Strona 1 z 4

SPRINGI SAMURAI PROJECT

: śr sie 01, 2007 10:56 pm
autor: NSS DAVX
witam

właśnie kupiłem już sobie drugiego SAMURAIA (taka rozrzutność haha) :D

auto jest już rozkręcone itd.... temat dobrze znany każdemu co mota na co dzień...

MAM ZAMIAR POSTAWIĆ GO na sprężynach i w związku z tym kilka pytan bo temat dość nie łatwy.

NIE CHCE POPEŁNIĆ JAKIŚ typowych BŁĘDÓW.

od razu mówię że chce zamontować ORYGINALNE WAHACZE
myślę nad LC LJ70 od TOYOTY a jakie Wy doradzacie MOWA O ORYGINAŁACH

następne pytanie skąd wziasc sprężyny OD JAKIEGO AUTA - sprężyny muszą być długie bo auto ma mieć mniej więcej wysokość SPOA na resorach.

następne pytanie czy zawsze montując sprężyny muszą być odbojniki gumowe??

i ostatnie pytanie jak na razie :) czy blacha 4mm do motania całości wystarczy typy wszelkich uchwytów itd

JAK MACIE PROSZĘ O LINKI DO FOTEK JAK TO MAJA LUDZIE POROBIONE I NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ a jak nie robić

Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI

PS .byłem na stronie Danielsa ale on ma to nieźle zagmatwane pocięty ma cały most itd ja chce prostszą konstrukcje :)



:D

: czw sie 02, 2007 8:16 am
autor: NSS DAVX
jeszcze mam pytanie jak POWINNY BYC zamontowane drążki panharda .I czy z TYŁu lepiej zamontować taki duży wahacz jakiś trójkątny niż sam drążek Panharda

: czw sie 02, 2007 9:55 am
autor: Misiek Bielsko
Uuu.... dluga droga przed toba.
Jesli dasz z tylu dwa radiusy, to wystarczy panhard, a jesli dwa drazki, wtedy trzeba dodatkowe 1-2 drazki reakcyjne i panhard, albo sierzanta wlasnie (trojkatny) z panhardem.

Nie wiem, czemu koniecznie chcesz tak auto podnosic, ale dobrze to przemysl, zebys komus potem na drodze krzywdy nie zrobil. Przyloz sie zwlaszcza do przodu - drazkow kierowniczych, panharda, kata pochylenia sworznia zwrotnicy.

Re: SPRINGI SAMURAI PROJECT

: czw sie 02, 2007 11:26 am
autor: Piotr Karcz
NSS DAVX pisze:następne pytanie czy zawsze montując sprężyny muszą być odbojniki gumowe??
Amortyzator jako ogranicznik pracy zawiechy generalnie nie sprawdza się... :wink:

Re: SPRINGI SAMURAI PROJECT

: czw sie 02, 2007 6:30 pm
autor: protetyk
NSS DAVX pisze:.....
Najlepiej jakbyś sobie kilka sztuk pooglądał i popytał właścicieli co jest nie tak i co zrobiliby inaczej.
Nie ma gotowej i jedynie słusznej wersji, wszystko zależy od eli...
W każdym razie życzę cierpliwości.

: czw sie 02, 2007 8:47 pm
autor: NSS DAVX
no dziękuje za małe podpowiedzi OGÓLNIE MAM JAKIEŚ TAM pojecie jak to się mówi nie jestem z 1 łapanki ...no ale nie chce zrobić kichy.

PROTETYK - widziałem kiedyś Twoje foty tego POTWORA ale teraz coś nie działa ta strona z nimi MOŻESZ GDZIEŚ FOTKI ZAPODAĆ NA JAKIŚ SERWER.

właśnie tyłu sie tak nie boje bo koła są nie skrętne i mniej roboty jest.

ale co do przodu mam 1 pytanie:) wiem ze jest PROSTACKIE ale naczytałem sie forum itd i każdy ma z tym problem . A MIANOWICIE ten "kąt pochylenia sworznia zwrotnicy" - na czym to polega i na co zwrócić uwagę przy budowie CZY JEST PO PROSTU NA TO JAKIŚ SPOSÓB - wogóle słabo ten problem rozumie - bo wyobrażałem sobie to tak ze most jest w tej samej pozycji przymocowany do WAHACZY jak na resorach a z tego wnioskuje ze można a może nawet trzeba go jakoś pochylić.

Z tego co wiem to na przodzie PANHARD ma być przymocowany do mostu od prawej strony a od lewej do ramy (lewa tam gdzie jest przekładnia kier.)

PROTETYK - od czego masz te sprężyny ?? bo nie chce wydawać dużo kasy na jakieś mega markowe najlepiej jakieś od auta teraz są fajne czasy bo dużo części jest za grosze

JAK NA RAZIE POZDRAWIAM:) i zbieram informacje:)

JAK MACIE JAKIEŚ LINKI PROSZĘ O NIE LUB FOTKI może być na email d-a-v-x@o2.pl

: czw sie 02, 2007 9:16 pm
autor: Adam.Ż
Najlepiej jak panhard jest pod jak najmniejszym kątem do mostu.

: czw sie 02, 2007 9:50 pm
autor: NSS DAVX
no właśnie ale to nie tak prosto bo w końcu auto jest podniesione i ten kąt musi wystąpić... ale nasuwa sie wniosek ze czym dłuższy ten panhard to kąt mniejszy czyli zamocować go maxymalnie na końcu mostu:) tak wnioskuje

: czw sie 02, 2007 10:55 pm
autor: 4x4suza
Polecam na tyl sprezyny z Nivy (tylnie) dlugie i bardzo miekkie ...
no właśnie ale to nie tak prosto bo w końcu auto jest podniesione i ten kąt musi wystąpić... ale nasuwa sie wniosek ze czym dłuższy ten panhard to kąt mniejszy czyli zamocować go maxymalnie na końcu mostu:) tak wnioskuje
Roznice w wysokosci nadrabiasz robiac dlugie mocowania panharda (im dlyzszy drazek tym lepiej) ... Z przodu panhard powinien-a raczej musi byc pod tym samym katem co drazek kierowniczy biegnacy od przekladni do "drugiego" drazka.

Jeze;i chodzi o sprawnosc "terenowa" to polecam rozwiazanie z zawieszeniem tak jak u @Protetyka tzn sierzant (chodzi mi o tyl bo z przodem nie ma za wiele mozliwosci) , najwiekszy wykrzyz :)21

U @Twardego wysuniete osie to jest bajka, rowniez polecam takie rozwiazanie :)21

Pozdrawiam

: czw sie 02, 2007 11:25 pm
autor: NSS DAVX
no to w końcu już coś wiem :))

hmm a na przód mogą być tez od nivy te tylnie ?? czy raczej odpada??

czy jak zorbie na tych sprężynach to auto będzie miało mniej więcej wysokość SPOA

ok ogólnie troche nabrałem wiedzy z tymi PANHARDAMI itp:)

powiedzcie co z tym kątem sworznia bo temat tez dość ciężki z tego co czytam forum

: pt sie 03, 2007 4:47 am
autor: protetyk
NSS DAVX pisze: PROTETYK - widziałem kiedyś Twoje foty tego POTWORA ale teraz coś nie działa ta strona z nimi MOŻESZ GDZIEŚ FOTKI ZAPODAĆ NA JAKIŚ SERWER.
No były, ale mi je wywalili, bo jakiejś ankiety nie wypełniłem.
Może dzisiaj wieczorkiem powieszę, ale nie obiecuje.

: pt sie 03, 2007 5:26 am
autor: protetyk
4x4suza pisze:..
Jeze;i chodzi o sprawnosc "terenowa" to polecam rozwiazanie z zawieszeniem tak jak u @Protetyka tzn sierzant (chodzi mi o tyl bo z przodem nie ma za wiele mozliwosci) , najwiekszy wykrzyz :)21
Takiego cosia miałem w pierwszej wersji, którą łącznie przejechałem 6km, więcej się bałem :)21
Tera są drążki wahliwe :wink:

: pt sie 03, 2007 6:12 am
autor: NSS DAVX
to jak co to wrzuć fotki ....

hmm ale taki sierżant chyba dobry jest?? wkońcu wiara takie buduje nałogowo w USA dużo takich robią z tego co widziałem...

na czym polegają te drążki wahliwe??? czyli oprócz wahaczy są jakby jescze 2 drążki ...

: ndz sie 05, 2007 7:14 pm
autor: NSS DAVX
co Wy na to jakby całe wahacze i drążki właśnie wahliwe ( już wiem co to jest i jak działa :) ) zrobić z DRĄŻKÓW KIEROWNICZYCH OD JELCZA - widziałem takei cos na aukcjach w necie facet sprzedawał nie dokończoną taką zmote - OGÓLNIE MI CHODZI CZY TAKIE DRĄŻKI BYŁY BY OK i wtedy 2 na przód i 4 na tył CO WY NA TO??

: pn sie 06, 2007 7:16 am
autor: tieri
NSS DAVX pisze:co Wy na to jakby całe wahacze i drążki właśnie wahliwe ( już wiem co to jest i jak działa :) ) zrobić z DRĄŻKÓW KIEROWNICZYCH OD JELCZA - widziałem takei cos na aukcjach w necie facet sprzedawał nie dokończoną taką zmote - OGÓLNIE MI CHODZI CZY TAKIE DRĄŻKI BYŁY BY OK i wtedy 2 na przód i 4 na tył CO WY NA TO??
ale po co kombinowac kup rury gruboscienne utnij na taka dlugosc jaka ci odpowiada albo jaka wymusza konstrukcja zawieszenia na koncach wspawaj nakretki i drazki gotowe
blachy na mocowania to tak z blachy 6mm ale wszystko zalezyw ktorym miejscu czasem i 10 trzeba dac

: pn sie 06, 2007 7:27 am
autor: papas
protetyk pisze: No były, ale mi je wywalili, bo jakiejś ankiety nie wypełniłem.
Może dzisiaj wieczorkiem powieszę, ale nie obiecuje.
Gdybyś nie znalazł tych fotek to daj znać, mam jakieś 'zapasowe' foty pająka evo 2 :D

: pn sie 06, 2007 8:34 am
autor: NSS DAVX
a to mam jeszcze 1 pytanko czy lepiej te wahacze dać z boku ramy czy pod nią jak resory.... i czy lepsze wahacze długie czy krótsze ....bo mocować je w rame do tych mocowań od resora to myślę ze kicha chyba żebym chciał mosty oddalić ale ja chce aby mosty były na tym samym miejscu.

: pn sie 06, 2007 8:49 am
autor: Adam.Ż
NSS DAVX pisze:a to mam jeszcze 1 pytanko czy lepiej te wahacze dać z boku ramy czy pod nią jak resory.... i czy lepsze wahacze długie czy krótsze ....bo mocować je w rame do tych mocowań od resora to myślę ze kicha chyba żebym chciał mosty oddalić ale ja chce aby mosty były na tym samym miejscu.
Im dłuższe tym teoretycznie lepsze bo most wtedy ma mniejszy ruch przód-tył podczas pracy zawieszenia.

: pn sie 06, 2007 9:04 am
autor: papas
Adam.Ż pisze:
NSS DAVX pisze:a to mam jeszcze 1 pytanko czy lepiej te wahacze dać z boku ramy czy pod nią jak resory.... i czy lepsze wahacze długie czy krótsze ....bo mocować je w rame do tych mocowań od resora to myślę ze kicha chyba żebym chciał mosty oddalić ale ja chce aby mosty były na tym samym miejscu.
Im dłuższe tym teoretycznie lepsze bo most wtedy ma mniejszy ruch przód-tył podczas pracy zawieszenia.
I mniejsza zmienność kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Wydaje mi się że najlepiej na wysokości wyjścia wału z reduktora, wtedy namniejsze wydłużenie wału.
A najlepiej to zebrać wszystkie odpowiedzi i zoptymalizować :)2 :D

: pn sie 06, 2007 9:20 am
autor: tieri
ale jak juz tyle robisz to bez sensu jest zostawic fabryczny rozstaw osi, naciag go od razu tak jak jest suza protetyka naciagnieta

: pn sie 06, 2007 9:34 am
autor: Twardy
tieri pisze:ale po co kombinowac kup rury gruboscienne utnij na taka dlugosc jaka ci odpowiada albo jaka wymusza konstrukcja zawieszenia na koncach wspawaj nakretki i drazki gotowe
blachy na mocowania to tak z blachy 6mm ale wszystko zalezyw ktorym miejscu czasem i 10 trzeba dac
Rozumiem, że to z doświadczenia piszesz :roll:

: pn sie 06, 2007 11:57 am
autor: NSS DAVX
hmm no to jak już tak mi polecacie ...to niech PROTETYK wyjawi tajemnice ile on powiększył rozstaw PRZÓD I TYŁ .... a co później w wałami jeszcze większe flansze czy wały na zamówienie..

: pn sie 06, 2007 11:59 am
autor: NSS DAVX
TWARDY wiem ze TY ostatnio tez budowałeś i zbudowałeś ta SWOJA ZMOTE (z avatara) moze masz jakies fotki z budowy i użyczył byś mi zawsze coś można podpatrzeć... z góry wielkie dzięki

: wt sie 07, 2007 6:33 am
autor: tieri
Twardy pisze:
tieri pisze:ale po co kombinowac kup rury gruboscienne utnij na taka dlugosc jaka ci odpowiada albo jaka wymusza konstrukcja zawieszenia na koncach wspawaj nakretki i drazki gotowe
blachy na mocowania to tak z blachy 6mm ale wszystko zalezyw ktorym miejscu czasem i 10 trzeba dac
Rozumiem, że to z doświadczenia piszesz :roll:
a myslisz ze te wszystkie amerykanskie zmoty na 4 linku to jak maja drazki zrobione albo czesc dakarowek jak chocby opisywany w gazetce zakladowej smg buggy widac na zdjeciach ze drazki w przednim zawieszeniu sa zrobione w podobny sposob. zarowno leszek jak i protetyk maja tak zrobione drazki i odpukac jak dotad nic sie z nimi zlego nie dzieje,

co do blach to chodzi mi o to zeby nie traktowac 1 grubosci blachy np 6mm jako zlotego srodka na wszystkie mozliwe mocowania czasem trzeba dac grubsza a innym razem wystarczy ciensza zalezy co gdzie jest i jakie sily na to dzialaja np w aucie protetyka sa w mocowaniu zawieszenia 2 blachy 10x10cm o grubosci 10mm a cala reszta to 6mm moze jakas 4 mm sie gdzies znajdzie

: wt sie 07, 2007 9:39 am
autor: Twardy
NSS DAVX pisze:TWARDY wiem ze TY ostatnio tez budowałeś i zbudowałeś ta SWOJA ZMOTE (z avatara) moze masz jakies fotki z budowy i użyczył byś mi zawsze coś można podpatrzeć... z góry wielkie dzięki
wkrótce na naszej stronie będzie opis ze zdjęciami