Tylny most

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Tylny most

Post autor: Keny » wt mar 06, 2007 3:15 pm

Czy ktoś z Szanownych kolegów mógłby podpowiedzieć (poinstruować) jak wymienić łożysko w moście tylnym, ale chodzi mi o to łożysko od wału napędowego. Dziś zaczęło coś mi walić z tyłu, po sprawdzeniu okazało się iż wał , który wchodzi do mostu ma zajebis....luz a wokół sam olej. I teraz mam pytanie czy aby wymienić to łożysko (jakie-rozmiar) trzeba wymontować cały most czy obędzie się bez demontażu?! Proszę o wskazówki dotyczące wymiany tego łożyska :wink:
Pozdrawiam!
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » wt mar 06, 2007 3:36 pm

Nie będę odkrywczy, ale doradzę Ci swoją metodę:
jeśli nie wiem jak to zrobić, to znaczy, że powinien to zrobić kto inny (w tym przypadku mechanik)
Moje łożyska idą w tym tygodniu do wymiany i nie uraduje Cię to, ale ponoć kupiłem od importera KOYO ostatnie sztuki w kraju :)3

Niewielkim pocieszeniem będzie dla Ciebie fakt, że właściwego uszczelniacza nie udało mi się kupić do tej pory.

Wymiary łożyska i uszczelniacza masz na stronie Danielsa.
Raczej potrzwebujesz obydwa.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » wt mar 06, 2007 3:57 pm

Dmieszcz pisze: Niewielkim pocieszeniem będzie dla Ciebie fakt, że właściwego uszczelniacza nie udało mi się kupić do tej pory.
Uszczelniacz to raczej serwis :-? Kupowalem kiedys zwykly (bez kolnierza), ale srednio po 1, maks. 2 wyjazdach w teren ciekl dalej.
Dobrze ze mam blisko i kupuje oryginal za 10,00 € 8)

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » wt mar 06, 2007 4:06 pm

Można wydłubać ten koszyczek co tam siedzi w moście i założyć po dwa uszczelniacze na strone.
Można dostać w byle sklepie.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt mar 06, 2007 4:09 pm

Mostu całego nie musisz wyjmować. W najgorszym wypadku główkę będziesz musiał wyjąć(zależy które łożysko padło - chyba tam są 2 ale dobrze nie pamiętam)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » wt mar 06, 2007 4:12 pm

Kurna, ale pieprze od rzeczy, toć nie o to chodzi.

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Re: Tylny most

Post autor: majch » wt mar 06, 2007 4:23 pm

Keny pisze:...
Jeśli dobrze Cię rozumiem to masz do wymiany łożyska na wałku atakującym... Z doświadczenia powiem Ci, że nie warto tego robić samemu, chyba, że masz jakiegoś dobrego znajomego mechanika, który będzie nadzorował proces naprawy... Mi jak padły te łożyska po raz drugi to kupiłem drugą główkę mostu - koszt bardzo zbliżony.
Pozdrawiam,
majch.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: Tylny most

Post autor: leszek » wt mar 06, 2007 7:22 pm

majch_e21 pisze:
Keny pisze:...
Jeśli dobrze Cię rozumiem to masz do wymiany łożyska na wałku atakującym... Z doświadczenia powiem Ci, że nie warto tego robić samemu, chyba, że masz jakiegoś dobrego znajomego mechanika, który będzie nadzorował proces naprawy... Mi jak padły te łożyska po raz drugi to kupiłem drugą główkę mostu - koszt bardzo zbliżony.
Pozdrawiam,
majch.
amen :)21

nie jest to takie proste jak się wydaje trzeba rozebrać dyferencjał co może trudne nie jest ale po tem go trzeba złożyć a to już może zaboleć :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt mar 06, 2007 9:13 pm

Mi jak silnik zaczął brać sporo oleju to kupiłem drugiego samuraia 8) :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » wt mar 06, 2007 9:30 pm

Adam.Ż pisze:Mi jak silnik zaczął brać sporo oleju to kupiłem drugiego samuraia 8) :lol:
Jak ceny samochodów dalej będą spadać to w wakacje będę kupował drugiego samuraja jak mi się popielniczka zapełni w poprzednim :)21
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » śr mar 07, 2007 10:58 am

Ale w/g rysunku na wałku atakującym są dwa łożyska, czyli nie ma takiej opcji w/g mnie aby wymienić te łożyska bez wyciągania mostu (wszystkich bebechów z mostu), wyższa szkoła jazdyb to pewnie ustawienie talerza z atakiem (temat świeżo wałkowany), z Waszego doświadczenia przy tak dużym luzie wymiana wskazana dwóch łożysk?! Mam nadzieję, że nie będę musiał wymieniać wszystkich łóożysk w moście bo to spory wydatek (może taniej kupić cały most?!?). Z drugiej strony po wymiane wszystkich łożysk (chyba jest ich z 6sz.) mam most na "dłuższy" czas :wink: , ale koszt tych łożysk to pewnie mały kosmosik :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » śr mar 07, 2007 12:22 pm

Wysuwa się półośki i wyciąga samą główkę mostu. Wymienia się też raczej samą główkę, chyba, że istnieje potrzeba wymiany całości.

W główce są w sumie cztery łożyska. Kupienie tych na wałek atakujący to koszt ok 200zł, kupienie dwóch pozostałych graniczy z cudem i kosztuje majątek. Główkę mostu w dobrym stanie można kupić za ok 250 - 300zl.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » śr mar 07, 2007 2:47 pm

Nie przesadzajcie, technologia kosmiczna to to nie jest. Lozyska polskie, uszczelniacze dwa standardowe zamiast orginalnego (trzeba rancik podciac coby olej docieral przez kanal olejowy. Jesli chodzi o luz miedzyzebny to troche trzeba miec wyczucia, ma chodzic z lekkim oporem a luz ma byc praktycznie niewyczuwalny. Jesli atak i talez pozostaja te same to raczej nie uda sie spieprzyc wspolpracy tychze elementow. Oczywiscie trzeba rozklepac tulejke ale nie jest to mechanika precyzyjna. Wystarczy serwisowka Suzuki troche narzedzi (polecam sciagcz do lozysk i prase a nie mlotek) i duzo checi i gotowe.

Cwiczylem to kilka razy i problemy sie dopiero zaczely jak zmienilem talez z atakiem na wolniejsze, nie da sie ustawic bez precyzyjnych pomiarow. Probowalem roznymi podkladkami i sprawdzalem na farbke ale nie udalo mi sie tego zrobic zeby most choc troche nie wyl.

Oddasz do mechanika to tez wszystko posklada na oko a skasuje tysiac zlotych robiac madre miny. Tak wlasnie zaczalem sam robic takie mini-remonty mostu. Gosc z renomowanego warszawskiego warsztatu 4x4 skutecznie mnie zniechecil swoim przemadrzalstwem i ogolnym zniecheceniem do tematu.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Robin83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 08, 2006 10:49 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Robin83 » czw paź 18, 2007 4:58 pm

Hej:) Ja mam inny problem , padło mi łożysko w prawym tylnym kole !! wszystko było by ok. tylko nie mogę wyciągnąć półosi . Nie zna ktoś jakiegoś sposobu na to draństwo ??
ZłOOO...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw paź 18, 2007 5:44 pm

większy młotek :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » czw paź 18, 2007 7:40 pm

majch pisze:Wysuwa się półośki i wyciąga samą główkę mostu. Wymienia się też raczej samą główkę, chyba, że istnieje potrzeba wymiany całości.

W główce są w sumie cztery łożyska. Kupienie tych na wałek atakujący to koszt ok 200zł, kupienie dwóch pozostałych graniczy z cudem i kosztuje majątek. Główkę mostu w dobrym stanie można kupić za ok 250 - 300zl.
często wymieniamy te łożyska przy montażu blokad, koszt 1 szt. od 57 PLN zależnie od producenta
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » czw paź 18, 2007 9:03 pm

Robin83 pisze:Hej:) Ja mam inny problem , padło mi łożysko w prawym tylnym kole !! wszystko było by ok. tylko nie mogę wyciągnąć półosi . Nie zna ktoś jakiegoś sposobu na to draństwo ??

na 2 sruby po przekątnej od koła przekładasz łancuch podkładka i dokrecasz sruba od koła potem w miejscu symetrycznym znaczy centralnie na srodku tego łancucha mocujesz cos co moze nadac slłe jak bedziesz szarpac mnie pomogła łapa od podnosnika kolumnowego przód tyl w linii prostej az do wyszarpniecia

nie rob tego na zabie tylko na kobyłkach pozatym jak tak jest moze wystapic przesuwanie sie auta w bok podczas szarpania

jesli nie dasz rady i nie pojałes opisu zgłos sie do kogos kto kiedys półoski z poloneza wyjmował

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » czw paź 18, 2007 10:33 pm

...ewentualnie można z ukręconej półosi zmajsterkować sciągacz udarowy - pod warunkiem że ukręcila się przy frezie 8)
mały napis

Awatar użytkownika
fritzmax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:38 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fritzmax » pt paź 19, 2007 11:03 am

Robin83 pisze:Hej:) Ja mam inny problem , padło mi łożysko w prawym tylnym kole !! wszystko było by ok. tylko nie mogę wyciągnąć półosi . Nie zna ktoś jakiegoś sposobu na to draństwo ??

Czy to może sytuacja podobna do mojej? Pewnego ranka zobaczyłem wylany olej z okolic prawego tylnego koła, po wstępnym rozebraniu okazało sie. że to wyciek właśnie z osi. czy to kwestia jakieś uszczelki czy czego???

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » pt paź 19, 2007 11:18 am

tak, uszczelniacza. Wymiary masz na stronie u Danielsa
sprawdz tez łozysko bo prawdopodobnie ono padło ;-p
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » pt paź 19, 2007 4:31 pm

Twardy pisze:
majch pisze:Wysuwa się półośki i wyciąga samą główkę mostu. Wymienia się też raczej samą główkę, chyba, że istnieje potrzeba wymiany całości.

W główce są w sumie cztery łożyska. Kupienie tych na wałek atakujący to koszt ok 200zł, kupienie dwóch pozostałych graniczy z cudem i kosztuje majątek. Główkę mostu w dobrym stanie można kupić za ok 250 - 300zl.
często wymieniamy te łożyska przy montażu blokad, koszt 1 szt. od 57 PLN zależnie od producenta
O ktorych piszesz? O tych co sa niby nie do dostania? Rozbieralem niedawno swoj most bo lozyska na ataku polecialy i te drugie tez juz mam w stanie nienajlepszym. Mikolaj pod choinke wiezie Lockrighta wiec moze bym przy okazji wymienil? Sie kolega moze podzieli informacja gdzie te lozyska mozna dostac, jaki producent i nr?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Bruce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Myślenice/Skawina

Post autor: Bruce » śr cze 11, 2008 8:00 pm

Mam do wymiany łożyska w kołach z tyłu.
Co prawda nie majstrowałem jeszcze przy tym ale sadzę że sobie poradzę.
Tak jak koledze kilka postów wcześniej wylewa sie olej z pod piast pewnie uszczelniacze...
Zamówiłem już w Bielsku cały komplet naprawczy.
Pytanie które stawiam...
Na co zwrócić uwagę i co mnie może zaskoczyć przy wymianie.
[/list][/quote]
Jak jest dobrze to musi sie coś spier...ić bo inaczej byłoby nudno.

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » śr cze 11, 2008 8:44 pm

Przyłóż się do montażu pierścieni zakładanych "na gorąco".
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
Bruce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Myślenice/Skawina

Post autor: Bruce » czw cze 12, 2008 11:57 am

Przy demontażu nic mnie już nie zaskoczy.
Zaskoczyło to chyba faceta na chodniku jak jakieś 2 metry od niego przeleciało moje koło razem z półosia a ja na smyka na bebnie przejechałem jeszcze z 20 m.
Jak jest dobrze to musi sie coś spier...ić bo inaczej byłoby nudno.

Awatar użytkownika
Bruce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Myślenice/Skawina

Post autor: Bruce » pn cze 23, 2008 11:04 am

Przywiozłem bryczkę na lawecie pod chałupe a jako że odrobinę luźniej w firmie żywicielce czas zreanimować suzuka.
Mam cały komplet naprawczy...
Moje pytania sa nastepujące...
Mając zamienny pierścień zarówno dystansujacy jak i mocujący w przypadku problemów ze zdjeciem starych czy mozna je po prostu rozciąć szlifierka katówką?
Jako ze w moim przypadku łożysko rozwaliło sie doszczetnie i wyleciała cała półoś to nie wiem jaka bedzie teraz kolejnośc montażu.
Jeśli ktoś przerabiał juz ten temat to co po czym montować. (łozysko, pierścień uszczelniacz - jaka właściwa kilejność)
Co tak naprawdę mocuje półoś (pierścień mocujący jak domniemam czy jakiś inny element)
Nie mam praski do łożysk czy niewłaściwe traktowanie narzędziami typu młotek uwali mi łozysko jeszcze przed włozeniem...
Pierścienie wyczytałem aby wkładać na gorąca - zatem jak gorące je podgrzać aby nie naruszyć struktury materiału...
Doradźcie :):):)
Jak jest dobrze to musi sie coś spier...ić bo inaczej byłoby nudno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość