resory od malucha w SJ tylko się nie śmiać !!!!!!!!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

resory od malucha w SJ tylko się nie śmiać !!!!!!!!

Post autor: arsene » ndz sty 21, 2007 8:51 pm

W związku z tym, że u mnie resory z przodu są proste a newet jakby się lekko uginały do dołu zaczynam zastanawiać sie co z tym fantem zrobić. A że w garażu leży mi resor od malucha tak przypadkiem zaczepiłem na nim oko i stwierdziłem że ma włąściwą długość, szerokość. Co prawda ma milion piór ale się ugina. Zastanawiam się czy nie można by zamontować go do mojego SJ, oczywiście dwa takie maluchowskie. Czy nie byłyby za wysokie, tzn. czy przód by nie stał za wysoko?? A może by były za twarde?? No fachowcy podpowiedzcie, tylko za bardzo się nie śmiać proszę z moich pomysłów.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz sty 21, 2007 8:55 pm

Kiepsko cos mierzyłes. Malucha resor jest węższy od samurajowego. Ja pióra z malucha stosuje jako pomocnicze pod te oryginalne i robi całkiem niezle.

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz sty 21, 2007 9:22 pm

obiło mi sie słuchowo / wzrokowo ze trabant tez da rade

Awatar użytkownika
Franz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 2:01 pm
Lokalizacja: Gliwice/Strzebowiska

Post autor: Franz » ndz sty 21, 2007 9:31 pm

kowal !!... klepanie i dolozenie jednej lagi 110 zł za przod 120 tył
chyba nie warto kombinowac

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » ndz sty 21, 2007 11:11 pm

Przerobiłem w swojej 410 z tyłu i resory z malucha i z trabanta.

Maluch kiszka jakich mało !!! po pierwsze fakt - resor jest węższy, ale zważywszy na metalowe tulejki to nie ma z tym problemu, bo można wrzucić podkładki dystansowe, skręcić i finish...
Problem się pojawia podczas użytkowania tego ustrojstwa.... na asfalcie jeszcze ok, ale w teren wjedziesz i klapa - miękkie jak jasna dupa :)

dobijają od razu i kompletnie nie robi ten resor jak trzeba... A do przodu to już porażka totalna musi byc!!!

Co do trabanta, to resor rewelka, bo niezniszczalny, można go udzierać do woli, tylko z kolei druga skrajność.... jest za twardy :) trzeba wywalić ze 2 pióra przynajmniej :) mówię o tyle ofkors, na przód powinno być ok, bo przód cięższy.
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
Std
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Std » pn sty 22, 2007 9:59 am

Ja jak przyjolem pod opieke suczke to miala z tylu jeden resor od malca, ja w miare mozliwosci usunolem gada jak sie dalo ale kilka wyjadow na nim odbylem nawet jakos to jezdzilo napewno mieki jest tyle pamietam 8) i bylo namieszne w mocowaniu to tez mi utkwilo w pamieci.
Wykładnikiem nie jest ilość postów i od kiedy na forum, raczej ile lat babrasz sie w błocie:D

Jabu
 
 
Posty: 115
Rejestracja: czw lip 27, 2006 10:40 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Jabu » pn sty 22, 2007 12:02 pm

Miałem ten sam problem, tzn. przednie resory wygięte w niewłaściwą stronę. Kowal pomógł, z tym że ja to raczej 90 % po czarnym jadę.
"Dadzą sobie radę, nie są z pierwszej łapanki. Oni nie mają 2k postów" :)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn sty 22, 2007 3:13 pm

GUTMAN pisze:mówię o tyle ofkors, na przód powinno być ok, bo przód cięższy.
Jestes pewien ?? :wink:
Wazylem swojego przod / tyl i wyszlo ze przod jest lzejszy 8)
Co prawda dokaldnosc takiego pomiaru jest niewielka, na budzie ciezki hardtop i z tylu butla gazowa,
ale przestalem byc pewny, czy przod jest jakos wyraznie ciezszy.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » pn sty 22, 2007 8:13 pm

hmmmm..... zabiłeś mi klina, ale bede sie raczej upierał przy cięższym przodzie.... na zdrowy rozsądek :)

motor, osprzęt, cięższy most i pare innych dupereli za tym przemawiają....

Choć przy hardtopie albo blaszance te proporcje mogą być już inne....

I faktycznie, ciężko to dokładnie zważyć!!!!

jak włoże trabanta na przód, to zobacze jak bedzie skakał - wtedy sie okaże czy pracuje jakoś inaczej niż tył :)
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pn sty 22, 2007 9:40 pm

Matchbox a jak tam z tym volvo? Coś się urodziło? :)
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt sty 23, 2007 10:05 am

Grzegorz K. pisze:Matchbox a jak tam z tym volvo? Coś się urodziło? :)
Urodzil sie zawias na Pandzie i jest rewelacyjnie. Tak dobrze, ze mi sie nie che na razie
przodu na volvo stawiac :)21 Przod mam na tylnych i w miare dobrze pracuje, pewnie dlatego.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt sty 23, 2007 10:13 am

GUTMAN pisze:hmmmm..... zabiłeś mi klina, ale bede sie raczej upierał przy cięższym przodzie.... na zdrowy rozsądek :)
Waga jest legalizowana :)21 tylko metoda pomiaru taka sobie, hardtop ponad 40 kg, butla gazu 20 kg ...
W kazdym razie roznica na pewno nie jest jakas bardzo drastyczna, inaczej tylne resory
zalozone na przod wyginaly by sie w druga strone, a jakos tego nie zauwazylem.
GUTMAN pisze:motor, osprzęt, cięższy most i pare innych dupereli za tym przemawiają....
Tez tak sobie myslalem, ale cos mnie tknelo z tym wazeniem, pewnie dlatego ze mam dostep do wagi 8)
Motur jak motur, faktycznie wisi na osi, skrzynia to juz nie calkiem, a most ... zdaje sie ze nie obciaza resora :wink:
Przynajmniej ja tak mam :lol:
GUTMAN pisze:jak włoże trabanta na przód, to zobacze jak bedzie skakał - wtedy sie okaże czy pracuje jakoś inaczej niż tył :)
Jezdzilem 3 lata trabantem i jakos nie tesknie :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
PCzarny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt cze 20, 2006 5:19 pm
Lokalizacja: Janówek

Post autor: PCzarny » wt sty 23, 2007 4:01 pm

Ja miałem taki sam problem z resorami. W poprzednim tygodniu zawiozłem do kowala i mi je przeklepał.Zaopłaciłem grosze bo 100 zł za wszystki cztery.
Teraz jest rewelka !!
SAMURAI 87, 1,3 Benzyna

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » wt sty 23, 2007 6:26 pm

matchbox pisze: Motur jak motur, faktycznie wisi na osi, skrzynia to juz nie calkiem, a most ... zdaje sie ze nie obciaza resora :wink:
Przynajmniej ja tak mam :lol:
hehehehehe, dobre !!!! :D tak to człowiek głupoty szrajbuje czasami, że wstyd :D

Skojarzyło mi się z mostem, bo jak zmieniałem w swojej, to wyraźnie przedni ważył więcej i się omordowałem troche, no i jakoś mi tak zostało, że przód cięższy :D :D :D

:)2
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt sty 23, 2007 7:16 pm

GUTMAN pisze:hehehehehe, dobre !!!! :D tak to człowiek głupoty szrajbuje czasami, że wstyd :D
:)2
To tak tylko dla zartu, nie zebym sie wymadrzal, sorry :wink:
Sam zrobilem ten blad jak liczylem ile sie powinien ugiac resor przy testach obciazenia, dopiero jak mi wyszlo
ze za malo sie ugial, to myslalem czy moze nie zrobilem jakiegos bledu i w koncu wymyslilem
od ciezaru auta, jak odjalem ciezar mostow i kol to wyszlo mi ile trzeba. Tym samym resory z Volvo nie poszly w smieci
tylko brakuje czasu na pozostale pomiary, przemyslenia koncepcyjne i dorabianie fantow.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

cosmos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmos » sob sty 27, 2007 10:57 pm

arsene-za bardzo to sie nie znam ale moj fiacior po 50kkm ma pioro proste takze chyba za miekkie i dla niego. a moze dla tego ze 60km/h po lesie smigam.... ?? :wink: no w kazdym razie piorko troszke za lajtowe na suze.cos w tym jest
PF126-offroad po asfalcie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości