trzepie samurajem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

sieciech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 29, 2007 1:16 pm

trzepie samurajem

Post autor: sieciech » czw paź 18, 2007 9:59 am

witam . mam problem . trzęsie nie miołosiernie autem jak jade ok. 60km/h. dodam koła ok. wywazone.luzów na wale nie ma, mechanik mowi "ze jest luz na łożysku wejsciowym do reduktora" czy to może być to? i gdzie takie coś moge dostac-cena.dodam ze jakis czas temu zagiołem obudowe hamulca recznego czy może to być powiązane z tymi drganiami?doradzcie

Awatar użytkownika
zygfryt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn maja 15, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zygfryt » czw paź 18, 2007 10:22 am

Mam nadzieję, że coś będę mógł pomóc. Miałem taki problem, że przy ok. 60km/h zaczynało najpierw trząść niemiłosiernie kierownicą a następnie całym autem. To było przy oponach 255/60/15 czyli na Samuraja dość szerokich. Wyważanie kół nie pomagało. Okazało się, że łożyska w kolach przednich i na zwrotnicach padły. Skończyło się tak, że cały czas na nich jeżdżę, a na razie zmieniłem tylko opony dając na przód 205/70/15. Trzęsawki ustały choć wiem, że nadal wymienione łożyska są do wymiany no i nie mogę wrzucić do czasu aż wymienię te łożyska większych opon. Na stronie Danielsa jest podany typ (pierwsze z góry :), piszę bo jakoże był przed oczami to nie zauważyłem właśnie dlatego :oops: ). Mam nadzieję, że coś tym pomogłem. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw paź 18, 2007 10:59 am

jak mowisz, oczywisice powodem drgawek moga byc:

l1)uz na lozyskuwejsciowym(skrzynia reduktor)
2)jesli owa zagieta czesc przy recznym siekreci to tez moze to miec wplyw-spojrz z jaka predkoscia kreca sie waly.
3)luzow na wale mozesz nie miec, ale waly moga byc niewywazone-tez bedzie telepac a co gorsza rozpipczy same krzyzaki oraz lozyska np w glowce mostu.
4)mozesz miec wyruchane poduszki(np na reduktorze albo na skrzyni)
5)mozesz miec blotko na rantach felg:)21
6)mozesz miec cos pokombinowane z zawiasem(chyba ze to seria)


itp itd

jak zapinasz naped na 4 kola to wystepuje?

a tak pozatym to dzien dobry panu :)21

sieciech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 29, 2007 1:16 pm

trzęsie samurajem

Post autor: sieciech » pn paź 22, 2007 8:21 am

dzieki za odpowiedz. a co do pytania cz jak zaqłączan 4x4 to tez trzesie i do tego słychać metaliczny dzwięk z okolicy reduktora.blota na kolach nie mam . a mechanik mowił ze padło łożysko wejsciowe do reduktora . to może byc ta przyczyna? gdzie takie łożysko dostane? i jaki koszt trego cudeńka może być? dziekuje za wszelkie wskazówki?
pozdrawiam

sieciech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 29, 2007 1:16 pm

trzęsie samurajem

Post autor: sieciech » pn paź 22, 2007 8:22 am

dzień dobry:)

Awatar użytkownika
zoltan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 16, 2006 10:23 am
Lokalizacja: WLKP

Post autor: zoltan » pn paź 22, 2007 5:43 pm

mi się tak działo jak założyłem 31' opony i nie miałem amora skrętu.
GG - 9103047

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » ndz lis 18, 2007 11:01 am

Cze
Qrde mam to samo! Zadnych problemów z łożyskami nie wykryłem. A wydaje mi się, że łożyska w reduktorze mogą powodować może wibracje, a nie takie napierd...kierowenicą, że kciuki może połamać! Ciekawe co to moze być. Założyłem nowy temat, żeby odświerzyć to na forum. Moze moderator to sklei. Koła BF - 30 cali. Mam je już drugio rok..Wcześniej było OK.
Pozdr
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » ndz mar 09, 2008 7:26 pm

Ja już znalazłem..!!!!!!!!! Okazało się, że spieprzone tuleje dystansowe umożliwiały montaŻ kół nieosiowy... Jak zamontowałem koła idealnie osiowo...po problemie! Tak proste, że aż głupie! :D Zwróć uwagę na szczelinę pomiędzy felgą a piastą itp.
Pozdro
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » ndz mar 09, 2008 7:54 pm

Luzów na wale możesz nie mieć a krzyżaki mogą się kończyć tz. ciężko chodzić [rdza i błoto w miseczkach] zdemontuj wał , krzyżaki majom delikatnie się poruszać i w żadnym miejscu nie zacinać . ja miałem wibracje przy 40 ale to niema znaczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość