Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 2:38 pm
Witam
Wlasnie ukonczylem prace nad blokada wlasnej konstrukcji ...narazie wszystko dziala i ma sie dobrze
Wzorowalem sie na blokadzie mercedesa g tak wiec modul zeba jest identyczny
Poniewaz wzorowalem sie na Mercedesie nieszczesne zalacznie mechaniczne w 410 zastapilem hydraulicznym
Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony ndz lis 09, 2008 11:15 pm przez
4x4suza, łącznie zmieniany 2 razy.
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » pt cze 15, 2007 3:09 pm
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 3:16 pm
O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac

-
lbl78
-

- Posty: 12638
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt cze 15, 2007 3:25 pm
4x4suza pisze:O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac

tak z czystej ciekawości ile ci zajeło wykonanie i mniej więcej jakie koszta??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt cze 15, 2007 8:40 pm
Mogę lamersko poprosić o wytłumaczenie zasady działania? Bo nie do końca łapię. To blokuje planetarki dyfra, przyłącza półośkę do kosza czy jak? Nie umiem sobie tego umiejscowić

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 9:21 pm
Na pierwszym zdjeciu masz takie dwa "dynksy" jeden z nich (ten po prawej ) przykreca sie do kosza a drugi jest na polosi... przesuwajac ten drugi "dynks" laczysz polos z koszem i masz blokade

prosciej sie nie da

-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » pt cze 15, 2007 9:41 pm
yyyy
to wszystko jest w środku mostu?
a to takie na zewnątrz, to co to to jest?
linka, która ma przekręcić jeden z dynksów?
sorki ale jestem zielony

-
lbl78
-

- Posty: 12638
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt cze 15, 2007 9:49 pm
chyba nie linka bo blokada chyba hydrauliczna
poprawcie jak sie myle

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt cze 15, 2007 9:53 pm
tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pt cze 15, 2007 10:31 pm
Michał_1989 pisze:tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade

Otoz to

-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pt cze 15, 2007 11:03 pm
4x4suza pisze:Michał_1989 pisze:tam na zewnątrz to zapewne jest sterowanie przesuwki która chodzi po półosi
i załącza blokade

Otoz to

Młodzież też sie zna żeby nie było

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » sob cze 16, 2007 12:19 am
No muszę doczytać trochę, jakoś o blokadach nigdy nie czytałem bo na razie ich nie robie
@Michał byłbym wdzięczny za fotkę szyny mocującej reduktor albo podanie grubości kątownika z jakiej masz zrobioną
Wyprostowałem ją i wrzuciłem poduszki od skody ale boję się, że szyna długo nie będzie robiła...
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » sob cze 16, 2007 10:32 am
wygląda całkiem solidnie

!!!

Dziel się Kolego wrażeniami po testach i jak robi robotę ustrojstwo
No i może głupie pytanie... ale sterowanie hydrauliczne masz rozwiązane jak ? siłowniczek dwustronnego działania, czy w jedną stronę a powrót np. sprężyną ? chyba druga wersja sądząc po fotkach
I skąd ciśnienie się robi (pomijając adrenalinkę na rajdach

) do sterowania tąże blokadą? bo rozwiązań niby jest kilka

Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 11:00 am
Wrazenia...hmm nie to auto

,chyba nie musze pisac ze wlasciwosci terenowe poprawily sie o 100 %
Blokada rozlacza sie za pomoca sprezynki ,a zalacza hydraulicznie... w kabinie jest pompa ...uzywajac prawej reki wytwarzam w niej cisnienie dzieki ktoremu silowniczek przesuwa przesuwke na polosi
A tak odbiegajac od tematu -> Kiedy bedzie film

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob cze 16, 2007 12:11 pm
4x4suza pisze:O wytrzymalosc sie raczej nie martwie bo to nie jest robione z rzepy i do tego bylo w piecu ... narazie trzeba testowac

Uważaj żeby nie było za mocno zahartowane. Moja pierwsza blokada właśnie przez to się skończyła.
Tylko umiejscowienie trochę niefortunne - jakiś pieniek czy coś co zaatakuje most z przodu i może się skończyć blokada. No i fabryczna blokada też była w ten sposób zrobiona i nie za długo chodziła(jeśli się zaokrąglą krawędzie to tutaj będzie to samo).
I jeszcze jeden minus - spory skok od momentu nabicia ciśnienia do załączenia - przy ewentualnym strzale może to spowodować uszkodzenie blokady.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 12:23 pm
Oryginalna blokada nie robi przez to niefortunne zalacznie i zly modul zeba (blokada sama chciala sie wypinac) tutaj jest dokladnie to samo co w Mercedesie G
Gdzie mi pieniek od przodu zaatakuje jak to jest zamontowane z tylu

ewntualnie moge cos zrobic cofajac ale i tak bede montowal jakas oslone silownika
jeszcze jeden minus - spory skok od momentu nabicia ciśnienia do załączenia - przy ewentualnym strzale może to spowodować uszkodzenie blokady.
o to sie nie martwie bo blokada zalacza sie od razu jak tylko zrobi sie "miejsce" ... pozatym jest kontrtolka zalacznia takze jak sie nie zalaczy to nie swieci ... i co jeszcze to jest tylna blokada wiec w terenie caly czas jezdze na zalaczonej
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » sob cze 16, 2007 6:02 pm
Wojtek-P pisze:
@Michał byłbym wdzięczny za fotkę szyny mocującej reduktor albo podanie grubości kątownika z jakiej masz zrobioną
Wyprostowałem ją i wrzuciłem poduszki od skody ale boję się, że szyna długo nie będzie robiła...
No problem ale poniedziałek/wtorek mogę ci dopiero pomóc z tą grubością ewentualnie fotki jak mi sie uda zrobić
BTW sory za off-topa
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob cze 16, 2007 9:18 pm
No to całkiem sprytny patent.

Jak z synchronizacją przy załączaniu? Musisz dopychać wajchę dodając leciutko gazu czy jak? Bo jak widzę, ząbki sprzęgła kłowego (bo chyba tak to powinienem określić?

) są dość duże, nie robi to problemu?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 9:27 pm
Dociskam dzwignie od pompy i powoli ruszam jak tylko robi sie "miejce" przesuwka wskakuje ... nie mam z tym zadnego problemu.
Mowisz ,ze zeby za duze hmmm... rozmiar zebow jest dokladnie ten sam co w G. Mialem G przez jakis czas i powiem Ci ze w G byl wiekszy problem z zalaczeniem blokady.. musialo kolo uslizgnac dopiero sie zalaczala ,a w samuraiu odrazu wbija przesuwke
Narazie testuje niecale 2 tygodnie i wszystko dziala moze na przyszly tydzien pojade na rajd to zobaczymy czy wytrzyma (wiesz na rajdzie wieksze cisnienie i wogole

)
Mam zamiar pojezdzic na tym do konca sezonu , po sezonie most rozebrac zobaczyc zuzycie i ewentualnie dokonac poprawek
Pozdrawiam

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob cze 16, 2007 11:19 pm
A powiedz mi jeszcze, czy teraz łożysko kosza jest na tej dorobionej tulei? Masz jakieś fotki z wnętrza? Bo naprawdę respect pełen za to dokonanie
Z innej beczki natomiast, nie myślałeś o sterowaniu pneumatycznym? Łatwiej chyba by wchodziło?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » sob cze 16, 2007 11:33 pm
Tak lozysko jest teraz na niej ...niestety fotek nie mam
Pneumatyczne zalaczanie to drogie rozwiazanie, bo musialbym kupic jakis kompresor ,a poza tym gdyby bylo zalaczanie pneumatyczne to wciskal bym guzik i modlil sie zeby przesuwka dobrze dobila. Jak jest hydrauliczne to czuje pod reka czy weszlo czy nie . Czujnik zalaczania jest zrobiony ale raczej sluzy do upewnienia sie czy blokada sie rozlaczyla

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz cze 17, 2007 12:45 am
No to nie pozostaje nic jak tylko pogratulować wyrobu

To kiedy rusza produkcja?

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
rozul
-

- Posty: 226
- Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:01 pm
- Lokalizacja: krakow
Post
autor: rozul » ndz cze 17, 2007 8:23 pm
doklandie mialem o to samo pytac

kiedy bedzie mozliwosc zamowienai czegos takiego

było: frontera 2.0, sj 410
jest: vitara 1.6 8V cabrio, +zawiechy 2,5" +budy 2", 31' MT
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » ndz cze 17, 2007 8:38 pm
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn cze 18, 2007 7:28 pm
Ja już się przyzwyczaiłem że jak manualna to z przodu

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość