samurai - kopci przy hamowaniu silnikiem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
MichałSz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 18, 2007 2:22 pm
Lokalizacja: Mysłowice / Międzybrodzie Żywieckie

samurai - kopci przy hamowaniu silnikiem

Post autor: MichałSz » pn cze 18, 2007 2:28 pm

Witam.
Sprawa jest następująca:
Samurai '93 1.3( wtrysk ) - kopci na niebiesko tylko i jedynie podczas hamowania silnikiem. W innych przypadkach zero widoku spalin ( czy to zimny czy ciepły ).
Ktoś może pomóc w określeniu przyczyny i kosztów?

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn cze 18, 2007 2:45 pm

Dzien Dobry

pierscienie i/lub uszczelniacze zaworow.

a poza tym to ziew :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn cze 18, 2007 5:20 pm

Naprawa w wersji minimum (pierścienie + kpl. uszczelnień silnika) kosztowała kumpla 500 zł + robocizna...

Jest pewne ryzyko co do efektów, bo jak cylindry sa juz podjechane, to poprawa jest na krótko, ale w/w przypadku jest po ponad 10 tyś. nadal OK.

Czyli jak TYLKO łyka oleum, a kompresja jest nadal znośna, to szanse na długotrwały efekt sa wieksze...

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn cze 18, 2007 5:33 pm

Uszczelniacze zaworowe i najprawdopodobniej wyrobione prowadnice zaworowe, ew. trzonki zaworów. Koszt? Jak pytałem, to se wolałem kupić nowy silnik (bo cylindry też nie bardzo z tłokami były dopasowane...). Kopci przy hamowaniu silnikiem, bo wtedy w kanale dolotowym tworzy się duże podciśnienie i olej jest zasysany przez te 'nieszczelności'. Zmniejszysz koszty do minimum, jak se sam głowice zrzucisz i rozbroisz. A tera idź proszę ładnie się przywitaj w jednym z przyklejonych na górze tematów...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: samurai - kopci przy hamowaniu silnikiem

Post autor: Bartex » pn cze 18, 2007 10:32 pm

MichałSz pisze:Witam.
Sprawa jest następująca:
Samurai '93 1.3( wtrysk ) - kopci na niebiesko tylko i jedynie podczas hamowania silnikiem. W innych przypadkach zero widoku spalin ( czy to zimny czy ciepły ).
Ktoś może pomóc w określeniu przyczyny i kosztów?
Miałem dokładnie to samo. Efekt? >> widać w poście "remont - ciekawostaka" u mnie jadło ponad 1,3l na 1k km. Powody - krzywa korba brak pierscieni olejowych i nie domykający sie zaworek...
Koszty
Pierscienie panewki zaworek uszczelki komplet > 500zł
do tego doszły tłoki bo preparat do "odnagarowywania" zjadł wiecej niz nagar ;) 500 i 150 robocizna (złozenie bo całosc przygotowałem sam)

Jak by nie rabaty i machloje przyjaciół to by było ponad 1200 ale udało sie zmiescic w 800zł teraz docieram i czekam na efekty ... moze taniej kupic cos pewnego zdemontowanego...???
Bartek

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: samurai - kopci przy hamowaniu silnikiem

Post autor: Kuszman » pn cze 18, 2007 10:42 pm

MichałSz pisze:Witam.
Sprawa jest następująca:
Samurai '93 1.3( wtrysk ) - kopci na niebiesko tylko i jedynie podczas hamowania silnikiem. W innych przypadkach zero widoku spalin ( czy to zimny czy ciepły ).
Ktoś może pomóc w określeniu przyczyny i kosztów?

Niestety początek końca. Miałem tak z pół roku. Teraz jest duuzo gorzej bo kopci cały czas tak ze nic do tyłu nie widzę.
Załóż sobie skarbonkę w samuraju z naklejką "Na nowy silnik" i codziennie wrzucaj tak z 10zł bo będzie tylko gorzej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości