Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
Moderator: Albert_N
Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
witam!
Jak pewnie część z Was już wie od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem vitary 2.0 v6 kupionej od @mdeja.
Niestety bardzo się zawiodłem podczas "litrażowania" suki ,gdyż wyszło po kilku próbach ,że :
1) benzyny spala to "cudo " 14 litrów na 31" MT a 13,5 litra na 29" AT
2)lpg wygląda jeszcze gorzej...prawi 19 litrów na MT a 18 litrów na AT.
Przyczyn najpierw szukałem w złym ustawieniu instalacji gazowej ,jednak po drugiej wizycie w warsztacie gazownika coś mnie tknęło i postanowiłem zlitrazować ją na benzynie...wyniki powyżej. podczas tych "testów" jeździłem jak emeryt...praktycznie nigdy nie przekraczałem 3 tys .obrotów a prędkośc max. to 90 km/h --porażka.
po rozmowach z włascicielami podobnych samochodów dowiedzaiłem się ,że ich viterki palą ok 11 litrów benzyny w cyklu" mieszanym" troche miasta/ korków ,ale przeważnie normalna ,niczym niespowalniana jazda po czarnym.Więc wyciągłem -myslę ,że słuszny - wniosek ,że coś jest nieteges...
Tylko co?
Bardzo proszę o pomoc ,gdyż jestem trochę tym "załamany"... bo "nie tak miało być" ...
Ewentualnie proszę o jakieś namiary na naprawdę dobrych fachowców znających się silnikach V6.
Jak pewnie część z Was już wie od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem vitary 2.0 v6 kupionej od @mdeja.
Niestety bardzo się zawiodłem podczas "litrażowania" suki ,gdyż wyszło po kilku próbach ,że :
1) benzyny spala to "cudo " 14 litrów na 31" MT a 13,5 litra na 29" AT
2)lpg wygląda jeszcze gorzej...prawi 19 litrów na MT a 18 litrów na AT.
Przyczyn najpierw szukałem w złym ustawieniu instalacji gazowej ,jednak po drugiej wizycie w warsztacie gazownika coś mnie tknęło i postanowiłem zlitrazować ją na benzynie...wyniki powyżej. podczas tych "testów" jeździłem jak emeryt...praktycznie nigdy nie przekraczałem 3 tys .obrotów a prędkośc max. to 90 km/h --porażka.
po rozmowach z włascicielami podobnych samochodów dowiedzaiłem się ,że ich viterki palą ok 11 litrów benzyny w cyklu" mieszanym" troche miasta/ korków ,ale przeważnie normalna ,niczym niespowalniana jazda po czarnym.Więc wyciągłem -myslę ,że słuszny - wniosek ,że coś jest nieteges...
Tylko co?
Bardzo proszę o pomoc ,gdyż jestem trochę tym "załamany"... bo "nie tak miało być" ...
Ewentualnie proszę o jakieś namiary na naprawdę dobrych fachowców znających się silnikach V6.
Re: Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
a te 11 litrów to 2.0 czy normalna krótka vitka 1,6 ?oliho pisze:witam!
Jak pewnie część z Was już wie od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem vitary 2.0 v6 kupionej od @mdeja.
Niestety bardzo się zawiodłem podczas "litrażowania" suki ,gdyż wyszło po kilku próbach ,że :
1) benzyny spala to "cudo " 14 litrów na 31" MT a 13,5 litra na 29" AT
2)lpg wygląda jeszcze gorzej...prawi 19 litrów na MT a 18 litrów na AT.
Przyczyn najpierw szukałem w złym ustawieniu instalacji gazowej ,jednak po drugiej wizycie w warsztacie gazownika coś mnie tknęło i postanowiłem zlitrazować ją na benzynie...wyniki powyżej. podczas tych "testów" jeździłem jak emeryt...praktycznie nigdy nie przekraczałem 3 tys .obrotów a prędkośc max. to 90 km/h --porażka.
po rozmowach z włascicielami podobnych samochodów dowiedzaiłem się ,że ich viterki palą ok 11 litrów benzyny w cyklu" mieszanym" troche miasta/ korków ,ale przeważnie normalna ,niczym niespowalniana jazda po czarnym.Więc wyciągłem -myslę ,że słuszny - wniosek ,że coś jest nieteges...
Tylko co?
Bardzo proszę o pomoc ,gdyż jestem trochę tym "załamany"... bo "nie tak miało być" ...
Ewentualnie proszę o jakieś namiary na naprawdę dobrych fachowców znających się silnikach V6.
Re: Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
pisałem z tymi osobami ,które maja ,bądź miały 2.0 V6
a te 11 litrów to 2.0 czy normalna krótka vitka 1,6 ?
No i mam jeszcze jedno pytanie : Czy zmiana gazu z instalacji Brc z Blos'em na instalacje sekwencyjną może "poprawić" wyniki spalania lpg? Z teg oco się dowiadywałem to praktycznie ,każdy samochód spala o ok.2 litry więcej lpg niż benzyny...u mnie to już nie wygląda tak kolorowo...
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Mam znajomego na Cyprze, z Viertarka 2.0V6Long, jemu ponizej 12benzyny nie zeszla, a 14 to normalka. Jest to manual, wczesniej jezdzil automatem i teraz twierdzi ze ma ekonomiczne auto
Jak jezdze Omega 2.5V6 to przy 1300rpm zuzycie okolo 12, jak mam 2200-3000rpm komputerek pokazuje 8-9 na trzecim biegu wszystko w miescie. Popatrz na krzywa momentu obrotowego, albo zamontuj sobie taki pseudo economizer jakw Ladach byly, vacuometr, co mierzyl podcisnienie w gazniku i dalo sie dzieki temu ekonomie zwiekszyc

Jak jezdze Omega 2.5V6 to przy 1300rpm zuzycie okolo 12, jak mam 2200-3000rpm komputerek pokazuje 8-9 na trzecim biegu wszystko w miescie. Popatrz na krzywa momentu obrotowego, albo zamontuj sobie taki pseudo economizer jakw Ladach byly, vacuometr, co mierzyl podcisnienie w gazniku i dalo sie dzieki temu ekonomie zwiekszyc

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Moja Vitara 1.6 v8 pali w cyklu miejskim ok 14l/100km jak jest ciepło troszeczke mniej. To tez był dlamnie szok. (Mam felicje 1.9D i pali 5,5L/100km ropy - tak więc różnica jest znaczna) Na prostym gazie jest znacznie lepiej zawsze tankuje LPG za 50zł ( bo nie odbija zawór ) i za te 50 zeta robie ok 200km w mieście 

vitara 91', 1.6 8v Hard Top
Gdy Viertara dużo pali to trzeba ją sprzedać i kupić coś mniej żrącego.Nastawiałeś sie na terenowe auto to trzeba było się liczyc z kosztami.Dziwi mnie podejście takich ludzi jak Ty.Pozatym jest zima i każda Suka lubi wiecej zjeść więc nie jesteś sam!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
to u mnie w analogicznym parku maszynowym wygląda to tak:GEODETA pisze:Moja Vitara 1.6 v8 pali w cyklu miejskim ok 14l/100km jak jest ciepło troszeczke mniej. To tez był dlamnie szok. (Mam felicje 1.9D i pali 5,5L/100km ropy
Vitara 11, do 12 <- (zima, miasto, czasami 4x4)
Felicia/klekot - hmmm ostatnio pod 8,5 podchodzi... 80 % przebiegu totalny korek

Re: Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
Sprzedaj i kup Yarisaoliho pisze:....
Bardzo proszę o pomoc ,gdyż jestem trochę tym "załamany"... bo "nie tak miało być" ....


A poważnie to zaakcepuj że fajne 4x4 duuuużo palą.
A to że ktoś Ci naopowaidał że Vitara V6 pali 11l/100 to miedzy bajki włóż

Moja 1,6 krótka nie schodzi poniżej 12l/100 benzyny

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
Sprzedaj i kup Yarisaoliho pisze:....
Bardzo proszę o pomoc ,gdyż jestem trochę tym "załamany"... bo "nie tak miało być" ....


A poważnie to zaakcepuj że fajne 4x4 duuuużo palą.
A to że ktoś Ci naopowaidał że Vitara V6 pali 11l/100 to miedzy bajki włóż

Moja 1,6 krótka nie schodzi poniżej 12l/100 benzyny

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
jak ma standardowe szosówki i kierownik umiejętnie operuje gazem to 11/100 jest jak najbardziej osiągalnym wynikiem, ale norma w mieście to 12Masmo pisze: A to że ktoś Ci naopowaidał że Vitara V6 pali 11l/100 to miedzy bajki włóżLudzie opowiadają niesamowite historie o swoich autach....
Moja 1,6 krótka nie schodzi poniżej 12l/100 benzyny

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem jak Viertara ale konsumpcja zalezy bardzo od buta:
1 Astra 1.8 rocznik 2007 Autostrada w Holandii dystans 200km z czego 20km w korku. Predkosci 100-120, zuzycie 9.3ltr/100km, katalog podaje chyba ze 7ltr
2 BMW 116i rocznik 2007, droga szybkiego ruchu 100-110km/h 120km + tyle samo spowrotem po autostradzie 130-160km/h, spieszylem sie na samolot, wyszlo 8.9ltr/100km, tez katalog podaje 7
3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
Omega 2.5V6 pali mi 8 w trasie a w miescie 11, ale jezdze z zona i dzieckiem malym.
Pojezdzij z tesciowa, to zobaczysz jak spadnie konsumpcja. Moje Pajero z tesciowa na pokladzie pali 9ltr/100km
1 Astra 1.8 rocznik 2007 Autostrada w Holandii dystans 200km z czego 20km w korku. Predkosci 100-120, zuzycie 9.3ltr/100km, katalog podaje chyba ze 7ltr
2 BMW 116i rocznik 2007, droga szybkiego ruchu 100-110km/h 120km + tyle samo spowrotem po autostradzie 130-160km/h, spieszylem sie na samolot, wyszlo 8.9ltr/100km, tez katalog podaje 7
3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
Omega 2.5V6 pali mi 8 w trasie a w miescie 11, ale jezdze z zona i dzieckiem malym.
Pojezdzij z tesciowa, to zobaczysz jak spadnie konsumpcja. Moje Pajero z tesciowa na pokladzie pali 9ltr/100km

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Więc tak...
-- O sprzedaży bądź zamianie nawet w tej chwili nie myślę, jednak szczerze mówiąc zastanawiałem się przed jej zakupem nad samurajem , a jak jest to każdy widzi
Może pójdę za wzorem @mdeji i jesli udałoby mi się sprzedać to autko to kupie jakiegoś samuraja...
-- O ile moge się "przyzwyczaić " do tych 13 litrów benzyny to trochę nie bardzo pasuje mi to spalanie lpg...tym bardziej ,ze wszędzie się czyta /słyszy ze auto bierze ok. 2 litry gazu wiecej niż benzyny...chciałbym tak. No i stąd moje wcześniej postawione pytanie: Czy jest sens inwestować w instalację sekwencyjną?
-- W całym okresie "litrażowania" jeździłem jak (nikomu nie ujmując) baba...
Może to poprostu wina źle ustawionej instalacji ,ale za cholerę nie mogę znaleźć nikogo kto by potrafił to zrobić...w jednym warsztacie to nawet zdjęcia Blosa robili bo pierwszy raz widzieli...żenada!
-- O sprzedaży bądź zamianie nawet w tej chwili nie myślę, jednak szczerze mówiąc zastanawiałem się przed jej zakupem nad samurajem , a jak jest to każdy widzi

-- O ile moge się "przyzwyczaić " do tych 13 litrów benzyny to trochę nie bardzo pasuje mi to spalanie lpg...tym bardziej ,ze wszędzie się czyta /słyszy ze auto bierze ok. 2 litry gazu wiecej niż benzyny...chciałbym tak. No i stąd moje wcześniej postawione pytanie: Czy jest sens inwestować w instalację sekwencyjną?
-- W całym okresie "litrażowania" jeździłem jak (nikomu nie ujmując) baba...
Może to poprostu wina źle ustawionej instalacji ,ale za cholerę nie mogę znaleźć nikogo kto by potrafił to zrobić...w jednym warsztacie to nawet zdjęcia Blosa robili bo pierwszy raz widzieli...żenada!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość