Strona 1 z 2

Vitara Long w cięzki teren ?

: śr kwie 11, 2007 2:40 pm
autor: radzik071
Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ? :-?

: śr kwie 11, 2007 2:54 pm
autor: Piotr Karcz
Polecam lekturę np.

http://www.suzuki.info.pl/

: śr kwie 11, 2007 3:57 pm
autor: vaiker
tutaj > http://forum.rajdy4x4.pl/viewtopic.php?t=41771 post goscia o nicku "mdeja"


sa VITARY i GRAND VITARY, sa wersje krotkie vitary i sa wersje dlugie (czyli LONG ) vitary, to samo tyczy grand vitar, long 5 drzwiowe i krotkie 3 drzwiowe, mdeja LONG vitara, u mnie w awatarze - vitara krotka, grand vitary nowsza buda i bardziej zaokraglona buda, i to tez kilka rodzajow

: śr kwie 11, 2007 4:09 pm
autor: Eskapada
Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21

: śr kwie 11, 2007 5:05 pm
autor: Karson
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
znowu wkłada kij w mrowisko.. :)21

: śr kwie 11, 2007 5:08 pm
autor: kozioU
radzik071 pisze:Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce
Obrazek

Obrazek


Taka jest różnica między krótką a długą vitarą

(Fotki nie moje, znalezione w sieci.) :roll:

: śr kwie 11, 2007 5:44 pm
autor: hadek
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Da da 8)

Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren :o

: śr kwie 11, 2007 5:49 pm
autor: piotr_z
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Bartek :)21 podpadacie stary druhu.....

a co do reszty wypowiedzi :)2 :)2

Re: Vitara Long w cięzki teren ?

: śr kwie 11, 2007 6:46 pm
autor: mdeja
radzik071 pisze:Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ? :-?
Poczytaj to co koledzy sugerują. Konstrukcyjnie Vitara Long ma wzmocnioną konstrukcje w przypadku modeli V6 w porównaniu do innych Vitar. Są lepsze i mocniejsze wahacze, półosie, rama jest inaczej skonstruowana.
Seryjna sie nie nada - a jeżeli poddasz ją typowym modyfikacją vitarowskim to da rade w granicach rozsądku. Oczywiście pisze subiektywnie i zostane skrytykowany przez wielu :wink:

: śr kwie 11, 2007 6:54 pm
autor: michal_cobra
Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:

: śr kwie 11, 2007 7:05 pm
autor: piorek
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)

: śr kwie 11, 2007 7:08 pm
autor: LR_Olek
piorek pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21

: śr kwie 11, 2007 7:10 pm
autor: mdeja
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków :lol:
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.

: śr kwie 11, 2007 7:10 pm
autor: piorek
LR_Olek pisze:
piorek pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21
mocno uterenowiony

: śr kwie 11, 2007 7:14 pm
autor: LR_Olek
piorek pisze:
LR_Olek pisze:
piorek pisze: Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21
mocno uterenowiony
centrum miasta?

: śr kwie 11, 2007 7:56 pm
autor: MEFF
Z własnego doświadczenia wiem że long bez większych przeróbek (lift zawieszenia i budy) w cięższy teren sie nie nadaje. Pomimo założenia dobrych opon ciągle musi mnie parch wyciągac bo wiszę na brzuchu.

: śr kwie 11, 2007 8:03 pm
autor: piorek
LR_Olek pisze:
piorek pisze:
LR_Olek pisze:
Jak zwał tak zwał może być nawet Down Town Chicago

: śr kwie 11, 2007 8:32 pm
autor: Karson
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2

: śr kwie 11, 2007 8:51 pm
autor: mdeja
Karson pisze:
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2
To będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice :wink:

: śr kwie 11, 2007 8:56 pm
autor: michal_cobra
mdeja pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków :lol:
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje :wink: Ale most wolałbym twój :D

: śr kwie 11, 2007 9:01 pm
autor: Karson
mdeja pisze:
Karson pisze:
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2
To będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice :wink:
będę... będę.... :)21

: śr kwie 11, 2007 9:20 pm
autor: mdeja
michal_cobra pisze: Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje :wink: Ale most wolałbym twój :D
Co byś nie zrobił to przy tym samym poziomie wyliftowania - powiedzmy 9 cm na tylnym zawieszeniu - w moim długasie kąt pracy wału napędowego na wyjściu z reduktora będzie znośniejszy niz w Twojej krótkiej.
Oczywiście będziesz górował kątem rampowym, ale czasem długa sobie lepiej poradzi w temacie wykrzyżów

: śr kwie 11, 2007 10:20 pm
autor: radzik071
hadek pisze:
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Da da 8)

Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren :o
Przeciez pisałem:
-----------------
Witam
Szukam Samuraja, który bedzie mi służył do codziennej jazdy po asfalcie ale mam zamiar pare godzin tygodniowo jezdzić po bezdrozach.
-----------------
Jak dla mnie bezdroża to taki teren gdzie panda 4x4 nie wystarczy :wink:
Po krótce: Potrzebuje cos "cywilizowanego" co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane :lol:

: czw kwie 12, 2007 6:46 am
autor: Eskapada
Vitara Marcina vel Mdeja to inna bajaka - ja bym wszytskim życzył tak dobrze i mądrze pomotanych aut :)2
BTW 8)
Długa Vitara jest GIT ale żeby dobrze chciała jeździć w terenie, żeby tak wyglądała I była zrobiona jak Marcina to trzeba wydać około 15 tys zł czy tyle ile masz przeznaczone na auto :wink:

Rozważ zakup długiego Pajero II - auto naprawdę jest duże, bagażnik pojemny opony w wymarzonym rozmiarze kierowców Suzuki Viatra czyli 31x10.50 są standardowym rozmiarem dla tego auta , da się też założyć 32x10,50

Kupując za około 10 tys zł w Pajero I rocznik 1989/91 i inwestując w niego około 1200 zł w body lift zakładasz 33x10,50 lub inwestując w zawiechę hevy duty która da lift 35 / 50 mm od 3500 do 5000 ( w zależności od producenta )

Do wyboru masz dwa motory:
2,5 TDI 100 KM 10 L ON / 100 km
3.0 V6 150 KM 14 L BP / 100 km

: czw kwie 12, 2007 6:48 am
autor: LR_Olek
radzik071 pisze:co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane :lol:
bedzie...

a poza tym bedzie problem jak uaza bedziesz chcial wyciagnac :)21