Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » sob paź 06, 2007 7:30 pm
Witam
Jestem tu nowy i mam różne pytanka.
Jedno z nich to:
co moze byc winą "myszkowania" w koleinach
Później inne pytania
z góry dziękuje

-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob paź 06, 2007 7:37 pm
Jest specjalny topik do witania
A co do myszkowania, to jakie Masz opony w swoim smietniku??
Lepiej pózno niz wcale
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » sob paź 06, 2007 7:48 pm
Opny mam a raczej miałem 215/65/16 teraz 255/55/16-wiem ze moze to byc ta wina ale po zalozeniu oryginalnych i tak myszkuje mniej ale jednak
W tym miesiącu bede zakładał z powrotem ryginałki.
-
piotr-stihl

- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Post
autor: piotr-stihl » sob paź 06, 2007 8:10 pm
u mnie podobnie - trzeba sie przyzwyczaic , luzow brak
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » ndz paź 07, 2007 3:31 pm
Jak zrobie mały lift na podkładkach gumowych od mb to zmienia sie właściwości jezdne?? jeśli tak to jakie odczucia a jesli nie to ktos moze jeszcze podac jakiś pomysł.
Pozdrawiam
-
Gruzin

- Posty: 1734
- Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:09 pm
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gruzin » ndz paź 07, 2007 5:42 pm
Na podkładkach gumowych? Wybiją się szybko. Ertalon albo coś takiego zastosuj.
Dłuższe sprężyny na tył i podkładki na przód. Zmiana amortyzatorów.
Własciwości jezdne się poprawiają w terenie

-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » ndz paź 07, 2007 6:01 pm
Gruzin pisze:Na podkładkach gumowych? Wybiją się szybko. Ertalon albo coś takiego zastosuj.
Dłuższe sprężyny na tył i podkładki na przód. Zmiana amortyzatorów.
Własciwości jezdne się poprawiają w terenie

swieta prawda. Mi sie juz nie chce tego powtarzac ktorys tam raz......
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » ndz paź 07, 2007 6:32 pm
W terenie to to wiem

ale na asfalcie w zakrętach itp.

-
Gruzin

- Posty: 1734
- Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:09 pm
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gruzin » ndz paź 07, 2007 7:41 pm
Zależy jaki lift zrobisz. W zasadzie jeśli zrobisz jakieś 2" to na czarnym spokój, bez zmian
A przede wszystkim kto lift zrobi

-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 12, 2007 10:17 pm
Co do myszkowania to dzisiaj z tatą sprawdzaliśmy tylne zawieszenie i wyczułem mały luz na lewym amorku i przy bocznym bujaniu właśnie on mocniej ze tak powiem reagował na te ruchy, a jak go złapałem i leciutko szarpałem to było takie małe puk puk
I teraz pierwsze pytanie czy miało by to wpływ na myszkowanie,
a drugie czy amorek(tylny) od zwykłej vitary będzie pasował do v6
Czekam na odpowiedzi

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 10:27 pm
jeżeli chcesz sprawdzić amortyzatory, to najlepiej podjedz na stację diagnostyczną, bo takie sprawdzanie na oko raczej nic nie daje, co do "myszkowania" to tak już jest z tym samochodem, taki jego urok.
Amortyzatory z krótkiej vitary podchodzą do V6.
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 12, 2007 10:32 pm
A jak Ci sie sprawuje vitarka wogóle

No i widze w opisie ze masz ja zagazowaną a ja mam dylemat czy do swojej zakładac bo słyszałem opinie ze szkoda silnika (gaz wykańcza motor) i sie chciałem zapytac jak długa masz gazik jaki rodzaj gazu i czy nic nie szwankuje??
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 10:32 pm
Jeżeli chcesz robić lift, to nie warto się pchać w amorki z vitary. Najlepiej od razu założyć z czegoś innego, + dłuższe sprężyny, a z przodu obrócenie górnego gniazda mocowania amortyzatora + dłuższe sprężyny.
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 10:38 pm
odpukać!! narazie nie miałem z suczką żadnych problemów, instalacje mam założoną sekwencyjną, zrobiłem na niej prawie 20 tysięcy, i nie narzekam. Moc taka sama jak na benzynie, brak różnicy. a na stacji w porównaniu z etylinką jest

vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 12, 2007 10:57 pm
O no to elegancko juz jest jakiś plus z gazem warto myśleć

Instalka wyniesie gdzieś tak 4 tysia
A co do lifta to u siebie robiłeś

Jak tak to jak ci sie sprawuje w zakrętach i w koleinach

Ja sie cykam nie chcem zeby jeszcze mocniej prowadzało

Już tak sobie mysle zeby wyciągarke załozyć bez cięcia zderzaka i osłony zrobić

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 11:01 pm
mam do ciebie Robsik prośbę, ponieważ masz nie motane auto, zmierz odległość od ramy do ziemi (na prostym równym podłożu) w miejscu gdzie sie rama kończy i zaczyna (przód i tył), będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 11:10 pm
Robsik pisze:O no to elegancko juz jest jakiś plus z gazem warto myśleć

Instalka wyniesie gdzieś tak 4 tysia
mnie kosztowała, 3500 i najlepsze jest ze się już zwróciła
Robsik pisze:
A co do lifta to u siebie robiłeś

Jak tak to jak ci sie sprawuje w zakrętach i w koleinach
Tak robiłem, zaczynałem od gumowych podkładek, teraz mam sprężyny tył skoda felicja, + obniżone mocowanie amortyzatora, Przód narazie na podkładkach + obrócone górne mocowanie, ale niedługo będą sprężyny z merca 124. Różnica w prowadzeniu po lifcie nieduża, da sie przeżyć,
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 12, 2007 11:11 pm
Oki ale mam oponki 255/55/16 i moze byc troszke mniejszy

A oponki to szit załozyłem bo kupiłem powypadkową drugą automacik (środkiem w drzewo) jak jakieś częsci czy cos by ktos chciał to sie pytać (jakoś sie dogadamy)

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
simca

- Posty: 308
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: simca » pt paź 12, 2007 11:16 pm
Robsik pisze:Oki ale mam oponki 255/55/16
Do takich opon to tylko tuba i lans na mieście

vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 12, 2007 11:22 pm
No masz racje! Jakiś niemraszek miał je na swojej na gładkim asfalcie super ale koleiny czy teren to masakra! Postaram jutro wieczorem podać pomiary

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
ender2006
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: śr wrz 27, 2006 11:04 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: ender2006 » pt paź 19, 2007 3:36 pm
Zastanów się może na kupnem wyższych opon a nie szerszych. Mam Goodrich 215/70/16 i dobrze się spisują. I szkoda że ta druga uderzyła przodem bo moglibyśmy się dogadać

potrzebuje kilka części z przodu.
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt paź 19, 2007 7:06 pm
O tych oponkach myślałem ale zastanawiam sie czy nie obcieraja za mocno gdzieś (czytałem juz ze w jednym przypadku leciutko obcierały) a u mnie to i oryginałki lekko obciaraja przu duzym skrecie
A co do części to moze cos tam sie uratowało

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » czw gru 06, 2007 5:42 pm
Co do myszkowania to bardzo duzy wpływ maja opony

Zbyt szerokie ja miałem 255/55/16(dobre na niemiecki asfalt) i to jest duza przesada jak dla mnie z takimi oponami na nasze drogi
I tez bardzo wazna zeczą jest cisnienie w oponach
1,6 jest idealnie, mniej prowadza i samochod bardziej taki "mietkki

"
Ja teraz mam oryginalne kapcie i jest bardzo dobrze
Teraz duzo mniej myszkuje ale przyczyna jeszcze jest ponoc układ kierowniczy(mało precyzyjny-GV słyszałem ze tez tak jest) ale do tego idzie sie juz przyzwyczaić
Pozdrawiam Robsik
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pt gru 07, 2007 8:43 am
Robsik pisze:.....Teraz duzo mniej myszkuje ale przyczyna jeszcze jest ponoc układ kierowniczy(mało precyzyjny-GV słyszałem ze tez tak jest) ale do tego idzie sie juz przyzwyczaić

....
Vitara a tym bardziej Samuraj to auta terenowe

I nie są projektowane żeby prowadziły się jak bolid F1. Jak chcecie żeby auto jeździło jako po szynach kupicie sobie Focusa...
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Ma-Rysia
-

- Posty: 240
- Rejestracja: śr paź 19, 2005 6:51 pm
- Lokalizacja: G-lin
Post
autor: Ma-Rysia » sob gru 08, 2007 5:37 pm
a gdybyś coś potrzebował do swej V6 to mam na części

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości