Samurai w dieslu
Moderator: Albert_N
Samurai w dieslu
Witam po raz pierwszy.
Przymierzam się do kupna Samuraia z 2002 1905ccm diesel.
Pewien fachowiec twierdzi, że auta z tego roku mogą mieć silnik produkcji Renault lub Pegeut i co gorsza jeden z nich koniecznie wymaga regulacji pompy wtryskowej bo na ustawieniach fabrycznych żre co niemiara (10l wzwyż na czarnym). Natomiast wspomniana regulacja powoduje zmniejszenie jego apetytu o jakieś 2l/100km.
Pytam Was jako znawców tematu czy coś o tym wiecie, bo nie mam w zwyczaju wierzyć komuś kto chce na mnie zarobić (fachowiec oferuje wspomnianą regulację).
pozdrawiam
Przymierzam się do kupna Samuraia z 2002 1905ccm diesel.
Pewien fachowiec twierdzi, że auta z tego roku mogą mieć silnik produkcji Renault lub Pegeut i co gorsza jeden z nich koniecznie wymaga regulacji pompy wtryskowej bo na ustawieniach fabrycznych żre co niemiara (10l wzwyż na czarnym). Natomiast wspomniana regulacja powoduje zmniejszenie jego apetytu o jakieś 2l/100km.
Pytam Was jako znawców tematu czy coś o tym wiecie, bo nie mam w zwyczaju wierzyć komuś kto chce na mnie zarobić (fachowiec oferuje wspomnianą regulację).
pozdrawiam
Darz Bór !
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Chyba ten fachowiec niema roboty
Ale jak poprawia po fabryce i jest lepszy od niej to gratulacje 


Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
W dzieciństwie miałem książkę "Bery i bojki śląskie"- jak będzie jej nowa edycja to ten mechanik mógłby jakiś dodatkowy rozdzialik dopisać
Akurat mam suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW (czyli na okrągło jakieś 64 KM). Jest do silnik wolnossący, typowy "klekot", podejrzewam, że nie do zajeżdżenia (w przeciwieństwie do nowych tworów, co to mają z 1,5 l 100PS).
Z ciekawości napiszę prośbę do Renault Polska o podanie dokładnych danych tego silnika (po numerze seryjnym) jak otrzymam to się wiedzą podzielę
A mechanikowi powiedzieć, że to co gada o spalaniu to przesądy światłoćmiące, u mnie ten motorek nie przekracza 6,5 l po miejscu. Ciekawe co on by tam naregulował w całkowicie elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej (linka kończy się potencjometrem, a na pompę kabelek)- albo to naprawdę fachowiec wielkiego formatu albo szalbierz.
Swoją drogą to trochę szkoda- komu Panie przeszkadzały poczciwe Andorie, nie do zatrzymania, co to pracy nijakiego prądu nie potrzebowały...

Akurat mam suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW (czyli na okrągło jakieś 64 KM). Jest do silnik wolnossący, typowy "klekot", podejrzewam, że nie do zajeżdżenia (w przeciwieństwie do nowych tworów, co to mają z 1,5 l 100PS).
Z ciekawości napiszę prośbę do Renault Polska o podanie dokładnych danych tego silnika (po numerze seryjnym) jak otrzymam to się wiedzą podzielę

A mechanikowi powiedzieć, że to co gada o spalaniu to przesądy światłoćmiące, u mnie ten motorek nie przekracza 6,5 l po miejscu. Ciekawe co on by tam naregulował w całkowicie elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej (linka kończy się potencjometrem, a na pompę kabelek)- albo to naprawdę fachowiec wielkiego formatu albo szalbierz.
Swoją drogą to trochę szkoda- komu Panie przeszkadzały poczciwe Andorie, nie do zatrzymania, co to pracy nijakiego prądu nie potrzebowały...
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Dla zobrazowania wyglądu silnika Renaulta daję link do fotki http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/info2.htm
Jeśli będziesz widział inny motorek to na 99,99% jest z koncernu PSA
Jeśli będziesz widział inny motorek to na 99,99% jest z koncernu PSA

- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Zgadzam się, mieliśmy w rodzinie 2 takie 309- tki. Silnik nie był mocny na papierze (jakieś 64 KM bez turbiny) ale nadganiał to momentem obrotowym, tak, że jeździło się bardzo przyjemnie. We wczesnych latach 90-tych w teście Auto Motor und Sport Peugeot 309 wygrał w konkurencji spalania w swojej klasie (wynik coś niewiele ponad 5 l. z tego co pamiętam). Te silniki są sprawdzone i bardzo dobre, jak będzie z moim motorkiem Renaultem to się okaże.
Obecnie mam plaskacza Peugeota 406 z 2.1 TD 12V 110 KM 250 nm/2000 obr.- jest to silnik konstrukcyjnie wywodzący się z lat 90-tych ale bardzo trwały i udany. Podejrzewam, że przeżyje większość obecnych common raili
Poza tym nie trzeba tak uważać podczas tankowania bo nie jest aż tak wrażliwy na jakość paliwa (choć barszczu bym do niego nie zaryzykował nalać).
Obecnie mam plaskacza Peugeota 406 z 2.1 TD 12V 110 KM 250 nm/2000 obr.- jest to silnik konstrukcyjnie wywodzący się z lat 90-tych ale bardzo trwały i udany. Podejrzewam, że przeżyje większość obecnych common raili

Nie mam przy sobie dowodu rejestracyjnego, ale najszybciej to w numerze silnikaKunta pisze:Z tego co wiem, to jeden z silników ma pojemność 1905 (chyba ten z PSA) a drugi (ten z Renault?) ma 1870cccm ale nie jestem pewien..
Ten typ XUD-9 to gdzie można odczytać?
pozdro
sprobuj poszukac na tabliczce znamionowej lub na odlewie na bloku

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Jeśli moge sie podpiąć do rozmowy, mam Samuraia z 2000roku z silnikiem 1.9td (moc 75KM) Spalanie wyniosło jak na razie 8l/100km, a jeździłem przeważnie z wciśniętym pedałem w podłoge (świeży zakup i napawam sie jego przyśpieszeniami
). W sumie silnik fajnie klekocze, troche może głośny jest zaraz po rozruchu ale jak nabierze temperatury to sie uspokaja. Niestety prędkości powyżej 100-110 są okupione sporym chałasem. Ogólnie jak na razie nie widze wad tago silnika, bardzo fajne polączenie ekonomiki i mocy z wytrwaym małym i dzielnym w terenie samochodem 


Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA
Reansumując:
matchbox napisał: Silnik z renault-a byl pakowany w ostatnich modelach, wczesniej z PSA czyli citro i peugeot
jarekstryszawa ma suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW
2003 to ostatni rocznik produkcji Samuraia w Hiszpanii, czyli wszystko sie zgadza i pojemność 1905 to silnik PSA a 1870 to Renault.
Mam jeszcze jedną prośbę:
Czy ktoś ma dane techniczne tych dwóch silników do porównania?
Ewentualnie subiektywne opinie co do różnic w trwałości, niezawodności, spalaniu itp?
dzięki z góry
RC
matchbox napisał: Silnik z renault-a byl pakowany w ostatnich modelach, wczesniej z PSA czyli citro i peugeot
jarekstryszawa ma suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW
2003 to ostatni rocznik produkcji Samuraia w Hiszpanii, czyli wszystko sie zgadza i pojemność 1905 to silnik PSA a 1870 to Renault.
Mam jeszcze jedną prośbę:
Czy ktoś ma dane techniczne tych dwóch silników do porównania?
Ewentualnie subiektywne opinie co do różnic w trwałości, niezawodności, spalaniu itp?
dzięki z góry
RC
Darz Bór !
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości