do klatkowiczów

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

do klatkowiczów

Post autor: CittO » czw lut 15, 2007 3:23 pm

witam, szukam wlasnie koncepcji zbudowania klatki (spawacza obytego w temacie niestety w calym 3miescie znalesc nie moge :)3 ) ale slyszalem ze przy klasycznej klatce buda z racji tego ze pracuje obija o klatke przy racjonalnej odleglosci klatki od budy, czy ktos moze potwierdzic to zjawisko?
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw lut 15, 2007 3:35 pm

Zależy jak blisko zrobisz. Ja u siebie mam jakieś 3cm prześwitu i nie obija. Raz czy dwa obiła mi trochę budę w jednym miejscu ale to przy mocnym spotkaniu z drzewem(klatka zamortyzowała).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw lut 15, 2007 8:49 pm

Przy zewnetrznej klatce to raczej klatka pracuje, a nie buda :roll:

Jak auto na przeprawe, bo tylko wtedy zewnetrzna klatka ma sens to i tak musi byc na tyle daleko od budy, zeby dalo sie pasy asekuracyjne przekladac gdzie tylko mozna.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Re: do klatkowiczów

Post autor: samurai_hel » pt lut 16, 2007 7:43 am

CittO pisze:witam, szukam wlasnie koncepcji zbudowania klatki (spawacza obytego w temacie niestety w calym 3miescie znalesc nie moge :)3 ) ale slyszalem ze przy klasycznej klatce buda z racji tego ze pracuje obija o klatke przy racjonalnej odleglosci klatki od budy, czy ktos moze potwierdzic to zjawisko?
uśmiechnij się do Marcina Talśki :wink:
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: CittO » pt lut 16, 2007 2:00 pm

dzieki za pomoc w temacie, rozwazam jeszcze opcje przymocowania jakies klatki do budy.
Aha jeszcze jedno: ile srednio wazy klata z progami (wiadomo od rur i budowy zalezy ale chodzi mi o rzad wielkosci bo w samcu to nie bez znaczenia)?
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt lut 16, 2007 4:08 pm

W zaleznosci od rozbudowy (czy przod i tyl tez, czy tylko przedzial zalogi) i rodzaju rur tak od 35-40kg do 50-60kg.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: do klatkowiczów

Post autor: CittO » pt lut 16, 2007 8:52 pm

samurai_hel pisze: uśmiechnij się do Marcina Talśki :wink:
a pewien jestes ze on robi klatki?

@Biga: 50kg to az tak nie boli, wystarczy zainwestowac w lzejszego pilota i bilans na zero :wink:
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 16, 2007 9:46 pm

CittO pisze:dzieki za pomoc w temacie, rozwazam jeszcze opcje przymocowania jakies klatki do budy.
Aha jeszcze jedno: ile srednio wazy klata z progami (wiadomo od rur i budowy zalezy ale chodzi mi o rzad wielkosci bo w samcu to nie bez znaczenia)?
Klatkę przykręcić do progów, progi przykręcić do ramy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Re: do klatkowiczów

Post autor: samurai_hel » pn lut 19, 2007 7:44 am

CittO pisze:
samurai_hel pisze: uśmiechnij się do Marcina Talśki :wink:
a pewien jestes ze on robi klatki?

@Biga: 50kg to az tak nie boli, wystarczy zainwestowac w lzejszego pilota i bilans na zero :wink:
jestem pewny !! sam jestem z Marcinem umówiony na budowę klatki :wink:
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » pn lut 19, 2007 12:18 pm

CittO pisze:ile srednio wazy klata z progami (wiadomo od rur i budowy zalezy ale chodzi mi o rzad wielkosci bo w samcu to nie bez znaczenia)?
Zalezy jak bardzo rozbudowana ma byc taka klatka... Metr rury np. fi 50mm ze scianka 3,2mm to 3,7kg, ale ze scianka 2,0mm to 1,9kg. Do tego jeszcze moze jakies ciensze na zastrzaly, np. fi 40 ze scianka 2,0mm o wadze 1,9kg.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn lut 19, 2007 2:54 pm

mi klatka ale z konkretnych rur + zderzak + progi + płyta pod winde wyszło materiał 120 kg. coprawda tr. oche zostało ale nie wiele. do tego winda z 30 kg. wiem ze przegiełem ale miała być masywna i jest.


http://rhx.nazwa.pl/tanie.auto/bojownik/index.php

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 5:56 pm

maristez pisze:mi klatka ale z konkretnych rur + zderzak + progi + płyta pod winde wyszło materiał 120 kg. coprawda troche zostało ale nie wiele. do tego winda z 30 kg. wiem ze przegiełem ale miała być masywna i jest...
jak Ci troche zostalo to prawie sie zgadza. Mi klatka wyszla jakies 52kg, przedni zderzak mial chyba 27kg, tylny z 10kg, progi cos ok 12kg i juz jest razem 100kg. Na przeprawe tak wychodzi niestety.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 6:24 pm

Biga pisze:
maristez pisze:mi klatka ale z konkretnych rur + zderzak + progi + płyta pod winde wyszło materiał 120 kg. coprawda troche zostało ale nie wiele. do tego winda z 30 kg. wiem ze przegiełem ale miała być masywna i jest...
jak Ci troche zostalo to prawie sie zgadza. Mi klatka wyszla jakies 52kg, przedni zderzak mial chyba 27kg, tylny z 10kg, progi cos ok 12kg i juz jest razem 100kg. Na przeprawe tak wychodzi niestety.
Można zejść wywalając przedni zderzak.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pn lut 19, 2007 6:33 pm

mozna zejsc wywalając klatke :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 6:34 pm

maristez pisze:mozna zejsc wywalając klatke :D
O tym nie pomyślałem :) 8) :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lut 19, 2007 6:44 pm

Adam.Ż pisze:
Biga pisze:
maristez pisze:mi klatka ale z konkretnych rur + zderzak + progi + płyta pod winde wyszło materiał 120 kg. coprawda troche zostało ale nie wiele. do tego winda z 30 kg. wiem ze przegiełem ale miała być masywna i jest...
jak Ci troche zostalo to prawie sie zgadza. Mi klatka wyszla jakies 52kg, przedni zderzak mial chyba 27kg, tylny z 10kg, progi cos ok 12kg i juz jest razem 100kg. Na przeprawe tak wychodzi niestety.
Można zejść wywalając przedni zderzak.
Przedni to moze nie ale tylni... :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 7:03 pm

Adam.Ż pisze:
Biga pisze:
maristez pisze:mi klatka ale z konkretnych rur + zderzak + progi + płyta pod winde wyszło materiał 120 kg. coprawda troche zostało ale nie wiele. do tego winda z 30 kg. wiem ze przegiełem ale miała być masywna i jest...
jak Ci troche zostalo to prawie sie zgadza. Mi klatka wyszla jakies 52kg, przedni zderzak mial chyba 27kg, tylny z 10kg, progi cos ok 12kg i juz jest razem 100kg. Na przeprawe tak wychodzi niestety.
Można zejść wywalając przedni zderzak.
To zalezy od tego do czego masz autko. Masywny przedni zderzak jest niezbedny do zapierania sie o drzewa przy wyciaganiu kogos lekka Suza (oraz w ruchu miejskim :)21 ) Mocno przydaje sie tez podczas jazdy w nieznane. Generalnie to nie jest potrzebny jak nie napierasz na jakies przeszkody, ale praktyka mowi ze zawsze jakies sie znajda :)21 Wszystko zalezy od uzytkowania pojazdu 8)
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lut 19, 2007 7:05 pm

No i jeszcze przydaje sie jak chcesz "miedzy nogi" drzewa lykac :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:16 pm

Biga pisze:
Adam.Ż pisze:
Biga pisze: jak Ci troche zostalo to prawie sie zgadza. Mi klatka wyszla jakies 52kg, przedni zderzak mial chyba 27kg, tylny z 10kg, progi cos ok 12kg i juz jest razem 100kg. Na przeprawe tak wychodzi niestety.
Można zejść wywalając przedni zderzak.
To zalezy od tego do czego masz autko. Masywny przedni zderzak jest niezbedny do zapierania sie o drzewa przy wyciaganiu kogos lekka Suza (oraz w ruchu miejskim :)21 ) Mocno przydaje sie tez podczas jazdy w nieznane. Generalnie to nie jest potrzebny jak nie napierasz na jakies przeszkody, ale praktyka mowi ze zawsze jakies sie znajda :)21 Wszystko zalezy od uzytkowania pojazdu 8)
Ja nie mam z przodu zderzaka a wyciągałem już patrole i gelendy zapierając się o drzewo. A mój samochód służy tylko do jazdy w terenie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 7:22 pm

maly blad w transmisji nie do odwrocenia :(
Ostatnio zmieniony pn lut 19, 2007 7:25 pm przez Biga, łącznie zmieniany 1 raz.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 7:23 pm

maly blad w transmisji nie do odwrocenia :cry:
Ostatnio zmieniony pn lut 19, 2007 7:30 pm przez Biga, łącznie zmieniany 1 raz.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 7:29 pm

Adam.Ż pisze:
Biga pisze:
Adam.Ż pisze: Można zejść wywalając przedni zderzak.
To zalezy od tego do czego masz autko. Masywny przedni zderzak jest niezbedny do zapierania sie o drzewa przy wyciaganiu kogos lekka Suza (oraz w ruchu miejskim :)21 ) Mocno przydaje sie tez podczas jazdy w nieznane. Generalnie to nie jest potrzebny jak nie napierasz na jakies przeszkody, ale praktyka mowi ze zawsze jakies sie znajda :)21 Wszystko zalezy od uzytkowania pojazdu 8)
Ja nie mam z przodu zderzaka a wyciągałem już patrole i gelendy zapierając się o drzewo. A mój samochód służy tylko do jazdy w terenie.
Wyslij zdjecia swojego przodu :)21 albo nie wyciagales kogos kto wklejony jest.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:36 pm

Patrol się na zboczę wciągał. Pierwsze użycie tydzień wcześniej zamontowanego T-maxa - w połowie góry się skończył. Normalnie się ludzie pozchodzili żeby zobaczyć jak suzuka będzie wciągać patrola :D

A przód widać tutaj:
ZDJĘCIE

Zapieram się albo rolkami, albo hakiem albo grillem przy mocowaniu do ramy. Jak się dobrze przyjrzysz to pod lewym reflektorem(tym od pasażera) widać wgniecenie grilla - pozostałość po wyciąganiu gelendy na Kaszubji.
A w większości wyciągania ciężkich samochodów to się tyłem pasem zapinam żeby drzewa nie niszczyć 8) :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 19, 2007 7:41 pm

Pozostane przy swoim zadaniu jesli mozna 8)
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:42 pm

Ja nie nakłaniam. Mówię tylko że można zrezygnować :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości