Strona 1 z 4

Suzuki 1,3 wtrysk

: pn cze 11, 2007 4:49 pm
autor: 4x4suza
Witam :)


Mam suzuki (mozna sie domyslic) :D

Kiedys byl to 410 ale przeszlo pare modyfikacji i zapakowalem do niego(niej) silnik ze swifta 1,3 na wtrysku 8)

Mam reduktor z 410 , opony 215/75 R15 (nalewka simexa) :lol:


A problem polega na tym ze nie chce isc z dolu musze go mocno na obroty wkrecac zeby ryszyc jak juz sie wkreci na obroty to idzie jak marzenie ... Nie piszcie tylko ze to sa silniki wysoko obrotowe i tak ma byc bo ewidetnie cos mu dolega... :wink:

Czekam na odpowiedzi i oczywiscie kasztany :wink:


Z gory dziekuje i pozdrawiam :wink:

: pn cze 11, 2007 4:53 pm
autor: suziXL
dolega mu brak momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotow

ten typ tak ma :)21

: pn cze 11, 2007 4:58 pm
autor: 4x4suza
a prosilem zeby tak nie pisac :)


kolega ma 1.3 na gazniku, reduktor seria, opony 235 / 75 R15 i o niebo lepiej rusza

: pn cze 11, 2007 5:16 pm
autor: suziXL
i tak wlasnie bedzie sie dzialo

silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju

problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach

: pn cze 11, 2007 5:28 pm
autor: 4x4suza
Docelowo ma byc silnik 1.6 16 v ale na razie jest taki i ten trzeba w miare uruchomic bo sprzeglo dlugo nie pociagnie, zapomnialem dodac ze mi check engine swieci... i jeszcze jedno na ssaniu poki jest zimny da sie nim ruszac i co mnie jeszcze przekonuje do tego ze przyczyna jest jakas awaria to to ze paliwo bardzo szybko "znika"


aha bylem u znajomego z "magicznym komputerem" i niestety nie moglismy znalezc zlacza diagnostycznego ...czy cos takiego wogole jest czy poprostu podczas przekladki niechcacy usunelismy zlacze????

: pn cze 11, 2007 5:34 pm
autor: suziXL
trzeba szukac, powodem moze byc niesprawny przeplywomierz lub sonda lambda

: pn cze 11, 2007 6:03 pm
autor: michal_cobra
Ale silnik 1.6 16v ma chyba słabszy dół od 1.6 8v a i części tańsze :)2
Więc pomyśl nad tym drugim jeśli już z vitary.

: pn cze 11, 2007 7:17 pm
autor: 4x4suza
no wlasnie sam nie wiem jedni mowia 16v inni 8v ... ale jak juz bede motal to kupie calego swifta bo pozniej sztukowac uzbrojenie do kupionego golego silnika to lipa.. a pozatym mozna sie przejechac samochodem i zobaczyc czy to cos warte

: pn cze 11, 2007 7:58 pm
autor: Muchozol
silnik 1.6 16v i zespol napedowy od 410 :)21

: pn cze 11, 2007 8:09 pm
autor: 4x4suza
chce zalozyc silnik 1.6 (16-o lub 8-o zaworowy tu licze na porady) reduktor 4.16, zmienic waly , polosie wzmacniane i kola w granicach 32-33 cali

: wt cze 12, 2007 12:00 am
autor: sciba
suziXL pisze:i tak wlasnie bedzie sie dzialo

silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju

problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach
eee przepraszam
a czym sie rozni 1.3 od swifta i 1.3 od samuraia ?? :wink:

: wt cze 12, 2007 12:01 pm
autor: NSS DAVX
mówiac o silniku Swifta to kazdy pewnie ...przynajmniej mam taka nadzieje mówi o tym GT co ma wiecej koników :] od samurajowskiego

: wt cze 12, 2007 8:49 pm
autor: suziXL
sciba pisze:
suziXL pisze:i tak wlasnie bedzie sie dzialo

silnik od swifta jest nieporozumieniem w samuraju

problem powszechnie znany i dlatego silnik ten ie robi szczegolnej kariery w samurajach
eee przepraszam
a czym sie rozni 1.3 od swifta i 1.3 od samuraia ?? :wink:
pochodzeniem :)23 :)21

: wt cze 12, 2007 9:55 pm
autor: cornholio78
suziXL pisze:trzeba szukac, powodem moze byc niesprawny przeplywomierz lub sonda lambda
jesli mowa o silniku z wtryskiem wielopunktowym to może być tak jak kolega pisze, ale jeśli mowa o silniku z wtryskiem centralnym (czyli takim jak w samuraju oryginalnie) to za skład mieszanki odpowiadają oprócz sondy lambda: czujnik podciśnienia na dolocie i czujnik temperatury powietrza zasysanego

: wt cze 12, 2007 10:01 pm
autor: cornholio78
4x4suza pisze:Docelowo ma byc silnik 1.6 16 v ale na razie jest taki i ten trzeba w miare uruchomic bo sprzeglo dlugo nie pociagnie, zapomnialem dodac ze mi check engine swieci... i jeszcze jedno na ssaniu poki jest zimny da sie nim ruszac i co mnie jeszcze przekonuje do tego ze przyczyna jest jakas awaria to to ze paliwo bardzo szybko "znika"


aha bylem u znajomego z "magicznym komputerem" i niestety nie moglismy znalezc zlacza diagnostycznego ...czy cos takiego wogole jest czy poprostu podczas przekladki niechcacy usunelismy zlacze????
zawsze można się wpiąć bezpośrednio do sterownika, czyli rozłączyć wtyczkę i wg schematu wpiąc się do pinów odpowiedzialnych za diagnostykę. W niektórych sterownikach można też odczytać kody błędów za pomocą diody MIL czyli tej która Ci się teraz świeci. Po zwarciu odpowiedniego pinu do masy (lub plusa zależnie od systemu) dioda MIL wyświetla odpowiednie kody (np 3 błysnięcia , krótka przerwa i jedno błyśnięcie = kod 31, dłuższa chwila odstępu, 2 błsyki i 3 błyski = kod 23). Chyba jest to opisane w service manualu (np. Haynes) od samurajka ale nie jestem pewien

Jaki komputer ma ten kolega?

: śr cze 13, 2007 4:40 pm
autor: 4x4suza
@cornholio czytajac twojego posta doznalem olsnienia.... mianowicie check nie swieci mi caly czas tylko sobie "mryga" i tak poszedlem sprawdzic jakim kodem do mnie "mryga" i wychodzi na to ze jest to kod 24 ... znajomy obiecal ze sprawdzi co to za kod ale dopiero jutro ,a mnie zzera ciekawosc co to moze byc :)21 :)21


czekam na wskazowki :)21


kod 24 = ???? :lol:


z gory dziekuje i pozdrawiam :)21 :)21

: śr cze 13, 2007 4:42 pm
autor: sciba
Jest na forum
szukaj :wink:

: śr cze 13, 2007 4:47 pm
autor: sciba
a niech masz latwiej :lol:


24 Vehicle Speed Sensor

: śr cze 13, 2007 4:53 pm
autor: 4x4suza
:o a bardziej po naszemu :)21


czyli co jest przyczyna ????

: śr cze 13, 2007 5:02 pm
autor: sciba
Czujnik predkosci pojazdu

: śr cze 13, 2007 5:07 pm
autor: 4x4suza
przez takie gow*o moze pracowac w trybie awaryjnym ???? pfff .... zabawne

: śr cze 13, 2007 6:17 pm
autor: cornholio78
dziwne że wybija kod bez mostkowania złącza :o
do tej pory nie spotkałem się z czyms takim
no chyba że masz cały czas zmostkowane przez przypadek :roll:

przez błąd czujnika prędkości jazdy (sprawdź połączenie między prędkościomierzem a komputerem) sterownik nie powinien zamulać silnika. Jest to druga dziwna rzecz w tej sprawie.
Pamiętaj tez że sporo usterek nie koduje błedu a zakłóca pracę silnika

: śr cze 13, 2007 7:04 pm
autor: bzyku666
ja przy swoim z silnikiem 1.3na jednopunkcie mam cały czas świecącą check engine. Jak ruszam dusi się i szarpie, jak wejdzie na wyższe obroty pracuje dobrze.wymieniłem filtr powietrza paliwa przedmuchany przewód paliwowy.Mam zerwaną linkę prędkościomierza,czy faktycznie od tego gówna może być ta cała sprawa.No i jak określić jaki to kod skoro nie gasnie

: śr cze 13, 2007 7:25 pm
autor: suzus
sterownik czyta z prędkości niestety

: śr cze 13, 2007 7:37 pm
autor: bzyku666
Dzięki za odpowiedz,a skoro jetem przy lince prędkościomierza,to może ktoś podpowie gdzie najtaniej taką kupić.