resory od malucha w SJ tylko się nie śmiać !!!!!!!!
Moderator: Albert_N
resory od malucha w SJ tylko się nie śmiać !!!!!!!!
W związku z tym, że u mnie resory z przodu są proste a newet jakby się lekko uginały do dołu zaczynam zastanawiać sie co z tym fantem zrobić. A że w garażu leży mi resor od malucha tak przypadkiem zaczepiłem na nim oko i stwierdziłem że ma włąściwą długość, szerokość. Co prawda ma milion piór ale się ugina. Zastanawiam się czy nie można by zamontować go do mojego SJ, oczywiście dwa takie maluchowskie. Czy nie byłyby za wysokie, tzn. czy przód by nie stał za wysoko?? A może by były za twarde?? No fachowcy podpowiedzcie, tylko za bardzo się nie śmiać proszę z moich pomysłów.
- artur krzysztof wnorowski
-
- Posty: 901
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
- Lokalizacja: SASKERS LAND
Przerobiłem w swojej 410 z tyłu i resory z malucha i z trabanta.
Maluch kiszka jakich mało
! po pierwsze fakt - resor jest węższy, ale zważywszy na metalowe tulejki to nie ma z tym problemu, bo można wrzucić podkładki dystansowe, skręcić i finish...
Problem się pojawia podczas użytkowania tego ustrojstwa.... na asfalcie jeszcze ok, ale w teren wjedziesz i klapa - miękkie jak jasna dupa
dobijają od razu i kompletnie nie robi ten resor jak trzeba... A do przodu to już porażka totalna musi byc!!!
Co do trabanta, to resor rewelka, bo niezniszczalny, można go udzierać do woli, tylko z kolei druga skrajność.... jest za twardy
trzeba wywalić ze 2 pióra przynajmniej
mówię o tyle ofkors, na przód powinno być ok, bo przód cięższy.
Maluch kiszka jakich mało

Problem się pojawia podczas użytkowania tego ustrojstwa.... na asfalcie jeszcze ok, ale w teren wjedziesz i klapa - miękkie jak jasna dupa

dobijają od razu i kompletnie nie robi ten resor jak trzeba... A do przodu to już porażka totalna musi byc!!!
Co do trabanta, to resor rewelka, bo niezniszczalny, można go udzierać do woli, tylko z kolei druga skrajność.... jest za twardy


Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)


Ja jak przyjolem pod opieke suczke to miala z tylu jeden resor od malca, ja w miare mozliwosci usunolem gada jak sie dalo ale kilka wyjadow na nim odbylem nawet jakos to jezdzilo napewno mieki jest tyle pamietam
i bylo namieszne w mocowaniu to tez mi utkwilo w pamieci.

Wykładnikiem nie jest ilość postów i od kiedy na forum, raczej ile lat babrasz sie w błocie:D
Jestes pewienGUTMAN pisze:mówię o tyle ofkors, na przód powinno być ok, bo przód cięższy.


Wazylem swojego przod / tyl i wyszlo ze przod jest lzejszy

Co prawda dokaldnosc takiego pomiaru jest niewielka, na budzie ciezki hardtop i z tylu butla gazowa,
ale przestalem byc pewny, czy przod jest jakos wyraznie ciezszy.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

hmmmm..... zabiłeś mi klina, ale bede sie raczej upierał przy cięższym przodzie.... na zdrowy rozsądek 
motor, osprzęt, cięższy most i pare innych dupereli za tym przemawiają....
Choć przy hardtopie albo blaszance te proporcje mogą być już inne....
I faktycznie, ciężko to dokładnie zważyć!!!!
jak włoże trabanta na przód, to zobacze jak bedzie skakał - wtedy sie okaże czy pracuje jakoś inaczej niż tył

motor, osprzęt, cięższy most i pare innych dupereli za tym przemawiają....
Choć przy hardtopie albo blaszance te proporcje mogą być już inne....
I faktycznie, ciężko to dokładnie zważyć!!!!
jak włoże trabanta na przód, to zobacze jak bedzie skakał - wtedy sie okaże czy pracuje jakoś inaczej niż tył

Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)


- Grzegorz K.
- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Waga jest legalizowanaGUTMAN pisze:hmmmm..... zabiłeś mi klina, ale bede sie raczej upierał przy cięższym przodzie.... na zdrowy rozsądek

W kazdym razie roznica na pewno nie jest jakas bardzo drastyczna, inaczej tylne resory
zalozone na przod wyginaly by sie w druga strone, a jakos tego nie zauwazylem.
Tez tak sobie myslalem, ale cos mnie tknelo z tym wazeniem, pewnie dlatego ze mam dostep do wagiGUTMAN pisze:motor, osprzęt, cięższy most i pare innych dupereli za tym przemawiają....

Motur jak motur, faktycznie wisi na osi, skrzynia to juz nie calkiem, a most ... zdaje sie ze nie obciaza resora

Przynajmniej ja tak mam

Jezdzilem 3 lata trabantem i jakos nie tesknieGUTMAN pisze:jak włoże trabanta na przód, to zobacze jak bedzie skakał - wtedy sie okaże czy pracuje jakoś inaczej niż tył

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

hehehehehe, dobrematchbox pisze: Motur jak motur, faktycznie wisi na osi, skrzynia to juz nie calkiem, a most ... zdaje sie ze nie obciaza resora![]()
Przynajmniej ja tak mam![]()



Skojarzyło mi się z mostem, bo jak zmieniałem w swojej, to wyraźnie przedni ważył więcej i się omordowałem troche, no i jakoś mi tak zostało, że przód cięższy




Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)


To tak tylko dla zartu, nie zebym sie wymadrzal, sorryGUTMAN pisze:hehehehehe, dobre!!
tak to człowiek głupoty szrajbuje czasami, że wstyd
![]()

Sam zrobilem ten blad jak liczylem ile sie powinien ugiac resor przy testach obciazenia, dopiero jak mi wyszlo
ze za malo sie ugial, to myslalem czy moze nie zrobilem jakiegos bledu i w koncu wymyslilem
od ciezaru auta, jak odjalem ciezar mostow i kol to wyszlo mi ile trzeba. Tym samym resory z Volvo nie poszly w smieci
tylko brakuje czasu na pozostale pomiary, przemyslenia koncepcyjne i dorabianie fantow.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości