Felgi 7,5 z ET -6 do opon 235/75/15

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Felgi 7,5 z ET -6 do opon 235/75/15

Post autor: Indiana » pn wrz 10, 2007 7:08 pm

Jak w temacie: czy w liftowanej Vitarze opony 235/75/15 na felgach 7.5 z ET -6 będą gdzieś obcierać przy skręcie lub wykrzyżach?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn wrz 10, 2007 7:23 pm

Nie.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn wrz 10, 2007 7:29 pm

też chyba zależy czy opona "normalna" czy "nalewka" :D
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » pn wrz 10, 2007 7:50 pm

a skąd takie felgi wziąłes ?
Podaj jakąś ich nazwę albo link.
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » pn wrz 10, 2007 8:08 pm

Opony BF Goodrich MT.
Felgi kupuję od znajomego, to jakaś amerykańska firma, ale nazwy niestety nie pamiętam.

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » pn wrz 10, 2007 9:04 pm

Firma to pewnie "Superior" ;)
mały napis

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » pn wrz 10, 2007 9:18 pm

Chyba tak :D

Awatar użytkownika
Pazuzu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr sie 02, 2006 8:34 am
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Pazuzu » pn wrz 10, 2007 9:27 pm

Obawiam się, że bedą obcierać o rant nadkola.
Mam takie felgi i nie założyłem na nie 235/75/15 tylko kupiłem felgi "trójkąty od samuraja.
Felga 7,5 cala jest moim zdaniem za szeroka do opony 235.
Opona będzie żle wyglądać na tekiej feldze.
To jest fajna felga do opony 255/60.
Jesli kupisz 235/75 o wysokości całkowitej 74 cm to raczej będzie obcierać chyba że masz lift ze 3 cale.
ja mam kumho 235/75 ale one mają 72 cm i jest na "trójkątach " OK.
Postaw auto na wykrzyżu i zobacz jak Twoje aktualne opony się mieszczą i jaką maja wysokość całkowitą.
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » pn wrz 10, 2007 10:35 pm

Ale "trójkąty" od Samuraja mają chyba ET około +15, opony nie obcierają Ci przy skręcie o ramę?

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » wt wrz 11, 2007 7:21 am

No to sobie odwrócisz i bedzie gites otrzymasz - 15 :)21
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Felgi 7,5 z ET -6 do opon 235/75/15

Post autor: Masmo » wt wrz 11, 2007 1:13 pm

Indiana pisze:Jak w temacie: czy w liftowanej Vitarze opony 235/75/15 na felgach 7.5 z ET -6 będą gdzieś obcierać przy skręcie lub wykrzyżach?
Powedz jaki masz lift. Przy b. małym mogą przytrzec na maksymalnym wykrzyżu o tylny rant nadkola.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » wt wrz 11, 2007 4:49 pm

Lift: 45 mm przód, 60 mm tył.
Opony mają wysokość 72 cm.
Jakie są Wasze doświadczenia z "trójkątami" od Samuraia, dają radę przy takich oponach?

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt wrz 11, 2007 5:06 pm

Jak obciera cośik o nadkola to najlepiej przyciąć, jak obciera o resor lub radiusa to albo stosujemy ograniczniki skrętu albo dystanse albo wycinamy resor lub radiusa i problem znika definitywnie.

Trochę według mnie szeroka ta felga może ci się roszczelnaić opona przy rancie ale jak się nie ma co się lubi..... 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt wrz 11, 2007 6:46 pm

Indiana pisze:Lift: 45 mm przód, 60 mm tył.
Opony mają wysokość 72 cm.
Jakie są Wasze doświadczenia z "trójkątami" od Samuraia, dają radę przy takich oponach?
Ja na orginalnych amorach i podkładkach pod spręzyny +2cm i felgach ET3 miałem na styk z tyłu. Więc przy ET -6 powinno dać radę przy 60 mm z tyłu. Jeszcze zależy jak głęboko wejdzie tylne koło.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » wt wrz 11, 2007 8:33 pm

BĄKU pisze:Jak obciera cośik o nadkola to najlepiej przyciąć, jak obciera o resor lub radiusa to albo stosujemy ograniczniki skrętu albo dystanse albo wycinamy resor lub radiusa i problem znika definitywnie.
Wiem, że można tak zrobić, ale zamiast ingerować w zawieszenie wolałbym rozwiązać problem za pomocą dobrze dobranych felg.

Generalnie chodzi o to, że mam do wyboru felgę "trójkąt" od Samuraia oraz wspomnianą felgę 15 7,5 ET -6 i nie wiem która będzie lepsza.

Awatar użytkownika
Pazuzu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr sie 02, 2006 8:34 am
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Pazuzu » wt wrz 11, 2007 9:20 pm

Ja mam lift ok taki jak TY czyli 60mm tył i około 50 przód i opony o srednicy calkowitej 72 cm i na felgach trójkątach od samuraja chodzą super.
Nie obciera o ramę ani o nadkola.
Na wykrzyżach tył bardzo ładnie wchodzi w nadkole tył.
Jest optymalnie.
Jeżdżę tak od kwartału i jest super.
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » wt wrz 11, 2007 9:43 pm

A mierzyłeś może jak wysoko stoi Ci rama po lifcie i na takich oponach?

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt wrz 11, 2007 10:12 pm

Indiana pisze:Ale "trójkąty" od Samuraja mają chyba ET około +15, opony nie obcierają Ci przy skręcie o ramę?
Jeśli ET jest +15 to razej będą obcierać. Moje ATR-y (73 cm) zostawiły ślady wytarć ma ramie przy ET3.
Indiana pisze:Generalnie chodzi o to, że mam do wyboru felgę "trójkąt" od Samuraia oraz wspomnianą felgę 15 7,5 ET -6 i nie wiem która będzie lepsza.
Ja bym brał ET -6. Jakby co to przytniesz albo wyklepiesz rant tylnego nadkola. A te 60 mm to masz na dystansie czy rozciagnięta spreżyna orginalna? Jak masz amory zmodyfikowane?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » wt wrz 11, 2007 10:55 pm

Sprężyna jest rozciągnięta, a amortyzatory przedłużone.

Nie jestem właśnie pewien jakie jest ET tych "trójkątów" bo niestety na feldze nie jest ono podane, a na forum pojawiają się sprzeczne informacje.
Natomiast z tej tabeli http://rozmiaryfelg.com/suzuki.htm wynika, że mają ET + 10.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 12, 2007 7:22 am

Indiana pisze:Sprężyna jest rozciągnięta, a amortyzatory przedłużone...
To ugięcie na wykrzyżu może być mocne. Praktycznie jak w seryjnym. ET -6 i 235/75 R15 moze przytrzec.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: michał16v » śr wrz 12, 2007 9:34 am

mam alu 7" et +12
czekam na kumho mt 235/75r15
lift 2"

będzie obcierać ??

teraz mam 215r15 i jest :)2
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 12, 2007 9:41 am

michał16v pisze:mam alu 7" et +12
czekam na kumho mt 235/75r15
lift 2"
będzie obcierać ??
teraz mam 215r15 i jest :)2
Może z przodu o ramę na maksymalnym skręcie. Pewnie trzeba będzie ograniczniki ustawić.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Indiana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: śr cze 28, 2006 10:06 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indiana » pt paź 12, 2007 7:10 am

Dobra, ostatecznie wybrałem felgi "trójkąty" od Samuraia i wszystko chodzi chodzi świetnie, nigdzie nie obciera :D

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pt paź 12, 2007 9:53 am

Masmo pisze:
Indiana pisze:Lift: 45 mm przód, 60 mm tył.
Opony mają wysokość 72 cm.
Jakie są Wasze doświadczenia z "trójkątami" od Samuraia, dają radę przy takich oponach?
Ja na orginalnych amorach i podkładkach pod spręzyny +2cm i felgach ET3 miałem na styk z tyłu. Więc przy ET -6 powinno dać radę przy 60 mm z tyłu. Jeszcze zależy jak głęboko wejdzie tylne koło.

co do podkladek pod sprezyny gdzie je moge dostac ???
DO WYNAJĘCIA AUTO LAWETY NA KAT B
ZIELONKA 500-682-935

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn paź 15, 2007 9:10 am

pawel----b pisze:...co do podkladek pod sprezyny gdzie je moge dostac ???
Znalazłem w warsztacie handlującym amorami w Elblągu:
MK Service
055 233 66 09
Elbląg Grynwaldzka 43a
Facet ściągał to z jakiejś hurtowni. Pewnie klepie to jakiś prywaciarz....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość