Nowy wita i prosi o drobną pomoc..

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

aju
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Nowy wita i prosi o drobną pomoc..

Post autor: aju » ndz gru 17, 2006 12:59 pm

Witam nazywam się Arek, jestem tutaj po raz pierwszy i mam do was kilka pytań.
Zainteresowałem się niedawno jazdą terenową, niestety nie mam o niej za dużej wiedzy gdyż na co dzień jeździłem fiatem coupe a teraz fiatem marea weekend więc o terenie nawet nie myślałem, jednak po paru przygodach ze znajomym w terenie, spodobało mi się to bardzo i myślę nad zakupem autka.
Na początek chlałbym zapytać które autko lepiej nada się w teren:
(mam dwie opcje)
- Suzuki samurai 91 rok silnik jakiś mały, sprzedawca mówił że najmniejszy z montowanych, nie pamiętam jednak pojemności :-?
- Suzuki vitara 92 rok 1,6 8v
powiem od razu że inne nie wchodzą w grę gdyż takie znajmy może załatwic tanio.
Wybór prosił bym uzasadnić.
pozdrawiam
ridaz-unit

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » ndz gru 17, 2006 1:05 pm


Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz gru 17, 2006 1:06 pm

przejrzyj stare posty.
masz wszystkie info.
jezeli ma byc do wqariowania w terenie to samurai. a jezeli do jazdy asfaltowo wycieczkow rodzinnej to vitara.

aju
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: aju » ndz gru 17, 2006 1:07 pm

czaykowski pisze:cześć
sprawdź to:
1. www.rajdy4x4.pl/forum/search.php
2. www.suzuki4x4.prv.pl
3. www.suzuki.info.pl
dzięki za te dwa ostatnie, szukanie, już szukam :) i przeglądam :)2
ridaz-unit

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 2:34 pm

Nie rozumiem - masz do wyboru tylko dwa egzemplarze, bo "znajomy" itd.?
Troche bez sensu...
Dwie uwagi:
Samurai to zawsze silnik 1.3, przewaznie na wtrysku (60-70KM)
Mniejszy silnik ma SJ410 (rozni sie na pierwszy rzut oka atrapa chlodnicy - pionowe uzebrowanie) - 1.0 litra, 40pare koni mech.

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Re: Nowy wita i prosi o drobną pomoc..

Post autor: papas » ndz gru 17, 2006 2:55 pm

aju pisze:
- Suzuki vitara 92 rok 1,6 8v
Weź 'dupowóz', można po asfalcie się poruszać i wogóle.... :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz gru 17, 2006 2:59 pm

Drako pisze:do jazdy asfaltowo wycieczkowo rodzinnej to vitara.
bo w teren vitara się nie nadaje.. :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 3:36 pm

Dlugofalowo, do ciezkiego, bez przerobek - nadaje sie srednio. Ksztalt ramy, przedni most z byle czego, mocowania wahaczy - sorry winnetou...
Przygotowanie vitary do ciezkiego terenu to kupa kasy i wysilku niekoniecznie owocujaca wynikami, jakich by sobie wlasciciel zyczyl.
Tak tak...wiem, ze zaraz sie jakis KozioU odezwie, albo !!!Piotrek!!!, co to jezdza w prawdziwym terenie vitarami long z oryginalnymi zderzakami :)21

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 3:36 pm

Vitara nie ustępuje samuraiowi a pod wieloma wzgledami go przewyższa:

-ma mocniejszy silnik
-sprężyny zamiast resorów
-niezależne przednie zawieszenie pozwala naprawdę szybko jeździc po dziurach
-vitka jest o niebo stabilniejsza od samuraia
-daje wiekszy komfort
-jest praktyczniejsza, wygodniejsza, obszerniejsza

Ktoś napisze, że niezależny przedni zawias jest delikatny i daje mały wykrzyż ale wiele vitar jeździ w trudnym terenie i jakoś się koła nie urywają, a nie wiem czy seryjna vitara nie krzyżuje się lepiej niż seryjny samurai, natomiast zawieszenie dużo lepiej wybiera. Pewnym argumentem za samuraiem jest sztywny przedni most i mozliwość zbudowania potworka. Tyle, że za kasę potrzebną do postawienia samuraia na sprężynach da sę w vitce cuda na kiju z zawieszeniem zrobić...
Wg. mnie przy porównaniu samurai vs vitara mamy remis jeśli chodzi o zdolności terenowe, nieraz ze znaczna przewagą vitary 8)

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 3:38 pm

No patrz Misiek, ja ani KozioU, ani Piotrek :D :wink:

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » ndz gru 17, 2006 3:40 pm

X90 pisze:Wg. mnie przy porównaniu samurai vs vitara mamy remis jeśli chodzi o zdolności terenowe, nieraz ze znaczna przewagą vitary 8)
ze względu na posiadany przeze mnie samochód jest to niepolityczne, ale:

:o :o :o :o
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 3:42 pm

Mocowanie przednich wachaczy da się wzmocinć wspawując ceownik i wtedy trzeba młota, żeby je uszkodzić.
Problem ukręcajacych sie obudów dyfra został rozwiązany sprytnym patentem z dodatkowymi łapami.

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » ndz gru 17, 2006 4:02 pm

A jak sie rozwiazuje problem przy dużym lifcie zawieszenia (>3") ,chodzi mi o kąt pracy półosi :wink: ??
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 4:05 pm

Obniża sie dyfer :wink: Chłopaki z pajeczna robią +6", może się wypowiedzą :)1

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 4:09 pm

X90 pisze:Pewnym argumentem za samuraiem jest sztywny przedni most i mozliwość zbudowania potworka. Tyle, że za kasę potrzebną do postawienia samuraia na sprężynach da sę w vitce cuda na kiju z zawieszeniem zrobić...
Co Ty wypisujesz :o
Za przeproszeniem - jezdziles kiedys vitara i samuraiem w terenie?
Vitarka to fajne auto, b. dzielne i wygodne, ale od rodziny lj/sj/samurai dzieli ja przepasc, jesli chodzi o odpornosc konstrukcji i mobilnosc w terenie.

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » ndz gru 17, 2006 4:23 pm

X90 pisze: Tyle, że za kasę potrzebną do postawienia samuraia na sprężynach da sę w vitce cuda na kiju z zawieszeniem zrobić...
Wszystko sie zgadza ale sprężyny to raczej do poprawienia wykrzyżu bo "komfortu" w tak krótkim samochodzie i tak sie nie uzyska...
Za 1000zł masz w samuraiu +20cm (robiąc SPOA+resory z YJ) wiec niewiem ile da sie uzyskać za 1000zł w Vitarze....
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
!!PiOtReK!!
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: !!PiOtReK!! » ndz gru 17, 2006 4:56 pm

Misiek Bielsko pisze:
Tak tak...wiem, ze zaraz sie jakis KozioU odezwie, albo !!!Piotrek!!!, co to jezdza w prawdziwym terenie vitarami long z oryginalnymi zderzakami :)21
Czy ktoś mnie wołał!! :lol:
Vitara Long 2.0 V6

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 4:59 pm

1000 zł za 4 resory, nowe wieszaki, 4 amortyzatory, dłuższe przewody hamulcowe, nowy drążek kierowniczy i przedłużone wały + robocina...dziwne...
Vitarkę podnosi na oryginalnych wachaczach o 5-7 cm na sprężynach ze szrotu i wkłada amory z innego auta(scharan, poldas). Jest też opcja podkładek pod sprężyny i przedłużek oryginalnych amorów. Do tego 3cm body lift i jest miejsce na 31". Koszt grubo poniżej 1000zł, przy odrobinie sprytu można tak spreparować autko za ok. 500zł.

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 5:03 pm

Misiek jeździłem obydwoma i mam porównanie :wink: :D Samurai jest wytrzymalszy i mniejszy, ale jeśli nie piszemy o ciężkich przeprawach to vitka spokojnie daje radę
:)2

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » ndz gru 17, 2006 5:06 pm

tak to jest kiedy na jednym forum SUZUKI wchodzi w starcie VUTARA I SAMURAI ahhh :evil: dla mnie tylko samurai sie liczy a vitare chetnie bym sobie kupil na miasto poszalec
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
!!PiOtReK!!
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: !!PiOtReK!! » ndz gru 17, 2006 5:07 pm

Dla mnie long jest idealy. Wygodny na asfalcie, na wyjazd na grzyby do lasu. Misiek ja tam nie uwaezam że long jest najlepszą terenówką, Gdybym chciał jeżdzić w ostrym terenie to bym np. patrola kupił. Każdy przed kupnem powinien zadać sobie pytanie do czego mu auto będzie potrzebne.
Vitara Long 2.0 V6

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 5:12 pm

To nie jest spór vitara czy samurai. Piszę, że uznanie vitary za namiastkę samuraia w terenie to przegięcie. Chyba, że jedynym kryterium bedzie możliwość jazdy w prawdziwym ekstremie. Vitara to inne koncepcyjnie auto, stąd różnice :wink:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 17, 2006 5:24 pm

Przeciez napisalem - w ciezki teren to sie srednio nadaje, wiec o co ten spor?. Pojecie ekstremu jest wzgledne poza tym... Jest tak, jak napisal Drako - vitara to autko asfaltowo-wycieczkowe, szkoda jej i kasy w ciezki teren.
A podnoszenie vitary z przodu o 5-7cm zmieni geometrie zawieszenia niestety. Poza tym sprezyny ze szrotu to sredni pomysl...

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 17, 2006 6:19 pm

A tam spór...raczej koleżeńska wymiana poglądów :D Samurai z myślą o częstej eksploatacji w b.trudnym terenie, vitara też zadziwi w błocie i piachu, ale do rajdów nie bardzo ze wzgledu na większą podatność na uszkodzenia.

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: corny » ndz gru 17, 2006 6:58 pm

a co do spręzyn do vitki to idealnie pasuja od bmw5 ostatnio z kumplem takie zapodalismy . prowadzi sie ladnie i autko poszlo do gory pare centów :)2 .Dadam ze bylo bardzo zglebione doslownie jak sport/cupe heh tylko uchodzace zycie z opon (265/../15) zweryfikowalo jego osiagi praktycznie do zera :)3 .
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości