Odpowietrzniki mostów, Samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Odpowietrzniki mostów, Samurai

Post autor: FIX » wt maja 08, 2007 7:34 pm

Ma ktoś może zdjęcia zmotanych odpowietrzników (czyt. wyprowadzonych wężykiem) w samurai'u? Albo może zdradzi patent jak to najlepiej zrobić?
GU4

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » wt maja 08, 2007 7:55 pm

a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt maja 08, 2007 8:02 pm

FIX lookniesz jak jest u mnie zrobione ,a poza tym to tak jak kolega pisze zdejmujesz kapturki i rurka na dach :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » wt maja 08, 2007 10:42 pm

A ja tak zapytam w jakim celu są zainstalowane te odpowietrzniki. To że maja odpowietrzać to wiem ale czy z oleju sie jakiś gaz wytwarza, czy przy pracy przekładni jakieś ciśnienia powstają, no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt maja 08, 2007 10:53 pm

Stachu-80 pisze: no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
raczej nie ,ja mam wyciągnięte na dach więc musiał bym głęboko pływać :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr maja 09, 2007 8:48 am

Stachu, ciśnienia powstają na skutek zmian temperatury. Tak więc, jeśli rozgrzany od pracy most utopisz nagle powiedzmy w rzece, to schłodzi się on gwałtownie, wewnątrz wytworzy się podciśnienie i jeśli nie masz odpowietrzeń wyprowadzonych wyżej niż poziom wody to rzeczone podciśnienie zassa do środka wodę.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 09, 2007 10:25 am

Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » śr maja 09, 2007 11:28 am

Stachu-80 pisze:A ja tak zapytam w jakim celu są zainstalowane te odpowietrzniki. To że maja odpowietrzać to wiem ale czy z oleju sie jakiś gaz wytwarza, czy przy pracy przekładni jakieś ciśnienia powstają, no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
:)21

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » śr maja 09, 2007 5:33 pm

Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
GU4

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr maja 09, 2007 6:38 pm

FIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymasz :)21 :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr maja 09, 2007 7:55 pm

Adam.Ż pisze:
Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.
????
Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego? :D

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » śr maja 09, 2007 8:02 pm

Michał_1989 pisze:
FIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymasz :)21 :)21
Co przez to rozumiesz? Hałasuje? To nie ma byc cały czas, tylko przy brodzeniu.
niemand pisze:Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego?
A po to by wytworzyc ciśnienie, które zapobiegnie dostawaniu się wody do mostu.
Ostatnio zmieniony śr maja 09, 2007 8:06 pm przez FIX, łącznie zmieniany 2 razy.
GU4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 09, 2007 8:04 pm

niemand pisze:
Adam.Ż pisze:
Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.
????
Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego? :D
Żeby wytworzyć ciśnienie przed wjazdem do wody i wtedy woda będzie miała ciężej się dostać. Ja mam taki zwykły ruski i włączam go tylko przed wjazdem do głębszej i dłuższej wody
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » śr maja 09, 2007 8:08 pm

No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie? Gdzieś to musi mieć ujście. Albo może nie ma takiej możliwości, by wytworzyło się aż tak duże ciśnienie.
GU4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr maja 09, 2007 8:43 pm

no raczej nie napompujesz gruchy tak zeby pekla :)21
a co do kompresora to myslsiz ze pompka za 19 zl bedzie chodzi :wink: jak w miare przyzwoita kosztuje kilka stow :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 09, 2007 9:01 pm

Nie da rady żeby było za duże. Zawsze ciut uchodzi uszczelniaczami. Ja mam jakiś taki ruski co na rynku kupiłem, nie pamiętam nawet za ile(30zł??). Tylko czasami zapominam go odpalić :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr maja 09, 2007 9:01 pm

FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?..............................
Jak to co wywala olej na zewnatrz............. 8) ...nie inwestuj w za dobry kompresor :lol:

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 09, 2007 9:01 pm

Aha i żeby nie było - woda i tak prędzej czy później się do mostów dostanie, tylko w mniejszych ilościach albo po dłuższym czasie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr maja 09, 2007 9:02 pm

Dla mnie to bez sensu (kompresorek ),mam na dach wyprowadzone i jest git
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 09, 2007 9:02 pm

niemand pisze:
FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?..............................
Jak to co wywala olej na zewnatrz............. 8) ...nie inwestuj w za dobry kompresor :lol:
Oleju raczej nie wywali... Przynajmniej ja nigdy takiego problemu i siebie nie miałem.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr maja 09, 2007 9:28 pm

TomaszRT pisze:Stachu, ciśnienia powstają na skutek zmian temperatury. Tak więc, jeśli rozgrzany od pracy most utopisz nagle powiedzmy w rzece, to schłodzi się on gwałtownie, wewnątrz wytworzy się podciśnienie i jeśli nie masz odpowietrzeń wyprowadzonych wyżej niż poziom wody to rzeczone podciśnienie zassa do środka wodę.

Z punktu widzenia fizyki logiczne trzeba będzie zastosować w praktyce, nie dawno zmieniałem oleje w mostach szkoda by było przez przypadek wody zaciagnać.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » czw maja 10, 2007 9:49 am

Tak juz jesteśmy przy temacie mostów to jeszcze zapytam. Olej 80W-90 będzie się nadawał do mostów? Gdzieś w jakim manualu wyczytałem, że zalecany jest 75W-90.
GU4

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 10, 2007 9:59 am

FIX pisze:Tak juz jesteśmy przy temacie mostów to jeszcze zapytam. Olej 80W-90 będzie się nadawał do mostów? Gdzieś w jakim manualu wyczytałem, że zalecany jest 75W-90.
Cytat z manuala odnośnie oleju w mostach: "Hypoid gear oil, SAE 80W-90, 75W-80 or 75W-90"
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » czw maja 10, 2007 4:47 pm

Po co kompresor ???? :o Wystarcza odpowietrzenia i po kazdym rajdzie olej wymienic .... problem z glowy.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw maja 10, 2007 5:34 pm

Po co mtki przeciez mozna z kazdej dziury na kinetyku auto wycigac
:)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości