Odpowietrzniki mostów, Samurai
: wt maja 08, 2007 7:34 pm
Ma ktoś może zdjęcia zmotanych odpowietrzników (czyt. wyprowadzonych wężykiem) w samurai'u? Albo może zdradzi patent jak to najlepiej zrobić?
- samochodowe rajdy terenowe - forum serwisu www.rajdy4x4.pl -
http://forum4x4.pl/
raczej nie ,ja mam wyciągnięte na dach więc musiał bym głęboko pływaćStachu-80 pisze: no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.Jarek_ pisze:a w czym problem, zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Stachu-80 pisze:A ja tak zapytam w jakim celu są zainstalowane te odpowietrzniki. To że maja odpowietrzać to wiem ale czy z oleju sie jakiś gaz wytwarza, czy przy pracy przekładni jakieś ciśnienia powstają, no i oczywiście czy sie nimi woda może dostać w przypadku moczenia po szyby.
Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymaszFIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html
Adam.Ż pisze:Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.Jarek_ pisze:a w czym problem, zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
Co przez to rozumiesz? Hałasuje? To nie ma byc cały czas, tylko przy brodzeniu.Michał_1989 pisze:Tak ale obawiam sie że długo z nim nie wytrzymaszFIX pisze:Padło hasło kompresor. Czy do mostów można podłączyć zwykły kompresorek do pompowania kół? Taki jak ten np. http://www.allegro.pl/item191010629_kom ... f_vat.html![]()
A po to by wytworzyc ciśnienie, które zapobiegnie dostawaniu się wody do mostu.niemand pisze:Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego?
Żeby wytworzyć ciśnienie przed wjazdem do wody i wtedy woda będzie miała ciężej się dostać. Ja mam taki zwykły ruski i włączam go tylko przed wjazdem do głębszej i dłuższej wodyniemand pisze:Adam.Ż pisze:Ja mam 2 średnice zastosowane. Jeden krótki na odpowietrznik wsadzony i zaciśnięty metalową opaską zaciskową, drugi włożony w ten o dużej średnicy żeby nie ciągnąć takiego grubego. Ten mały to jest bodajże średnicy 8mm. Wszystko mam podłączone pod kompresor który jest zamontowany wewnątrz kabiny.Jarek_ pisze:a w czym problem, zwalasz te kapturki i zakladzasz wezyki, srednica 12 albo 14 nie pamietam dokladnie
??
Odpowietrzenie pod kompresor w jakim celu?...moze blokada mechanizmu róznicowego?
Jak to co wywala olej na zewnatrz.............FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?..............................
Oleju raczej nie wywali... Przynajmniej ja nigdy takiego problemu i siebie nie miałem.niemand pisze:Jak to co wywala olej na zewnatrz.............FIX pisze:No i jeszcze jedna kwestia. Co w przypadku jeżeli wytworzy się nadmierne ciśnienie?.................................nie inwestuj w za dobry kompresor
TomaszRT pisze:Stachu, ciśnienia powstają na skutek zmian temperatury. Tak więc, jeśli rozgrzany od pracy most utopisz nagle powiedzmy w rzece, to schłodzi się on gwałtownie, wewnątrz wytworzy się podciśnienie i jeśli nie masz odpowietrzeń wyprowadzonych wyżej niż poziom wody to rzeczone podciśnienie zassa do środka wodę.
Cytat z manuala odnośnie oleju w mostach: "Hypoid gear oil, SAE 80W-90, 75W-80 or 75W-90"FIX pisze:Tak juz jesteśmy przy temacie mostów to jeszcze zapytam. Olej 80W-90 będzie się nadawał do mostów? Gdzieś w jakim manualu wyczytałem, że zalecany jest 75W-90.