Strona 1 z 2
Vitara Long w cięzki teren ?
: śr kwie 11, 2007 2:40 pm
autor: radzik071
Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ?

: śr kwie 11, 2007 2:54 pm
autor: Piotr Karcz
: śr kwie 11, 2007 3:57 pm
autor: vaiker
tutaj >
http://forum.rajdy4x4.pl/viewtopic.php?t=41771 post goscia o nicku "mdeja"
sa VITARY i GRAND VITARY, sa wersje krotkie vitary i sa wersje dlugie (czyli LONG ) vitary, to samo tyczy grand vitar, long 5 drzwiowe i krotkie 3 drzwiowe, mdeja LONG vitara, u mnie w awatarze - vitara krotka, grand vitary nowsza buda i bardziej zaokraglona buda, i to tez kilka rodzajow
: śr kwie 11, 2007 4:09 pm
autor: Eskapada
Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę

: śr kwie 11, 2007 5:05 pm
autor: Karson
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę

znowu wkłada kij w mrowisko..

: śr kwie 11, 2007 5:08 pm
autor: kozioU
radzik071 pisze:Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce
Taka jest różnica między krótką a długą vitarą
(Fotki nie moje, znalezione w sieci.)

: śr kwie 11, 2007 5:44 pm
autor: hadek
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę

Da da
Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren

: śr kwie 11, 2007 5:49 pm
autor: piotr_z
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem;
czyli że co - że Vitara da radę 
Bartek

podpadacie stary druhu.....
a co do reszty wypowiedzi

Re: Vitara Long w cięzki teren ?
: śr kwie 11, 2007 6:46 pm
autor: mdeja
radzik071 pisze:Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ?

Poczytaj to co koledzy sugerują. Konstrukcyjnie Vitara Long ma wzmocnioną konstrukcje w przypadku modeli V6 w porównaniu do innych Vitar. Są lepsze i mocniejsze wahacze, półosie, rama jest inaczej skonstruowana.
Seryjna sie nie nada - a jeżeli poddasz ją typowym modyfikacją vitarowskim to da rade w granicach rozsądku. Oczywiście pisze subiektywnie i zostane skrytykowany przez wielu

: śr kwie 11, 2007 6:54 pm
autor: michal_cobra
Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

: śr kwie 11, 2007 7:05 pm
autor: piorek
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
: śr kwie 11, 2007 7:08 pm
autor: LR_Olek
piorek pisze:michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o
teren)
zalezy jaki teren...

: śr kwie 11, 2007 7:10 pm
autor: mdeja
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
: śr kwie 11, 2007 7:10 pm
autor: piorek
LR_Olek pisze:piorek pisze:michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o
teren)
zalezy jaki teren...

mocno uterenowiony
: śr kwie 11, 2007 7:14 pm
autor: LR_Olek
piorek pisze:LR_Olek pisze:piorek pisze:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren...

mocno uterenowiony
centrum miasta?
: śr kwie 11, 2007 7:56 pm
autor: MEFF
Z własnego doświadczenia wiem że long bez większych przeróbek (lift zawieszenia i budy) w cięższy teren sie nie nadaje. Pomimo założenia dobrych opon ciągle musi mnie parch wyciągac bo wiszę na brzuchu.
: śr kwie 11, 2007 8:03 pm
autor: piorek
LR_Olek pisze:piorek pisze:LR_Olek pisze:
Jak zwał tak zwał może być nawet Down Town Chicago
: śr kwie 11, 2007 8:32 pm
autor: Karson
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada?
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana.

: śr kwie 11, 2007 8:51 pm
autor: mdeja
Karson pisze:mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada?
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana.

To będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice

: śr kwie 11, 2007 8:56 pm
autor: michal_cobra
mdeja pisze:michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze

My sworzeń wymienimy a ty nie

Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje

Ale most wolałbym twój

: śr kwie 11, 2007 9:01 pm
autor: Karson
mdeja pisze:Karson pisze:mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada?
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana.

To
będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice

będę... będę....

: śr kwie 11, 2007 9:20 pm
autor: mdeja
michal_cobra pisze:
Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje

Ale most wolałbym twój

Co byś nie zrobił to przy tym samym poziomie wyliftowania - powiedzmy 9 cm na tylnym zawieszeniu - w moim długasie kąt pracy wału napędowego na wyjściu z reduktora będzie znośniejszy niz w Twojej krótkiej.
Oczywiście będziesz górował kątem rampowym, ale czasem długa sobie lepiej poradzi w temacie wykrzyżów
: śr kwie 11, 2007 10:20 pm
autor: radzik071
hadek pisze:Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę

Da da
Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren

Przeciez pisałem:
-----------------
Witam
Szukam Samuraja, który bedzie mi służył do codziennej jazdy po asfalcie ale mam zamiar pare godzin tygodniowo jezdzić po bezdrozach.
-----------------
Jak dla mnie bezdroża to taki teren gdzie panda 4x4 nie wystarczy
Po krótce: Potrzebuje cos "cywilizowanego" co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane

: czw kwie 12, 2007 6:46 am
autor: Eskapada
Vitara Marcina vel Mdeja to inna bajaka - ja bym wszytskim życzył tak dobrze i mądrze pomotanych aut
BTW
Długa Vitara jest GIT ale żeby dobrze chciała jeździć w terenie, żeby tak wyglądała I była zrobiona jak Marcina to trzeba wydać około 15 tys zł czy tyle ile masz przeznaczone na auto
Rozważ zakup długiego Pajero II - auto naprawdę jest duże, bagażnik pojemny opony w wymarzonym rozmiarze kierowców Suzuki Viatra czyli 31x10.50 są standardowym rozmiarem dla tego auta , da się też założyć 32x10,50
Kupując za około 10 tys zł w Pajero I rocznik 1989/91 i inwestując w niego około 1200 zł w body lift zakładasz 33x10,50 lub inwestując w zawiechę hevy duty która da lift 35 / 50 mm od 3500 do 5000 ( w zależności od producenta )
Do wyboru masz dwa motory:
2,5 TDI 100 KM 10 L ON / 100 km
3.0 V6 150 KM 14 L BP / 100 km
: czw kwie 12, 2007 6:48 am
autor: LR_Olek
radzik071 pisze:co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane

bedzie...
a poza tym bedzie problem jak uaza bedziesz chcial wyciagnac
