Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn cze 11, 2007 4:49 pm
Witam
Mam suzuki (mozna sie domyslic)
Kiedys byl to 410 ale przeszlo pare modyfikacji i zapakowalem do niego(niej) silnik ze swifta 1,3 na wtrysku
Mam reduktor z 410 , opony 215/75 R15 (nalewka simexa)
A problem polega na tym ze nie chce isc z dolu musze go mocno na obroty wkrecac zeby ryszyc jak juz sie wkreci na obroty to idzie jak marzenie ... Nie piszcie tylko ze to sa silniki wysoko obrotowe i tak ma byc bo ewidetnie cos mu dolega...
Czekam na odpowiedzi i oczywiscie kasztany
Z gory dziekuje i pozdrawiam

-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » pn cze 11, 2007 4:53 pm
dolega mu brak momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotow
ten typ tak ma

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn cze 11, 2007 4:58 pm
a prosilem zeby tak nie pisac
kolega ma 1.3 na gazniku, reduktor seria, opony 235 / 75 R15 i o niebo lepiej rusza
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » pn cze 11, 2007 5:16 pm
i tak wlasnie bedzie sie dzialo
silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju
problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn cze 11, 2007 5:28 pm
Docelowo ma byc silnik 1.6 16 v ale na razie jest taki i ten trzeba w miare uruchomic bo sprzeglo dlugo nie pociagnie, zapomnialem dodac ze mi check engine swieci... i jeszcze jedno na ssaniu poki jest zimny da sie nim ruszac i co mnie jeszcze przekonuje do tego ze przyczyna jest jakas awaria to to ze paliwo bardzo szybko "znika"
aha bylem u znajomego z "magicznym komputerem" i niestety nie moglismy znalezc zlacza diagnostycznego ...czy cos takiego wogole jest czy poprostu podczas przekladki niechcacy usunelismy zlacze????
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » pn cze 11, 2007 5:34 pm
trzeba szukac, powodem moze byc niesprawny przeplywomierz lub sonda lambda
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
michal_cobra
-

- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Post
autor: michal_cobra » pn cze 11, 2007 6:03 pm
Ale silnik 1.6 16v ma chyba słabszy dół od 1.6 8v a i części tańsze
Więc pomyśl nad tym drugim jeśli już z vitary.
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn cze 11, 2007 7:17 pm
no wlasnie sam nie wiem jedni mowia 16v inni 8v ... ale jak juz bede motal to kupie calego swifta bo pozniej sztukowac uzbrojenie do kupionego golego silnika to lipa.. a pozatym mozna sie przejechac samochodem i zobaczyc czy to cos warte
-
Muchozol

- Posty: 694
- Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am
Post
autor: Muchozol » pn cze 11, 2007 7:58 pm
silnik 1.6 16v i zespol napedowy od 410

-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn cze 11, 2007 8:09 pm
chce zalozyc silnik 1.6 (16-o lub 8-o zaworowy tu licze na porady) reduktor 4.16, zmienic waly , polosie wzmacniane i kola w granicach 32-33 cali
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » wt cze 12, 2007 12:00 am
suziXL pisze:i tak wlasnie bedzie sie dzialo
silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju
problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach
eee przepraszam
a czym sie rozni 1.3 od swifta i 1.3 od samuraia

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
NSS DAVX

- Posty: 395
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
- Lokalizacja: NOWA SÓL
Post
autor: NSS DAVX » wt cze 12, 2007 12:01 pm
mówiac o silniku Swifta to kazdy pewnie ...przynajmniej mam taka nadzieje mówi o tym GT co ma wiecej koników :] od samurajowskiego
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » wt cze 12, 2007 8:49 pm
sciba pisze:suziXL pisze:i tak wlasnie bedzie sie dzialo
silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju
problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach
eee przepraszam
a czym sie rozni 1.3 od swifta i 1.3 od samuraia

pochodzeniem

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » wt cze 12, 2007 9:55 pm
suziXL pisze:trzeba szukac, powodem moze byc niesprawny przeplywomierz lub sonda lambda
jesli mowa o silniku z wtryskiem wielopunktowym to może być tak jak kolega pisze, ale jeśli mowa o silniku z wtryskiem centralnym (czyli takim jak w samuraju oryginalnie) to za skład mieszanki odpowiadają oprócz sondy lambda: czujnik podciśnienia na dolocie i czujnik temperatury powietrza zasysanego
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 10:03 pm przez
cornholio78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » wt cze 12, 2007 10:01 pm
4x4suza pisze:Docelowo ma byc silnik 1.6 16 v ale na razie jest taki i ten trzeba w miare uruchomic bo sprzeglo dlugo nie pociagnie, zapomnialem dodac ze mi check engine swieci... i jeszcze jedno na ssaniu poki jest zimny da sie nim ruszac i co mnie jeszcze przekonuje do tego ze przyczyna jest jakas awaria to to ze paliwo bardzo szybko "znika"
aha bylem u znajomego z "magicznym komputerem" i niestety nie moglismy znalezc zlacza diagnostycznego ...czy cos takiego wogole jest czy poprostu podczas przekladki niechcacy usunelismy zlacze????
zawsze można się wpiąć bezpośrednio do sterownika, czyli rozłączyć wtyczkę i wg schematu wpiąc się do pinów odpowiedzialnych za diagnostykę. W niektórych sterownikach można też odczytać kody błędów za pomocą diody MIL czyli tej która Ci się teraz świeci. Po zwarciu odpowiedniego pinu do masy (lub plusa zależnie od systemu) dioda MIL wyświetla odpowiednie kody (np 3 błysnięcia , krótka przerwa i jedno błyśnięcie = kod 31, dłuższa chwila odstępu, 2 błsyki i 3 błyski = kod 23). Chyba jest to opisane w service manualu (np. Haynes) od samurajka ale nie jestem pewien
Jaki komputer ma ten kolega?
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » śr cze 13, 2007 4:40 pm
@cornholio czytajac twojego posta doznalem olsnienia.... mianowicie check nie swieci mi caly czas tylko sobie "mryga" i tak poszedlem sprawdzic jakim kodem do mnie "mryga" i wychodzi na to ze jest to kod 24 ... znajomy obiecal ze sprawdzi co to za kod ale dopiero jutro ,a mnie zzera ciekawosc co to moze byc
czekam na wskazowki
kod 24 =

??
z gory dziekuje i pozdrawiam

-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr cze 13, 2007 4:42 pm
Jest na forum
szukaj

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr cze 13, 2007 4:47 pm
a niech masz latwiej
24 Vehicle Speed Sensor
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » śr cze 13, 2007 4:53 pm

a bardziej po naszemu
czyli co jest przyczyna

??
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr cze 13, 2007 5:02 pm
Czujnik predkosci pojazdu
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » śr cze 13, 2007 5:07 pm
przez takie gow*o moze pracowac w trybie awaryjnym

?? pfff .... zabawne
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » śr cze 13, 2007 6:17 pm
dziwne że wybija kod bez mostkowania złącza
do tej pory nie spotkałem się z czyms takim
no chyba że masz cały czas zmostkowane przez przypadek
przez błąd czujnika prędkości jazdy (sprawdź połączenie między prędkościomierzem a komputerem) sterownik nie powinien zamulać silnika. Jest to druga dziwna rzecz w tej sprawie.
Pamiętaj tez że sporo usterek nie koduje błedu a zakłóca pracę silnika
-
bzyku666
-

- Posty: 147
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 4:08 pm
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Post
autor: bzyku666 » śr cze 13, 2007 7:04 pm
ja przy swoim z silnikiem 1.3na jednopunkcie mam cały czas świecącą check engine. Jak ruszam dusi się i szarpie, jak wejdzie na wyższe obroty pracuje dobrze.wymieniłem filtr powietrza paliwa przedmuchany przewód paliwowy.Mam zerwaną linkę prędkościomierza,czy faktycznie od tego gówna może być ta cała sprawa.No i jak określić jaki to kod skoro nie gasnie
-
suzus
-

- Posty: 993
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm
Post
autor: suzus » śr cze 13, 2007 7:25 pm
sterownik czyta z prędkości niestety
-
bzyku666
-

- Posty: 147
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 4:08 pm
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Post
autor: bzyku666 » śr cze 13, 2007 7:37 pm
Dzięki za odpowiedz,a skoro jetem przy lince prędkościomierza,to może ktoś podpowie gdzie najtaniej taką kupić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości