Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 2:38 pm

Witam


Wlasnie ukonczylem prace nad blokada wlasnej konstrukcji ...narazie wszystko dziala i ma sie dobrze

Wzorowalem sie na blokadzie mercedesa g tak wiec modul zeba jest identyczny

Poniewaz wzorowalem sie na Mercedesie nieszczesne zalacznie mechaniczne w 410 zastapilem hydraulicznym


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Pozdrawiam :)21
Ostatnio zmieniony ndz lis 09, 2008 11:15 pm przez 4x4suza, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pt cze 15, 2007 3:09 pm

:)2 :)2

kawal porzadnej roboty. aby tylko wytrzymalosc byla wlasciwa :)2
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 3:16 pm

O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12638
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt cze 15, 2007 3:25 pm

4x4suza pisze:O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac :)21
tak z czystej ciekawości ile ci zajeło wykonanie i mniej więcej jakie koszta??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt cze 15, 2007 8:40 pm

Mogę lamersko poprosić o wytłumaczenie zasady działania? Bo nie do końca łapię. To blokuje planetarki dyfra, przyłącza półośkę do kosza czy jak? Nie umiem sobie tego umiejscowić :-?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 9:21 pm

Na pierwszym zdjeciu masz takie dwa "dynksy" jeden z nich (ten po prawej ) przykreca sie do kosza a drugi jest na polosi... przesuwajac ten drugi "dynks" laczysz polos z koszem i masz blokade :)21 prosciej sie nie da :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pt cze 15, 2007 9:41 pm

yyyy :roll:

to wszystko jest w środku mostu?

a to takie na zewnątrz, to co to to jest?
linka, która ma przekręcić jeden z dynksów?


sorki ale jestem zielony :oops:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12638
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt cze 15, 2007 9:49 pm

chyba nie linka bo blokada chyba hydrauliczna :lol:
poprawcie jak sie myle :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt cze 15, 2007 9:53 pm

tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 10:31 pm

Michał_1989 pisze:tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade :)21
Otoz to :)21

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt cze 15, 2007 11:03 pm

4x4suza pisze:
Michał_1989 pisze:tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade :)21
Otoz to :)21
Młodzież też sie zna żeby nie było :)21 :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » sob cze 16, 2007 12:19 am

No muszę doczytać trochę, jakoś o blokadach nigdy nie czytałem bo na razie ich nie robie :roll:

@Michał byłbym wdzięczny za fotkę szyny mocującej reduktor albo podanie grubości kątownika z jakiej masz zrobioną :wink:
Wyprostowałem ją i wrzuciłem poduszki od skody ale boję się, że szyna długo nie będzie robiła...

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » sob cze 16, 2007 10:32 am

wygląda całkiem solidnie !!!!! :)2 Dziel się Kolego wrażeniami po testach i jak robi robotę ustrojstwo !!
No i może głupie pytanie... ale sterowanie hydrauliczne masz rozwiązane jak ? siłowniczek dwustronnego działania, czy w jedną stronę a powrót np. sprężyną ? chyba druga wersja sądząc po fotkach :oops:

I skąd ciśnienie się robi (pomijając adrenalinkę na rajdach :wink: ) do sterowania tąże blokadą? bo rozwiązań niby jest kilka :)
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 11:00 am

Wrazenia...hmm nie to auto :)21 ,chyba nie musze pisac ze wlasciwosci terenowe poprawily sie o 100 % :)21


Blokada rozlacza sie za pomoca sprezynki ,a zalacza hydraulicznie... w kabinie jest pompa ...uzywajac prawej reki wytwarzam w niej cisnienie dzieki ktoremu silowniczek przesuwa przesuwke na polosi :)21


A tak odbiegajac od tematu -> Kiedy bedzie film !! :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob cze 16, 2007 12:11 pm

4x4suza pisze:O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac :)21
Uważaj żeby nie było za mocno zahartowane. Moja pierwsza blokada właśnie przez to się skończyła.

Tylko umiejscowienie trochę niefortunne - jakiś pieniek czy coś co zaatakuje most z przodu i może się skończyć blokada. No i fabryczna blokada też była w ten sposób zrobiona i nie za długo chodziła(jeśli się zaokrąglą krawędzie to tutaj będzie to samo).
I jeszcze jeden minus - spory skok od momentu nabicia ciśnienia do załączenia - przy ewentualnym strzale może to spowodować uszkodzenie blokady.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 12:23 pm

Oryginalna blokada nie robi przez to niefortunne zalacznie i zly modul zeba (blokada sama chciala sie wypinac) tutaj jest dokladnie to samo co w Mercedesie G


Gdzie mi pieniek od przodu zaatakuje jak to jest zamontowane z tylu :-? ewntualnie moge cos zrobic cofajac ale i tak bede montowal jakas oslone silownika

jeszcze jeden minus - spory skok od momentu nabicia ciśnienia do załączenia - przy ewentualnym strzale może to spowodować uszkodzenie blokady.

o to sie nie martwie bo blokada zalacza sie od razu jak tylko zrobi sie "miejsce" ... pozatym jest kontrtolka zalacznia takze jak sie nie zalaczy to nie swieci ... i co jeszcze to jest tylna blokada wiec w terenie caly czas jezdze na zalaczonej

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » sob cze 16, 2007 6:02 pm

Wojtek-P pisze: @Michał byłbym wdzięczny za fotkę szyny mocującej reduktor albo podanie grubości kątownika z jakiej masz zrobioną :wink:
Wyprostowałem ją i wrzuciłem poduszki od skody ale boję się, że szyna długo nie będzie robiła...
No problem ale poniedziałek/wtorek mogę ci dopiero pomóc z tą grubością ewentualnie fotki jak mi sie uda zrobić :)21

BTW sory za off-topa
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 16, 2007 9:18 pm

No to całkiem sprytny patent. :)2 Jak z synchronizacją przy załączaniu? Musisz dopychać wajchę dodając leciutko gazu czy jak? Bo jak widzę, ząbki sprzęgła kłowego (bo chyba tak to powinienem określić? ;) ) są dość duże, nie robi to problemu?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 9:27 pm

Dociskam dzwignie od pompy i powoli ruszam jak tylko robi sie "miejce" przesuwka wskakuje ... nie mam z tym zadnego problemu.


Mowisz ,ze zeby za duze hmmm... rozmiar zebow jest dokladnie ten sam co w G. Mialem G przez jakis czas i powiem Ci ze w G byl wiekszy problem z zalaczeniem blokady.. musialo kolo uslizgnac dopiero sie zalaczala ,a w samuraiu odrazu wbija przesuwke :)21


Narazie testuje niecale 2 tygodnie i wszystko dziala moze na przyszly tydzien pojade na rajd to zobaczymy czy wytrzyma (wiesz na rajdzie wieksze cisnienie i wogole :)21 )


Mam zamiar pojezdzic na tym do konca sezonu , po sezonie most rozebrac zobaczyc zuzycie i ewentualnie dokonac poprawek :)21


Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 16, 2007 11:19 pm

A powiedz mi jeszcze, czy teraz łożysko kosza jest na tej dorobionej tulei? Masz jakieś fotki z wnętrza? Bo naprawdę respect pełen za to dokonanie ;)

Z innej beczki natomiast, nie myślałeś o sterowaniu pneumatycznym? Łatwiej chyba by wchodziło?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 11:33 pm

Tak lozysko jest teraz na niej ...niestety fotek nie mam


Pneumatyczne zalaczanie to drogie rozwiazanie, bo musialbym kupic jakis kompresor ,a poza tym gdyby bylo zalaczanie pneumatyczne to wciskal bym guzik i modlil sie zeby przesuwka dobrze dobila. Jak jest hydrauliczne to czuje pod reka czy weszlo czy nie . Czujnik zalaczania jest zrobiony ale raczej sluzy do upewnienia sie czy blokada sie rozlaczyla :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz cze 17, 2007 12:45 am

No to nie pozostaje nic jak tylko pogratulować wyrobu :)2 To kiedy rusza produkcja? :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
rozul
 
 
Posty: 226
Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:01 pm
Lokalizacja: krakow

Post autor: rozul » ndz cze 17, 2007 8:23 pm

doklandie mialem o to samo pytac :)21 kiedy bedzie mozliwosc zamowienai czegos takiego 8)
było: frontera 2.0, sj 410
jest: vitara 1.6 8V cabrio, +zawiechy 2,5" +budy 2", 31' MT

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » ndz cze 17, 2007 8:38 pm

4x4suza pisze: A tak odbiegajac od tematu -> Kiedy bedzie film !! :)21
Koleżko drogi - na dniach :D :D :D
Przeciąga się to troszkę bardziej niż myślałem, ale chłopaki od filmowania zawaleni swoją robotą, a nam ten film montują hobbystycznie, więc też nie chcę ich cisnąć bezczelnie i brutalnie :P

No i dołączam się do zapytowywania o blokadę: KIEDY i ZA ILE
:)21 :)21 :)21
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn cze 18, 2007 7:28 pm

Ja już się przyzwyczaiłem że jak manualna to z przodu :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość