gumowe nadkola do vitary --- montaż

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

gumowe nadkola do vitary --- montaż

Post autor: michał16v » pt lis 30, 2007 6:28 pm

witam
przy felgach et +12 i oponach 235 po 5min. w błocie nie widze nic w bocznych szybach i

jestem na etapie montażu osłon gumowych na bazie pasa transmisyjnego
na nadkola,
nabyłem 5m x6cm

pytanko do tych co juz założyli:
czy z tyłu wystarczy zakończyć z wysokością zderzaka ---czy błoto wtedy nie wali na szyby ??

jaka wysokość wystarczy z przodu na wysokości nakładek na progi ,aby nie wyrywały sie na byle koleinie,

jakie pomysły na przynitowanie i wzmocnienie

Obrazek
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
GEODETA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: sob gru 02, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: GEODETA » pt lis 30, 2007 10:12 pm

Im niżej zakończysz tym lepiej, do poziomu zderzaka bedzie rzucała błotem.
Mam ten sam problem przy oponach 225/70/15 - testowałem prowizorki różne alecoś słąbo to wyglądało. Kiedyś chciałem kupic nawet nadkola ale gościu mi krzykną 1400 za kąplet. ( jest jeszcze chyba na allegro ) i jeszcze był ździwiony że ja byłem ździwiony :wink: że te plastiki tyle mogą kosztować od jakiegoś szrota.
vitara 91', 1.6 8v Hard Top

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » sob gru 01, 2007 10:29 pm

Ja użyłem najpierw dwóch pasków blachy aluminiowej (grubość 2 mm, szerokość ~5 cm, długość sama się wyznaczy). Ponieważ rant nadkola zdrowy był to przynitowałem blachy w kilkunastu punktach, potem do wystającej "półki" przynitowałem pas.
Obrazek
Obrazek
mały napis

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: gumowe nadkola do vitary --- montaż

Post autor: Masmo » ndz gru 02, 2007 9:35 pm

michał16v pisze:witam
przy felgach et +12 i oponach 235 po 5min. w błocie nie widze nic w bocznych szybach ....
Ja ma ET3 235 i poszerzenia plastikowe (takie a'la bulwar) i też po chwili słabo widzę przez boczne szyby, Jimny na seryjnej szerokości po jedniej lepszej błotnej kałuży też dramat, Tucson podobnie....
Także wątpię czy poszerzenia człkiem problem rozwiążą. Po upalaniu w błocku się z kolegą zrzymaliśmy czemu nie robią wycieraczek na bocznych szybach. :wink: :D
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » pn gru 03, 2007 9:31 am

Tu jest inna wersja.
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » pn gru 03, 2007 3:57 pm

Marta&Marek pisze:Tu jest inna wersja.
A to już wiem dlaczego @piotr_Z sprzedał vitarę, bo miał opony założone białymi napisami do wewnątrz, a jak wiadomo bez napisów w błocie nie robią... :D :D :D
:wink:
Pozdrawiam
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: michał16v » śr gru 05, 2007 12:44 am

takie jak ma z_power to wydaje mi sie ,że niesprawdzą się (powyrywają) jeżeli wjedziesz w ukośną głęboką koleine gdzie cała wysokość koła trze po koleinie

a te Piotra_Z to takie jak chce zroibić tylko jak je powzmacniać aby przednich błotników nie powyrywać

ekipa z którą jeżdźe (samuraje i k160 )część ma pasy i boki maja czyste
a tam gdzie felga fabryczna mocno sie chowa w nadkole to po 8godz. w błotku to jakby wogóle nie jeździli tacy czyści
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
ResoR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:00 am
Lokalizacja: Rusiec / k. Nadarzyna

Post autor: ResoR » śr gru 05, 2007 7:04 pm

Ja mam pasy szerokie na 8 cm i 5 mm grube .. przykręcone wkrętami do rantów. Ranty z przodu za to są wzmocnione paskiem blachy....
I tak to teraz wygląda:

Obrazek


Za to powiem Wam, że gdybym teraz kupował pas to kupiłbym 10 cm ... bo te są na styk

Awatar użytkownika
mateuszpr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:46 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: mateuszpr » śr gru 05, 2007 8:22 pm

Witam!
Robiłem podcięcie nadkoli w moim Samurai'u ..
Zapraszam na moją stronę internetową gdzie masz wszystko opisane .. Montaż "gum" pokazany na zdjęciach ..
Jest tu również parę innych ciekawych pomysłów które możesz zmotać w swojej Vitarce ..

http://samurai4x4.eu.interia.pl/warsztat.html

Pozdrawiam
Mateusz
Suzuki Santana 1.3 93r. - SPRZEDANY
http://www.AutoAlarm.Katowice.pl

sj41017
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 16, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: ŻYWIEC

Post autor: sj41017 » ndz gru 09, 2007 4:56 pm

Koledzy ja mam ten sam problem w samuraiu nic nie widac przez szyby po załozeniu dystansow. Gdzie mozna nabyc takie "gumy" na nadkole?? :-?

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz gru 09, 2007 6:49 pm

Najlepszy jest pas transmisyjny. Docinasz na jaką chcesz długość i szerokość i z bani. :)2
Pas jest elastyczny i jednocześnie sztywny, jak jedziesz bokiem po skarpie to się poddaje, gałęzie się po nim ślizgają, a podczas jazdy po czarnym nie łopocze jak motylek skrzydełkami. :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt gru 18, 2007 9:07 pm

Zdopingowany tematem zmogłem się i dołożyłem suzi nadkola. W sumie pełna dniówka roboty w pojedynkę.

Obrazek

Więcej fotek plus jakiś opis jest tutaj: http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/info8.htm (niestety to serwer darmowy i nie przeskoczę godzinowego limitu transferu plików).
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » wt gru 18, 2007 9:51 pm

ja mam tak zrobione:

http://picasaweb.google.pl/maciekporebs ... 2715275698

http://picasaweb.google.pl/maciekporebs ... 8355537314

pierwsze testy byly i robily :)2 ale i tak mysle nad chlapaczami
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: michał16v » ndz gru 23, 2007 4:58 pm

Gdzie mozna nabyc takie "gumy" na nadkole??
w sklepach z częściami do ciągników (artykuły rolnicze)
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » ndz kwie 20, 2008 10:29 pm

Rozebralem wlasnie swoja suzuke, zdjalem oryginalne poszerzenia samurajowskie i mam pytanie.

Blotniki beda podciete bo blacha jest przezarta przez rdze. Chce do blotnikow przyspawac od wewnatrz katownik giety 2cmx2cm. Czy te 2cm na zew wystarczy czy wystawic wiecej na mocowanie gum poszerzajacych?
Gume juz mam, pas transmisyjny, 1cm gruby i szerokosci ok 7cm.
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości