Samurai w dieslu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Kunta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw gru 28, 2006 11:28 am

Samurai w dieslu

Post autor: Kunta » czw gru 28, 2006 1:17 pm

Witam po raz pierwszy.

Przymierzam się do kupna Samuraia z 2002 1905ccm diesel.
Pewien fachowiec twierdzi, że auta z tego roku mogą mieć silnik produkcji Renault lub Pegeut i co gorsza jeden z nich koniecznie wymaga regulacji pompy wtryskowej bo na ustawieniach fabrycznych żre co niemiara (10l wzwyż na czarnym). Natomiast wspomniana regulacja powoduje zmniejszenie jego apetytu o jakieś 2l/100km.
Pytam Was jako znawców tematu czy coś o tym wiecie, bo nie mam w zwyczaju wierzyć komuś kto chce na mnie zarobić (fachowiec oferuje wspomnianą regulację).

pozdrawiam
Darz Bór !

warart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 18, 2005 11:27 pm
Lokalizacja: Północne Mazowsze

Post autor: warart » czw gru 28, 2006 1:43 pm

mój sąsiad ma 1,9TD long z 1999r, silnik 1905 Peugeot/Citroen; nie przekracza mu 10l/100km (65%-drogi gruntowe i szutry, 35% po czarnym); nic nie motał przy pompie, a w dodatku nie ma sprzgiełek i przód cały czas mu się kręci :roll:
"życie jest niezdrowe - kto żyje ten umiera"

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw gru 28, 2006 2:14 pm

Dla tego silnika 8/100 na miasto to duzo, ale o regulacjach nadzwyczajnych nie slyszalem :roll:
Silnik z renault-a byl pakowany w ostatnich modelach, wczesniej z PSA czyli citro i peugeot
Jak silnik jest typu XUD-9 to z PSA, jak inny to renault
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Kunta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw gru 28, 2006 11:28 am

Post autor: Kunta » czw gru 28, 2006 3:24 pm

Z tego co wiem, to jeden z silników ma pojemność 1905 (chyba ten z PSA) a drugi (ten z Renault?) ma 1870cccm ale nie jestem pewien..
Ten typ XUD-9 to gdzie można odczytać?

pozdro
Darz Bór !

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » czw gru 28, 2006 4:32 pm

Chyba ten fachowiec niema roboty :wink: Ale jak poprawia po fabryce i jest lepszy od niej to gratulacje :)2

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » czw gru 28, 2006 7:42 pm

W dzieciństwie miałem książkę "Bery i bojki śląskie"- jak będzie jej nowa edycja to ten mechanik mógłby jakiś dodatkowy rozdzialik dopisać :D
Akurat mam suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW (czyli na okrągło jakieś 64 KM). Jest do silnik wolnossący, typowy "klekot", podejrzewam, że nie do zajeżdżenia (w przeciwieństwie do nowych tworów, co to mają z 1,5 l 100PS).

Z ciekawości napiszę prośbę do Renault Polska o podanie dokładnych danych tego silnika (po numerze seryjnym) jak otrzymam to się wiedzą podzielę :roll:

A mechanikowi powiedzieć, że to co gada o spalaniu to przesądy światłoćmiące, u mnie ten motorek nie przekracza 6,5 l po miejscu. Ciekawe co on by tam naregulował w całkowicie elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej (linka kończy się potencjometrem, a na pompę kabelek)- albo to naprawdę fachowiec wielkiego formatu albo szalbierz.
Swoją drogą to trochę szkoda- komu Panie przeszkadzały poczciwe Andorie, nie do zatrzymania, co to pracy nijakiego prądu nie potrzebowały...
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » czw gru 28, 2006 8:24 pm

Dla zobrazowania wyglądu silnika Renaulta daję link do fotki http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/info2.htm

Jeśli będziesz widział inny motorek to na 99,99% jest z koncernu PSA :D
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » czw gru 28, 2006 9:59 pm

Polecam 2001 silnik PSA w Samuraiu. Montowany w "setkach" modeli różnych firm. Mój Ojciec przejechał na nim 550000 km na opale od 1999 roku w Peugeocie 309. Nie do zdarcia... :)2
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » pt gru 29, 2006 6:51 am

Zgadzam się, mieliśmy w rodzinie 2 takie 309- tki. Silnik nie był mocny na papierze (jakieś 64 KM bez turbiny) ale nadganiał to momentem obrotowym, tak, że jeździło się bardzo przyjemnie. We wczesnych latach 90-tych w teście Auto Motor und Sport Peugeot 309 wygrał w konkurencji spalania w swojej klasie (wynik coś niewiele ponad 5 l. z tego co pamiętam). Te silniki są sprawdzone i bardzo dobre, jak będzie z moim motorkiem Renaultem to się okaże.
Obecnie mam plaskacza Peugeota 406 z 2.1 TD 12V 110 KM 250 nm/2000 obr.- jest to silnik konstrukcyjnie wywodzący się z lat 90-tych ale bardzo trwały i udany. Podejrzewam, że przeżyje większość obecnych common raili :D Poza tym nie trzeba tak uważać podczas tankowania bo nie jest aż tak wrażliwy na jakość paliwa (choć barszczu bym do niego nie zaryzykował nalać).
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt gru 29, 2006 9:32 am

Kunta pisze:Z tego co wiem, to jeden z silników ma pojemność 1905 (chyba ten z PSA) a drugi (ten z Renault?) ma 1870cccm ale nie jestem pewien..
Ten typ XUD-9 to gdzie można odczytać?
pozdro
Nie mam przy sobie dowodu rejestracyjnego, ale najszybciej to w numerze silnika
sprobuj poszukac na tabliczce znamionowej lub na odlewie na bloku :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » pn sty 01, 2007 8:41 pm

Jeśli moge sie podpiąć do rozmowy, mam Samuraia z 2000roku z silnikiem 1.9td (moc 75KM) Spalanie wyniosło jak na razie 8l/100km, a jeździłem przeważnie z wciśniętym pedałem w podłoge (świeży zakup i napawam sie jego przyśpieszeniami :lol: ). W sumie silnik fajnie klekocze, troche może głośny jest zaraz po rozruchu ale jak nabierze temperatury to sie uspokaja. Niestety prędkości powyżej 100-110 są okupione sporym chałasem. Ogólnie jak na razie nie widze wad tago silnika, bardzo fajne polączenie ekonomiki i mocy z wytrwaym małym i dzielnym w terenie samochodem :)2
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Kunta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw gru 28, 2006 11:28 am

Post autor: Kunta » wt sty 02, 2007 10:08 am

Reansumując:
matchbox napisał: Silnik z renault-a byl pakowany w ostatnich modelach, wczesniej z PSA czyli citro i peugeot
jarekstryszawa ma suzi AD 2003, z motorem Renaulta wg. dowodu jego pojemność to 1870 cc, moc 47 kW
2003 to ostatni rocznik produkcji Samuraia w Hiszpanii, czyli wszystko sie zgadza i pojemność 1905 to silnik PSA a 1870 to Renault.

Mam jeszcze jedną prośbę:
Czy ktoś ma dane techniczne tych dwóch silników do porównania?
Ewentualnie subiektywne opinie co do różnic w trwałości, niezawodności, spalaniu itp?

dzięki z góry

RC
Darz Bór !

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt sty 02, 2007 10:19 am

Silnik Renault (o onaczeniu F8Q), moc max. 47 kW/4500 obr./min. i max. moment obrotowy 120 Nm/2000 obr./min. Układ zasilania w paliwo to hybryda firm Lucas i Delphi.

Tyle tylko udało mi się wyciągnąć z działów technicznych Renaulta i Suzuki razem wziętych... :(
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt sty 02, 2007 7:56 pm

A jak będzie z jego żywotnością to życie pokaże :o
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt sty 02, 2007 9:52 pm

Dla silnika PSA jest wiele wersji rozniacych sie miedzy soba moca i momentem
od wolnossacych 60 KM i 140 Nm do TD 90 KM i 200 Nm. Wersja w Suzuki miesci sie gdzies posrodku
podobno turbina jest po to by zmniescic sie w normach ekologicznych.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » wt sty 02, 2007 10:13 pm

Silnik PSA ma pojemność 1905cm, 75KM/5500min, 135Nm/3000min
śr spalanie wg katalogu 5,7l/100km

Tyle wiem przynajmniej o moim Samurai'u :P
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt sty 02, 2007 10:22 pm

Tak, z momentem przesadzilem :wink:
wolnossace mialy 71 i 65 KM, 123 i 120 Nm, z wrazenia sprawdzilem w Haynes-ie,
wszystko oczywiscie z 1905 ccm, slabszy z katalizatorem :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości