uszczelniacze kul

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

uszczelniacze kul

Post autor: Jarek_ » czw mar 08, 2007 9:38 pm

Jak powinna byc kolejnosc blach

czy najpierw:
blacha ta z przetloczeniem ( przetloczeniem do kuli )
uszczelniacz
filc
blacha zewnetrzna

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » czw mar 08, 2007 10:39 pm

Wydaje mi sie ze przetłoczeniem do kuli potem uszczelniacz filc i 2 komplet blaszek

złóz "na sucho" blachy(nie na samochodzie dopasuj otworami i samo wyjdzie mozesz tez stopniem korozji elementów sie podeprzec bedzie widac

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw mar 08, 2007 10:41 pm

Blachyz przetłoczeniami, filc/guma (jak kto woli), blachy zewnętrzne. Przy czym komplety blaszek zew i wew powinny być przesunięte względem siebie o 90stopni, zeby sie nacięcia nie pokrywały.

I duuuuuuuuuuzo smaru :)21

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » czw mar 08, 2007 10:43 pm

I silikonem dla pewnosci tez

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » pt mar 09, 2007 9:23 am

I śrubki się czasem lubią urwać... Smaru ile się tylko da, a filc 4-5mm
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pt mar 09, 2007 11:39 am

Apropo filcu. Powiem Wam ze jakis czas temu załozyłem sobie zamiast niego gómę olejoodporną, 4-5mm własnie i jest o niebo lepiej. Ładnie przylega na całej powieżchni i zeskrobuje syf z kulki. Dodatkowo wyciołem ją tak ze otwór na środku jest troszke mniejszej srednicy niz oryginał filcowy przez co jest duuuzo lepiej docisnięta do kuli, ktora zaczeła ąż błyszczeć.

Naprawde polecam.

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » ndz kwie 22, 2007 9:39 pm

a wlasnie Panowie hmm któredy najleiej ten samr ładowac na przegub?? moze tym górrnym wejscie tam gdzie jest sworzen?? i ile tego wladowac ZNACZY DO PEŁNA??

dziękuje i pozdrawiam
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz kwie 22, 2007 11:11 pm

Taa mozna i górą. Smarem do pełna :)21

Ale kule trzeba smarować i tak od strony uszczelek filcowych po zdjęciu blaszek i całego tego badziewia.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn kwie 23, 2007 8:18 pm

Zwracam sie z pytaniem czy żeby wymienić uszczelki filcowe i uszczelniacz to trzeba rozebrać cała piastę, zdjąć tarcze hamulcowa czy można to zrobić od strony mostu bez konieczności rozbierania przegubu i ściągania łożyska. Czy części uszczelniające kule występują osobno czy jako zestaw naprawczy. bo niestety zaopatrzenie w części mam słabe i muszę dokładnie tłumaczyć w sklepie o co biega.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn kwie 23, 2007 8:25 pm

Zdania są podzielone w tej kwestii. Instrukcje mówią ze da sie bez rozbierania całosci ale konieczne jest wtedy przecięcie uszczelniacza i filcu żeby założyć na most, co jak sie domyślasz dobrze mu pewno nie robi na dłuższą metę. Rób jak Ci sie chce. Napewno lepiej by było rozebrać jednak całość raz na pare lat i zrobić kompleksowo i mieć spokój. Ja tak robie i jestem zadowolony. :)2
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn kwie 23, 2007 8:29 pm

Dzięki. Masz rację czasami lepiej poświecić więcej czasu na naprawę i efekt jest na dłużej skuteczny chyba wybiorę opcje trudniejszą.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr maja 09, 2007 9:18 pm

Żeby tematu nowego nie zakładać zapytam tutaj czy istnieje możliwość nabycia zestawu uszczelnień kuli w ASO lub jako zmiennik bo na razie pytam wszędzie po sklepach i nawet w JC nie maja nie mieli i mieć nie bedą, czy ktoś zna źródełko na taki zestaw ??
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » czw maja 10, 2007 9:08 am

Tylko i wyłącznie ASO niestety. Ale kup tylko gumę. 60 złociszy o ile dobrze pamiętam... Ale mogę źle pamiętać :)21
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw maja 10, 2007 9:19 am

Grzegorz K. pisze:Tylko i wyłącznie ASO niestety. Ale kup tylko gumę. 60 złociszy o ile dobrze pamiętam... Ale mogę źle pamiętać :)21
Dobrze pamietasz. Obdzwoniłem aso i sprowadza, filc kosztuje 30 zetków wiec to nie majatek dodatkowo dorobie sobie zestaw z gumy tak jak w postach wyzej a filc jako wzornik bedzie slużył.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » czw maja 10, 2007 11:34 am

mi cieknie i się nie przejmuję , jak ostatnio zobaczyłem prawie nowego jimnika z podobnymi wyciekami. Jak cieknie i kapie to znaczy ,że jeszcze jest smarowidło. :lol:

A propos przegubów. Klekotanie pod mocnym obciążeniem na skręcie to niepokojący objaw czy można tak jeszcze długo pojeżdzić?? Może jednak smaru mało?? :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw maja 10, 2007 11:44 am

dziczek pisze:mi cieknie i się nie przejmuję , jak ostatnio zobaczyłem prawie nowego jimnika z podobnymi wyciekami. Jak cieknie i kapie to znaczy ,że jeszcze jest smarowidło. :lol:

A propos przegubów. Klekotanie pod mocnym obciążeniem na skręcie to niepokojący objaw czy można tak jeszcze długo pojeżdzić?? Może jednak smaru mało?? :roll:
Z jednej strony cieknie a zdrugiej jest ok to chyba lepiej naprawic ten co cieknie niz czekac az z drugiego zacznie leciec dla równowagi i nie przejmowac sie tym. Co do przegubów to z osobowych wiem ze jak przegub strzela lub grzechocze to nie jest dobrze i najczesciej oznacza to jego rychły koniec
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw maja 10, 2007 11:46 am

dziczek pisze:mi cieknie i się nie przejmuję , jak ostatnio zobaczyłem prawie nowego jimnika z podobnymi wyciekami. Jak cieknie i kapie to znaczy ,że jeszcze jest smarowidło. :lol:
Jakby mi ciekło i kapało, to bym się przejął.
Oznacza to, że poszedł uszczelniacz i olej z mostu leci do przegubu i wypłukuje z niego smar. A przegub smarowany glutem olejowym długo robić nie będzie :)3
Wyciągnij dolny sworzeń zwrotnicy i zobacz co ci wyleci z kuli :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » czw maja 10, 2007 12:03 pm

To nie sa duze koszty bo uszczelniacz kosztuje chyba z 10 zl....mi tez ostatnio cieklo z prawej kuli...godzinka roboty bo troche tego rozbierania i rozkrecania tam jest,ale przy okazji sprawdzi sie jak wszystko wyglada w srodku i stan lozysk i juz nie zostawia sie plamek pod autem :D :)2
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw maja 10, 2007 12:07 pm

Może mało precyzyjnie sie wyraziłem kula jest wilgotna od smaru i filcyk takze na kuli smar sie wydostaje nic nie kapie i nie cieknie tak jak by samo uszczelnienie kuli się poszło...
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw maja 10, 2007 12:10 pm

Jeszcze jedno mam pytanie jak sie dobrac zeby uszczelninie kuli zmnienić, co trzeba rozebrac ew. czy jakiś skrót myslowy istnieje. Dzieki za podpowiedzi.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw maja 10, 2007 12:33 pm

Stachu-80 pisze: czy jakiś skrót myslowy istnieje.
Zdjąć zwrotnicę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw maja 10, 2007 12:43 pm

Obrazek
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » czw maja 10, 2007 2:53 pm

Robota jest prosta...ale duzo srob do odkrecania...musisz zwalic kolo...sprzegielko...zdemontowac hamulce odkrecic zwotnice i zdjac i wtedy masz wszystko na wierzchu :D
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw maja 10, 2007 3:47 pm

jakieś 8 min roboty :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » czw maja 10, 2007 3:54 pm

Salata123 pisze:jakieś 8 min roboty :)21
W 8 minut wszystko rozkrecasz ...wymieniasz uszczelniacz i skladasz zpowrotem ?? to dobry jestes :D A masz jakis sposob na zakladanie zpowrotem zwrotnicy ?? bo to strasznie upierdliwa czynnosc jest i potrzeba jest czyjas pomoc....
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości