Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
zaloguj

- Posty: 2009
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm
Post
autor: zaloguj » ndz lis 18, 2007 10:12 pm
tylko mi nie mowcie ze to tylko ja mam az tak chory pomysl

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz lis 18, 2007 10:14 pm
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Piotr Karcz

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Post
autor: Piotr Karcz » ndz lis 18, 2007 10:30 pm
Prawie 3 lata na LPG ( I generacji, bo gaźnik) i tylko jeden minus - brak wolnych obrotów na benzynie po paru miesiącach...
Średnio 12 litrów gazu na 100 km (opony MT).
Reszta OK.
-
zaloguj

- Posty: 2009
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm
Post
autor: zaloguj » ndz lis 18, 2007 10:59 pm
Dzieki kolego
Myslalem ze to tylko ja mam az tak chore pomysly

-
Piotr Karcz

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Post
autor: Piotr Karcz » ndz lis 18, 2007 11:57 pm
Własnie policzyłem, że LPG zmniejszyło mi koszty eksploatacji (paliwo) o około 10 tyś. zł przez trzy lata...
A silnik rocznik '87 b. ładnie na gazie pracował
( żadnych napraw głowicy, zaworów itp. )
-
ilek79
-

- Posty: 169
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 11:41 am
- Lokalizacja: Wałcz Turek Koło
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ilek79 » pn lis 19, 2007 7:20 am
witam u mnie na gazie bez problemu silniczek sobie pracuje srednio 11l gazu przy spokojnej jezdzie. instalacji landi pierwszej generacji.
suzuki sj 413 specjal 88r sprzedany
-
Grześ K.
-

- Posty: 831
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
- Lokalizacja: LBI
Post
autor: Grześ K. » pn lis 19, 2007 9:05 am
w mojej gaźnikowej suzuce instalacja na już dwa lata i do tej pory nie wymagała żadnych regulacji. Profilaktycznie filterek gazu wymienię tylko. Spalanie do 9 - 10 litrów gazu przy zjechanych ATekach. Moim zdaniem warto montowac

Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

-
Barkas
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: czw cze 28, 2007 2:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Barkas » pn lis 19, 2007 10:23 am
A gdzie umieściliście butlę? Oczywiście, jak nie ma kanapy z tyłu to miejsce się znajdzie, ale mi zależy na zachowaniu czteroosobowości auta. Czy da się tak umieścić butlę, by jakoś bardzo nie przeszkadzała? Jakiej pojemności?

Samurai 1.3, DR 800 BIG
-
Grześ K.
-

- Posty: 831
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
- Lokalizacja: LBI
Post
autor: Grześ K. » pn lis 19, 2007 11:01 am
Ja mam butlę 40 litrów z tyłu za kanapa. Miejsca niestaty na nic innego już nie ma a po otwarciu tylnych drzwi mam schowek o nieregularnych kształtach. Zrobiłem półkę nad butlą mocowana do boków samochodu. Dodatkowo po złożeniu poarcia kanapy uzyskuję w miarę równą przestrzeń do fotela kierowcy. Ogólnie nie narzekam za bardzo na obecność butli z gazem.
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

-
Cybm
-

- Posty: 834
- Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
- Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola
Post
autor: Cybm » pn lis 19, 2007 11:52 am
Mialem w swoim SJ413 LPG I generacji (gaznik). Tak jak pisal kolega Piotr jedyna wada to co pewnien czas brak wolnych obrotow na benzynie i koniecznosc czyszczenia gaznika. Poza tym same zalety i jedzilo sie jak za darmo

Mi palil 9 litrow gazu na MT.
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi
-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » pn lis 19, 2007 12:29 pm
Barkas pisze:A gdzie umieściliście butlę? Oczywiście, jak nie ma kanapy z tyłu to miejsce się znajdzie, ale mi zależy na zachowaniu czteroosobowości auta. Czy da się tak umieścić butlę, by jakoś bardzo nie przeszkadzała? Jakiej pojemności?
HEj
Ja mam butle dydykowna do SJ / Samuraia - idealnie wypełnia "bagażnik" i nie koliduje z oryginalna kanapą.
Pojemności nie znam ale w zaleznosci od "humoru" zaworu odbijającego wchodzi 32-41 L LPG
Spalanie ok. 13-15 L na AT - nie mam odłączanych piast.
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
NumeR
-

- Posty: 235
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice
Post
autor: NumeR » pn lis 19, 2007 1:53 pm
Ja mam Samuraia 1.3 na wtrysku z gazem. Instalacja była założona jakieś 2 miesiące temu i na razie wszystko chodzi super. Mam wrażenie że jest bardziej elastyczny niż na benzynie. Tylko jak czytam wasze posty że pali 9-10 lpg to się dziwię. Mój ojciec codziennie katuje po lesie (jest leśniczym) + sporadyczne jazdy po czarnym + od czasu do czasu wypadzik w teren i fura pali 15-16 lpg/100km. Mam coś regulować czy cieszyć się że nie pali 20-25?
nie ważne jak! ważne że w teren
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » pn lis 19, 2007 1:55 pm
Pojemności nie znam ale w zaleznosci od "humoru" zaworu odbijającego wchodzi 32-41 L LPG
To mnie tez kiedys zastanowiło w płaskim mam gazik i zdazyło mi sie zalac do butli 35 l prawiwe 40 litrów. Raz mialem przypadek ze zalałem za 40 zł co dawalo około 22 litrów LPG i efekt był takli ze po 80 km gaz sie skończył. Po malej awanturce na stacji okazalo sie ze mieli w zbiorniku koncówke gazu i nadmuchali mi powietrza. Tu moze byc odpowiedz odnosnie humorów zaworu tankowania.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Grześ K.
-

- Posty: 831
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
- Lokalizacja: LBI
Post
autor: Grześ K. » pn lis 19, 2007 2:14 pm
NumeR pisze:...ojciec codziennie katuje po lesie (jest leśniczym) + sporadyczne jazdy po czarnym + od czasu do czasu wypadzik w teren i fura pali 15-16 lpg/100km. Mam coś regulować czy cieszyć się że nie pali 20-25?
w terenie zawsze więcej pali i na dobrą sprawę ciężko jest je zmierzyć. Myślę że prz yakim uzytkowaniu auta to spalanie ok. Aaa i dużo od ciężkościnogi zależy

Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

-
Barkas
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: czw cze 28, 2007 2:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Barkas » pn lis 19, 2007 4:06 pm
RAVkrakuf pisze:
HEj
Ja mam butle dydykowna do SJ / Samuraia - idealnie wypełnia "bagażnik" i nie koliduje z oryginalna kanapą.
Pojemności nie znam ale w zaleznosci od "humoru" zaworu odbijającego wchodzi 32-41 L LPG
Spalanie ok. 13-15 L na AT - nie mam odłączanych piast.
Można prosić symbol/producenta?

Samurai 1.3, DR 800 BIG
-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » wt lis 20, 2007 9:29 pm
Barkas pisze:
Można prosić symbol/producenta?
Jak tylko będe przy SJ'sie postaram sie fotkę strzelić
Z papierów wyczytałem ,ze : butla Polska marki STAKO
nr fabryczny 624/5209
znak homlogacji : E20 67R-010422
średnica 230mm
Długość 1014mm ( pasuje IDEALNIE ! )
Pojemności 38L
www.stako.pl - tam popytaj
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
artur krzysztof wnorowski
-

- Posty: 901
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
- Lokalizacja: SASKERS LAND
Post
autor: artur krzysztof wnorowski » wt lis 20, 2007 10:30 pm
Barkas pisze:RAVkrakuf pisze:
HEj
Ja mam butle dydykowna do SJ / Samuraia - idealnie wypełnia "bagażnik" i nie koliduje z oryginalna kanapą.
Pojemności nie znam ale w zaleznosci od "humoru" zaworu odbijającego wchodzi 32-41 L LPG
Spalanie ok. 13-15 L na AT - nie mam odłączanych piast.
Można prosić symbol/producenta?
przeciez oglądałes u mnie
-
Barkas
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: czw cze 28, 2007 2:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Barkas » śr lis 21, 2007 9:11 am
U Ciebie coś jednak haczy - mówiłeś że musiałeś przesuwać fotel.
RAVkrakuf - dzięki za fatygę, myślę że nie tylko mi przydadzą się te informacje.
Pozdrawiam!

Samurai 1.3, DR 800 BIG
-
GEODETA
- jestem tu nowy...

- Posty: 79
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: SIEDLCE
Post
autor: GEODETA » śr lis 21, 2007 10:38 am
Ja mam butle STAKO dł 1014mm o średnicy 200mm - 30L Zamówiłem przez telefon i z dostawą zapłaciłem ok 270zł. Wąska butla ma tą zaletę że fotele można maksymalnie pochylić do tyłu i nie siedzi się całkiem pionowo. Ale bagażnik malutki i jak to ktoś juz napisał ma dośc nieregularne kształty
http://www.enter.net.pl/www/arnold/LPG/
vitara 91', 1.6 8v Hard Top
-
artur krzysztof wnorowski
-

- Posty: 901
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
- Lokalizacja: SASKERS LAND
Post
autor: artur krzysztof wnorowski » śr lis 21, 2007 6:32 pm
Za moich czasow takich ie bylo buuuuuuuuuuuu
ale i tak jest cool
dziala bez zarzutu choc po ostrej jezdzie jak sie w terenie zagrzeje
gaz zostaje niespalony i znikaja wolne obroty ale przygazówka i dalej jazda
-
Margol
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: Śrem
Post
autor: Margol » pt lis 23, 2007 10:57 pm
Ja mam instalke BRC drugiej generacji,koniecznie chciałem zachowac tylne kanapy bo wiadomo lato,cabriolecik,dziewczyny-wiadomo o co chodzi

wiec zazyczyłem sobie butle za siedzeniami.Długo nie mogłem dostac takiego maleństwa aż w koncu mi sprowadzili.Teraz mam malutką butle za jednym z siedzen,pojemność zrąbista bo az 18 l gazu wchodzi co jest kłopotliwe na dłuzszych trasach.Jadąc do Kołobrzegu na impreze ze Śremu chyba ze 4 razy tankowałem,szału mozna było dostać.Ogolnie jestem zadowolony chociaż cos z obratami nie moge dojsc bo czesto spadają tak ze auto prawie gaśnie.
-
NumeR
-

- Posty: 235
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice
Post
autor: NumeR » sob lis 24, 2007 7:45 pm
Mam tak samo jak mój przedmówca. Ostatnio jak wrzucam na luzik i się tak toczę to obroty spadają tak że auta już prawie prawie gaśnie a jak się zatrzymam to dochodzą do normalnego poziomu. Co to może być?
nie ważne jak! ważne że w teren
-
gadasio
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 6:38 pm
- Lokalizacja: Czestochowa
Post
autor: gadasio » sob lis 24, 2007 8:18 pm
Witam.
Jesli moge cos wtracic.
Panowie zobaczcie w ktorym miejscu macie wlot powietrza.
Jesli chodzi o zasilanie LPG to bardzo wazne jest aby wlot powietrza byl tak umiejscowiony zeby bylo stale cisnienie dolotu.(taki eksperymencik mozecie sobie zrobic .proponuje dmuchnac we wlot powietrza i autko zgasnie)
Tzn.. podczas jazdy jesli dolot jest narazony na ped powietrza z przodu to po wrzoceniu na luz autko zgasnie,to samo moze tyczyc sie nadmuchiwania powietrza przez wiskoze(wentylator)
Ja bynajmniej tak mialem w poprzednim autku.
Pozdrawiam.
Vitara 1.6 8V JLX 89r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość