Strona 1 z 2

Odpowietrzniki mostów, Samurai

: wt maja 08, 2007 7:34 pm
autor: FIX
Ma ktoś może zdjęcia zmotanych odpowietrzników (czyt. wyprowadzonych wężykiem) w samurai'u? Albo może zdradzi patent jak to najlepiej zrobić?

: wt maja 08, 2007 7:55 pm
autor: Jarek_
a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie

: wt maja 08, 2007 8:02 pm
autor: Michał_1989
FIX lookniesz jak jest u mnie zrobione ,a poza tym to tak jak kolega pisze zdejmujesz kapturki i rurka na dach :)21

: wt maja 08, 2007 10:42 pm
autor: Stachu-80
A ja tak zapytam w jakim celu są zainstalowane te odpowietrzniki. To że maja odpowietrzać to wiem ale czy z oleju sie jakiś gaz wytwarza, czy przy pracy przekładni jakieś ciśnienia powstają, no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.

: wt maja 08, 2007 10:53 pm
autor: Michał_1989
Stachu-80 pisze: no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
raczej nie ,ja mam wyciągnięte na dach więc musiał bym głęboko pływać :)21

: śr maja 09, 2007 8:48 am
autor: TomaszRT
Stachu, ciśnienia powstają na skutek zmian temperatury. Tak więc, jeśli rozgrzany od pracy most utopisz nagle powiedzmy w rzece, to schłodzi się on gwałtownie, wewnątrz wytworzy się podciśnienie i jeśli nie masz odpowietrzeń wyprowadzonych wyżej niż poziom wody to rzeczone podciśnienie zassa do środka wodę.

: śr maja 09, 2007 10:25 am
autor: Adam.Ż
Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.

: śr maja 09, 2007 11:28 am
autor: Jekke
Stachu-80 pisze:A ja tak zapytam w jakim celu są zainstalowane te odpowietrzniki. To że maja odpowietrzać to wiem ale czy z oleju sie jakiś gaz wytwarza, czy przy pracy przekładni jakieś ciśnienia powstają, no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
:)21

: śr maja 09, 2007 5:33 pm
autor: FIX
Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html

: śr maja 09, 2007 6:38 pm
autor: Michał_1989
FIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymasz :)21 :)21

: śr maja 09, 2007 7:55 pm
autor: niemand
Adam.Ż pisze:
Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.
????
Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego? :D

: śr maja 09, 2007 8:02 pm
autor: FIX
Michał_1989 pisze:
FIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymasz :)21 :)21
Co przez to rozumiesz? Hałasuje? To nie ma byc cały czas, tylko przy brodzeniu.
niemand pisze:Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego?
A po to by wytworzyc ciśnienie, które zapobiegnie dostawaniu się wody do mostu.

: śr maja 09, 2007 8:04 pm
autor: Adam.Ż
niemand pisze:
Adam.Ż pisze:
Jarek_ pisze:a w czym problem :o , zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.
????
Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego? :D
Żeby wytworzyć ciśnienie przed wjazdem do wody i wtedy woda będzie miała ciężej się dostać. Ja mam taki zwykły ruski i włączam go tylko przed wjazdem do głębszej i dłuższej wody

: śr maja 09, 2007 8:08 pm
autor: FIX
No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie? Gdzieś to musi mieć ujście. Albo może nie ma takiej możliwości, by wytworzyło się aż tak duże ciśnienie.

: śr maja 09, 2007 8:43 pm
autor: sciba
no raczej nie napompujesz gruchy tak zeby pekla :)21
a co do kompresora to myslsiz ze pompka za 19 zl bedzie chodzi :wink: jak w miare przyzwoita kosztuje kilka stow :wink:

: śr maja 09, 2007 9:01 pm
autor: Adam.Ż
Nie da rady żeby było za duże. Zawsze ciut uchodzi uszczelniaczami. Ja mam jakiś taki ruski co na rynku kupiłem, nie pamiętam nawet za ile(30zł??). Tylko czasami zapominam go odpalić :wink:

: śr maja 09, 2007 9:01 pm
autor: niemand
FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?..............................
Jak to co wywala olej na zewnatrz............. 8) ...nie inwestuj w za dobry kompresor :lol:

: śr maja 09, 2007 9:01 pm
autor: Adam.Ż
Aha i żeby nie było - woda i tak prędzej czy później się do mostów dostanie, tylko w mniejszych ilościach albo po dłuższym czasie.

: śr maja 09, 2007 9:02 pm
autor: Michał_1989
Dla mnie to bez sensu (kompresorek ),mam na dach wyprowadzone i jest git

: śr maja 09, 2007 9:02 pm
autor: Adam.Ż
niemand pisze:
FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?..............................
Jak to co wywala olej na zewnatrz............. 8) ...nie inwestuj w za dobry kompresor :lol:
Oleju raczej nie wywali... Przynajmniej ja nigdy takiego problemu i siebie nie miałem.

: śr maja 09, 2007 9:28 pm
autor: Stachu-80
TomaszRT pisze:Stachu, ciśnienia powstają na skutek zmian temperatury. Tak więc, jeśli rozgrzany od pracy most utopisz nagle powiedzmy w rzece, to schłodzi się on gwałtownie, wewnątrz wytworzy się podciśnienie i jeśli nie masz odpowietrzeń wyprowadzonych wyżej niż poziom wody to rzeczone podciśnienie zassa do środka wodę.

Z punktu widzenia fizyki logiczne trzeba będzie zastosować w praktyce, nie dawno zmieniałem oleje w mostach szkoda by było przez przypadek wody zaciagnać.

: czw maja 10, 2007 9:49 am
autor: FIX
Tak juz jesteśmy przy temacie mostów to jeszcze zapytam. Olej 80W-90 będzie się nadawał do mostów? Gdzieś w jakim manualu wyczytałem, że zalecany jest 75W-90.

: czw maja 10, 2007 9:59 am
autor: TomaszRT
FIX pisze:Tak juz jesteśmy przy temacie mostów to jeszcze zapytam. Olej 80W-90 będzie się nadawał do mostów? Gdzieś w jakim manualu wyczytałem, że zalecany jest 75W-90.
Cytat z manuala odnośnie oleju w mostach: "Hypoid gear oil, SAE 80W-90, 75W-80 or 75W-90"

: czw maja 10, 2007 4:47 pm
autor: 4x4suza
Po co kompresor ???? :o Wystarcza odpowietrzenia i po kazdym rajdzie olej wymienic .... problem z glowy.

: czw maja 10, 2007 5:34 pm
autor: sciba
Po co mtki przeciez mozna z kazdej dziury na kinetyku auto wycigac
:)21