Strona 1 z 1

Katalizator

: pt mar 09, 2007 10:12 pm
autor: Gunia
Co sądzicie o pozbyciu się katalizatora by zwiększyć moc silnika ?
1,3 i (santana)

: pt mar 09, 2007 10:16 pm
autor: TomaszRT
Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)

: pt mar 09, 2007 10:25 pm
autor: Gunia
TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
a zamiast katalizatora strumienica ?

: pt mar 09, 2007 10:27 pm
autor: sciba
Gunia pisze:
TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
a zamiast katalizatora strumienica ?
ale nie w takim stopniu zeby zwiekszyc moc
a sama struminica nic nie da...musisz pomyslec o calym ukladzie i kolektor tez by sie inny przydal :wink:

: pt mar 09, 2007 10:32 pm
autor: TomaszRT
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
Jak jest stary i zanieczyszczony -> skończony to ogranicza.
a zamiast katalizatora strumienica ?
To już lepiej kawałek rury w to miejsce -> szkoda pieniędzy na strumienice

: pt mar 09, 2007 10:51 pm
autor: piotr_z
Gunia pisze:
TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
a zamiast katalizatora strumienica ?
Samo przerobienie kata na strumienice (odprezenie ukladu wydechowego) jesli nawet spowoduje wzrost mocy to tylko w gornym zakresie obrotow a straty tej mocy w dolnym zakresie.

Ogolnie bez zmiany calego wydechu (przeprojektowaniu) poczawszy od kolektora a skonczywszy na koncowce rury nie da oczekiwanego przez Ciebie efektu.

: pt mar 09, 2007 10:54 pm
autor: Gunia
piotr_z pisze:
Gunia pisze:
TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
a zamiast katalizatora strumienica ?
Samo przerobienie kata na strumienice (odprezenie ukladu wydechowego) jesli nawet spowoduje wzrost mocy to tylko w gornym zakresie obrotow a straty tej mocy w dolnym zakresie.

Ogolnie bez zmiany calego wydechu (przeprojektowaniu) poczawszy od kolektora a skonczywszy na koncowce rury nie da oczekiwanego przez Ciebie efektu.
Senks dzięki za poradę :-)

: sob mar 10, 2007 12:47 pm
autor: michał16v
jena z firm tuningowych polskich (bodaj że Chojnacki)zrobiła podsumowanie wyników na hamowni silników z katalizatorem i po wstawieniu strumiennicy bez innych przeróbek
na 100 aut w 90 pogorszyły się parametry :o
to potwierdza tylko że strumienice dobrze robią ich producentom :D

: wt mar 27, 2007 9:04 pm
autor: Pazuzu
Witam
A ja wywaliłem katalizator.
Był wypalony doszczętnie czyli był kawalkiem rury.
W miejsce kata założyłem strumienicę/
Musze powiedzieć że moja Vita '93 1,6 8V zyskała na dynamiczności.
Pomimo tego że auto jest z automatem to czuć że jest dynamiczniejszy.
Tak więc nie zawsze kawalek prostej rury wystarczy zamiast strumienicy.
Aby się o tym przekonać zróbcie proste doświadczenie.
1,5 litrowa but PET , napelnijcie wodą, teraz wylejcie wodę obracając butelkę do góry dnem.
Drugi raz spróbujcie wylać wodę obracając butelkę do gory dnem i kręcąc nią w kółko tak aby woda zaczęła wirować w środku.
Kiedy woda wylała się szybciej?
Ano właśnie to zadanie strumienicy.
Tak więc co nieco na pewno zyskacie i nie trzeba przerabiać całego ukladu bo w Vitarze drugi tłumig świetnie sobie radzi ze zwiększonym przepływem i w ukladzie nie wystepują tętnienia.
Pozdrawiam
Pazuzu

: wt mar 27, 2007 9:13 pm
autor: TomaszRT
Pazuzu pisze:Musze powiedzieć że moja Vita '93 1,6 8V zyskała na dynamiczności. Pomimo tego że auto jest z automatem to czuć że jest dynamiczniejszy.
WYKRES z hamowni podwoziowej masz?
Pazuzu pisze:Aby się o tym przekonać zróbcie proste doświadczenie.
1,5 litrowa but PET , napelnijcie wodą, teraz wylejcie wodę obracając butelkę do góry dnem.Drugi raz spróbujcie wylać wodę obracając butelkę do gory dnem i kręcąc nią w kółko tak aby woda zaczęła wirować w środku. Kiedy woda wylała się szybciej?
primo -> katalizator zamiast dna ma drugi otwór
secundo -> tym drugim otworem jest podawane duże ciśnienie
tercio -> nie koniecznie jest to korzystne jak się układ szybciej opróżnia

: wt mar 27, 2007 9:16 pm
autor: piorek
Gunia pisze:
TomaszRT pisze:Jak się katalizator już skończył to można się go pozbyć. Ale samo w sobie wywalenie katalizatora mocy nie podnosi :)
katalizator ogranicza odprowadzanie spalin dla czego nie podniesie mocy?
a zamiast katalizatora strumienica ?
Czasami sonda lambda szkodzi. Ja tak miałem w Seacie wyjełem katalizator bo był juz zasyfiały i włożyłem zwykłą rure. Efekt był taki ze wyskakiwały błedy, osiągi tez sie nie polepszyły. Dopiero stłukłem stary katalizator (wykruszyłem z niego krzemionke i wtedy był gicior)

: wt mar 27, 2007 9:30 pm
autor: Pazuzu
1. Jaki drugi otwór?
2. Jakie wysokie ciśnienie - chyba z saturatora.
3. Szybsze opróżnianie to lepsze oproznianie a tym samym napełnianie cylindrów większą ilością świeżego powietrza, a tym samym lepsze spalanie.

Wykres z hamowni?
Tak przedtem ociec trzymał za hak i ciągnąłem go po polu przez 15 m przez 10 sekund ateraz 8,5 i jest inny ślad po butach

: śr mar 28, 2007 6:19 am
autor: boris.blank
Zamiast katalizatora wspawuje się tłumik pierwszy od Moskwicza Aleko - pasuje idealnie i układ ma zadaną pojemność i wtedy chodzi jak malina.
http://f217.pl/index.php?main_page=prod ... ts_id=1394

: śr mar 28, 2007 9:28 pm
autor: dante
W autach racingowych ważna jest góra, wtedy pozbycie się "kata", i to przytkanego i zamiast niego odpowiednio dobrana strumiennica, a zwłaszcza miejsce założenia daje jakotaki efekt.
A niektórzy większe buczenie poczytują za większą moc i lepsze przyspieszenie.

A w terenówkach ten pomysł z tłumikiem z Moskwicza, lub dyfuzor (np. MGmotorsport takie robi z nierdzewki) zadba o lepszy dół - nie będzie straty momentu w dole, co pojawiłoby się po wycięciu "kata".
Ale jak nie swędzi to po co drapać?

: czw mar 29, 2007 12:04 pm
autor: bartol
W związku z poruszanym tematem mam pytanie ,czy isnieje na Śląsku warsztat ,który wymienia lub naprawia układy wydechowe (profesjonalnie) w jimnikach 1.3 zachowując sondy .Nie zależy mi na katalizatorach,ale na tym by nie było kolejnych eksperymentów.Źeby nie było krypto, proszę na priv

: czw mar 29, 2007 1:49 pm
autor: yasiek
bartol pisze:W związku z poruszanym tematem mam pytanie ,czy isnieje na Śląsku warsztat ,który wymienia lub naprawia układy wydechowe (profesjonalnie) w jimnikach 1.3 zachowując sondy .Nie zależy mi na katalizatorach,ale na tym by nie było kolejnych eksperymentów.Źeby nie było krypto, proszę na priv
W Żorach Micheal Tuning się nazywa ;]

: czw mar 29, 2007 8:02 pm
autor: bartol
Zatem sprawdzę .Yasiek,mam nadzieje ze sobie jaj nie robisz :wink:

: czw mar 29, 2007 8:12 pm
autor: Biga
bartol pisze:W związku z poruszanym tematem mam pytanie ,czy isnieje na Śląsku warsztat ,który wymienia lub naprawia układy wydechowe (profesjonalnie) w jimnikach 1.3 zachowując sondy .Nie zależy mi na katalizatorach,ale na tym by nie było kolejnych eksperymentów.Źeby nie było krypto, proszę na priv
Mysle, ze wiele. W Suzuki to prosta operacja.