jakie ciśnienie w oponach?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

jakie ciśnienie w oponach?

Post autor: Kwinto77 » czw maja 17, 2007 12:09 pm

W swojej Vitarce mam oponki 255 15". Takie były w standardzie. Mam je nabite na 3.0 bar. Wydaje mi się to trochę dużo. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? Autko porusza się głównie na asfalcie.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw maja 17, 2007 12:18 pm

W takim balonie wystarczy polowa z tego, co masz.

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: jakie ciśnienie w oponach?

Post autor: simca » czw maja 17, 2007 12:18 pm

Kwinto77 pisze:W swojej Vitarce mam oponki 255 15". Takie były w standardzie. Mam je nabite na 3.0 bar. Wydaje mi się to trochę dużo. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? Autko porusza się głównie na asfalcie.
No to na bombach jeździsz, ja mam cisnienie 1,8, i jeżdzi mi się dobrze, jak mi po zmianie opon nabili 2,5, to wydawało mi sie że taczką jade :) gdzies na forum wyczytałem ze 1,8 bedzie dobre no i popieram :)2
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw maja 17, 2007 12:26 pm

Racja w samurajku mialem 1,6 a potem nabili mi 2,0 no i trzepie na wybojach wiec powrociłem do fabrycznych zalecen i jest lepiej. Poszukaj czy niemasz w aucie naklejki z parametrami ciśnien w zalezności od obciazenia u mnie jest na drzwiach.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » czw maja 17, 2007 12:44 pm

tak myślałem (taczka straszna).
Zaraz poprawię. Wielkie dzięki :D

Awatar użytkownika
piorek
 
 
Posty: 156
Rejestracja: sob mar 24, 2007 10:58 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: piorek » czw maja 17, 2007 9:44 pm

Kwinto77 pisze:tak myślałem (taczka straszna).
Zaraz poprawię. Wielkie dzięki :D
Prawidłowe cisnienie 1,6 tyle mam i bardzo fajnie sie smiga

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » czw maja 17, 2007 11:55 pm

Na temat ciśnienia w oponach to powinien się wypowiedzieć Biga :roll:
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » pt maja 18, 2007 6:12 am

tszewc pisze:Na temat ciśnienia w oponach to powinien się wypowiedzieć Biga :roll:
No tak, on ma normalne ciśnienie, to wszyscy mają za niskie :D :wink: :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » pn maja 21, 2007 5:27 pm

piorek pisze:
Kwinto77 pisze:tak myślałem (taczka straszna).
Zaraz poprawię. Wielkie dzięki :D
Prawidłowe cisnienie 1,6 tyle mam i bardzo fajnie sie smiga
Taa, jak miałem 1,6 to dwa razy w ciągu godziny "gumy w błocie zgubiłem", od tej pory poniżej 3 bara nie schodzę.

Awatar użytkownika
piorek
 
 
Posty: 156
Rejestracja: sob mar 24, 2007 10:58 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: piorek » pn maja 21, 2007 6:33 pm

margod pisze:
piorek pisze:
Kwinto77 pisze:tak myślałem (taczka straszna).
Zaraz poprawię. Wielkie dzięki :D
Prawidłowe cisnienie 1,6 tyle mam i bardzo fajnie sie smiga
Taa, jak miałem 1,6 to dwa razy w ciągu godziny "gumy w błocie zgubiłem", od tej pory poniżej 3 bara nie schodzę.
Producent zaleca 1,6 a na 3,0 to plomby z zębów wypadają na twardych duktach

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pn maja 21, 2007 6:45 pm

3,0 szaleniec przy takim ciśnieniu to nawet Biga ma za niskie :)21
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn maja 21, 2007 8:45 pm

tszewc pisze:Na temat ciśnienia w oponach to powinien się wypowiedzieć Biga :roll:
Czuje lekka nutke ironii :lol: Temat byl juz walkowany tyle razy, ze perwersja jest pisac po raz kolejny. :lol:

Ja jezdze na dentkach wiec mam inna skale, ale cisnienie powyzej 2-2,3 to dla tych co na codzien tone cementu woza na budowe siedliska :lol:

Bez dentek nie nalezy schodzic ponizej 1,5 (i tak w terenie ciezkim sie rozszczelni ale to szczegol) na dentkach po twardym to takie uniwersalne jest 1,7 w zaleznosci od opony. Jak jest miekko to 1,5. Najnizej to 1,2 daje bo potem sie moze opona obrocic i wentyl z dentki znika w srodku :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pn maja 21, 2007 10:07 pm

Nie było to ironiczne. Chciałem jedynie odesłać zainteresowanych do znawcy tematu.
A ja mam ok. 1,5 w Samuraiu bez dętek :)
Może nie katuje go bardzo ciężko ale swoje dostaje. Gwoździa przywiozłem kilka razy ale opona nigdy mi się nie rozszczelniła.
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn maja 21, 2007 10:43 pm

Problemem nie sa gwozdzie tylko bloto i krzaczory wlazace miedzy felge a opone. Na niskim cisnieniu bez dentki wlazi jak po swoje i rozszczelnia :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pn maja 21, 2007 10:49 pm

No faktem jest że nie raz był klomb na oponie :)21
A próbowałeś 2w1 - włożyć dętkę a oponę potraktować klejem tak jak bezdętkową?
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt maja 22, 2007 11:57 am

Ja mam 1,6 w mt 215/75/15 bez dętki i jest nawet mięciutko ale chyba dobije do 1,8-1,9 jak czytam o tym rozszczelnieniu :roll:

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » wt maja 22, 2007 12:47 pm

Biga pisze:Problemem nie sa gwozdzie tylko bloto i krzaczory wlazace miedzy felge a opone. Na niskim cisnieniu bez dentki wlazi jak po swoje i rozszczelnia :)21
Dokładnie non stop jest z tym problem. Jak nabije ponad 2 bary to trzyma.
GU4

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt maja 22, 2007 2:05 pm

margod pisze:Taa, jak miałem 1,6 to dwa razy w ciągu godziny "gumy w błocie zgubiłem", od tej pory poniżej 3 bara nie schodzę.
To odpowiem jak nasz były Prezydent:
Wyrzuć Pan ten ciśnieniomierz.
Ja tam w terenie jeździłem przy 1,0 i nic nie spadło. A na asfalt przy seryjnej wielkości opon 255/60 R15 to 1,6 powinno być. Ja na 235/75 R15 utrzymuje 1,4-1,5. I mimo prób palenia gum nic mi nie opada :wink: :lol:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt maja 22, 2007 2:12 pm

Masmo pisze:
margod pisze:Taa, jak miałem 1,6 to dwa razy w ciągu godziny "gumy w błocie zgubiłem", od tej pory poniżej 3 bara nie schodzę.
... I mimo prób palenia gum nic mi nie opada :wink: :lol:
Tośty chyba nie widział jak oni (margod z pilotem) się starają w terenie coby nie pozostać potyłach z racji posiadania silnika 1.0l przy ztarciu z innymi furami. Nie dziwota że gumki slatują :D :D :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » wt maja 22, 2007 3:09 pm

Masmo pisze: I mimo prób palenia gum nic mi nie opada :wink: :lol:
Ja tam gum nie palę. Coś mi się wydaję, że to nie ten sport.
Nie wiem jakie jest odpowiednie ciśnienie w oponach, ale fak faktem, że jak posłuchałem "doradców" przed Muttem i upuściłem do 1,6 to zamiast spać po nocnej jeździe, szukałem po Gliwicach czynnej wukanizacji. (niedziela-długi weekend). Skończyło się tym, że udało mi się naprawić jedną oponę na stacji benzynowej, a w drugej miałem urwny wentyl. Od tej pory przed każdym rajdem sprawdzam ciśnienie i ładuję ile wlezie. Acha! Musiałem odwiedzić wczoraj panią dentystkę, bo mi plomba wyleciała:)21

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt maja 22, 2007 3:19 pm

margod pisze:
Masmo pisze: I mimo prób palenia gum nic mi nie opada :wink: :lol:
Ja tam gum nie palę. Coś mi się wydaję, że to nie ten sport.
Wszystkiego w życiu trzeba spróbować !! No, nie :wink:
Drifting fajny jest. :)2
A poważnie to tak myślę że najwieksza siła ścinająca jest własnie przy ruszniu z piskiem na 2H. I przy takich próbach i ciśnieniu 1,3 nic się nie działo. Może jakieś fele masz trefne :roll: albo poważnie ciśnienimierz wskazuje ci coś innego :wink:
Wszystkie szkoły off-road zalecają zmniejszenie ciśneinia do jazdy po piachu do ciśnienia ok 1,0 bar !! Sam przetestowałem na ostatnim Kałużewie i dojechałem bez problemu.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » wt maja 22, 2007 3:26 pm

Ja tam szkół nie kończyłem - samouk jestem. :)21 a 3 bary poradziła mi osoba z dużym doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt maja 22, 2007 6:55 pm

margod pisze: :)21 a 3 bary poradziła mi osoba z dużym doświadczeniem.
3 bary to na skały powinno być ciśnienie. Na piachu to chyba strasznie kiepsko robi.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » wt maja 22, 2007 7:05 pm

Wlasnie ze na skaly tez potrzeba malutkie cisnienie ... ja u siebie na detkach mam 2,3 i nie mam problemow

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » wt maja 22, 2007 8:21 pm

u mnie na slupku lewych drzwi Helmut napisal 1,6 bar - ja dalem na 1,8 bar
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości