Katalizator
Moderator: Albert_N
Katalizator
Co sądzicie o pozbyciu się katalizatora by zwiększyć moc silnika ?
1,3 i (santana)
1,3 i (santana)
ale nie w takim stopniu zeby zwiekszyc mocGunia pisze:katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi
a zamiast katalizatora strumienica ?
a sama struminica nic nie da...musisz pomyslec o calym ukladzie i kolektor tez by sie inny przydal

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Jak jest stary i zanieczyszczony -> skończony to ogranicza.katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
To już lepiej kawałek rury w to miejsce -> szkoda pieniędzy na strumienicea zamiast katalizatora strumienica ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Samo przerobienie kata na strumienice (odprezenie ukladu wydechowego) jesli nawet spowoduje wzrost mocy to tylko w gornym zakresie obrotow a straty tej mocy w dolnym zakresie.Gunia pisze:katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi
a zamiast katalizatora strumienica ?
Ogolnie bez zmiany calego wydechu (przeprojektowaniu) poczawszy od kolektora a skonczywszy na koncowce rury nie da oczekiwanego przez Ciebie efektu.
Senks dzięki za poradępiotr_z pisze:Samo przerobienie kata na strumienice (odprezenie ukladu wydechowego) jesli nawet spowoduje wzrost mocy to tylko w gornym zakresie obrotow a straty tej mocy w dolnym zakresie.Gunia pisze:katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi
a zamiast katalizatora strumienica ?
Ogolnie bez zmiany calego wydechu (przeprojektowaniu) poczawszy od kolektora a skonczywszy na koncowce rury nie da oczekiwanego przez Ciebie efektu.

jena z firm tuningowych polskich (bodaj że Chojnacki)zrobiła podsumowanie wyników na hamowni silników z katalizatorem i po wstawieniu strumiennicy bez innych przeróbek
na 100 aut w 90 pogorszyły się parametry
to potwierdza tylko że strumienice dobrze robią ich producentom
na 100 aut w 90 pogorszyły się parametry

to potwierdza tylko że strumienice dobrze robią ich producentom

SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Witam
A ja wywaliłem katalizator.
Był wypalony doszczętnie czyli był kawalkiem rury.
W miejsce kata założyłem strumienicę/
Musze powiedzieć że moja Vita '93 1,6 8V zyskała na dynamiczności.
Pomimo tego że auto jest z automatem to czuć że jest dynamiczniejszy.
Tak więc nie zawsze kawalek prostej rury wystarczy zamiast strumienicy.
Aby się o tym przekonać zróbcie proste doświadczenie.
1,5 litrowa but PET , napelnijcie wodą, teraz wylejcie wodę obracając butelkę do góry dnem.
Drugi raz spróbujcie wylać wodę obracając butelkę do gory dnem i kręcąc nią w kółko tak aby woda zaczęła wirować w środku.
Kiedy woda wylała się szybciej?
Ano właśnie to zadanie strumienicy.
Tak więc co nieco na pewno zyskacie i nie trzeba przerabiać całego ukladu bo w Vitarze drugi tłumig świetnie sobie radzi ze zwiększonym przepływem i w ukladzie nie wystepują tętnienia.
Pozdrawiam
Pazuzu
A ja wywaliłem katalizator.
Był wypalony doszczętnie czyli był kawalkiem rury.
W miejsce kata założyłem strumienicę/
Musze powiedzieć że moja Vita '93 1,6 8V zyskała na dynamiczności.
Pomimo tego że auto jest z automatem to czuć że jest dynamiczniejszy.
Tak więc nie zawsze kawalek prostej rury wystarczy zamiast strumienicy.
Aby się o tym przekonać zróbcie proste doświadczenie.
1,5 litrowa but PET , napelnijcie wodą, teraz wylejcie wodę obracając butelkę do góry dnem.
Drugi raz spróbujcie wylać wodę obracając butelkę do gory dnem i kręcąc nią w kółko tak aby woda zaczęła wirować w środku.
Kiedy woda wylała się szybciej?
Ano właśnie to zadanie strumienicy.
Tak więc co nieco na pewno zyskacie i nie trzeba przerabiać całego ukladu bo w Vitarze drugi tłumig świetnie sobie radzi ze zwiększonym przepływem i w ukladzie nie wystepują tętnienia.
Pozdrawiam
Pazuzu
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
WYKRES z hamowni podwoziowej masz?Pazuzu pisze:Musze powiedzieć że moja Vita '93 1,6 8V zyskała na dynamiczności. Pomimo tego że auto jest z automatem to czuć że jest dynamiczniejszy.
primo -> katalizator zamiast dna ma drugi otwórPazuzu pisze:Aby się o tym przekonać zróbcie proste doświadczenie.
1,5 litrowa but PET , napelnijcie wodą, teraz wylejcie wodę obracając butelkę do góry dnem.Drugi raz spróbujcie wylać wodę obracając butelkę do gory dnem i kręcąc nią w kółko tak aby woda zaczęła wirować w środku. Kiedy woda wylała się szybciej?
secundo -> tym drugim otworem jest podawane duże ciśnienie
tercio -> nie koniecznie jest to korzystne jak się układ szybciej opróżnia
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Czasami sonda lambda szkodzi. Ja tak miałem w Seacie wyjełem katalizator bo był juz zasyfiały i włożyłem zwykłą rure. Efekt był taki ze wyskakiwały błedy, osiągi tez sie nie polepszyły. Dopiero stłukłem stary katalizator (wykruszyłem z niego krzemionke i wtedy był gicior)Gunia pisze:katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi
a zamiast katalizatora strumienica ?
1. Jaki drugi otwór?
2. Jakie wysokie ciśnienie - chyba z saturatora.
3. Szybsze opróżnianie to lepsze oproznianie a tym samym napełnianie cylindrów większą ilością świeżego powietrza, a tym samym lepsze spalanie.
Wykres z hamowni?
Tak przedtem ociec trzymał za hak i ciągnąłem go po polu przez 15 m przez 10 sekund ateraz 8,5 i jest inny ślad po butach
2. Jakie wysokie ciśnienie - chyba z saturatora.
3. Szybsze opróżnianie to lepsze oproznianie a tym samym napełnianie cylindrów większą ilością świeżego powietrza, a tym samym lepsze spalanie.
Wykres z hamowni?
Tak przedtem ociec trzymał za hak i ciągnąłem go po polu przez 15 m przez 10 sekund ateraz 8,5 i jest inny ślad po butach
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Zamiast katalizatora wspawuje się tłumik pierwszy od Moskwicza Aleko - pasuje idealnie i układ ma zadaną pojemność i wtedy chodzi jak malina.
http://f217.pl/index.php?main_page=prod ... ts_id=1394
http://f217.pl/index.php?main_page=prod ... ts_id=1394
W autach racingowych ważna jest góra, wtedy pozbycie się "kata", i to przytkanego i zamiast niego odpowiednio dobrana strumiennica, a zwłaszcza miejsce założenia daje jakotaki efekt.
A niektórzy większe buczenie poczytują za większą moc i lepsze przyspieszenie.
A w terenówkach ten pomysł z tłumikiem z Moskwicza, lub dyfuzor (np. MGmotorsport takie robi z nierdzewki) zadba o lepszy dół - nie będzie straty momentu w dole, co pojawiłoby się po wycięciu "kata".
Ale jak nie swędzi to po co drapać?
A niektórzy większe buczenie poczytują za większą moc i lepsze przyspieszenie.
A w terenówkach ten pomysł z tłumikiem z Moskwicza, lub dyfuzor (np. MGmotorsport takie robi z nierdzewki) zadba o lepszy dół - nie będzie straty momentu w dole, co pojawiłoby się po wycięciu "kata".
Ale jak nie swędzi to po co drapać?
W Żorach Micheal Tuning się nazywa ;]bartol pisze:W związku z poruszanym tematem mam pytanie ,czy isnieje na Śląsku warsztat ,który wymienia lub naprawia układy wydechowe (profesjonalnie) w jimnikach 1.3 zachowując sondy .Nie zależy mi na katalizatorach,ale na tym by nie było kolejnych eksperymentów.Źeby nie było krypto, proszę na priv
yasiek
Samurai '95 1.6 8V
Jimny 'o4 Cabrio 1.3 16V
Jimny 'o7 Elegance 1.3 16V Automat ;p
Samurai '95 1.6 8V
Jimny 'o4 Cabrio 1.3 16V
Jimny 'o7 Elegance 1.3 16V Automat ;p
Mysle, ze wiele. W Suzuki to prosta operacja.bartol pisze:W związku z poruszanym tematem mam pytanie ,czy isnieje na Śląsku warsztat ,który wymienia lub naprawia układy wydechowe (profesjonalnie) w jimnikach 1.3 zachowując sondy .Nie zależy mi na katalizatorach,ale na tym by nie było kolejnych eksperymentów.Źeby nie było krypto, proszę na priv
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości