Strona 1 z 1
Gdy Samurai pali 15l/100km
: sob paź 27, 2007 4:15 pm
autor: zoltan
Witam
Mój Samurai 1.3 gaźnik pali więcej niż ja

. Co mam zrobić żeby spalanie było normalne czyli ok 9litrów na asfalcie teraz pali 15l/100km.
Które elementy powinienem sprawdzić lub wymienić.
Filtr powietrza czysty, w gaźniku nic nie robiłem od zakupu, nie wiem czy kable zapłonowe mają duże znaczenie świece też??
Proszę o podpowiedzi bo bena coraz droższa

: sob paź 27, 2007 4:20 pm
autor: ramzes
:?? mój to nawet tyle gazu nie palił jak miał LPG

teraz pozostała tylko benzynka i zamyka sie max w 9L przy systemie On / Off
spróbuj wyregulować dawkowanie paliwa w gaźniku ...

: sob paź 27, 2007 4:25 pm
autor: zoltan
fakt gaźnik muszę przejrzeć, jeśli chodzi o kable i świece to mają większe znaczenie dla kultury pracy co za tym idzie mniejsze spalanie

czy jak to jest

: sob paź 27, 2007 4:28 pm
autor: ramzes
zoltan pisze:fakt gaźnik muszę przejrzeć, jeśli chodzi o kable i świece to mają większe znaczenie dla kultury pracy co za tym idzie mniejsze spalanie

czy jak to jest

a kiedy wymieniałes swiece :?? przewody lepiej żeby były nowe a świece wymieniam co 6-10 tys. km

: sob paź 27, 2007 4:36 pm
autor: zoltan
Nic nie robiłem jeszcze ani w świecach ani w kablach, mam auto od 3 tygodni. To nie pierwsze Samuraj w domu i wiem, że tyle nie pali nawet na oponach 31' no chyba, że dajesz dużo POWERA

: sob paź 27, 2007 9:30 pm
autor: Piotr Karcz
Pierwsza zasada diagnostyczna mówi:
sprawdzaj na początku sprawy najprostsze np. :
- świece mają jednakową barwę (czy pali jednakowo dobrze na wszystkie gary)
- może chodzi cały czas na ssaniu...
- a kąt wyprzedzenia zapłonu...
- dziurawy pływak ...
Jakieś objawy

: sob paź 27, 2007 9:46 pm
autor: zoltan
silnik pali ładnie, nie przerywa, nie kopci, ładnie się wkręca tylko pali tyle beny co patrol ropy i nie wiem co jest, nie zalewa się. Jedyne co to nie moge ustawić wolnych obrotów, na wolnych silnik wariuje raz w górę raz w dół i tak w kółko. Niebawem zmieniam gaźnik na Pany bo z tego co wyczytałem na forum silnik jest żwawszy.
: sob paź 27, 2007 10:50 pm
autor: młody_kon
Co do obrotów to może to być podciśnienie. Miałem ten sam problem. Sprawdź czy przewód do serwa z gaźnika jest szczelny. U mnie nie jest zaslepiony (raz właśnie zgubiłem tę zaślepkę i obroty też skakały na maksa, po czym spadały nie mal do zera)
A zaślepiony jest, bo mam włożony silniczek 1.3 zamiast starego 1.0 w mojej 410 jak by ktoś pytał
A co do obrotów nadal mam problemy z regulacją. Nie da sie ich wcale ustawić. Aby nie gasła, podciągnołem linkę gazu... Ale to półśrodek

No i spalanie na 31" mam pomiędzy 10 a 13L na 100 (z przewagą na tą drugą opcje

)
: ndz paź 28, 2007 8:20 am
autor: pavvel
wracajac do tematu "Gdy Samurai pali 15l/100km" dla mnie to znaczy wkoncu jest w terenie i wszystko jest ok

: ndz paź 28, 2007 8:57 am
autor: tomasz sobkowiak
Gdy Samurai pali 15l/100km . To należy się cieszyć że nie 30 l .

: ndz paź 28, 2007 10:13 am
autor: Koyot
tomasz sobkowiak pisze:Gdy Samurai pali 15l/100km . To należy się cieszyć że nie 30 l .

gdy tyle pali tzn. tunning jest

gratulacje

: ndz paź 28, 2007 10:31 am
autor: tomasz sobkowiak
Teraz na gaźniku pony 12l na czarnym te 30 to na rajdzie mi wyszło i jestem z tego wyniku zadowolony

: ndz paź 28, 2007 11:09 am
autor: zoltan
No 15l to zawsze mniej jak 20 tyle tylko, że przy spokojnej jeździe powinien palić do dychy i ani grama więcej.
: ndz paź 28, 2007 1:10 pm
autor: harakiri
U mnie palil 16-18 litrow gazu. I to tym wieksze bylo spalanie im mniej jezdzilem. Okazalo sie , ze rozszczelnila sie instalacja gazowa. Po naprawie spalanie spadlo do 11-12 litrow. Duze opny= przeklamania przebiegu= rzekomo duze spalanie. Duze cisnienie w oponach=slabe wlasnosci terenowe ale= mniejsze spalanie. Uszkodzone lozyska= duze spalanie
: pn paź 29, 2007 2:48 pm
autor: Ma-Rysia
a moja viertarka 2.0 v6 24v podczas ostatniego rajdu spaliła
57 litrów na dystansie 100km tyle wyszło na liczniku km
i wcale nie płacze
: pn paź 29, 2007 4:03 pm
autor: zoltan
harakiri pisze:Uszkodzone lozyska= duze spalanie
o łożyskach nie myślałem ale coś w tym jest napewno, a oponki mam narazie standardowe dlatego boli mnei te 15 l

: pn paź 29, 2007 5:50 pm
autor: pbyra
a może poprostu masz za dużą stopę i za mocno wciskasz pedał gazu

: wt paź 30, 2007 7:14 am
autor: Dudu
a może masz dziurę w baku

ostatnio znajomy spalił 35l na 3 km

a zarzekała się że smród wachy to od benzyny lakowej którą coś czyscił tego dnia
a na poważnie przy mniejszych dziurach ujdzie niewiadomo kiedy

: wt paź 30, 2007 10:12 am
autor: mephi
zoltan pisze:... pali tyle beny co patrol ropy ...
Mój Patrol w terenie pali 25 L ON i pewnie to nie ostatnie jego slowo,
jeszcze Twojej suczce trochę brakuje

: wt paź 30, 2007 10:53 am
autor: Adamo
Kiedyś byłem na takim rajdzie, że spalanie w suzuce wyszło ok. 100l/100km

Trasa była taka, że przez 8 godzin przejechałem 7 km

: wt paź 30, 2007 3:10 pm
autor: zoltan
mephi pisze:zoltan pisze:... pali tyle beny co patrol ropy ...
Mój Patrol w terenie pali 25 L ON i pewnie to nie ostatnie jego slowo,
jeszcze Twojej suczce trochę brakuje

O terenie nic nie wspominałem, mówie tylko, że pali tyle co patrol, bo mam GR-a i pali 15 na czarnym.
Jak mi samiec lubi wypić 15 na spokojnie to jak bym nic wjechał w teren to pewnie nie skończyło by się na tych 25 litrach.
Pozdrawiam.

: wt paź 30, 2007 4:39 pm
autor: Stang
to normalne że tyle suka łyka ja na rajdzie 80km miała cała pętla zjarałem cały bak + 10 dolewki więc 50l/80km to jeszcze jest git

: czw lis 01, 2007 12:57 pm
autor: romaniec tomasz
po zmotaniu 4,16 i kolkach kolo 30,5" na transie pali kolo 17 gazu, prednkosc na zegarze kolo 100, nie pamietam na jakie obroty sie wkreca, ale predkosc na zegarku i faktyczna jest w miare zrownana.
za to w lekkim terenie gdzie zupelnie nie ma potrzeby jakiegos strasznego butowania pali bardzo niewiele. 4,16 to spora sila na niewielkich obrotach.