Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

grzegorz.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 06, 2007 8:30 pm

Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Post autor: grzegorz.s » ndz lis 25, 2007 7:54 pm

Witam, podjąłem decyzję co do zakupu mojego pierwszego samochodu 4x4 – będzie to Grant Vitara 5 drzwiowa II generacja, rocznik miedzy 2001 -2004 .

Oczywiście mam kilka pytań:

1. Jakie mogę założyć najmniejsze a jakie największe opony do Grant Vitary chodzi mi o standardowe jak również AT ?

2. Jakby się okazało że vitarka ma za mały prześwit to mogę w jakiś sposób zwiększyć prześwit o 3-4 cm ?

3. Wyczytałam że GV z napędem nie mogę jeździć na asfalcie, czy zjeżdżając na każdą drogę nie asfaltową mogę włanczać 4x4 ?

4. Czy istnieje możliwość założenie do Grant vitary Centralnego mechanizmu różnicowego ? – jeśli tak to jaki mógłby być to koszt ? Jeśli dobrze rozumiem zakładając ten mechanizm mógłbym GV jeździć z napędem 4x4 na asfalcie ?

5. Czy kosztowną przeróbką jest osłona silnika ? – czy jest niezbędna i w czym może mi pomóc ?

6. Wyczytałem gdzieś:
„Do GV produkują blokadę tylnego typu Lockright (samoczynna mechaniczna) LSD (samoczynna cierna) i pełna mechaniczna blokada ARB. Najtańszym rozwiązaniem jest Lockright - przy obecnej cenie $ wyjdzie z 900zł na miejscu.”
– co to znaczy ??


Które z rzeczy powinienem wymienić po zakupie samochodu oprócz podanych poniżej:

- klocki i tarcze hamulcowe
- olej silnikowy, olej skrzyni, olej w mostach
- płyn hamulcowy i chłodzenia


Jakie są różnice między silnikami 2,0 a 2,5 V6 benzyna mam na myśli II generacje produkowaną w latach 1998- 2004 :
- w spalaniu ?
- w jakości silnika ?
- w kosztach założenia gazu ?
- w przyspieszeniu ?
- itd. ?

Do zakupionej GV chce założyć gaz ( podobno sekwencyjny jest dużo lepszy – choć nie wiem co to znaczy  ).
Czy są jeszcze jakieś inne dostępne silniki w 5 drzwiowej wersji ??


Czy ktoś zna jakiegoś dobrego gazownika z Krakowa lub okolic który zajmuje się zakładaniem gazu w GV ?

Czy ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika który zajmuje się Suzuki ? - oczywiście interesuje mnie lokalizacja w Krakowie lub okolicach i nie chodzi mi o serwis Suzuki Polska .

KONRAD – dzięki za spotkanko i wytłumaczenie mi kilku spraw związanych z samochodami 4x4 !!

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Re: Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz lis 25, 2007 9:10 pm

grzegorz.s pisze:
KONRAD – dzięki za spotkanko i wytłumaczenie mi kilku spraw związanych z samochodami 4x4 !!


KONRAD popraw sie chłopie bo jakos cienko tłumaczyłeś

a kolega do czytania forum pytania zadawać po przeczytaniu 90%tematów na 1 stronie rzeczonego forum lub w działach poswieconych danemu zagadnieniu opony w oponach itd

grzegorz.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 06, 2007 8:30 pm

Re: Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Post autor: grzegorz.s » ndz lis 25, 2007 9:22 pm

artur krzysztof wnorowski pisze:
grzegorz.s pisze:
KONRAD – dzięki za spotkanko i wytłumaczenie mi kilku spraw związanych z samochodami 4x4 !!


KONRAD popraw sie chłopie bo jakos cienko tłumaczyłeś

a kolega do czytania forum pytania zadawać po przeczytaniu 90%tematów na 1 stronie rzeczonego forum lub w działach poswieconych danemu zagadnieniu opony w oponach itd
Artur jestem laikiem jeśli chodzi o samochody i gwarantuję Ci że Konrad wytłumaczył mi dużo więcej niż Ty w powyższym zdaniu :):).
Szukam pomocy i rad ludzi używajacych GV.
Jeśli chodzi o to abym czytał i szukał to poniżej przedstawiam kilka linków gdzie szukam i pytam:
http://www.goldenline.pl/forum/samochod ... f-road-4x4
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... 061#436061
http://forumsamochodowe.com/viewtopic.php?p=65937#65937
http://www.4x4.pl/forum/read.php?f=1&t=26882
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopi ... 318#422318
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943. ... zeta.pl%3E
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopi ... 1889#31889
itd..

Może ktoś napisze czemu na tylu faroach piszę, odpowuiedź jest prosta chce poznać opinie jak największej ilości ludzi użytkujacych takie samochody, mając na myśli opinie, chodzi mi o konkretne odpowiedzi na moje pytania a nie odpowiedzi jakiej udzielił mi "artur krzysztof wnorowski"
Naprawdę szukam porady u fachowców takich jak Wy.
Jesli są życzliwi ludzie na tym forum to będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytanka.
Pozdrawiam Grzegorz

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz lis 25, 2007 9:28 pm

Arturem się nie przejmuj - (...)


Na nissanie odpowiedziałem ci na wszystkie pytania. Napisz do użytkownika "Woolfgard" - on jeździ GV i przechodził całą ścieżkę wtajemniczenia.

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz lis 25, 2007 9:32 pm

boris.blank pisze:Arturem się nie przejmuj -


Nie mierz wszystkich swoją miarą (...) .

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz lis 25, 2007 9:38 pm

Panowie... spokoj prosze...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz lis 25, 2007 9:58 pm

1.w dziale opony na tej stronie masz podany kalkulator opon czy jakos tak tam podane są wszelkie dane dotyczące opon pozatym ponizej znajdziesz opinie o oponach i jakie max do czego pozatym standard to AT Tobie chodziło pewnie o MT
2.lift vitary wystarczy wpisac w opcje szukaj
3.do czego słuzy reduktor lub jazda z napedami szukac takich tematów
z napedem na 4 koła mozna jezdzic po czarnym snieg,lód po to to jest zeby sie czasem nie slizgac
4.to nie znaczy wcale ze mozna jezdzic po czarnym z napedem z tym mechanizmem bez niego tez mozna to słuzy do tego by koło które ma słabszą przyczepnosc nie powodowało efektu poslizgu zeby oba koła działały z równą siłą
5.osłona po czarnym nie zmienia nic w terenie pozwala unikać strat w postaci uszkodzenia lub pogięcia czesci jezdnych miski olejowej lub innych narazonych na bliski kontakt z terenem koszty cena blachy plus praca 1 dzien mysle ze w 150zł sie zamkniesz
6.to znaczy ze najtansza blokada bedzie cie kosztowac 900zł zeby ją ze stanów sciągnąc plus koszt założenia jest instrukcja z rozrysowanymi czynnosciami krok po kroku


klocki i tarcze -niezawsze wystarczy diagnoza sprawdzenie grubosci
oleje -bezapelacyjnie tak
płyn hamulcowy w/g uznania chłodzenia tak pozatym pasek rozrządu napinacze sprawdzic pasek klinowy płyn od wspomagania


o silnikach nie wypowiem sie

gaz sekwencyjny sterowany komputerem ok 3400zł na zwykły wtrysk 1400zł

gazownika nie znam
mechanika tez nie znam


jestem spokojny mam nadzieje

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » ndz lis 25, 2007 10:01 pm

boris.blank pisze:Arturem się nie przejmuj - (...)


Na nissanie odpowiedziałem ci na wszystkie pytania. Napisz do użytkownika "Woolfgard" - on jeździ GV i przechodził całą ścieżkę wtajemniczenia.
ale Wolf jezdzi krótką

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Post autor: Piotr Karcz » ndz lis 25, 2007 10:48 pm

grzegorz.s pisze:zwiększyć prześwit o 3-4 cm
Zakładając opony o większej średnicy zwiększasz prześwit (czyli wysokość mostu od ziemi)

Aby założyć naprawdę duże opony musisz im zrobić miejsce w nadkolach -to jest jedyny powód liftu ( a nie bojowy wygląd).

Zresztą z Twoich oczekiwań wynika, że wg naszej terminologi potrzebujesz auta do turystyki, więc sprawę liftu budy, blokad mostu i międzyosiowego mech. róznicowego sobie spokojnie odpuść
grzegorz.s pisze:nie mogę jeździć na asfalcie, czy zjeżdżając na każdą drogę nie asfaltową mogę włanczać 4x4
Nie możesz jeździć 4x4 po każdej nawierzchni o dobrej przyczepności :-?

To w praktyce jest jeden ruch dzwigni w czasie jazdy - suzukowcy mają to opanowane perfect...

grzegorz.s pisze:Czy kosztowną przeróbką jest osłona silnika ? – czy jest niezbędna i w czym może mi pomóc
W klasie turystycznej :wink: niezbędne tak samo jak podświetlany przechyłomierz za 2000 zł...
grzegorz.s pisze:produkują blokadę tylnego typu Lockright (samoczynna mechaniczna) LSD (samoczynna cierna) i pełna mechaniczna blokada ARB. – co to znaczy ??
Na stronie Danielsa masz animacje i opisy zalet i wad...


grzegorz.s pisze:Które z rzeczy powinienem wymienić po zakupie samochodu oprócz podanych poniżej:
(...)
PRZED zakupem poszukać kogoś kumatego w autach 4x4...

Po zakupie to tylko zaufany warsztat

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lis 25, 2007 10:59 pm

grzegorz.s, kupujesz auto na ryby i grzyby. Zamierzasz łowić i zbierać te grzybki za uralem? :o Jeździłeś dotąd osobówkami, a teraz potrzebujesz od razu auta wyliftowanego o 2" z terenowymi oponami i blokadami do robienia de facto tego samego? Blokady fajna rzecz, sam jedną posiadam, ale napewno nie warto kupować ekstremalnej blokady (a taką jest automat) do jazdy po leśnych dróżkach. Co innego blokada selektywna, taka nie przeszkadza na drodze a może wyciągnąć z opresji czasem. Ale takie też kosztują słono.

Co do bawienia się w przeróbkę skrzyni rozdzielczej na taką z mechanizmem różnicowym- wszystko można zrobić, ale skoro masz ograniczenia budżetowe, to raczej się w to nie baw. Szkoda też niezawodności auta na takie zabawy.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
koonrad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Krk
Kontaktowanie:

Post autor: koonrad » pn lis 26, 2007 7:34 am

mendelmax pisze:grzegorz.s, kupujesz auto na ryby i grzyby. Zamierzasz łowić i zbierać te grzybki za uralem? :o Jeździłeś dotąd osobówkami, a teraz potrzebujesz od razu auta wyliftowanego o 2" z terenowymi oponami i blokadami do robienia de facto tego samego?
otóż to - standardowa vitara z dobrymi oponkami powinna sobie poradzić w 99% przypadków (dojazd na ryby czy do lasu)

Grzegorz:
jak się przesadzi i wjedzie tam gdzie nie powinno, to żadna blokada nie pomoże i się utopisz :wink:
Jeśli zdecydowałeś się na vitarę to kup, pojeździj nią, a w praktyce wyjdzie, że nie potrzebujesz blokad, liftu, osłon itp - widziałeś jak standardowa na letnich gumach jeździ po śniegu/błocie 8)

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » pn lis 26, 2007 8:42 am

Standardowa GV jest za niska. Ma 19,5cm prześwitu, gdy jest używana to z powodu klapniętych sprężyn jest niżej. A to jest dokładnie tyle co w Renault Kangoo. Domyślam się, że kolega po zakupie auta terenowego będzie chciał wjechać na te grzybki i rybki troszkę głębiej w las. A tu przy standardowym prześwicie może być problem. Doradzam podniesienie autka. Co do sposobów podnoszenia GV opcja "szukaj" na tym forum załatwi sprawę. Pisałem o tym ja i Maq.
Jak nic nie znajdziesz to daj znać napiszę coś na PW.

A blokadę sobie odpuść. Na razie nie jest ci potrzebna.
deadspace.bandcamp.com

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Zakup Suzuki Grant Vitary – PROŚBA O POMOC !!

Post autor: Maq » pn lis 26, 2007 9:23 am

1.Jakie mogę założyć najmniejsze a jakie największe opony do Grant Vitary chodzi mi o standardowe jak również AT ?

- Max bez liftu 235/70R16, na nowe (nieoklapłe) auto.

2.Jakby się okazało że vitarka ma za mały prześwit to mogę w jakiś sposób zwiększyć prześwit o 3-4 cm ?

- Większymi oponami, czyli jeszcze dodatkowe lifty różnych rodzajów.

3.Wyczytałam że GV z napędem nie mogę jeździć na asfalcie, czy zjeżdżając na każdą drogę nie asfaltową mogę włanczać 4x4 ?

- Możesz.

4.Czy istnieje możliwość założenie do Grant vitary Centralnego mechanizmu różnicowego ? – jeśli tak to jaki mógłby być to koszt ? Jeśli dobrze rozumiem zakładając ten mechanizm mógłbym GV jeździć z napędem 4x4 na asfalcie ?

- Musisz kupić reduktor z centralnym mechanizmem, np LR, RR, Super Select, posprawdzać przełożenia i jakoś to włożyć. Nie warto.

5.Czy kosztowną przeróbką jest osłona silnika ? – czy jest niezbędna i w czym może mi pomóc ?

- Osłona przedniego mostu jest konieczna, w szczególności chodzi o osłonę rurki z ciśnieniem do przedniego napędu. Nie ma rurki - nie ma 4x4.

6.Wyczytałem gdzieś:„Do GV produkują blokadę tylnego typu Lockright (samoczynna mechaniczna) LSD (samoczynna cierna) i pełna mechaniczna blokada ARB. Najtańszym rozwiązaniem jest Lockright - przy obecnej cenie $ wyjdzie z 900zł na miejscu.” – co to znaczy ??

- Koledzy już napisali.

7.Czy są jeszcze jakieś inne dostępne silniki w 5 drzwiowej wersji ??

- 2.0TD
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
koonrad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Krk
Kontaktowanie:

Post autor: koonrad » pn lis 26, 2007 10:22 am

woolfgard pisze:Standardowa GV jest za niska. Ma 19,5cm prześwitu, gdy jest używana to z powodu klapniętych sprężyn jest niżej. A to jest dokładnie tyle co w Renault Kangoo. Domyślam się, że kolega po zakupie auta terenowego będzie chciał wjechać na te grzybki i rybki troszkę głębiej w las. A tu przy standardowym prześwicie może być problem. Doradzam podniesienie autka.
Jeżeli auto ma najniższy punkt główkę mostu to jak klapnięte sprężyny zmniejszają ten prześwit ?

W sumie się nie znam :wink: i nie wiem gdzie się jeździ na ryby/grzyby, ale wydaje mi się, że standardowe autko powinno sobie poradzić, na leśnych duktach, polnych drogach - jak droga będzie rozryta przez ciągniki lub będzie chciał przejechać przez jakieś mokradła to i lift nie pomoże, tym bardziej, że będzie na AT ... (autko ma na co dzień służyć do jazdy po mieście)

Uważam, że jeżeli Kol. wybrał już GV to powinien się skupić na szukaniu ładnego egzemplarza, a nie zajmować się liftem czy blokadami mostu.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pn lis 26, 2007 10:27 am

GV z przodu ma niezalezne zawieszenie, wiec klapniete sprezyny maja znaczenie.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn lis 26, 2007 11:12 am

Nie o tym chciałem pisać na początku, żeby grzegorz.s nie odebrał tego jako lekceważenie, ale kolejny raz:

ktoś, kto ma zamiar jeździć turystycznie suzą za 40 tyś. ze ślicznym lakierem (miasto, polne drogi itp.) stresuje się niepotrzebnie brakiem liftu, windy, blokad...

Ludzie, trakcja w terenie ( śnieg, polne drogi, kałuże- pułapki na plaskacze- cały czas piszę o klasie turystycznej !) nawet świeżo kupionego bulwarowca na terenowych oponach bez motania jest zajebista...

Dla nas jest to oczywiste, ale warto to zaczynającym naukę wprost przekazać

A ten typ użytkowania wyklucza potrzebę wbijania się w 40 cm koleiny.

grzegorz.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 06, 2007 8:30 pm

Post autor: grzegorz.s » wt lis 27, 2007 8:46 pm

Jaki silnik 2,0 benzynowy w Grant Vitarze 5 drzwiowej produkowanej między 2001 - 2004 rokiem jest najlepszy:
- V6
- 16V
- czy jest jakiś inny ??

Jakie moce mają poszczególne silniki i czy sie różnią ? - chodzi mi o spalanie iinne właściwości których na moment obecny nie biorę pod uwagę

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » śr lis 28, 2007 1:33 pm

2.0V6 był w Vitarze. W Grand Vitarze był 2.5V6.

Jak masz taki problem ze średnim spalaniem to sobie odpuść terenówkę, zwłaszcza, że jej nie potrzebujesz.

Moja GV z silnikiem 2.0 pali 13-14 na asfalcie.

Kup sobie subaru, wystarczy Ci.
LR2 - jej
LR3 - jego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości