Strona 1 z 1

Kupiłem suzi 1.9 TD, mam kilka pytań ...

: śr maja 30, 2007 11:52 pm
autor: zumbik
Witam wszystkich kolegów.

Od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem samurai 1,9 TD, wcześniej 1,3 gaźnik.

Mam kilka pytań do użytkowników tych autek:

1) Na przednim moście nie mam sprzęgiełek, czy bez problemu mogę wstawić sprzęgiełka ręczne ?

2) Na tym samym moście, tuż za uchwytami mocującymi resor, po każdej stronie jest dziwna, wystająca pionowa „grucha”. Co to za cudo dodano w nowszych wersjach ? Czy to coś ma zastąpić w jakiś sposób stare sprzęgiełka ?

3) Czy wszystkie uszczelniacze i łożyska w mostach są takie same jak w starszych modelach na szerokich mostach?

4) Gdzie można zdobyć instrukcję serwisową w pdf’ie do modeli od 1999 roku ?

5) W czasie jazdy testowej, gdy autko ledwo się toczyło, typek który sprzedawał auto przełączył reduktor na napęd tylko na tył. Trochę mnie to zaskoczyło! W starej Suzi taka próba kończyła się zgrzytaniem przekładni, na postoju spoko. Czy coś zmieniono w nowszych wersjach, czy przez cały czas byłem jeleniem i jeździłem na walniętym reduktorze ?

6) Podczas jazdy, przy próbie redukcji, często mam problem z zejściem z 3 na 2. Czasem gdy popuszczę lekko sprzęgło udaje się wrzucić 2, ktoś znajomy powiedział, że może pomóc regulacja sprzęgła…
Czy może mieć rację, czy też to tylko paplanina bez sensu, a w rzeczywistości pada skrzynia ?

7) Jak sprawdzić czy turbina działa poprawnie ? Jakoś jej nie słychać ...

Z góry dziękuję za pomoc! :)

: czw maja 31, 2007 6:09 am
autor: jarekstryszawa
W tym silniku turbina była dodana ponoć tylko dla spełnienia norm czystości spalin- nie daje wiele wzrostu mocy ani momentu obrotowego. Turbo najłatwiej usłyszeć podczas jazdy z otwartymy szybami- przynajmniej czasem w plaskatym Peugeocie 406 2.1 TD 12V intercooler tak robię.

Re: Kupiłem suzi 1.9 TD, mam kilka pytań ...

: czw maja 31, 2007 7:44 am
autor: Galileo81
7) Jak sprawdzić czy turbina działa poprawnie ? Jakoś jej nie słychać ...

Z góry dziękuję za pomoc! :)[/quote]

No jest pytanko a propos 1,9TD. Siódme ostatnie :)26 Przypadkiem nie odłącz turbiny aby zobaczyć jak "hula bez" i mieć porównanie. Wczuj się w ten silnik. W TD zabawę widać przy 3000. obrotów. Wówczas załącza się TURBO i wgniata w fotel :)12
pozdro

PS Muszę coś się pouczyć pytania są coraz trudniejsze i konieczne trzeba zbadać co znaczy te TD :)26

Re: Kupiłem suzi 1.9 TD, mam kilka pytań ...

: czw maja 31, 2007 7:57 am
autor: TomaszRT
zumbik pisze: 5) W czasie jazdy testowej, gdy autko ledwo się toczyło, typek który sprzedawał auto przełączył reduktor na napęd tylko na tył. Trochę mnie to zaskoczyło! W starej Suzi taka próba kończyła się zgrzytaniem przekładni, na postoju spoko. Czy coś zmieniono w nowszych wersjach, czy przez cały czas byłem jeleniem i jeździłem na walniętym reduktorze ?
Można przełączać z 4H na 2H gdy auto jedzie i jak wszystko sprawne to żadnych zgrzytów nie powinno być

Re: Kupiłem suzi 1.9 TD, mam kilka pytań ...

: czw maja 31, 2007 11:07 am
autor: sasza1
zumbik pisze:Witam wszystkich kolegów.

6) Podczas jazdy, przy próbie redukcji, często mam problem z zejściem z 3 na 2. Czasem gdy popuszczę lekko sprzęgło udaje się wrzucić 2, ktoś znajomy powiedział, że może pomóc regulacja sprzęgła…
Czy może mieć rację, czy też to tylko paplanina bez sensu, a w rzeczywistości pada skrzynia ?
Generalnie to nic strasznego, poprostu zurzuł się synchronizator II-go biegu. Nowy w serwisie ok 150 plus wymiana, myśle że w 250 powinieneś sie zmieścić

Re: Kupiłem suzi 1.9 TD, mam kilka pytań ...

: czw maja 31, 2007 1:52 pm
autor: sciba
zumbik pisze:Witam wszystkich kolegów.



2) Na tym samym moście, tuż za uchwytami mocującymi resor, po każdej stronie jest dziwna, wystająca pionowa „grucha”. Co to za cudo dodano w nowszych wersjach ? Czy to coś ma zastąpić w jakiś sposób stare sprzęgiełka ?
jaja sobie robisz :)21

: czw maja 31, 2007 3:07 pm
autor: zumbik
Dziękuję za info...

Nie robię jaj ;p Coś tam dziwnego jest na tych mostach, sam się zdziwiłem.
Zrobię dziś jakąś fotę.

: czw maja 31, 2007 3:22 pm
autor: sciba
No lepiej jak wstawisz foto bo z twojego opisu wynika ze to jest odboj :wink:

Re: Kupi³em suzi 1.9 TD, mam kilka pytañ ...

: czw maja 31, 2007 3:33 pm
autor: Karol L
zumbik pisze:
Mam kilka pytañ do u¿ytkowników tych autek:

1) Na przednim mo¶cie nie mam sprzêgie³ek, czy bez problemu mogê wstawiæ sprzêgie³ka rêczne ?
Tak
zumbik pisze: 2) Na tym samym mo¶cie, tu¿ za uchwytami mocuj±cymi resor, po ka¿dej stronie jest dziwna, wystaj±ca pionowa „grucha”. Co to za cudo dodano w nowszych wersjach ? Czy to co¶ ma zast±piæ w jaki¶ sposób stare sprzêgie³ka ?
Moze odboj, na pewno nic zwiazanego z przeniesieniem napedu.
zumbik pisze: 3) Czy wszystkie uszczelniacze i ³o¿yska w mostach s± takie same jak w starszych modelach na szerokich mostach?
Na 99% tak
zumbik pisze: 4) Gdzie mo¿na zdobyæ instrukcjê serwisow± w pdf’ie do modeli od 1999 roku ?

5) W czasie jazdy testowej, gdy autko ledwo siê toczy³o, typek który sprzedawa³ auto prze³±czy³ reduktor na napêd tylko na ty³. Trochê mnie to zaskoczy³o! W starej Suzi taka próba koñczy³a siê zgrzytaniem przek³adni, na postoju spoko. Czy co¶ zmieniono w nowszych wersjach, czy przez ca³y czas by³em jeleniem i je¼dzi³em na walniêtym reduktorze ?
Jest dobrze, tak powinno byc.
zumbik pisze: 6) Podczas jazdy, przy próbie redukcji, czêsto mam problem z zej¶ciem z 3 na 2. Czasem gdy popuszczê lekko sprzêg³o udaje siê wrzuciæ 2, kto¶ znajomy powiedzia³, ¿e mo¿e pomóc regulacja sprzêg³a…
Czy mo¿e mieæ racjê, czy te¿ to tylko paplanina bez sensu, a w rzeczywisto¶ci pada skrzynia ?
Synchronizator.
zumbik pisze: 7) Jak sprawdziæ czy turbina dzia³a poprawnie ? Jako¶ jej nie s³ychaæ ...

Z góry dziêkujê za pomoc!
Jak nie slychac i nie dymi na czarno jak stara lokomotywa to jest dobrze.

:)

: czw maja 31, 2007 4:29 pm
autor: zumbik
Dzięki wielkie, to już 99% odpowiedzi na moje pytania :)
Jeszcze tylko ta fota dziwnego mostu...

Dziś starałem się wyczuć silnik na mieście. Działa fajnie, czuć moc, ale dociskając płynnie gaz do deski jakoś przy 3tys, czy 3,5 nic takiego wspaniałego się nie dzieje. (może liczyłem na cud). Czuję że moment obr. jest o wiele, wiele większy, ale to wszystko. Suza poszła dziś na prostej 100km/h na 5 i nic więcej!
Dziwne, ale może tak ma być?!
Stara 1,3 idzie 110 km/h bez problemu, tylko trochę zaczyna się unosić w powietrze na MT'kach. hahahaha

Odchodząc od tematu: byłem właśnie na chwilkę na poligonie podnieść sobie poziom adrenalinki. Stara suza 1,3 na gaźniku to jednak piękna sprawa, nowej jakoś nie mam serca jeszcze katować ;p Ale przyjdzie czas...

: czw maja 31, 2007 7:01 pm
autor: zumbik
Sprawa dziwnych, wystających, pionowych „gruch” właśnie się wyjaśniła! :)

Są to oczywiście O D B O J E !!!

hahahaha! się uśmiałem :)

Z punktu leżenia pod autem wyglądały jakoś kosmicznie dziwnie:)


Interesuje mnie jeszcze bardzo sprawa dostępności instrukcji serwisowej w postaci elektronicznej do tego modelu.


Pozdrawiam i dziękuję.

: pt cze 01, 2007 11:08 am
autor: Stachu-80
Jak sie przyznasz ze po pijaku gruche sobie pod autem ogladałes to ci wybaczymy bląd :)21

: pt cze 01, 2007 11:47 am
autor: Grzegorz K.
"gruche sobie pod autem ogladałes"... Człowieku ty sie opanuj :)21

: pt cze 01, 2007 1:51 pm
autor: sciba
To jest nic
Chcial sprzegielka zastapic grucha
to jest perwers :)21

: pt cze 01, 2007 2:12 pm
autor: TomaszRT
Szykuje się dziś powtórka z rozrywki :)21
I to że kolegi Samurai 1.9TD ma reduktor nic nie pomoże...

: pt cze 01, 2007 7:06 pm
autor: sciba
A to ze ma odboje zamiast sprzegielek ??
:)21

: pt cze 01, 2007 9:56 pm
autor: rort_
Stachu-80 pisze:Jak sie przyznasz ze po pijaku gruche sobie pod autem ogladałes to ci wybaczymy bląd :)21
Staryyy, aleś pojechał...

: sob cze 02, 2007 8:02 am
autor: Stachu-80
Musze sie uspokoić bo mnie dołącza do tele tubisia, kubusia puchatka zwirka i muchomorka i dostane zakaz wypowiedzi na forum.
Kolega od gruchy niech tez uważa pani psycholog czuwa :wink: