Problem z przednimi kołami

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Problem z przednimi kołami

Post autor: leśny » wt maja 29, 2007 12:07 pm

mam pytanie - w pewnym momencie przednie koła dostały bicia w SJ 413, wymieniłem więc lozyska zwrotnic na nowe. Po 3 miesiącach, przyznam, że trochę pojeździlem ostrzej w terenie problem pojawił się znowu. kupiłem lepsze łożyska, chociaż poprzednie nie wyglądały na zużyte, założyłem, dociągnołem też łożyska pisat i problem na chwilę zniknął tj. do momentu aż znowu wjechałem w teren. W sumie to nie upalałem aż tak bardzo, a efekt taki jakbym rozwalił łożyska ponownie. Po zdjeciu łożyska wygladają na malo zużyte i raczej nie mają luzów a kołami wali że aż przykro. czy ma ktoś koncepcję jak może byc jescze inna przyczyna takiego stanu, bo troche już zwątpilem.

A i blaszki tez już ściągałem

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » wt maja 29, 2007 12:41 pm

znaczy możesz majtac kolem gora-dol tak? moze masz totalnie zaorane sworznie zwrotnicy?
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Post autor: leśny » wt maja 29, 2007 1:00 pm

Tyle, że sworznie wchodzą praktycznie na wcisk. Luzow brak

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » wt maja 29, 2007 1:34 pm

jeżeli podniesiesz auto na lewarku tak zeby koło było w górze to sprawdz czy nie ma luzu góra-dół i w boki, jeżeli nie ma luzów to prawdopodobnie łożyska są ok.
Sprawdz czy masz dobrze wyważone opony :) !! !!
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Post autor: leśny » wt maja 29, 2007 2:03 pm

testowałe juz wszystki takie opcje z luzami. A MT-ków to raczej nie wyważam i bez wyważania przedtem było OK. Chodzi mi o to czy mogę szukać luzów jescze gdzieś poza zwrotniacmi i łożyskami pisat. Tzn. czy cos przeoczyłem bo wydaje mi się że nie a problem jest. po czarnym to prawie jechac sie nie da

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » wt maja 29, 2007 2:57 pm

Jezeli brak luzów góra/dół i na boki łożyska są ok
sprawdzic koncówki drążków kierowniczych
luz na przekładni kierowniczej, koła bezapelacyjnie wywazyć nie ma czy MT czy cokolwiek innego


po jezdzie w terenie wyczyscic felgi nie tylko od zewnątrz takze od srodka

wywazyc gdyz w terenie mogłes pogiąc felge lub nawet po czarnym wysoki kraweżnik tez moze uszkodzic felge
Ostatnio zmieniony wt maja 29, 2007 6:41 pm przez artur krzysztof wnorowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » wt maja 29, 2007 4:39 pm

sprawdz czy nie masz błota w felgach, kiedys mi sie tak stało po wtopie, tak narywało kierownicą, ze nie dało rady jechać 8)
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » wt maja 29, 2007 8:27 pm

Ja na ostatnim rajdzie tez mialem podobny problem tyle ze mi sie kolo odkrecilo (czyt. popuscilo) :D

Awatar użytkownika
kisiel
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kisiel » wt maja 29, 2007 9:46 pm

sprawdz czy cybanty nie sa luzne.
SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Post autor: leśny » śr maja 30, 2007 7:51 am

Przednie koła wymieniłem na czysciutkie i wywarzone alusy. szersze niż MT i efekt jest jescze gorszy. Wali tak, że powyzej 50 nie da sie jechać. przy małych predkościach nie ma żadnych objawów. jak były wywalone łożyska zwrotnic to na byle dziurze mozna było poczuc bicie, a teraz tego nie ma. Chyba się poddam i oddam do mecha może cos wykombinuje.

alaziem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 28, 2006 2:47 pm

Post autor: alaziem » śr maja 30, 2007 1:31 pm

mam to samo wsio sprawdzone poza przekładnią kierowniczą, i tu pytanie
jak sprawdzic przekładnię ?

leśny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 5:29 pm

Post autor: leśny » śr maja 30, 2007 2:57 pm

Ja mam nową przekładnie, ze wspomaganiem, ale na poprzedniej było to samo.

Słyszałem teorie o skrzywionym moście - ale jakos nie chce mi sie wierzyć. Bo skoro chwilę było dobrze to sie chyba nie wyprostował a potem z powrotem skrzywił.

jak cos wykombinujesz to daj info.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr maja 30, 2007 4:21 pm

taka mysl mi jeszcze przychodzi moze amortyzator skretu?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr maja 30, 2007 4:47 pm

@leśny masz cokolwiek motane w zawieszeniu przednim czy wszystko seria? To napie.dala tak, że się nie da kierownicy utrzymać?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości