Resory przód Suzuki Samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Resory przód Suzuki Samurai

Post autor: Jekke » pt sie 03, 2007 5:38 pm

Cześć,
problem: po zalożeniu dluższych wieszaków i stalowego zderzaka przód stoi wyżej, ale klapniete na plasko są resory. Mam pomysla, żeby je wymienić, ale ceny w Bielsku, tudzież w Poznaniu takie sobie. Resory byly już raz klepane, zastanawiam się czy ewentualnie nie dorzucić jeszcze 1 lagi. Nie wiem jak to sie zachowa? ktoś to robil? Jaki efekt końcowy?
Albo męczy mnie pomysla na jakieś pomotanie.Przeglądnąlem forum no i dylemat:
Dolożyć lagę czy pomotać, albo kupić nowy za ....... kasy?
Czytalem, że na przód można wrzucić resor od trabanta :)2 , malucha :)3 , jeepa wrangla :)2 , lublina no i samurai-ia :lol: :)2
Piszcie jak macie zmotane, co wsadzone i jak się toto zachowuje na czarnym a jak w terenie.
Tak żeby odświeżyć temat resorów :wink:

a tak to wygląda po:

Obrazek
Shot at 2007-08-03

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pt sie 03, 2007 6:02 pm

Jekke ja mam wyklepane i dołożone po ladze od żuka na przodzie, nie zauważyłem ujemnych skutków dołożonej lagi a wręcz przeciwnie w końcu czuję że resor pracuje :)
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

bzyku666
 
 
Posty: 147
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 4:08 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: bzyku666 » pt sie 03, 2007 6:47 pm

Jekke ja mam od malucha z tyłu,jak mi dupneła główna laga to zamiast niej założyłem od malucha.Na początku był wyższy od oryginału ale po dwóch miechach opadł i jest niższy więc nie polecam.A o trabancie sam myślałem,
tylko mnie czas gonił i założyłem co miałem

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pt sie 03, 2007 7:17 pm

Problem w tym, że odbój od mostu jakieś 4 cm tylko jest, resor plaski jak naleśnik a nawet w odwrotną stronę wygięty. Dlatego zastanawiam się @Danp czy dolożenie lagi coś zmieni, czy wogóle warto? Czy resor się odegnie w dobrą stronę :-?

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pt sie 03, 2007 7:40 pm

@Jekke właśnie tak u mnie było tylko, resor w drugą stronę, odbój jakieś 2-3 cm od mostu :) Myślę że jak znajdziesz dobrego kowala to zrobi to jak należy i jeszcze pojeździsz. Ja od stycznia jeżdżę nie oszczędzając ich zbytnio i jeszcze nie siadły A zawsze to taniej niż nowe resory. Możesz pomyśleć nad trabantem też bo słyszałem pochlebne opinie ale ciężko znaleźć w dobrej cenie taki resorek.
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sie 03, 2007 8:11 pm

Ja miałem dość oryginałów jak 5 razy musiałem wymieniać. Zakupiłem od bielszczaków i problem z resorami się skończył. Podnoszą o jakieś 5-7cm.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt sie 03, 2007 8:16 pm

Tez mam z Bielska i narazie gites, dołożyłem windę na przód i nie siadły mocno.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sie 03, 2007 8:41 pm

Przednie, jak takowe jeszcze miałem, też mi nie siadły. Gorzej było z tyłem jak przyszła winda. Ale założyłem tylne resory na przód i nie mam jak na razie problemów.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pt sie 03, 2007 8:51 pm

Ja podłączę się pod temat ;)
Zmieniłem gumy na ciut większe od poprzednich - aktualnie 31x10,5 i zawieszenie wymaga niestety korekty.
I tutaj dylemat. Stare resory już były klepane więc kolejna próba reanimacji na niewiele się zda. Resory z Bielska są niby wyższe ale tej samej długości. Resory z Poznania mogą być wyższe i ciut dłuższe. Teoretycznie mogłoby to troszkę pomóc, tylko że... czy ktoś ma założone takie resory u siebie?? ??
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Franz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 2:01 pm
Lokalizacja: Gliwice/Strzebowiska

Post autor: Franz » pt sie 03, 2007 10:02 pm

polecam resorki od mazura .. tylko nie zamawiaj wzmacnianych bo woziłem 10 worków cementu żeby sobie cosik usiadł i żeby moje zęby przetrwały :) a w końcu skończyło sie tym że wywaliłem dołożoną lage i teraz jest git ... wybieraja lepiej niż od bielszczaków
nie wiem czy jest opcja zamówienia deczko dłuższych od oryginału ale skoro przedłużyłeś wieszaki to żeby nie stały w pionie fajnie by było mieć dłuższe pióro
klepanie i dołożenie lagi jest najtańsze ale nie pomaga na zbyt długo - właśnie mi sie prostuje w innej suzie po nie całym roku jazdy
Samurai `92 Samurai` 89 SJ410 `87

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » sob sie 04, 2007 12:26 pm

A gdzie ten mazur się ogłasza? na PW napisz
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » sob sie 04, 2007 3:20 pm

Toście mi zabili klina :-? Dołozenie lagi tańsze, ale co nowe to nowe....

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » sob sie 04, 2007 4:43 pm

@Jekke przelicz sobie na spokojnie. Nowe to ok 300 peelenów za sztukę klepanie z dołożeniem 200 peelenów za 4 szt. Wszystko kwestia kasy :)
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pn sie 06, 2007 6:53 pm

U kowala pod Opolem dolożenie lagi i ewentualne podgięcie resora 200 zyli / sztuka :lol: Nowy 320- oto jest problem :-?

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pn sie 06, 2007 8:50 pm

Jekke pisze:U kowala pod Opolem dolożenie lagi i ewentualne podgięcie resora 200 zyli / sztuka :lol: Nowy 320- oto jest problem :-?
Weź ty przyjedź do mnie, skieruję cie do dobrego kowala i jeszcze w błotku przetestujesz :) 200 pln za wyklepanie sztuki to normalnie chore jest :o
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Post autor: arsene » pn sie 06, 2007 10:40 pm

Witam
Też miałem problem z resorami z przodu, ostatnio juz zrobiły się smutne i aż się bałem, że mogą pęknąć. W związku z tym, że w okolicy nie znalazłem żadnego speca od klepania juz jakiś czas temu wytropiłem na autozłomie skasowanego mocno z przodu młodego poldka. Udąłem się z synem i kluczami i wymontowałem resory zapłaciwszy za nie aż 40 zł !! Po przywiezieniu do domu rozebrałem je i przez kilka meisiecy nabierały mocy mocy a ja czekałem na natchnienie. No i dziś poczułem natchnienie.
W związku z powyższym wyrzuciłem dolne krótkie pióro i w jego miejsce założyłem dolne pióro od poldka oczywiście zwęzając je w tym miejscu gdzie trzeba. Przy okazji roboty pod autkiem oberwałem podnośnikiem w szczenę bo jeden z nich sie wyśliznął spod resora ale na szczęście drugi utrzymał budę. Resory od razu sie usmiechnęły do mnie. Autko poszło do góry o około 10 cm.
Myślę, że dla fachowców moje działanie jest mało profesjonalne ale taki mało profesjonalny już jestem.
Jeszcze przyjrzę się tylnym resorom ale zrobię to w dzień bo dzis skończyłem turniej z autkiem o 22.30. przy okazji musze amorki z tyłu wymienić bo mi jeden poleciał.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
Franz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 2:01 pm
Lokalizacja: Gliwice/Strzebowiska

Post autor: Franz » wt sie 07, 2007 1:04 am

Jekke pisze:U kowala pod Opolem dolożenie lagi i ewentualne podgięcie resora 200 zyli / sztuka :lol: Nowy 320- oto jest problem :-?
kowal bytom 4 szt i wzmocnienie skasowal 270 ,-
kowal w katowicach krzyczy 100 za sztuke
Samurai `92 Samurai` 89 SJ410 `87

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » wt sie 07, 2007 6:52 am

danp pisze:
Jekke pisze:U kowala pod Opolem dolożenie lagi i ewentualne podgięcie resora 200 zyli / sztuka :lol: Nowy 320- oto jest problem :-?
Weź ty przyjedź do mnie, skieruję cie do dobrego kowala i jeszcze w błotku przetestujesz :) 200 pln za wyklepanie sztuki to normalnie chore jest :o
Niemcy :)21

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt sie 07, 2007 7:16 am

od poloneza pióra pękają. sa za twarde. miałem dołożone takie z przodu i tez było zwężane zeby weszło w strzemiona.

hogatowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 8:45 pm

Post autor: hogatowiec » wt sie 07, 2007 11:51 am

Ja kupiłem od Mazura, za jego radą wyjąłem po jednym piórze (wiekszy komfort - używam do pracy, a nie do sportu) i pół roku na razie jest dobrze. Auto poszło i tak około 10 cm w górę. Przedtem co 4-6 miesięcy łamałem jakieś pióro , a dorobienie w Olsztynie to 150-200 PLN.

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » czw lis 15, 2007 10:00 pm

...podziękował za "pozytywy" 8)
-MAZUR-
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » czw lis 15, 2007 10:02 pm

sie nie rozpływaj robią i moje :)2 przetrzymały kaszubie i zmotę
bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » czw lis 15, 2007 10:16 pm

Mam pióra główne od Mazura reszta seria i dołożone dodatkowo po jednym piórze. Wóz stanął jakieś 7 cm wyżej, komfort jazdy nie zmalał.
GU4

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » czw lis 15, 2007 10:45 pm

moje tez niby ok... niby :)21 oczywiscie bez wyjmowania lagi bo to była by padaka ;) ;)

miały się nie łamac i nie giac :) a pogieły się troszke :( i to bez wciagarek czy innych psujaczy resorowych :/
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » pt lis 16, 2007 12:23 am

moje od mazura też jak narazie robią :)2
Auto bez zderzaków, wind itd, nie katowane ;) i trzyma się u góry, nie mierzyłem ile (po założeniu było mocno wyżej, ale sie ładnie ułożyło i jeździ tak).
Sj410, trochę liftu itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości