem cały czas ok 145 km/h i po 200 km zapaliła sie rezerwa :o :o :o więc musiałem zwolnić. Takiego zużycia nie miałem nigdy w terenie ani Jimnym ani Kijanką :roll: na 200 km wsiorbało 40 l Pb :roll:
P.S. normalne zużycie w moim Suzuku ok. 7,5 l :)2

: śr gru 13, 2006 5:41 pm
autor: blizzard
Moj Jamnik 8-9l. Chyba trzeba go trochę odchudzić.

: śr gru 13, 2006 5:49 pm
autor: ramzes
hehe wraca temat spalania ..
ale z suzukami to róznie bywa każdy wie :)

mój np. pali w zależnosci jak jeżdze ...

lajtowo : miasto => 9-10L PB '98 /100 km
teren => 12-15L PB'98 / 1H

ciężka noga : miasto => 10-12L PB'98 /100 km
teren => 15-20L PB'98 /1H

wrażenia z jazdy bezcenne :)21 !!

: śr gru 13, 2006 5:52 pm
autor: blizzard
ramzes pisze:hehe wraca temat spalania ..


wrażenia z jazdy bezcenne :)21 !!
Tylko pikawa właściciela Mastercard musi wytrzymać :D

: śr gru 13, 2006 5:57 pm
autor: mendelmax
sergio pisze:Takiego zużycia nie miałem nigdy w terenie ani Jimnym ani Kijanką :roll: na 200 km wsiorbało 40 l Pb :roll:
O cholera, a ja psioczyłem, że mocno załadowany Grand spalił 12 jadąc 120-140 :roll: Ale to niestety tak jest z tymi małymi silniczkami- na wysokich obrotach (a takich trzeba by jechać tym 140 ;) ) to wir w baku... :lol: Ale co tam- to 7/100 na codzień rekompensuje ten ból ;)

: śr gru 13, 2006 6:00 pm
autor: Keny
To fakt , cały czas wysokie obroty :cry: , i dlatego na wiosnę wrzucę jakiegoś diesla. Taki mały (1.3) a tak żarłoczny :wink:

: śr gru 13, 2006 6:01 pm
autor: mendelmax
diesla? Mało ci kłopotów? :wink:
Kanister se kup i nie marudź ;)

: śr gru 13, 2006 6:04 pm
autor: Żółty Wojtek
Na ostatnim rajdzie suza spaliła mi zbiornik gazu i z 10l pb trasa miała może z 80 km w tym jwdną pieczątke robiłem 3 godz. ale byłem zadowolony bo koleśowi który jechał ze mną tropkiem 2.6 bęzyna spalił 80l pb

: śr gru 13, 2006 6:25 pm
autor: Keny
No to chyba przestanę narzekać ... :wink:
Fajną w pobliżu mamy żwirownię:
[URL=http://img296.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://img292.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://img149.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://img301.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
[URL=http://img296.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
Nie wrzucam więcej ponieważ SJ są tylko dwa a pozostałe to Patrole i inne gady :wink:

: śr gru 13, 2006 8:52 pm
autor: romaniec tomasz
moja sj na trasie przy 110km/h spaliła 17 na 100 gazu, fakt wolne mosty i reduktor, nie pamiętam jakie przy tym miała obroty ale pewnie koło 4500.
za to w terenie w ciągu całego dnia latania na zlocie, chyba 6,7 godzin spaliła jakieś 15literków, spokojnie i delikatnie, pałowanie tylko na oesach.

: śr gru 13, 2006 10:00 pm
autor: Bartex
ehh... samurai 90' seria na kapciu 215R15 bagienka pod krakowem przejazd obwodnicą (15km) i znów teren.... razem w ciagu dnia 40km ... 18l Pb :)
:)2 wrażenia z jazdy bezcenne :)2 :)21

: śr gru 13, 2006 10:05 pm
autor: Piotr_kaszuby
moja suza nigdy nie spaliła mniej niż 10l/100km a najwięcej to 20l i dalej już bałem się liczyc :o

: śr gru 13, 2006 10:37 pm
autor: tszewc
A moja nigdy nie spaliła więcej niż miała w baku :)23 :)21

: czw gru 14, 2006 12:18 am
autor: ryjek13
U mnie w Jimnym po lifcie i na MT 215R15 spalanie w miescie i trasie pozamiejskiej ( cykl mieszany przy bardzo spokojnej jeździe) wychodzi około 11,5 do 12,5 litra gazu, lub około 9 litrów benzyny, w terenie przy niewielu kilometrach w lesie a reszte to taie lajtowe drogi lesne były, to wyszeł z 15 litrów gazu... na ten wynik dużą zasługe ma sekfencyjny wtrysk gazu ( oczywiście wynik spalania gazu) a pozatym, ile wlejsze tyle przejeździsz, odwieczny sprawdzony sposób :)


Rekord jaki udało mi sie na gazie zrobic, jadąc w te wakacje na Hel przy jeżdzie około 100 km/ h zapakowanym autem i 2 osoby, był 9,5 litra
aleto był odcinek gdzie przez prawie cały czas nie musiałem zwalniac ani przyspieszac, tak się lajtowo ułozyło, nastepny odcinek już 11,5:)



Z obserwacji silnika g13BB przy podpiętym laptopie do kalibracji wtrysku gazu ( on bierze wszystkie parametry z komputera benzyny, i dodatkowo mierzy cisnienie kolektora ssącego, oraz czasy otwarcia wtryskiwaczy na benzynie) zaobserwowałem takie zjawisko że płynne przyspieszanie generuje relatywnie mniejsze czasy otarcia wtryskiwaczy niż wcisniecie gwałtowne przepustnicy i rozpędzanie na takiej jej pozycji od obrotów x do obrotów przy któej zmienia się na następny bieg, obserwacja ta pewnie moze sie przełozyć na spalanie zwłaszcza w terenie gdzie często nie ma czasu płynnie sie gazem bawic tylko albo deptasz albo nie.

: czw gru 14, 2006 9:00 am
autor: Std
Jakis czas temu miałem tak ze jadąc na impreze 150 kilo samurajek (na gazniku) osuszył cały zbiornik !! ledwo jechał zalewał sie kaprysił. Potem 2 dni latania po błocku i mu przeszlo. Taki incydent (mam nadzieje)

: czw gru 14, 2006 9:22 am
autor: blizzard
Std pisze:Jakis czas temu miałem tak ze jadąc na impreze 150 kilo samurajek (na gazniku) osuszył cały zbiornik !! ledwo jechał zalewał sie kaprysił. Potem 2 dni latania po błocku i mu przeszlo. Taki incydent (mam nadzieje)
Suczka jak każda kobieta kapryśna jest, ale swoje zdanie ma. :wink:

: czw gru 14, 2006 9:47 am
autor: samurai_hel
2,4D w VW zamykający się w porywach w 10 litrach, 1,6 z chipem w Tigrze zadawalający się 8 litrami przy normalnej jeździe - to taki 1,3 powinien się zamknąć w 6 :) pierwsze tankowanie Suzi i konsternacja pali jak polonez nie chce zejść po niżej 10 :o . dziury w baku nie znalazłem, silnik wyregulowany, filtr powietrza nowy....a później zajrzałem do archiwum forum i zrozumiałem, że pali mało :D ...a w terenie...liczymy w motogodzinach :D i teraz jest :)2

: czw gru 14, 2006 11:02 am
autor: GEODETA
Nie przesadzajcie - wypad za miasto i 20l/100km to normalne zużycie (powiedziałbym nawet troche mało)

: czw gru 14, 2006 12:50 pm
autor: Misiek Bielsko
ryjek13 pisze:U mnie w Jimnym po lifcie i na MT 215R15 spalanie w miescie i trasie pozamiejskiej ( cykl mieszany przy bardzo spokojnej jeździe) wychodzi około 11,5 do 12,5 litra gazu, lub około 9 litrów benzyny, w terenie przy niewielu kilometrach w lesie a reszte to taie lajtowe drogi lesne były, to wyszeł z 15 litrów gazu... na ten wynik dużą zasługe ma sekfencyjny wtrysk gazu
To ciekawe, zawsze slyszalem, ze przy sekwencji motor pali tyle samo gazu, co benzyny...

: czw gru 14, 2006 3:22 pm
autor: mendelmax
samurai_hel pisze:2,4D w VW zamykający się w porywach w 10 litrach, 1,6 z chipem w Tigrze zadawalający się 8 litrami przy normalnej jeździe - to taki 1,3 powinien się zamknąć w 6
Taaak, jasne... :lol:
I właśnie rozumujący w ten sam sposób ludzie ustalają podatki od pojemności silnika ;) Spalanie zależy przede wszystkim od masy i oprów powietrza pojazdu, oraz technologii wykonania elementów ukłądu napędowego (głównie silnika). Pojemność sama w sobie ma znaczenie marginalne.

Misiek Bielsko pisze:To ciekawe, zawsze slyszalem, ze przy sekwencji motor pali tyle samo gazu, co benzyny...
Jak jest źle wyregulowana to tak :)2 :wink:

: czw gru 14, 2006 7:54 pm
autor: Grotek
Moja Suzi 1,3 gaznik na 4h jazdy po lesie i terenie zmiennym lyka do 8l Pb 98 (na liczniku pokazuje okolo 35 km) silnik chodzi caly czas.