Czy mam kupic to autko (Suzuki SJ...) prosze o pomoc...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Czy mam kupic to autko (Suzuki SJ...) prosze o pomoc...

Post autor: Wojo-Agro » sob cze 23, 2007 9:20 pm

Witam...

Mam oferte kupna Suzuki Samuraj, roczik 1990, przebieg nieznany., dach hadrtop. Autko po wymianie sprzegla, lozysk w kolach, walu, amortyzatorow i klockow hamulcowych. Jest na opnach terenowych Yokohama. Mialem dzisiaj jazde testowo. W terenie dzielnie sobie poczynalo. Po wjezdzie na asfalt troche gorzej. Czulem luzy na kierownicy albo mi sie wydaje. Nigdy nie jezdzilem autkiem na takich oponach, moze te typy tak maja??? Kolejna rzecz, ktora zauwazylem to przy hamowaniu troche rzuca na prawo... No i jeszcze jedna rzecz: po uruchumieniu silnika, silnik wchodzi na wyzsze obroty, po kilku minutach zwalniaja sie obroty i silnik pracuje OK. Podczas jazdy caly czas swieci sie kontrolka "CHECK ENGINE"... Cena jaka mi zaproponowal wlasciciel to 7500... Prosze o sugestie czy warto sie "pchac" w to autko? Czym moga byc spowodowane te awarie??? Z gory dziekuje... pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » sob cze 23, 2007 10:03 pm

Twoje "luzy na kierownicy" to pewnie tylko mniejsze cisnienie oponach, zalezy jesze jaki jest ich rozmiar.Dla pewnosci sprawdz na postoju jak ma sie uklad kierowniczy-poszarp mocno kiera i obserwuj. Sciaganie przy hamowaniu-cylinderki do przegladu, bez tragedii z tym. Po odpaleniu obroty maja byc wyzsze. check engine moze swiecic z roznych przyczyn...od błachego uszkodzenia linkiu predkosciomierza po powazniejsze awarie, np uklad wtryskowy, tudziez czujnik .

Jesli nigdy nie miales doczynienia z takimi autami , to pare rzeczy moze Cie zaskoczyc..pozatym, asfalt to nie jest naturalne srodowisko samuraja :)21
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » sob cze 23, 2007 10:32 pm

Mialem juz do czynienia z terenem... Na stazu zawodowym mialem do dyspozycji Mitsubishi L200 ale to auto troche inaczej sie zachowywalo niz SJ. L200 jest dluzszy i bardziej sztywny niz Samuraj... Dzieki za odpowiedz. W tym tygodniu mam dac znac czy biore to autko czy nie... Zobaczymy choc cholernie mnie kusi... ;-) pozdrawiam

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » sob cze 23, 2007 10:42 pm

Jeśli blacha ok. to zbij cenę na 7 koła i kup samurajka. :)2
Reszta wyjdzie w trakcie użytkowania :wink: .
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » sob cze 23, 2007 11:13 pm

Blacha to akurat najmniejszy problem... Fakt, cena jest moim zdaniem dobra, ale nie widzialem auta, wiec jest to moje gdybanie...
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » sob cze 23, 2007 11:39 pm

Fakt blacha to mały problem ale gdyby była do kitu to kolejny koszt.
Cena 7k za 90r jest ok.
A cała dyskusja kupić .....nie kupić........... !? :roll:
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » sob cze 23, 2007 11:52 pm

Gdyby byly jakies zdjecia chociaz...łatwiej bylo by.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » ndz cze 24, 2007 7:24 am

Dzieki za odpowiedzi:) Liczylem na Wasza pomoc:)

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Re: Czy mam kupic to autko (Suzuki SJ...) prosze o pomoc...

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz cze 24, 2007 4:50 pm

Wojo-Agro pisze:Witam...
Podczas jazdy caly czas swieci sie kontrolka "CHECK ENGINE"
do sprawdzenia w 5 min
odnalezc pod kierownicą(tam gdzie bezpieczniki)wtyczki 2szt koloru naczesciej białego połączyc razem przekrecic kluczyk i komputer kodem (mruganiem)kontrolki pokaze ci co jest potem na stronie odnajdz kody lub napisz ile wymrugał to ci sie podpowie po tescie rozpiąc przewody

podaj okolice i moze ktos w wolnej chwili z forum zdiagnozuje auto
pojedzie z toba obejrzec

Awatar użytkownika
Marty-Agrest
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:45 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg / Chełmno

Post autor: Marty-Agrest » ndz cze 24, 2007 6:59 pm

Fakt, że gdybyśmy wiedzieli z jhakich okolic jest Kolega można byłoby mu lepiej pomóc. W Chełmnie mam maechanika, który potrzebował praktycznie chwili by ustalić dlacego w moim egzemplarzu świeci się check engine. Trochę srawdzania i już mam ten kłopot z głowy - tylko zawieszony komputer i sygnalizacja starych błędów :)

A blachami też bym się wiele nie martwił. W moim aucie wymieniam właśnie progi i wzmacniam nadkola. Usuwam też plasitkowe nakładki na obrysie kół na błotnikach. W zamian będą porządne i stalowe. Ale w zamian pozbędę się problemu z rudą :)
Pozdrawiam!

Marty&Asia

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 6:07 am

Witam... Jestem z Wroclawia, a autko stoi w Brzegu Dolnym... pozdrawiam

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn cze 25, 2007 7:10 am

Wojo-Agro pisze: Mitsubishi L200 ale to auto troche inaczej sie zachowywalo niz SJ. L200 jest dluzszy i bardziej sztywny niz Samuraj...
L200 na pewno nie jest sztywniejszy od SJ. L200 lepiej wybiera nie równości, lepiej resoruje jest miększy... to taka dygresja :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 10:27 am

Eskapada...;-)

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn cze 25, 2007 11:51 am

Może czytałeś już, a jak nie to sobie wydrukuj :wink:

http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... 4686a36388

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 1:44 pm

Dzieki :)

Awatar użytkownika
Galileo81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt maja 22, 2007 3:54 pm
Lokalizacja: Żary

zarejestrowane?

Post autor: Galileo81 » pn cze 25, 2007 3:32 pm

zarejestrowane? :)2
Statica Imperia Online

Awatar użytkownika
Galileo81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt maja 22, 2007 3:54 pm
Lokalizacja: Żary

kasa!

Post autor: Galileo81 » pn cze 25, 2007 3:36 pm

1000zł w tą czy w drugą nie robi różnicy! Uwierz!
Przy tankowaniu i tak się załamiesz!
Będziesz zakładał temat, czy to możliwe żeby Twoja sunia po czarnym na tych fajnych oponkach paliła 10L/ 100km? Przecież to 1.3etc?
Będzie fajnie. kupuj! ale sprawdz w szukaj check engine! :)21
Statica Imperia Online

Awatar użytkownika
Marty-Agrest
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:45 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg / Chełmno

Post autor: Marty-Agrest » pn cze 25, 2007 6:17 pm

Kupuj, kupuj... Samochód przekona Ciebie swoją prostotą. Wystarczą najprostsze narzędzia. Dziś widziałem w komisie daihatsu feroza i opel frontera. Oba młodsze od mojej suzuki ale żadnego z nich nie chciałbym w zamian. Tyle że jeszcze miną z dwa tygodnie kiedy znów wsiądę za kierownicę!

Check engine nie jest problemem - temat szeroko opisany na forum. A blachy - blachy to temat błachy :) Zrobisz co zechcesz. Wszystko można przerobić, ulepszyć, zminić. I to z jaką łatwością :) Fakt, że na asfalcie gorzej niż w terenie, ale jeśli chciałbyś lekko jeździć po czarnym to pewnie wybrałbyś bulwarówkę ;)
Pozdrawiam!

Marty&Asia

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 7:35 pm

Dzisiaj ogladalem kolejne autko... Suzuki Vitara, rok 1989, przejechane 121000. W Polsce drugi wlasciciel, mechanik, a wczesniej byl u 60-latkiw Niemczech... Kurcze,,, tak zadbanego autka i w takim stanie i w tym wieku to dawno nie widzialem... Dach hardtop... Nowe opony... Wynegocjowalem 8000... i chyba sie zdecyduje na Vitarke... Bez porownania z wczesniej ogladana SJ... jakie jest Wasze zdanie???

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pn cze 25, 2007 8:49 pm

Wojo-Agro pisze:Dzisiaj ogladalem kolejne autko... Suzuki Vitara, rok 1989, przejechane 121000. W Polsce drugi wlasciciel, mechanik, a wczesniej byl u 60-latkiw Niemczech... Kurcze,,, tak zadbanego autka i w takim stanie i w tym wieku to dawno nie widzialem... Dach hardtop... Nowe opony... Wynegocjowalem 8000... i chyba sie zdecyduje na Vitarke... Bez porownania z wczesniej ogladana SJ... jakie jest Wasze zdanie???
Tak, tak w niemcowni to same staruszki jeżdżą tymi samochodami...i robią po 6 tys km rocznie....
Zastanów się najpierw do czego ci to auto potrzebne
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 9:12 pm

Po prostu do pracy... Pracuje w rolnictwie i autko potrzebne mi jest do dojazdów na pola... Raczej nie będę go eksploatować w cięzkim terenie poligonowym;-) Ale błota i jazdy po świeżo zaoranym polu raczej nie zabraknie mojej wybrance...:)

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pn cze 25, 2007 9:37 pm

Wojo-Agro pisze:Po prostu do pracy... Pracuje w rolnictwie i autko potrzebne mi jest do dojazdów na pola... Raczej nie będę go eksploatować w cięzkim terenie poligonowym;-) Ale błota i jazdy po świeżo zaoranym polu raczej nie zabraknie mojej wybrance...:)
W takiej sytuacji kupuj Vitkę :)2
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » pn cze 25, 2007 9:37 pm

Wojo-Agro pisze:Po prostu do pracy... Pracuje w rolnictwie i autko potrzebne mi jest do dojazdów na pola...
To Vitara w sam raz :)2

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » pn cze 25, 2007 9:40 pm

Dzieki za rady:) Jak tylko zakupie autko i troche nim pojezdze podziele sie wrazeniami i licze na Wasza dalsza pomoc w razie godziny "W"... pozdrawiam

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pn cze 25, 2007 9:45 pm

Ale my @galubap zgodni w opini i nawet czasy postu te same. :)21
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość